Zondag 15 april 53 x 11 Classic te Hamme. Herman vandaag met een nieuwe Specialized Tarmac terwijl gisteren zijn "oude" Ridley, De Van Peteghem nog moest verwerken Gestart met 12 leden deze morgen tot aan de splitsing 85 - 135 daar besloot er eentje Gunter de 135 km te rijden We hebben hem niet meer gezien De 85 km over Dendermonde - Appels - Oudegem - Wichelen - Wanzele- Lede - Erondegem met een erste bevoorrading Verder over Ottergem - Bambrugge - Burst - Ouden Heirweg Splitsing 85 - 135 km. Tot nu toe de wind mee we draaien nu terug dus de wind tegen Sint Lievens Houtem - Letterhoutem - Oordegem - Smetlede - Voor ons de tweede bevoorrading voor de 135 km de derde. Bruinbeke - Schoonaarde - het is nu een koude strakke wind tegzen temperatuur weigert om boven de 10°C te stijgen. Max deze morgen blijft op 9.5°C hangen, Het is grijs koud en tegen wind. Zele - Zogge - Hamme 86 km het zit er op gemiddeld toch nog een 30.7 Specialized Tarmac 2012 van Herman
Woensdag 18 april 2012 Waalse Pijl De Waalse Pijl is een echte klimklassieker. De liefhebbers van vele korte, soms steile beklimmingen komen helemaal tot zijn recht. De laatste jaren starten de profs vanuit Charlerloi voor hun rondrit door de Ardennen. Scherprechter is de Muur van Huy, met een maximum stijging van 22% die meerdere keren beklommen dient te worden, o.a. als slotklim naar de finish.
De populaire versie voor wielertoeristen vanuit Spa is zwaarder dan die voor de profs. Met beklimmingen als côte de la Redoute, Stockeu, Wanneraval, le Thier de Coo, Le Haute Levée en Côte du Rosier krijgt de wielertoerist de mooiste beklimmingen van dit deel van de Ardennen voorgelegd
Calvarietocht naar Huy Het orgelpunt in la Flèche wordt op de Chemin des Chapelles geplaatst, beter gekend als de Muur van Hoei. Een verduiveld zware klim die de renners drie keer moeten bedwingen woensdag. Bij de laatste passage ligt ook de eindmeet. De Muur is 204 meter hoog, het hoogteverschil bedraagt 128 meter, de klim is 1300 meter lang en heeft een gemiddeld stijgingspercentage van 9,8%.
Eigenlijk start het echte werk pas na goed 400 meter, want dan beginnen de stroken van 10% en meer. Het zwaarste stuk is ongetwijfeld de beruchte chicane, waar de weg 20% helt en in de binnenbocht liefst 26%! Een ware calvarietocht, al kan de gelovige renner of wielertoerist altijd overwegen een schietgebedje te doen in één van de zeven kapelletjes op de flanken van de Muur.
De zeven kapelletjes maken deel uit van de pelgrimstocht naar Notre Dame de la Sarte in Hoei en beelden de zeven smarten van Maria uit. Eén van die smarten is hoe Jezus met het kruis op de schouders en de bloederige doornenkroon op het hoofd onderweg is naar de executieplaats in Calvarië. En Maria moet lijdzaam toekijken tussen de toeschouwers langs de weg.
Zaterdag 14 april Oefenrit : 14°C maaar met een stevige bries & droog Slechts 9 leden kwamen opdagen , hopelijk is de transfert-periode nu voorbij Eertse anderhalf uur tegen de wind in daarna een dik uurtje de wind mee Rit over Meerdonk - Schuddebeurs - de "Roversberg" en Duivenhoek. Totaal rit 82 km gem 30.7
Zondag 15 april Na het vertrek vanaf de Markt in Maastricht gaan de renners eerst
noordwaarts via de Maasberg tot aan Urmond waar ze oversteken naar
Geleen alvorens de verschillende bergen te beklimmen: de Adsteeg,
Lange Raarberg, Bergseweg, Sibbergrubbe, Cauberg,
Wolfsberg, Loorberg, Schweiberg (Schweibergerweg),
Camerig, Drielandenpunt, Gemmenich, Vijlenerbos,
Eperheide, Gulpenerberg, Plettenberg (van Plettenbergweg),
Eyserweg, Sint Remigiusstraat - Huls, Vrakelberg,
Sibbergrubbe voor de 2de keer, de Cauberg voor de 2de keer,
Geulhemmerberg, Bemelerberg, de Wolfsberg voor de 2de keer, de Loorberg voor de 2de keer, de Gulpenerberg voor de 2de keer,
Kruisberg, de Eyserbosweg, Fromberg, Keutenberg en
ten slotte de derde beklimming van de Cauberg waar de finishlijn
getrokken is. In de finale rijden de renners niet meer door Valkenburg: vanuit
Sibbe slaan ze dus niet af naar rechts maar gaan meteen door naar de klim van de
Cauberg. Het vertrek van de Markt zal plaats vinden om 10u15 en de finish
is gepland voor rond 16u45. De totale afstand: 256,5 kilometer. Profiel
De door Trisport Pharma gelanceerde Ratio 2:1 Energy Gel heeft een suikersamenstelling die tot 50% meer energie kan leveren dan andere gels met alleen maar glucose of maltodextrine en de prestatie zo met 8% kan verbeteren. Wetenschappelijk onderzoek toont al vele jaren aan dat het innemen van suikers tijdens inspanning de prestatie aanzienlijk kan verbeteren. Sinds lang raden inspanningsfysiologen, sportartsen en coaches hun sporters aan om 60 à 70 gram suikers per uur in te nemen om hun prestaties te optimaliseren. Meer dan 70 gram suikers per uur innemen via sportdrank, energiegel of energiebar leek geen zin te hebben omdat het lichaam niet in staat is om dat te verwerken.
Recent onderzoek leert echter dat er aanzienlijk meer energie vrijgemaakt kan worden uit exogene suikers als deze langs een verschillende weg opgenomen worden in onze darmen (multiple transportable carbohydrates). Zo kunnen er ook glycogeenvoorraden opgespaard worden tot bijvoorbeeld in de finale van een wedstrijd.
De aangeraden verhouding is twee delen glucose op één deel fructose, of met andere woorden een ratio 2:1 van glucose/fructose. Op deze manier kunnen we 90 gram of meer suikers per uur opnemen en oxideren tot energie. In een test bij tijdrijders verbeterde deze ratio 2:1 van glucose/fructose de prestatie met 8% in vergelijking met de inname van glucose alleen.
RATIO 2:1 ENERGY GEL Trisport Pharma paste deze wetenschap toe in haar nieuwe Ratio 2:1 Energy Gel. Deze bevat de hierboven vermelde speciale suikersamenstelling, namelijk de multiple transportable carbohydrates. Deze suikercombinatie kan tot 50% meer energie leveren dan gels met alleen maar glucose of maltodextrine en kan de prestatie met 8% verbeteren.
De Ratio 2:1 bevat - in tegenstelling tot de meeste andere energiegels - veel elektrolyten om het verlies van natrium via het zweet terug aan te vullen. Het is gemakkelijk in te slikken en plakt niet, zodat er na de inname niet onmiddellijk gedronken moet worden. De Energy Gel is er in twee smaken: Green Lemon en Blackcurrent. Ze zijn verkrijgbaar bij de apotheek en via pascale@trisportpharma. 22 / 10 gels
De Solexity is een, door de Italiaanse designer Pininfarina ontworpen,
stadsfiets met elektrische trapondersteuning. De fiets is een moderne versie ven
de legendarische Solex, 'de fiets die vanzelf reed'.
De Solexity is
uitgerust met met acht versnellingen en de elektrische ondersteuning kent zes
niveaus die kunnen geregeld worden via een LCD-indicator op het stuur. Diezelfde
LCD-indicator toont o.a. ook het verbruik van de batterij, de snelheid en de
autonomie. De Solexity is verkrijgbaar in drie kleurencombinaties. De batterij,
batterijlader, pakdrager, handleiding en twee sleutels zijn inbegrepen in de
prijs van 1995 euro. http://www.solexworld.be/nl/ info: http://www.grinta.be
Maxim Cola Gel Drink Maxim lanceert een nieuwe
Energy Gel Drink met cafeïne, wat voor nog meer energie moet zorgen. De
aanwezigheid van cafeïne in de gel is ideaal voor duursporters, omdat er geen
extra water moet bij gedronken worden. De Maxim Cola Gel Drink is
isotoon en bevat snelle koolhydraten voor een optimale energietoevoer. Je hoeft
er geen water bij te drinken waardoor de effectiviteit van de gel verhoogd
wordt. Van de Energy Gel Drink bestaan drie smaken: Orange, Lemon en nu ook
Cola, een smaak die veel gevraagd wordt. Voor een Energy Gel Drink betaal je
2,45 euro. http://maxim-nrg.com/ info: http://www.grinta.be
Momenteel loopt de film 'Allez Eddy!', over een slagerszoon die wielrenner wil
worden, in de zalen. Uitgeverij Borgerhoff & Lamberigts brengt nu een roman
uit die gebaseerd is op het scenario.
'Allez Eddy!'- Het boek van de
film is geschreven door Luc Schoonjans, die het scenario van Gert Embrechts
verwerkte tot een roman. Het verhaal gaat over Freddy, een kleine slagerszoon,
die tegen de zin van zijn vader meedoet aan een plaatselijke wielerwedstrijd en
die ook wint. Het is een eerste stap naar een nieuw leven. De tijdsgeest en de
gebeurtenissen in het boek (en de film met o.a. Peter Van den begin en Barbara
Sarafian) zullen voor vele Vlamingen heel herkenbaar zijn. Pagina's 224 Verkoopprijs: 19,95 ISBN:9789089312785
Hutchinson tubes en de nieuwe rode Campagnolo remblokken op de Hyperon wielen.
Campagnolo Record shifters, Deda stuur en stuurpen, Sigma computer (met draad) !
Voeckler heeft custom paint. Aivee is een kleine Franse CNC Companie: Zij produceren hubs, bottom brackets en hydraulische remmen. Ook de "chain catcher" onafhankelijk regelbaar van derailleur fixing/catcher adjustment
Gaat het regenen of blijft het droog? Voor wie met de fiets naar het werk gaat, is het een wereld van verschil. De SmartAss is een handig hebbedingetje dat je beschermt tegen een nat gat. Vijf designers uit het Zweedse Göteborg hadden er genoeg van om de ganse dag met een nat achterwerk rond te lopen als het op weg naar het werk geregend had. Ze staken de koppen bijeen en ontwikkelden een simpele maar doeltreffende oplossing: de SmartAss. De SmartAss is eigenlijk een minispatbord uit polypropyleen. Je kan het opvouwen en onder je zadel wegsteken en als het begint te druppelen, steek je het in een vingerknip terug ineen
Canyon Speedmax Nog voor de nieuwste tijdritfiets aan de pers is voorgesteld, sleept Canyon met de Speedmax al een Red Dot Design Award binnen. Geen wonder eigenlijk, als je het futuristische concept ziet. Begin volgende maand wordt de Canyon Speedmax aan de pers voorgesteld, voorafgaand aan de ploegentijdrit in de Giro d'Italia. De profs van Katusha kunnen er al mee aan de bak. Maar nu al maakte Canyon bekend dat de fiets een prestigieuze onderscheiding heeft binnengehaald.
In het tot nu toe kostbaarste ontwikkelingsproject van Canyon wist men de 'perfecte tijdritfiets te construeren, waarbij techniek en design op het allerhoogste niveau in elkaar versmelten'. Aldus de fabrikant zelf. Maar vanaf de foto's gezien is het allemaal niets teveel gezegd: de Speedmax lijkt eerder een futuristisch studiemodel uit een krachtig 3D-computerprogramma dan op een echte berijdbare fiets. P etje af dus dat deze supercleane fiets alles heeft wat nodig is voor een wedstrijdfiets.
In het ontwikkelingsproject lag de focus op een perfecte systeemintegratie. Elk kleinste detail werd doordacht en alle componenten werden zo op elkaar afgestemd, dat er een zo compact mogelijke structuur ontstaat, die de wind slechts minimale raakvlakken biedt. De geometrie van het Concept Speedmax werd - rekening houdend met de strenge regels van de UCI - vanaf de basis volledig opnieuw ontwikkeld. Een proces dat maandenlange laboratorium- en windtunneltests vergde.
Om de systeemintegratie te perfectioneren, werd een eigen oplossing voor voorvork, stuur en stuurpen ontwikkeld. Met de beperkte inbouwruimte voor een rem moest daar ook een nieuwe oplossing voor gevonden worden. Canyon vond die in een centre-pull rem, die goede remkracht paart aan een 60 gr lager gewicht dan een normale velgrem. Over een maand weten we meer over de Speedmax-eigenschappen in de praktijk, dan is het team Katusha ermee over Italiaanse wegen gedenderd.
de Mavic helm range 2012 Het merk Mavic heeft drie verschillende helmen op de markt. Leuk is altijd de verkooppraat: Deze keer hebben ze bij Mavic 3 jaar lang research en development gedaan en ook hebben ze nog eens een studie gemaakt van 25000 vormen van hoofden. Hierdoor is de uiteindelijke helm optimaal! Wat valt op is de vreemde kleurcombinatie (behalve bij de geheel zwarte versies) waardoor het lijkt alsof je een klein dopje op je hoofd hebt. De helmen passen zo goed mogelijk op je hoofd. Wat ik vreemd vind om te melden want het ene hoofd is het andere niet. Blijkbaar hebben ze een goed gemiddelde genomen. Er zijn drie modellen: Syncro: (het instapmodel 114,95), de Plasma (het tussenmodel 159,95) en de Plasma SLR (het topmodel 199,95) Alledrie wegen ze 150 gram, de Syncro heeft een iets minder aero vorm, en de Plasma SLR heeft carbonbescherming. Ze zijn te krijgen in verschillende kleurtjes.
Tifosi JET sportbril Brillenfabrikant Tifosi brengt de JET op de markt. De JET is een sportbril met
een open montuur, waardoor de bril uitermate geschikt is voor fietsers en andere
sporters. Voor de bril zijn verschillende lenzen beschikbaar. De
polycarbonaatlenzen zijn uitgerust met een Glare Guard coating die vermoeidheid
van de ogen tegengaat. De fotochromatische NXT-lenzen zijn onbreekbaar, krasvast
en licht. Beide lenssoorten hebben een sterke optische kwaliteit. Het
montuur van de JET weegt 26 gram en is uitgerust met antislip hydrofiele neus-
en oorrubbers, waardoor de bril in alle omstandigheden vast op het hoofd blijft
zitten. De JET
is verkrijgbaar in 7 montuur-lenscombinaties en kost 39,95 euro. http://www.tifosioptics.com/ info: http://www.grinta.be
Skins Recovery 400 Iedereen kent het gevoel wel na een lange (zware) training, alle spieren doen
pijn. Om het herstel van de spieren te verzekeren brengt SKINS nu het SKINS
RECOVERY 400-assortiment op de markt.
De SKINS RY400-compressiekledij
zorgt ervoor dat de spierpijn na een training of een wedstrijd vermindert. Daar
komt nog bij dat de hersteltijd van de spieren verkort wordt dankzij de
'gradient' compressietechnologie die de juiste hoeveelheid druk uitoefent op de
spieren. Daarmee wordt de doorbloeding versneld en wordt het zuurstofgehalte in
de spieren verhoogd. De RY400-kledij kan gedragen worden tijdens het slapen, wat
een voordeel is aangezien de kleding maar optimaal werkt na minstens drie uur.
De kledij kost, zowel voor mannen als voor vrouwen, 109,95 euro. http://www.skins.net/index.aspx info: http://www.grinta.be
Kask Mojito 220 gr 26 ventilatie-gaten. IN MOULDING SYSTEM ECO-LEATHER CHINSTRAP HIGH VISIBILITY STICKERS UP & DOWN SANITIZED® Sanitized® textile Made in Italy.
Wilier -Lampre ISD Voor Paris -Roubaix aangepaste frames Langere achtertrein ( chainstay ) voor het monteren van de 27mm Vittoria Pavè tubulars.
En Ambrosio achterwielen met 32 spaken.
Zondag
15 april 2012 53x11
CLASSICVWB Open Categorie Een vlakke aanloop gevolgd door een
heuvelend parcours langs de mooiste verkeersarme wegjes naar de Vlaamse
Ardennen/Zwalmstreek en terug! Zoals steeds uitgebreid en duidelijk bepijld. In
2011 hadden we een plaatsje in de kalender van meer dan 1000 wielerfanaten
veroverd. Mogen we jullie in 2012 ook verwelkomen? De winst schenken we dit jaar
integraal aan het ontwikkelingsproject Kinderen van India.
NIEUWE
STARTPLAATS: Taverne Durmedroom,
Kaaiplein 28 te 9220 Hamme (O-VL) Ruime parkeermogelijkheden aan
Kaaiplein en sporthal Meulenbroek. Ambiance bij
aankomst: Terrasjes!
Muziek! Pannenkoeken en
hotdogs! Extra tapkranen!
Douches! Contactpersoon: Tom De Beer: 0474/41.91.90
Meer informatie en fotomateriaal op onze
website: http://www.53x11.be 53x11 CLASSIC,
kleinschaliger maar gezelliger zijn dan de reuzeevenementen: bij ons staan een
prachtparcours en de après-sfeer
bovenaan!
Wij wensen u alvast een prettig
eindejaar en kijken weer uit naar een spetterend wielerjaar
!!!
De kasseifiets van Boonen Parijs-Roubaix was niet alleen een gevecht onder renners, maar ook een strijd tussen fietsconstructeurs. Bekijk de winnende Specialized Roubaix van Tom Boonen De fiets waarmee Boonen de kasseistroken tussen Parijs en Roubaix bedwongen heeft, is officieel nog naamloos maar wordt de Specialized S-Works Roubaix SL4 genoemd. De Amerikaanse fietsconstructeur gaf nog geen details prijs aangezien het model nog in de eindfase van de ontwikkeling is. Op het eerste zicht vallen vooral de grotere Zertz dempers waarmee de voor- en achtervork uitgerust zijn op en ook de wielbasis is lager. Het prototype van Boonen is afgemonteerd met de nieuwe Sram Red-groep en weegt 7,53 gram. Boonen had tijdens Parijs-Roubaix de beschikking over vier zulke fietsen: één waarop hij reed, twee op de eerste volgwagen en nog een exemplaar op een andere volgwagen. Speciaal voor de Hel van het Noorden waren er ook schokdempende gels aangebracht onder het stuurlint. Op de Zipp-wielen waren voor de gelegenheid speciale Parijs-Roubaix tubes gemonteerd. Deze waren met 27 millimeter een stuk dikker maar ook lichter van profiel.
De Acrab Jersey, met een 40cm rits, onderaan een silicon gripper,
Drie zakken op de rug, en reflekterende strips. Kleuren Zwart, Blauw, Rood, en Wit, gemaakt met Mantodry
moisture-wicking fabrikaat en in de maten S-XXXL
Lightweight wielen 2012 de Fernweg, (aërodynamisch): Gewicht voorwiel 640 gram Gewicht achterwiel 715 gram Velghoogte 81 mm max Gewicht 100 kg
Meilenstein,toerwielen in 3 verschillende varianten (de C en de Obermayer). De gewone versie: Gewicht voorwiel 475 gram Gewicht achterwiel 625 gram Velghoogte 53 mm max Gewicht 100 kg Gipfelsturm, klimwielen of bij veel wind: Gewicht voorwiel 450 gram Gewicht achterwiel 575 gram Velghoogte 27 mm max Gewicht 110 kg Rundkurs, baanwielrennen:
Gewicht voorwiel 450 gram Gewicht achterwiel 575 gram Velghoogte 27 mm max Gewicht 110 kg Autobahn, baanwielrennen:
Gewicht voorwiel 830 gram Gewicht achterwiel 780 gram Velghoogte 81 mm (alleen voor) max Gewicht 110 kg (achter 120km)
Wielerbelangen Temse De ZANNATA - Ronde Regelmatigheidcriterium voor Juniores over 6 wedstrijden 29/04/2012 Temse Veldstraat , 28/05/2012 Temse Velle, 23/06/2012 Elversele, 29/06/2012 Tielrode, 07/07/2012 Moerzeke en op 19 augustus slotrit in Steendorp. De eerste prijs is een Zannata Z81 Shadow op maat, tweede prijs Zannata Z31 op maat, .... 25ste prijs is nog 30 en alle renners die de 6 wedstrijden gereden hebben en niet in de top 25 eindigen ontvangen nog 25. Renners wij hebben gezorgd voor een mooie prijzenpot en rekenen op jullie aanwezigheid tijdens deze 6 mooie wedstrijden. De voorbije 2 jaren waren al heel mooi , we hopen dat jullie er dit jaar een super editie van maken.
52 ste Brabantse pijl 2012 Op woensdag 11 april 2012 vormen Leuven en omstreken opnieuw het strijdtoneel van de 52ste Brabantse Pijl. Op die dag zullen ongeveer 10 World Tour ploegen en 13 Professioneel Continentale ploegen aan de start in Leuven staan. De start ligt opnieuw in hartje Leuven op het Ladeuzeplein en de aankomst ligt in Overijse. De Brabantse Pijl zal je vanaf verschillende plaatsen in de stad kunnen volgen.
De Brabantse Pijl is uiteraard live te volgen op Sporza en La Deux.