De Ronde van Vlaanderen Cyclo, Liège-Bastogne-Liège Challenge en Paris-Roubaix Challenge, de heilige cyclo-drievuldigheid, zijn vanaf dit jaar gegroepeerd in de SKODA Classic Challenge Drie heroïsche wedstrijden met al even mythische passages, denk maar aan de Koppenberg, La Redoute en de Vélodrome van Roubaix. Niet alleen de profs, ook steeds meer wielertoeristen maken er - telkens één dag voor de profs - een van hun grote afspraken van het jaar van. Om het nog makkelijker te maken worden de drie tochten gebundeld in de SKODA Classic Challenge. Ga zelf deze unieke uitdagingen aan, treed in de voetsporen van de wielerhelden en doe mee aan dé klassiekers onder de wielertoeristentochten, telkens de dag voor de profwedstrijd. Je kan kiezen voor de quasi volledige etappe ofwel de kortere afstanden van +/- 80 km en 150 km.
zaterdag 30 maart Ronde Van Vlaanderen Cyclo De echte die-hards starten s morgens in Brugge voor the real thing, een tocht van 250 kilometer. In aankomstplaats Oudenaarde kan er gestart worden voor 75 of 140 kilometer langsheen de bekendste wielerwegen van de Vlaamse Ardennen. De Taaienberg, Koppenberg, Paterberg en Oude Kwaremont staan zeker op het menu
zaterdag 6 april kan je deel uitmaken van de legende door over de kasseien van de hel van het Noorden te dokkeren. De tocht van 170 kilometer gaat over niet minder dan 51 kilometer kasseien, terwijl ook de ritten van 70 en 140 kilometer over de bekendste kasseistroken uit de finale van Parijs-Roubaix gaan. Aankomen doe je net zoals de groten der aarde uiteraard op de mythische velodroom van Roubaix.
zaterdag 20 april staat dan Luik-Bastenaken-Luik op het programma. Ritten van 271, 155 of 80 kilometer laten je in de voetsporen treden van onder andere de betreurde Frank Vandenbroucke (remember 18 april 1999). Op vier hellingen de Rosier, La Redoute, La Roche aux Faucons en Saint-Nicolas zal een tijdsopname voorzien zijn waarbij je jezelf kan meten met andere klimgeiten.
Mio fiets-gps krijgt update Deze update is gratis en biedt onder andere nieuwe wegenkaarten van Open Street Maps, inzicht in de hoogte- en moeilijkheidsgraad van routes en geavanceerde route-opties. Er is net een uitvoerige update beschikbaar op basis van nieuwe technologische ontwikkelingen en feedback van consumenten. De Mio Cyclo V2 software-update is nu beschikbaar voor gebruikers via de desktop-applicatie van MioShare. Deze update is gratis en biedt onder andere nieuwe wegenkaarten van Open Street Maps (OSM), een update van de software en ROM-file. Daarnaast zijn er ongeveer 150 andere verbeteringen doorgevoerd, waaronder de personalisatie van Surprise Me-routes, uitgebreid inzicht in de hoogte- en moeilijkheidsgraad van routes, geavanceerde route-opties en een gebruiksvriendelijkere interface.
Surprise Me Oorspronkelijk werkte de Surprise Me-functie in één richting, namelijk vanuit de startpositie. Met Mio Cyclo V2 is het ook mogelijk om zo'n route te creëren vanaf een startpositie naar een adres, POI of een andere locatie op de wegenkaart. Zo kan een dagelijkse fietsroute een Surprise Me-route worden, simpelweg door het gewenste aantal kilometers in te stellen. Tot slot is er binnen de Surprise Me-functie zicht op de moeilijkheidsgraad en hoogteverschillen per route, waarbij iedere voorgestelde route voorzien wordt van een grafiek met het hoogteprofiel.
Geavanceerde route-opties De software-update maakt het mogelijk om routes verder te personaliseren. Voorheen werd een route berekend op basis van het gekozen profiel, namelijk mountainbike, racefiets of stadsfiets. Op basis van deze selectie werden bepaalde routes al dan niet aangeboden. Vanaf nu kunnen voorkeuren per route gespecificeerd worden. Dit maakt het bijvoorbeeld mogelijk om onverharde wegen niet te selecteren binnen het profiel voor de racefiets. Zo krijg je een optimale route die gebaseerd is op je persoonlijke voorkeuren. Ook voor de mountainbiker is de route-navigatie aanzienlijk verbeterd. Op basis van de nieuwe wegenkaarten van OSM worden er tracks gecreëerd die geheel toegespitst zijn op de mountainbiker.
Gebruiksgemak Het gebruiksgemak van de Cyclo 300-serie is flink verbeterd. Geschiedenis, routes, favorieten, adressen en POI's zijn vanaf nu rechtstreeks op het toestel te bewerken of te verwijderen. Daarnaast is het niet meer nodig om verbinding te maken met MioShare om een route te starten, want alles is direct op het toestel te wijzigen.
Verbeterde instructies en weergave Door de software-update krijgt de Mio Cyclo-gebruiker nu ook betere navigatie-instructies. Instructies worden eerder weergegeven op het scherm en ook de navigatiepijlen en afstanden zijn beter zichtbaar. Bovendien zijn de kaarten gedetailleerder en beter vormgegeven, wat eveneens zorgt voor verbeterde zichtbaarheid.
En verder Naast de eerder genoemde verbeteringen, zijn er zo'n 150 andere verbeteringen doorgevoerd in deze update, waaronder het opvragen van statistieken per dag, week, maand of jaar, het delen van routes met de Mio Cyclo 305, het pauzeren van een route, het selecteren van een hardloopprofiel en de automatische vergrendeling van het scherm.
Nieuwe Bianchi voor Pellizotti Italiaans nationaal kampioen Franco Pellizotti heeft zijn nieuwe Bianchi Sempre Pro voor 2013 in ontvangst genomen. Team Androni Giocattoli Venezuela rijdt in 2013 met de Campagnolo Super Record groep, gecombineerd met FSA K-Force cranks en de nieuwe SL-K remmen.
soms hebben we gewoon behoefte aan chocolade. (vooral de dames), en daarvoor bestaat er de Emergency Chocolate! We grijpen bij hongerklop (of net ervoor) vaak even naar een reepje of een gelletje maar de Emergency Chocolate ziet er ook geschikt uit voor zulke noodgevallen. De tekst op het etiket maakt het ook duidelijk. Er staat zelfs een handleiding op hoe je het moet gebruiken. Verpakking openscheuren en een gedosseerde hap nemen, en mocht het niet het gewenste resultaat leveren dan de actie herhalen. Voor degene die het nog niet doorhebben, dit is natuurlijk allemaal met een knipoog gedaan. Zo is er ook chocolade met een 50% verdeling voor hem en haar. Maar ik denk dat toch veel fietsende dames liever voor zon Emergency pakket gaan dan voor een gelletje Via Bloomsberry
CLX 3.0 frame is volledig nieuw in 2013. De zelfdragende voorste driehoek heeft veel nieuwe functies: interne routing van de achterste remkabel, nieuwe verschillende sectie C-HS1 koptelefoonsysteem en een nieuwe vork gemaakt zodat ze perfect in combinatie met de nieuwe koptelefoon werkt. De vierkante liggende achtervorken zijn volgens de ontwerpvisie van het hele Colnago assortiment ontwikkeld, met een vierkante doorsnede om meer stevigheid voor een grotere trap-efficiëntie te garanderen. Het beste nieuws is de mogelijkheid om het met de elektronische Di2 groepset te hebben. Het zal in 8 verschillende schuine afmetingen verkrijgbaar zijn. CLX 3.0, kwaliteit en excellentie van Colnago.
de nieuwe Xpresso pedalen Xpresso 2 Instapmodel Stalen as en composite body Gewicht 305gr 220gr voor de pedalen en 85gr voor de cleats
Xpresso 8 Ter vervanging van de iClic2 Racer carbon body met holle stalen as. 280gr per paart: 195gr voor de pedalen 85gr voor de cleats.
top-level Xpresso model is de 12 Titan Carbon Is ter vervanging van de iClic2 Titan Carbon Holle titanium as en een carbon blade Gewicht 240gr per paar (155gr pedalen en 85g voor de cleats).
RXS model Drie modellen RXS First pedalen (358gr)
ATAC off-road pedalen ATAC Alium. Stalen as en aluminium body
Korte baanrit - afsluiter 2012 (30/12/2012) Allerlaatste groeprit van 2012, maar lieftst 18 aanwezigen op een mooie, zachte zondagochtend. Allen met een fris hoofd en allen zin om een mooi eindejaarsritje af te leggen. Tom en Karl met MTB ( wat die laatste zich nog zou beklagen ) en Franz, de veldheer die kleuradvies geeft, mocht de leiding op zich nemen. Via Waasmunster naar de Ruyter, Daknam, Expressweg, Koewacht, ..kortom: een traditioneel ritje. Velen lieten zich nog eens gaan op het vrije stuk, maar Geerts bandje had zijn beste tijd gehad en wilde niet meer mee. Een beetje bricolage bracht niet op en Salemijo deed een nood-oproep. De laatste kms werd een klein gevecht met de wind en een licht verkoud lijf door de stopbeurten. Karl kon rekenen op Ivo 's steun en Salemijo perstte er alles uit... euh, niet alles uiteraard. De Forzaschutters-lounge bij de Moezen werd te klein voor deze bende en dat maakte het weeral heel ,,gesellig,, Er zijn weeral veel,,Pic of the weeks,, getrokken..... GELUKKIG NIEUWJAAR , FORZA ELVERSELE !!!! (Verslag forza Elversele)
Basso Laguna compact monocoque frame, High Modulus TR50 en MR60 Torayca carbon fiber Gewicht1,1 kg licht gebogen full-carbon voorvork oversized BB86 press fit bottom bracket 'Italian Racing Passion' label Microtech Krium en Microtech XL wielen en componenten. Adviesverkoopprijs loopt vanaf 1.649 euro (Laguna frameset) en 2.099 euro (Laguna met Campagnolo Veloce mix compact). Afmontages Shimano Ultegra dubbel of compact, 105 mix compact of met Campagnolo Veloce mix compact.