BMC TMR01 Een kwart van de luchtweerstand van renner en fiets komt van de fiets zelf. Met dat gegeven gingen de ingenieurs van BMC aan de slag om een voor hen nieuw type frame te ontwerpen, dat bedoeld is voor sprinters, vluchters, hardrijders en korteafstandstriatleten. Zoals we kunnen verwachten van het Zwitserse merk, is het eindproduct origineel te noemen. Dat past ook in de filosofie: BMC wil niet de grootste maar wel de beste zijn. Wat ook helpt, is het feit dat BMC het enige merk is dat een eigen WorldTourploeg heeft
Aanpassingen van de fietspositie gebeuren makkelijk door de zadelpen die op drie verschillende sprongen (offset) kan ingesteld worden: 0, 15 of 30 mm. In die zadelpen zal ook de batterij van de elektronische schakelgroep verborgen worden. Bij de eerste modellen gebeurt dit nog niet, omdat dat soort batterij nog niet op de markt is gebracht door Shimano. Aanpassingen van een externe naar een interne batterij kunnen achteraf makkelijk worden gedaan. Schakel je liever op de ouderwetse, mechanische manier, dan hoef je geen ander frame te kopen, want alle voorzieningen zijn er om zowel de elektronische als de mechanische kabels te plaatsen
Naast de aerodynamica was de stijfheid een belangrijk onderdeel van het ontwerp, veel meer nog dan het gewicht. De TMR01 is dankzij het dikke bottom bracket en de stevige liggende achtervork dan ook de BMC met de grootste stijfheid. Met de komst van deze Timemachine kunnen de profs van Team BMC nu kiezen uit de lichte SLR01 voor het gebergte, de GF01 voor de kasseien, de TM01 voor de tijdritten en de TMR01 voor de snelle ritten.
Zaterdag 7 juli GRENSTOCHT VWB - VBR CAFE CAMBRINUS Markt 12 4571 AXEL 125 - 65- 60 km Deze tocht wordt verreden over de rustige en mooie polderwegen van Oost-Zeeuwsvlaanderen en de grenstreek met België.
De Grote Prijs Stad Sint-Niklaas vertrekt dit jaar niet voor het stadhuis van Sint-Niklaas. Door wegwerkzaamheden moest de organisatie op zoek naar een nieuwe startplaats en dat werd Sinaai. De Grote Prijs Stad Sint-Niklaas vindt al sinds 1930 plaats. Traditioneel start de wedstrijd voor het stadhuis van Sint-Niklaas. De wedstrijd start op 4 juli ter hoogte van de Dries aan het Oud-Gemeentehuis. Oud-wielrenner en drievoudig winnaar van Parijs-Roubaix Francesco Moser zal aanwezig zijn. De laatste winnaar van de GP Stad Sint-Niklaas is Niko Eeckhout. 168,5 km - 5020 EUR. start 15h00 Inschrijving: Gemeenschapshuis, Dries, 9112 Sinaai - Kleedkamers: Sporthal, 9112 Sinaai
Zondag 01/07: 14 man aanwezig Na het tekenen van de aanwezigheidslijst snel naar Temse,om via Bornem naar St Amands te rijden. In de Kerkstraat stonden ze weeral tot buiten aan den bakker en wij zorgden even voor een frisse, atletische verschijning. De weg naar St Amands werd nog lastig door de wind, maar het roze peleton vormde een aerodynamisch blok. De wegenwerken in Belgie zijn weer heel populair ( verkiezingen binnenkort ? ), maar Louis wringt zich overal door. Na Steenhuffel werd de snelheid iets opgetrokken en Leo en Filip U scheurden lekker mee. In Meise werd de A12 gekruisd en de snelheid ging nog wat hoger ( Meewind ? ). Gelukkig kent Geert G zijn weg overal en te Kapelle OD Bos werd het kanaal richting Willebroek genomen. Daar zorgde een vrijstuk voor een serieuze schifting. Kürt zijn fietske bolt blijkbaar wel heel goed en Ard sloot mooi aan. Jowan had een mindere dag ( Carpaccio? ) en Hilaire zorgde met Gert voor de aansluiting. Te Willebroek was het weer even moeilijk met de volgwagen en iedereen begon toch al aan het terrasje te denken. Via Ruisbroek naar Wintam en Frans had wat last van krampkes. Lekke banden hadden we ook niet ( Ivo er niet bij ? ) en de laatste rechte lijn over Temse naar Sombeke mocht nog een versnellinske hebben. Yves was de winnaar en Paul zat er mooi achter. Een Jeneverke met een knikker erin voor de Frans ? (Verslag Forza Elversele)
Zondag 1 juli VWB rit Meerdonk WTC Astoria Rit ter plaatse van +/- 65 km wat voor ons de zondag rit op 120 km bracht Een totaal dit weekend van net géén 300 km Klassieke rit over Graauw langs Lamswaarde, Pauluspolder de gekende visvijver "de vogel" Kloosterzande Kortweg een ritje door de polder met zijn gekende "BRIESJE" Boogie En Sterke Pol alweer aan het commando Nog een pittige finale > En het mooiste van de dag hadden we deze morgen alweer gehad Bij aankomst nog een lekkere boterham kaas of kop met als optie met of zonder mosterd Vandaag met 7 totaal 120 km gemiddelde 32.5
2013 Canyon Ultimate SLX Canyon CLX. Zelfde naam, nog steeds zwart, wel een compleet nieuw frame. Alle kabels lopen nu binnendoor, het bracket heeft nu pressfit lagers en de achtervorken zijn asymmetrisch gevormd. Ook is de aansluiting van de staande achtervork onder de zadelpen lug veranderd; dit moet een kleinere driehoek opleveren en daarmee een stijver frame.
Gewicht frame: 880 gram, de voorvork 300 gram. Het balhoofdstel is nog steeds van Across en oversized. De rechter achterpat is nu tweeledig: zowel aan de binnen- als aan de buitenkant is deze van aluminium, wat voor een stijver geheel zorgt ( iets dat we ook zien bij de Ultimate AL). De SLX is te koop vanaf circa 3000,-, compleet met Ultegra. Officieel wordt de SLX geïntroduceerd op de Eurobike en begin 2013 zal de fiets te koop zijn. www.canyon.com
George Hincapie Fiets gentlemans round in de 2012 Tour BMC custom-painted zijn s SL01met gold highlights, "lucky seventeen" en "gentleman's round" motiefs
Zaterdag 30 juni Summerbike Semi-Klassieker te Boom van en bij WTC Niel. Rit met vertrek en aankomst in "Tomorrowland" De Schorre Boom Met negen leden deze morgen voor de rit van 120 km Langs Terhagen Rumst Waarloos, waar we de Fietsclub uit Duffel tegenkwamen Duffel, Lier Viersel, waar de splitsing was 70 - 120 km na 38 km Pulle Lille - Poederlee met te Poedrlee dorp bevoorrading na 55 km (Café De Kroon) Tielen, er komt nu na de meewind stilletjesaaan "tegenwind" op de terugweg Lichtaart Herentals Grobbendonk, achterzijde kazernd De Troon Bouwel , samenkomst parcours 70 & 120 km na 93 km Bevoorrading Café Sttionneke na 96 km Duffel, Walem -Waarloss Rumst Terhagen Boom 120 km gemiddelde op de rit 32. 8 algemeen gemiddelde 31.6 over 162 km Voor het eerst dit seizoen - korte mouwtjes en korte broek bij het vertrek voor iedereen µ In de namiddag " sterke" Gino" helemaal alleen voor de namiddag oefenrit
Look 675 De 675 valt tussen de 566 en de 586 SL. Geen topmodel, wel een goede middenklasser. Het frame zal rond de 1150 gram wegen, compleet met een SRAM Red groep compleet 6,5 kilo. Er zijn vijf maten, van XS tot XL. Prijs van frame, vork, zadelpen en stuurpen zal rond de 2500,- gaan bedragen. Inclusief stuurpen, want die hoort echt bij het frame
Opvallend is dus het Direct Drive Concept in combinatie met de A-Stem. Al eerder gezien bij de Look MTBs, nu ook getransformeerd naar de racefiets. Een directe aansluiting van stuurpen op de voorvork en het frame. Geen spacers meer op eentje na van 5 mm. Wel keuze uit drie stuurpennen die naar believen omhoog of omlaag gemonteerd kunnen worden. Onderin het balhoofd rust een 1. 5 inch lager, boven een 1 1/8 inch. Het bracket is breed en herbergt press fitlagers. De achtervork is opnieuw ontworpen en draagt nu de naam Dual Comfort (and) Stiffness Comfort 2. De zadelpenklem is geïntegreerd, de 27,2 mm zadelpen is los, dus geen ISP of E-Post. Het frame is Di2 compatible. Compleet zal een 675 er zijn vanaf 3699,- ( Ultegra). De duurste is die met Dura-Ace 11-speed Di2: 6499,-. Leverbaar vanaf oktober 2012. www.lookcycle.com
Ter gelegenheid van de Tour de France lanceert fietsfabrikant Specialized een fotowedstrijd waarmee fans van het Amerikaanse merk een helm en zelfs een fiets kunnen winnen. Vanaf 30 juni, de start van de Tour, tot de aankomst in Parijs kunnen de fans via de Facebookpagina van Specialized België en Nederland de App downloaden waarmee ze hun foto kunnen insturen. Wie het meeste 'likes' verzamelt, wint een Specialized Allez Expert of - voor de dames - een Amira Compact. Plaatsen negen tot en met tien worden beloond met een Prevail-helm.
Deelnemen is niet moeilijk. Gewoon klikken op de link naar de Facebookpagina, zoeken naar de knop 'It's my Tour', een actiefoto uploaden en zorgen dat je vrienden jouw foto leuk vinden. 'It's my Tour' staat voor het persoonlijke verhaal en de passie achter elk product. Iedereen kan met het materiaal van de profs rijden om zijn of haar persoonlijke doelen - een eigen 'tour' - te bereiken, en daarom maakt Specialized met veel toewijding alle producten die de profs gebruiken ook beschikbaar voor het publiek. Met deze wedstrijd daagt het merk zijn klanten uit om hun persoonlijke 'tour' te delen met iedereen. https://www.facebook.com/SpecializedBelgieNederland
De Tour de France is niet compleet zonder praatprogrammas als NOS De Avondetappe en Tour 2012, Vive le vélo. Mart Smeets en Karl Vannieuwkerke ontvangen elke avond leuke gasten om over de Tour de France te praten. Kortom: de ideale afsluiter van een Tourdag. Uitzendingen NOS De Avondetappe en Tour 2012, Vive le vélo: