Tourwinnaar: Gele trui Cadel Evans Geboren:14/2/1977 in Katherine (Aus) 68 kilogram voor 1,74 meter Ploegen: 2001 Saeco, 2002, Mapei, 2003-04 T-Mobile, 2005-09 Lotto-ploeg, 2010 BMC Tour: 2005: 8e 2006: 4e 2007: 2e 2008: 2e 2009: 16e 2010: 30e 2011: 1e Punten: Groen Mark Cavendish Bergprijs: Bollen Samuel Sanchez Beste jongere: Witte trui Pierre Rolland Jérémy Roy meest strijdlustige renner in de Tour de France Ploegenklassement Garmin-Cervélo Top drie Tour de France 2011 Andy en Frank Schleck, Winnaar Cadel Evans
Zondag 24 juli DROOG Temperatuur deze morgen om negen uur 15°C Het zomert rustig verder Toch nog met acht leden, en één gastrijder, Laurence in kledij van het Janatrans Cycling Team Juan Pablo die zijn vierde plaats kwam verdedigen (staat 21 punten voor op William) Wielspaakbreuk bij Juan Pablo in het voorwiel dan nog, verder het klassieke lek rijden van Patrick P. en alweer achteraan Ritje nooit ver van huis je weet maar nooit Toch over Beveren Melsele, Stekene, Klein Sinaai, De Hellestraat met zijn zes kasseistroken Waasmunster, Sombeke, Elversele In het klassement blijft de top ongewijzigd 1&2 50 ritten en 109 punten 3 48 ritten 104 punten. Rit van 81 km en een gemiddelde van ondanks stevige tegenwind 31.7
Cadel Evans rijdt morgen in het geel naar Parijs Thomas De Gendt was de verrassing van de tijdrit. Hij dook onder de tijd van Cancellara en Porte en had even de topchrono beet. Maar de Duitse stoomtrein Tony Martin bleek een maatje te groot. De renner van HTC reed de tegenstand op een hoopje al kwam Evans er wel nog dicht bij. Gisteren kwam Thomas De Gendt al knap als zesde boven op Alpe dHuez. Vandaag deed hij nog beter en eindigde hij als vierde na Martin, Evans en Contador.
Zaterdag 23 juli Semi-klassieker te Winksele Herent in de "Warot" sporthal Met acht leden, regen 12°C temperatuur en dit midden in de zomer Vernieuwd parcours naar onze eerste bevindingen GEEN verbetering Winksele - Bertem - Korbeek Dijle - Neerijse - St Agatha Rode - Ottenburg en hier begint het Archennes - Grez Doiceeau - Jodoigne Longeuville - Sart Risart - Opprebais - Thorembais - Glimes Huppaye - La vaux Jean Pierre - Nodrenge Naniles - Maret - Peleaines - Racour - Overwinden Het dient gezegd de banen in het "franstalig" gedeelte liggen er berooerd bij Putten ontbrekende stukken asfalt en / of beton Nog een een lekke band voor onze Jan, In pletsende regen Neerwinden - Laar - Ezemaal - -Outgaarden - Hoegaarden kan niet slecht zijn Hotem - Hoksem - Willebringen - Boutersem - Vetrijk Kerkom - Lubeek - Houwaart - St Pieters Rode Holsbeek - Wilsele Wijgmaal - Herent - Winksele. Twee bevoorradingen a volonté alles volop voorzien maar vandaag maar 640 deelnemers Pittige finale, droog maar dan wel weer tegen de wind in Toch 130 km gereden in het kader van de voorbereiding op de Sean Kelly Rit met veel kuiswerk en heel veel "wasmachine" werk
Colnago CF 8 CF 8 Colnago for Ferrari. info: http://italiaanseracefietsen.wordpress.com Ernesto Colnago en zijn C59 Italia 150th limited edition Shimano Di2 ; slechts 150 voor verkoop
Smart maakt snelste tijdritpakken Hou vandaag tijdens de Tourtijdrit in Grenoble het tijdritpak van de Duitser Tony Martin in de gaten. Dat is vervaardigd door Smart en zou het snelste pak ter wereld zijn. 'Puur marketing', zou u kunnen denken. Een bezoekje en een babbel met Alexander Bauer van Smart Aero Suits/We Made It in Duitsland maakte echter duidelijk dat men écht wel weet waarover men spreekt. Geen detail wordt uit het oog verloren om 's werelds snelste pak te maken. Geen plooi wordt geduld, de perfecte aëropositie wordt nagestreefd en alleen de snelste stoffen, waarlangs de luchtmoleculen glijden, worden gebruikt. Hier kan je meer lezen over de producten van Smart Aero Suits. Of Tony Martin straks triomfeert in Grenoble is een andere zaak. Dat hij enkele wattages 'wint' ten opzichte van vele van zijn collega's, staat echter buiten kijf.
Nieuw verkeersbord laat fietsers door rood rijden Een driehoekig bord met een rode rand, waarop in het zwart een fiets en een pijl staan afgebeeld, laat fietsers in de toekomst toe om door het rode licht te rijden. Sommige voorzitters van wielerclubs zullen tevreden zijn De Kamer heeft woensdagavond het wetsvoorstel goedgekeurd waardoor fietsers die rechts afslaan, in bepaalde gevallen door het rode licht mogen rijden. Ze moeten daarbij wel voorrang geven aan de andere weggebruikers. In een aantal gevallen zullen fietsers ook rechtdoor mogen rijden door een rood licht, op voorwaarde dat ze geen andere verkeersstromen kruisen De eerste exemplaren van het verkeersbord duiken in het najaar op.
Donderdag 21 juli Nationale feestdag Clubrit naar Sint-Lievens-Essen met stop in en aan Café Volkshuis bij Lisken Misschien voor de laatste maal op deze lokatie Vertrek aan het clublokaal The Ranch om 8 uur met 12 leden voor deze rit Eén lekke band voor Patrick P. te Papegem na 32 km het groot nieuws echter Filip V.R. met (alweer) een nieuwe fiets Specialized Venge met Roval wielen Wel afmontage met Campagnolo Super Record 11 Speed Vandaag rit in twee delen eerste gedeelte 51 km met een een gemiddelde van 31.9 Tweede gedeelte van 59 km, zo kwamen op en totaal van 110 km. Afkomen over Wetteren, Lokeren , Waasmunster Algemeen gemiddelde van 32.4
Pinarello 2012 De Dogma 2: 60.1. 60 HM 1K Toryaca carbon, compleet nieuw frame met opvallende voorzijde met nieuwe voorvork -zie foto- en 1 1/8 en 1 ¼ lagers. Asymmetrisch en kabels binnendoor! Stijver, lichter en een betere aerodynamica
De Paris 50-1.5: 50HM1.5 K carbon is er nu ook met interne kabels en een nieuwe Onda voorvork.
Met de Kokua LIKEaBike Jumper is het einde van de zijwieltjes aan kinderfietsen nabij. De aluminium loopfiets met elastomeer vering leert kinderen al spelend fietsen. De Jumper is een slim ontworpen loopfiets, gebouwd met een lichtgewicht aluminium frame. De Schwalbe Big Apple-banden en de elastomeer demper maken de Jumper tot één van de meest stabiele en comfortabele loopfietsen op de markt. Verder beschikt de fiets ook over hoogwaardige kogellagers voor wielen en vork, inox spaken voor de aluminium wielen en een rubberen stuurdemper die het omklappen van het stuur voorkomt. De Jumper is perfect bruikbaar op elke ondergrond (bos, tuin, fietspad,...), licht te hanteren en te manoeuvreren voor de kinderen, en licht om te dragen voor de ouders (als de kinderen moe zijn). Rijden met een Jumper oefent ongemerkt het evenwichtsgevoel van kinderen zodat de overstap naar een échte fiets vanzelfsprekend wordt. De loopfiets kost 179 euro.
Thomas Voeckler Colnago C59 FSA Plasma integrated stuur/stuurpen met gele accenten, his Prologo zadel met gele wing, Gele Elite drinkbus - houder Campagnolo Super Record Campagnolo shallow Hyperon Ultra Two wielset
Focus Cayo Evo 2012 Voor 2012 is de Cayo geëvolueerd tot de Cayo Evo. Een compleet nieuw frame waarbij opvalt dat de derailleurkabels geheel binnendoor lopen en de achtertrein duidelijk afwijkt van de 2011-versie. Daarnaast krijgt de Evo een volledig T 4 carbon voorvork. De Cayo zal te koop zijn in diverse versies: de Cayo Evo 1.0, Cayo Evo 2.0 en de Cayo Evo 3.0. Resp. met ondermeer Shimano Dura-Ace, Shimano Ultegra DI2, SRAM Force en Fulcrum Racing 3, Fulcrum Racing 5 en Mavic Cosmic elite afgemonteerd. Daarnaast delen van FSA, Prologo en Continental. www.focus-bikes.com
WTC Jan Bogaert Vrienden Op 21 juli de klassieke "Clubrit" met stop te Sint-Lievens-Esse bij Lisken Het Volkshuis 19 september 2009 In Sint-Lievens-Esse is het 50-jarig bestaan van Het Volkshuis gevierd. Al die tijd is het café opengehouden door Alice Van Wijnendaele, beter bekend als Lisken. Het was dus dubbel feest. En voor die gelegenheid was zelfs haar grote idool Steve Stevaert naar Sint-Lievens-Esse gekomen. De voormalige minister, sp.a-voorzitter en gouverneur van Limburg bracht Lisken een trappist want nog nooit heeft ze als cafehoudster een druppel alcohol gedronken. Het verhaal van de start is ook speciaal. Lisken was van katholieken huize. Op een bepaald moment was ze zo kwaad op de katholieke baas van haar vader omwille van wanbetalingen, dat ze besloot zich in te zetten voor de werkende bevolking. Ze noemde haar café Het Volkshuis". Lisken was 27 toen ze het café opende. Stilaan bouwde ze het verder uit. De mutualiteiten en de vakbonden gebruikten Het Volkshuis voor hun dienstbetoon en ook de socialistische partij kwam er zitdagen houden. Intussen is er ook een feestzaal bijgekomen. De muren van 't Volkshuis hangen vol foto's en relieken van wielrenners. Het is hier altijd de zoete inval geweest van renners en wielerliefhebbers', verduidelijkt Lieske. Ik bakte geregeld wafels of eieren voor hen. In die sfeer is mijn zoon Danny beginnen koersen. In 1996 won hij Parijs-Roubaix voor liefhebbers.'
Victoria's Secret-modellen fietsen tegen kanker Enkele modellen van Victoria's Secret hebben een spinsessie gehouden tegen kanker. Wie een bedrag doneerde voor het goede doel, kon zelfs even meefietsen met de bloedmooie dames. Candice Swanepoel, Alessandra Ambrosio, Erin Heatherton, Lindsay Ellingson en Lily Aldridge zetten hun beste beentje voor op de Victoria's Secret Supermodel Cycle in het SoulCycle Tribeca in New York City. Voor een bedrag van 1000 tot 2500 dollar (+-700 tot 1700 euro) kon je meetrappen met de modellen. Het bijeengefietste bedrag gaat naar Pelotonia, een non-profit organisatie die zich bezighoudt met het zoeken naar een oplossing tegen kanker. Victoria's Secret hoopt dit jaar in totaal 1,5 miljoen dollar (1 miljoen euro) in te zamelen.
Volledige compressielijn 2XU lanceert voor 2012 een volledig nieuwe compressielijn. De PXW Compressie-kledinglijn bevat alle kledingstukken, van sokken tot broeken, calf guards, tops... Deze compressiekleding draagt bij tot sneller herstel, vermindering van melkzuuropbouw en een efficiëntere zuurstoftoevoer naar de spieren, zodat die in 'firing mode' worden gebracht. Bovendien vermindert de kledij het risico op blessures. PXW Compressie werd vervaardigd met Flatnock weeftechniek (geen inkeping in huid) en Cirkular weeftechniek (evenwichtige spanning rondom lichaam ). De kledinglijn bevat alle kledingstukken en werd onderverdeeld in 3 categorieën: Refresh (voor recuperatie/herstel), Xform (voor zowel recuperatie als voor prestatie) en Perform (voor prestatie/training/ wedstrijdgebruik).
Nog altijd wordt in Italië de periode van vlak voor de Tweede Wereldoorlog tot de tweede helft van de vijftiger jaren gezien als één van de hoogtepunten uit de wielergeschiedenis. Bartali, Coppi en Magni tekenden voor grandioze successen en als de oorlog geen roet in het eten had gegooid in de carrière van de eerste twee, waren er erelijsten ontstaan die zeker niet onder zouden doen voor de lange lijst van Eddy Merckx. Nog steeds zijn de prestaties van de drie onderwerp van gesprek. Worden boeken over hen geschreven. Coppi steekt in dat kader er ver bovenuit. En ook nu is hij weer één van de hoofdpersonen in deze uitgave die over de drie musketiers van het Italiaanse wielrennen is uitgebracht. Gouden wielerhelden omdat ze alle drie bijzondere prestaties hebben verricht. Gino Bartali is nog altijd recordhouder met het feit dat hij 10 jaar na zijn eerste zege in de Tour de France het huzarenstukje herhaalde. Voor de oorlog won hij in 1938 om 10 jaar later in 1948 nog eens de Ronde van Frankrijk te winnen. Bartali had het in zich om minstens de evenknie van Anquetil, Merckx, Hinault en Indurain te zijn met 5 zeges en mogelijk zelfs Armstrong (7) te evenaren, of liever vooraf te gaan. Fausto Coppi won in 1949 de Tour de France én de Giro dItalia. Hij herhaalde dat huzarenstukje nog eens in 1952. De Giro won hij vijf keer en hij was één keer primus op het WK. Maar mogelijk is Coppis bekendheid veelal ook te danken aan veel drama en tragiek. De geheimzinnige dame-in-het-wit blijft een legendarisch verhaal. Evenals zijn geheimzinnige ziekte waaraan hij veel te vroeg op 2 januari 1960 overleed. 40 jaar oud. Fiorenzo Magni mag dan op papier de mindere van Bartali en Coppi zijn, in België heeft deze Italiaan een voorlopig nog niet gebroken record neergezet. Na een opgave in 1948 volgden drie opeenvolgende zeges (1949, 50 en 51) in Vlaanderens mooiste. Het drieluik in de Ronde van Vlaanderen leverde hem de bijnaam: De Leeuw van Vlaanderen op. Magni won ook drie keer de Giro. Belangrijker voor de wielersport is waarschijnlijk dat hij de bedenker en initiator van sponsoring in het wielrennen van Multinationals is geweest. Firmas van buiten de fietsindustrie waardoor het wielrennen van nu zo kan floreren.
Gouden wielerhelden is een boek geworden waarin niet zozeer de wedstrijden van de wielerlegendes aan bod komen - hoewel wel terloops natuurlijk maar veel meer aandacht wordt geschonken aan andere aspecten in het leven van de grote drie.
Auteur: Giuseppe Castelnovi Castelnovi werd in 1932 geboren in Roussillon in de provincie Genua. Het grootste deel van zijn werkzame leven sleet hij op de redactieburelen van La Gazetta dello Sport. Hij heeft meerdere boeken op zijn naam staan. Zoals: Tutto Coppi waarvoor hij in 2000 de prijs Emilio de Martino kreeg. En verder: Honderd jaar Tour (met Pier Bergonzi) , Coppi Serse (met Parco Pastonesi over de broer van Fausto), Bruno Raschi (met Marco Pastonesi) en Ghisallo, het hart van het wielrennen.
Time RXRS UL Team Fiets van Jerome Coppel Saur-Sojasun SRAM RED FSA afmontage Rotor cranks TRP remmen Made in France Kabels van GORE Corima wielen Winium voorwiel & Aero+ WCC achter wiel