Zondag 18 juli Lebbeke Memorial Kris De Swaef Eindelijk een leden aantal waar je kan mee "buitenkomen" met 16 vandaag, al was het wachten tot aan de Mirabrug voor we met zestien waren Eerst naar Lebbeke 20 km dan ter plaatse 55 km met bevoorrading en 20 km terug, naar The Ranch totaal dus 95 km vandaag Zomers weer niet warm zelfs frisjes bij het vertrek Algemeen gemiddelde 31.0 rond Vandaag géén snelheidsrecords. parcours lag er niet echt toe.
56 Inschrijvingen voor de wedstrijd dames elite, te Waregem. Voor onze ploeg waren dat Carine Potums en Karine Copejans. Op een bochtig pocket parcours, waar de wind dan ook nog eens vrij spel had, werd er van bij de start een razend tempo op na gehouden. Nooit viel het stil, ook al konden er 3 wegrijden. ( Cant, Debboudt L. en Van loy Ellen.) Het peloton was nooit ver .maar tot een echte aansluiting kwam het niet meer. Nog eens 5 konden wegrijden tot de koers werd geneutraliseerd wegens een zware valpartij van een van de dames.
De bende werd terug losgelaten en de 2 groepjes vooraan kwamen bij elkaar. Carine, die zich gaandeweg beter en beter begon te voelen was in het 2de deel van de wedstrijd heel bedrijvig en geraakte dan toch nog weg, samen met Thijs, Vandermassen, Alaerts en de Zwitserse Ubelhart.
Het was de Zwitserse Hohl die de wedstrijd won voor Ceulemans Dunja en Sanne Cant. Driekwart minuut mocht Carine sprinten voor de 9de plaats maar ze werd hier geklopt door Vandermassen en Ubelhart. Maar toch een puike 11de plaats voor Carine. Nog eens een halve minuut later won Leenknegt de sprint van een totaal verbrokkeld peloton. Slechts 31 dames reden deze zware wedstrijd uit. Ook Karine Copejans staakte na 3 ronden de strijd. Morgen interclubwedstrijd te Boezinge tegen 14h30. (Verslag Beneluxteam)
Gilbert traint, test nieuwe fiets en volgt de Tour
Philippe Gilbert vertoeft samen met enkele ploegmaats (Brandt, Van Avermaet, Stubbe, Vanendert, Kaisen, Bakelants) op hoogtestage in het Italiaanse Livigno. De kopman van Omega Pharma-Lotto bereidt er zich voor op de najaarsklassiekers, de Vuelta en het WK.
Gilbert doet dat met een nieuwe fiets: de Canyon Aeroad CF. "Hij bevalt me super. Het frame is strakker en je verliest minder kracht bij het trappen", looft Gilbert.
Voortaan zal hij zijn aluminium Ultimate opzij laat staan ten voordele van deze uitgesproken aërodynamisch gevormde en full carbon Aeroad. Gebleven zijn de ranke staande achtervork en flink oversized bracket, nieuw is de aërovormgeving van de buizen, de interne kabelgeleiding, het kortere balhoofd en de speciale voorvork en zadelpen. Die laatste twee zijn zowaar aanpasbaar (langere of kortere 'sprong') waardoor je het rijgedrag van de fiets als het ware kan customizen. De eerste échte competitietest voor Gilberts Aeroad CF wordt de Clasica San Sebastian. "Daar wil ik al goed zijn. Dat betekent dus iets vroeger in vorm zijn dan vorig jaar", aldus Gilbert, die het verloop van de Tour de France en de prestaties van Jürgen Van Den Broeck en co op de voet volgt. "Jürgen doet het goed. De ploeg doet het goed. Alleen snap ik soms de tactiek niet. Waarom moesten de voorbije week Moreno, Wegelius en Aerts aanvallen? Ik vond dat een beetje dom want te vroeg in de Tour. Ze moesten bij Jürgen blijven, vind ik. Soit, ik ben natuurlijk geen sponsor of ploegleider", knipoogt Gilbert, die, als we zijn mentor Dirk De Wolf mogen geloven, in 2011 allicht wél de Tour rijdt. www.canyon.com info: www.grinta.be
Zaterdag 17 juli Oefenritje vandaag, droog 12 leden aanwezig, al enkele terug uit verlof Rit over Wachtebeke, Overslag ,Axel Stekene net géén 100 km maar wel 98 km In de vrije stukken een lid die zijn geluk beproefde tegen 68 km "TOP" snelheid helemaal alleen Niemand mee, kon ook niet tegen die snelheid Algemeen gemiddelde van toch 31,5 over gans de rit toch veel mee wind hé Voor de prijzen aan de meet Filip V.R. toch weer podiumplaats met zijn derde prijs
Tyler Farrar's Garmin-Transitions Felt F1 Team Garmin-Transitions de FELT van Tyler Farrar Afmontage met Shimano Dura-Ace Met 3T ARX-Team en GARMIN Edge 500! 27.2mm-diameter seatpost. Mavic Cosmic Carbone Ultimate's met carbon fibre spaken
Wat moet een wielrenner eten tijdens een wedstrijd? Wielrennen is een duursport waarbij vaak grote hoeveelheden energie worden verbruikt. Het gemiddelde energieverbruik kan worden geschat op 500 Kcal/uur (2100 kj) bij recreatiefietsers en op 1500 Kcal/uur (6300 kj) bij toprenners. In de Tour de France werd zelfs een gemiddeld energieverbruik gemeten van 5700 kcal/dag met maxima tot circa 9000 kcal/dag tijdens zware bergritten. Mechanisme Bij hoge intensiteit van sporten worden vooral koolhydraten verbrand omdat er per seconde uit koolhydraten meer energie kan worden vrijgemaakt dan uit vetten of eiwitten. Bovendien is voor de verbranding van vetten meer zuurstof nodig. Koolhydraten worden opgeslagen in de vorm van glycogeen in de spieren en in de lever. De opslagmogelijkheid is echter beperkt: ongeveer 100 g in de lever en 4 tot 500 g in de spieren, wat neerkomt op ongeveer 2000 kcal, voldoende om 60 à 90 minuten te fietsen aan 80% van de maximale zuurstofopnamecapaciteit.
De glycogeenreserves kunnen weliswaar door training en voeding opgedreven worden en ook het glycogeenverbruik kan via training verbeterd worden, maar de reserves blijven hoe dan ook beperkt. De bloedbaan bevat een kleine hoeveelheid koolhydraten (het bloedglucosegehalte). Gaat de inspanning door wanneer de lever en spierglycogeenreserves zijn uitgeput dan kan een laag bloedsuikergehalte optreden (vermoeidheid, duizeligheid, misselijkheid, ...). Zodra tijdens inspanning de voorraad glycogeen is uitgeput, wordt volledig overgeschakeld op vet- en eiwitverbranding. Hierdoor ga je op een langzamer energiesysteem over zodat je nog slechts 50% van je maximale vermogen kunt behalen. Het is dus zaak om met een voldoende grote voorraad glycogeen aan de start te komen en de glycogeenreserves tijdens de wedstrijd voortdurend aan te vullen. Sport - wedstrijd Voor een wedstrijd moet men voldoende koolhydraten (2,5 tot 3 g koolhydraten per kg lichaamsgewicht) eten om goed geladen aan de inspanning te beginnen. Men eet het best ten laatste 2 tot 3 uur voor de inspanning zodat men geen last heeft van een volle maag. De maaltijd moet vet- en vezelarm zijn omdat vetten en vezels minder snel verteren. Veel eiwitten (grote porties vlees of vis) zijn evenmin aan te raden, omdat dit uitdroging in de hand werkt. De verhouding koolhydraten : vetten : eiwitten moet ongeveer 60% : 25% : 15% zijn. Tijdens de wedstrijd wordt aangeraden om 30 tot 60 g koolhydraten per uur te eten. Dit komt overeen met 500 ml dorstlesser (met 6% koolhydraten), 1 pakje sportgel of 1 sportreep, 1 rijpe banaan of 1 snede brood met honing, jam of stroop. Meer leidt niet tot een hogere verbranding maar verhoogt enkel de kans op maag-darmklachten. Welke koolhydraten? Glucose, sacharose (riet- of bietsuiker) en glucosepolymeren (dextrine-maltose) komen snel in het bloed terecht en zorgen voor hoge glucosewaarden. Ze worden door de werkende spieren opgenomen en snel verbrand. Koolhydraten zoals zuivere vruchtensuiker (fructose), galactose (een deel van melksuiker) en onoplosbaar zetmeel worden minder snel opgenomen en verbrand, en zijn daarom minder geschikt als aanvullende energiebron tijdens de sportinspanning. Vloeibare koolhydraten Omdat tijdens een wedstrijd ook veel vocht verloren gaat en moet aangevuld worden, ligt het voor de hand dat de aanvoer van koolhydraten én vocht gecombineerd wordt. Een oplossing van koolhydraten in water van 4 tot 8% (of 40 tot 80 g per liter water) is perfect omdat dit de opname van zowel het vocht als van de suikers maximaal toelaat. Wanneer men minder vocht verliest (bv bij regen of koel weer), kan de sportdrank eventueel wat meer suikers bevatten (tot 15%). Té geconcentreerde drankjes (>15%) zijn niet aangewezen tijdens een inspanning. Ze zijn te stroperig, worden minder vlot opgenomen en kunnen maag-darmklachten veroorzaken. Vaste voedingsmiddelen en koolhydraatrijke repen en gels helpen om de maag te vullen en kunnen, zeker bij langdurige inspanningen, een welkome afwisseling vormen met het vele drinken. Ze zijn echter niet noodzakelijk
CAAD 5, 6, 7, 8 en 9. En met ingang van het nieuwe seizoen is er een CAAD 10.
Alvast wat 'highlights' van deze strakke fiets. Hydroformed aluminium, frame rond de 1100 gram, 60 gram lichtere carbon voorvork, deels platte bovenbuis, slanke staande achtervork, BB 30 bracket, de kenmerkende Cannondale doorvoer van de derailleurkabels langs de balhoofdbuis, 1 1/8 en 1 1/4 lagers, nieuwe 27, 2 mm carbon zadelpen, Prologo zadel en -niet onbelangrijk- een prettige prijsstelling! Met Shimano 105 1399 euro, met Ultegra 6700 1799 euro - de fiets op de foto- en met Dura-Ace/Ultegra 2599 euro. En alle modellen zullen uitgerust zijn met FSA SL-K ( waarschijnlijk) Compact cranks. De CAAD 10 zal binnenkort al te koop zijn. www.cannondale.com
De S-Works Prevail van Mario Aerts. (foto omega pharma-lotto)
Dankzij sponsor Specialized rijden de renners van Omega Pharma-Lotto in de Ronde van Frankrijk met gloednieuwe helmen, namelijk de S-Works Prevail.
Het nieuwste paradepaardje van Specialized beweert een gewichtsreductie te combineren met meer afkoeling en een betere pasvorm. De S-Works Prevail weegt nog amper 185 gram. Belangrijke factoren bij de gewichtsreductie zijn het 2D Dual Density schuim, dat de helm eveneens beter op zijn plaats houdt, een lichter Mindset pasvormsysteem, dunnere riempjes en lichtere pads. Net als zijn voorgangers maakt de S-Works Prevail gebruik van het gepatenteerde 4th Dimension Cooling: een horizontale luchtinlaat vooraan, een verticale luchtuitlaat achteraan en diep ingesneden ventilatiekanalen bovenaan.
Dat er steeds meer vrouwen het wielertoeristenpeloton bevolken is geen nieuws meer. Dat betekent dus ook dat er steeds meer koersfietsen aan dames verkocht worden. Dit voorjaar gaat het om een stijging van 25%.
Volgens Vitaya worden tegenwoordig 1 op 10 fietsen aan een vrouw verkocht, waar het vroeger slechts 1 op 25 was. Alleen al dit voorjaar werd 25 procent meer koersfietsen aan dames verkocht.
Fietsconstructeurs doen er alles aan om vrouwen te overhalen met modellen, aangepast aan het vrouwenlichaam. Een vrouw zit rechter op de fiets doordat de buizen anders geconcipieerd worden en de bredere zadels sparen het vrouwelijk achterwerk.
Zelfs in de kleurenkeuze zijn er duidelijke verschillen tussen man en vrouw. Vrouwen opteren voor zachtere kleuren, mannen gaan voor felle en hevige tinten.
SOCIAAL GEBEUREN Deze toename heeft met meer dan enkel de groeiende belangstelling voor de wielersport te maken. Fietsen is immers een sociaal gebeuren, wat dames sneller naar de fiets doet grijpen. Gezelligheid mag dan wel primeren, het vrouwelijk oog lonkt ook naar de fietskleding. Kledij, accessoires, schoenen en fietsen mogen gezien worden. De tijd dat enkel reclame voor de plaatselijke middenstand werd gemaakt, is al lang voorbij. Ook vrouwen vallen voor de sportieve en hippe looks van de fietstenue. Zelfs mode-ontwerpers halen de fietsbroek uit de kast in hun nieuwe collecties.
WIELRENNEN ELITE Temsche Koerse - Memorial Roosen Temse staat synoniem voor wielrennen. Vandaag zijn de profs opnieuw te gast in de Scheldestad. Sep Vanmarcke (Topsport Vlaanderen-Mercator) is in het Waasland aan wederoptreden toe na twee maanden blessureleed.
Wouter Weylandt, vorige week overtuigend winnaar in Sint-Niklaas, topt ook nu het deelnemersveld. Kevin Van Impe, Frederik Veuchelen, Staf Scheirlinckx, Bjorn Leukemans en regional de l'étape Dominique Cornu tekenen present naast een uitgebreide delegatie van Landbouwkrediet, Skil-Shimano, Topsport Vlaanderen-Mercator, Vacansoleil, An Post-Sean Kelly CT en ISD Continental Team. Tal van Waaslandse contractloze eliterenners en beloften kregen een wildcard. Pieter Cordeel en Moreno De Pauw verschijnen met Rock Werchter-Chocolade Jacques aan de start.
Sep Vanmarcke (Topsport Vlaanderen-Mercator) is in het Waasland aan wederoptreden toe na twee maanden blessureleed. 'Het gaat veel beter', antwoordt Sep op de vraag hoe het inmiddels met de achillespees gaat. 'Een shockwave therapie zorgde voor een positief resultaat. Met die therapie prikkelt men het pijnpunt. In Spanje trainde ik tien dagen in uitstekende omstandigheden in de buurt van Barcelona, Pineda de Mar. Uiteraard werden we er ook met de voetbalgekke Spanjaarden geconfronteerd. Na een zege van Spanje was er in het anders zo rustige stadje vuurwerk tot middernacht. Gelukkig kon ik er elke dag vier uur trainen zonder pijn en dat was een verademing. Daar stelde ik vast dat twee maanden inactiviteit sporen nalieten. Ik heb heel veel achterstand opgelopen. Mijn hartslag klimt te snel omhoog en ik kan het gewenste tempo niet vasthouden.'
'Ik ontken niet dat ik met enige schrik naar Temse trek. Hopelijk blijft de pijn achterwege en kan ik zonder problemen de koers uitrijden. Verstoppertje spelen in de buik van het peloton is niet mijn stijl, maar deze keer zal het moeten. Echte objectieven heb ik niet meteen. Via het kermiscircuit moet ik proberen om opnieuw een goed niveau te halen. De Ronde van het Waalse Gewest staat niet op mijn programma. Pas in september hoop ik opnieuw het niveau van het voorjaar te halen. Nu overhaast te werk gaan, zou me zuur kunnen opbreken en dat moet ik vermijden.'
Alle formaliteiten voor de Memorial Robert Roosen in café De Reisduif, Pastoor Boelstraat 33.
Start aan het Fernand Schuermanstadion in de Schoolstraat om 14 uur voor 154 kilometer of 10 ronden. Eerbetoon aan Robert Roosen De wielerkoers in Temse is een eerbetoon aan Robert Roosen. Hij was jarenlang délégué van de Belgische Wielrijdersbond en overleed vorig jaar. Hij organiseerde samen met de Scheppersvrienden de koers tot in 1994 De wielersport was altijd populair in Temse', aldus burgemeester Luc De Ryck. De belangrijkste vooroorlogse profs waren Hector Van Rossem en Jules Deschepper, na de oorlog Isidoor De Ryck, José De Cauwer en Jan Bogaert.
De Scheppersvrienden, met Robert Roosen als gangmaker en boegbeeld, waren vijftig jaar lang de vaandeldragers', weet De Ryck. Zij organiseerden koersen voor de verschillende categorieën, met als paradepaard de beroepsrennerswedstrijd in juli. Heel wat bekende wielervedetten staan op de erelijst van de profkoers in Temse zoals Walter Godefroot, Rik Van Looy en Noel Foré.'
Het is niet alleen de Dura-Ace Di2 die de aantrekkingskracht van de Cube Litening Super HPC Race/e DA DI2 uitmaakt. De basis is ook helemaal in orde. Het frame is een HPC Monocoque Advanced Twin Mold Technology for DI2. In redelijk Nederlands: een volledig carbon frame met doorgetrokken staande buis. Met een Ritchey stubby. Deze Cube is er in de maten 50, 53, 56, 58, 60 en 62 cm, dus voordat je de zaag erin zet: even goed opmeten!
Even wat extra cijfers en maten: 6, 92 kilo, balhoofdbuis van 14.2 cm ( 56cm), oversized lagers (1 1/8 inch boven en 1 ½ inch onder), Xentis Squad 4.2 wielset voor banden, Dura-Ace 7900 Di2 groep, Dura Ace FC-7900 Hollowtech II 53x39 crankstel, Press-fit BB lagers, Shimano Dura Ace CS-7900 12-25 cassette, Easton EC90 SL CNT voorvork, Syntace stuur en stuurpen, Schwalbe Ultremo R Kevlar 23 mm banden en een Fi'zi:k Arione CX Carbon zadel.
Het is geen fiets voor beginners. Je moet wel iets in je mars hebben, als je deze Cube 'waard' wil zijn... En dan hebben we het niet over de euro's, wel over het karakter van de HPC. Dik en licht, stevig en racy, vol aangaan en gewoon de bocht induiken: het zal toch wel duidelijk zijn, deze Cube is een echte racer. Wie (heel veel) comfort zoekt zal die best vinden, maar je moet dan wel door het geluid van de half piepende remblokken, het resonerende carbon en de doorgetrokken staande buis heen voelen. Uiteraard, het Arione zadel en de Ultremos bieden je al racer voldoende houvast.
Dik en stevig!
Kabels? Ja, alleen een achterremkabel door de bovenbuis en verder de weggewerkte stroomdraden door het frame. De accu hangt heel knap onder de linker achtervork. Mooi niet zichtbaar en toch heel bereikbaar! Opladen kan gewoon thuis, aan de lader. Bij het stuur een apart kastje waar groen en rood aangeven of er nog stroom genoeg is. En ja, het schakelen gaat heel gesmeerd. Echt Shimano Di2. Probleem: ben je er aan gewend dan kun je bijna niet meer terug. Wel even 6499,- neerleggen. En dan heb je een hele mooi, hele moderne, hele opvallende racefiers met de anno 2010 meest vooruitstrevende onderdelengroep. Punt. Ga je daar niet voor dan zijn er voldoende andere Cube racers die je eventueel kunnen bekoren! www.cube.eu
Heb het bericht (nog) niet kunnen bevestigen via Pinarello zelf. Maar gezien het beeldmateriaal lijkt er in ieder geval inderdaad een nieuwe Paris geïntroduceerd te worden door de fietsenbouwer uit Treviso. Of de Prince daarmee daadwerkelijk uit het huidige gamma zal verdwijnen is nog even afwachten
Even helemaal wat anders dan het moderne 'high tech' carbon en 'gladde' polypropyleen... Echt, ouderwets leer. Het Italiaanse Cinelli brengt namelijk deze 'Imperial Leather Bar Tape'. Juist, gemaakt van echt leder, te koop in twee kleuren en genoeg voor een racestuur. Het leer verkleurt in de loop der tijd -en dat geeft mede net dat extra! Verder is leer prima schok absorberend. Wel even uitkijken met op maat knippen he, want een lintje kost ruim 90 euro... Info via www.ceradure-cycling.nl
Look et Cofidis fêteront le 14 juillet en bleu, gris, jaune, rouge !
Daar is geen woord Nederlands bij! En we vervolgen onze cursus Frans: Pour fêter le 14 juillet, les coureurs de léquipe Cofidis rouleront sur leur tout nouveau vélo Look 695 aux couleurs du célèbre logo Mondrian arboré par la société française, partenaire de léquipe.
Ce « Vélo Mondrian » sera également utilisé pour larrivée à Paris sur les Champs-Elysées. Cette toute nouvelle bête de course intègre trois innovations mondiales brevetées par la société nivernaise qui fête, par ailleurs, cette année le 25ème anniversaire de la 5e victoire de Bernard Hinault sur le Tour de France avec la toute première pédale automatique.
Puissance et précision de pilotage pour ce nouveau défi technologique Fer de lance de la gamme Look, le tout nouveau cadre 695 présenté récemment en exclusivité mondiale sur le circuit de Formule 1 de Nevers Magny - Cours est doté du pédalier ZED 2 moulé en une seule pièce de carbone pour une transmission optimale de leffort.Aboutissement de cinq années d'études, ce pédalier a été testé par les coureurs sur piste lors des Jeux olympiques de Pékin. Il établit un nouveau record mondial en terme de poids et de rigidité. Le pédalier seul ne pèse que 320 grammes ! Pour lintégrer, Look a développé un boîtier de pédalier oversize. LOOK ZED Le tube diagonal, tube de selle, et haubans enveloppent le boîtier et se prolongent sans rupture de forme grâce au concept CFD (Continuous Fiber Design) optimisant ainsi la résistance à leffort. Le 695 intègre également une nouvelle potence en carbone C-stem, légèrement inclinable pour plus de précision de pilotage, une nouvelle tige de selle E-post intégrée permettant à chaque coureur des réglages personnalisés pour plus de confort et une nouvelle fourche HSC 7 plus légère (295 gr) et plus rigide que la version précédente HSC 6. Plus de 20 heures sont nécessaires pour réaliser ce cadre carbone entièrement fait à la main dans les usines du fabricant nivernais, un « véritable travail de haute couture » comme le rappelle son PDG, Dominique Bergin. de Cofidis mannen rijden vandaag dus op hun speciale Look ter ere van de Nationale Feestdag! www.lookcycle.com En binnenkort meer Look nieuws
Michelbeke Wedstrijd voor dames jeugd in Michelbeke.
Nieuwelingen : 48 vertrekkers passeerden de inschrijvingstafel waaronder Ivy De Ridder voor het Beneluxteam. Wedstrijd werd hier snel in een beslissende plooi gelegd door de Britse Garner Lucy en de Zuid-Afrikaanse Dalton Heidi die snel enkele minuten voor de rest uitfietsten. De Nederlandse Witlox Lizzy probeert in haar eentje naar de koplopers heen te rijden maar meer dan een 3de plaats op 2.30 min zit er voor haar niet in. Voor de overwinning komt het tot een sprintje en de Britse Garner toont zich duidelijk sneller de de Zuidafrikaanse Dalton. De groepsspurt voor de 4de plaats wordt gewonnen door Kopecke Lotte voor Lodewyks Dana . Ivy wordt 23ste maar heeft nog veel werk om het peloton te proberen volgen. Volhouden Ivy is de boodschap,eens lukt het wel.
Junioren : Hier komen 32 meisjes hun rugnummer afhalen en voor het Beneluxteam zijn dat Julia,Sarah,Bo,Nathalie en Steffy die voor de 1ste keer van start gaat in Benelux-outfit. Ook hier rijden snel enkele meisjes weg uit het peloton en de vier die de beslissende vlucht gestalte geven zijn Gilke Croket,Steffi Lodewyks,De Poorter Daisy en Tessa De Moyer. De Nederlandse Thallito De Jonge is de enige die de kloof nog kan dichten naar de koplopers maar heeft wel 3 volle ronde nodig gehad om het klaar te spelen . Op 3 ronden van het einde gaat Eline De Roover in de tegenaanval met een achterstand van 2.30 min en nadert bij de aankomst tot op 45 sec wat haar de 6de plaats oplevert. In de achtergrond is vooral Bo Carless zeer actief maar er nog van wegrijden lukt haar niet wat ze zeer jammer vond. Bij het naderen van de aankomst lukt het niemand om nog vooraan weg te rijden en spurten de 5 voor de zege die vlot wordt gewonnen door Steffi Lodewyks voor de Nederlanse Thallito De Jonge,3de word Gilke Croket,4de Daisy De Poorter en 5 de Tessa De Moyer. De sprint van het peloton wordt gewonnen op ruime achterstand door Elise Marcal die zo 7de wordt voor Morgane Van Lierde. De Meisjes van het Beneluxteam worden respectievelijk 12de met Steffy,14de met Sarah,19de met Nathalie,Julia wordt 20ste en Bo 22ste .
Woensdag is er wedstrijd in Arendonk waar de jeugd en de elite samen kunnen strijden voor de zege. (Verslag Beneluxteam, Thierry)
Ook genoten van de kasseienetappe in de Tour? Het spektakel dat van tevoren was voorspeld kwam inderdaad uit! Opvallend was dat veel klassementrenners hadden gekozen voor FMB-tubes en niet voor de banden die ze contractueel zouden moeten gebruiken. Bij de eerste tien in de uitslag staan zes renners op FMB-tubes en die reden alle zes niet lek! De tubes zijn gemaakt van katoen en zijde met een hoge dichtheid voorzien van een loopvlak van Kevlar® SiO2,een compound van hoge kwaliteit silica (SiO2) ontwikkeld door Vittoria. Het loopvlak is voorzien van microscopisch kleine kevlar vezels die ook op een nat wegdek zorgen voor een uitstekende grip en een lage rolweerstand. De binnenband van latex geeft de band comfort en bescherming tegen lekrijden. De hier afgebeelde Parijs-Roubaix kost 72,95. Kijk voor meer info op www.fmb-tubes.eu