Vandaag de beroemde rit te Meerdonk bij WTC Astoria Het begon al goed deze morgen Grey moest zich zo nodig nog verkleden (aankleden) dues Half Monty voor The Ranch De rit naar Meerdonk was al pittig, géén gebaren voor putten of slecht wegdek, bij kruispunten niks roepen Op het randje af Aangekomen na een goed tempo daar lag het gemiddelde na 27 km al op 31,7 Inschrijven en wachten Tim op zoek naar een bakker Eddie V E een lappeke steken in buitenband, terwijl Kurt C even ging demonstreren hoe een "bommeke" werkelijk werkt, natuurlijk slechts éénmalig Eddie dan maar voetpomp genomen Na 15 km van de af teleggen 65km ter plaatse lekke band voor Eddie V E . nog een scheur erbij in de buiteband en dankzij "Pedro" van WTC de Reisduif die een buitenband bij had Eddie terug de fiets op (bommekes nu wel op) Na 20 km lekke band voor "Pedro" inderdaad die zo vriendelijk ons te helpen stond nu zelf lek Ondertussen zenuwachtigheid in de groep, als laatste vertrokken en door die lekke banden volledig in laatste positie beland Op 15 km van het einde was het niet meer te houden door een misverstand een VRIJ stuk Op 6 km van het einde, bijna hergroepring, om proberen toch tesamen binnen te komen. Het mocht niet baten, de volgwagen van Kontakt was nu in zicht en WTC tSas van Kallo Moesten en zouden we nog een plaats opschuiven De eersten dus eerst de nakomers wat later in Meerdonk, te warm niet mee kom niet meer t is gedaan Alle excuses waren goed in drie groepen naar huis, we waren dan al maar met 14 Nog een samesmelting van twee groepen, drinkbussen die in de kant vlogen de eenheid was totaalweg Een zondag morgen "ontspannend fietsen 120km gemiddeld 33,0 Volgende week rit van de WTC's in teken van de "Vriendschap"
Vrienden van de fiets Zoals naar jaarlijkse gewoonte werden we uitgenodigd bij onze ondervoorzitter en ega om de kleine cols in Namen te berijden . Met 12 aan de start vertrokken in Gedron voor een tocht van 126km . Eerst halte Abdij Maredsous na 40km . Direct na vertrek een grote panne aan de man in vorm zijn achterwiel(dan krijg je al eens een cadeau van je liefste) . het 2de gedeelte ging naar dat andere trapistbier nat Chimay. Ondertussen hadden sommige al sterretjes gezien . Dus terug op weg naar de eindbestemming residentie " Gracioni " . Onder weg haakte nog enkele pedaleurs af "onder het mom van ik moet vroeg thuis zijn" wie zei ook al weer de zwakke moeten er van tussen. . Al bij al een prachtige rit die zeker ieder clublid van ons aan kan, als ik de eindmeet nog voor onze clubkampioen 2008 overschrijdt, bijna in de rivier beland dat weten jullie dat ieder lid mee kan. . Zeker voor herhaling vatbaar ook al waren de attacks van Contador soms moeilijk te beantwoorden.
Met 16 vandaag in deze op het randje af "tropische" dag alweer Allezins warm dus ritje over Verrebroek - Doel - Properpolder - op en over wolvensberg. Pech voor de mannen met de nieuwe fietsen Danny met Bianchi C2C 928 scheur in kader. Andreas met Focus Cayo , het gaat het niet geloven maar te dikke banden (Te hoog profiel), door de warmte zetten deze nog uit en kwamen vooraan "vast" te zitten in de " fourche" Na verwisseling voorwielen , iemand met meer speling vooraan. Kon Andreas verder rijden Beide fietsen kwamen van dezelfde handelaar Rit van 92 km wat in feite iets teveel was voor dit weer, bij slcht weer rij je ook minder en een gemiddelde van 32.5
De 15,5 kilometer lange openingstijdrit in en rond Monaco is er één voor renners uit de Formule 1-klasse. We starten aan de haven en klimmen net als de autocoureurs vrijwel meteen naar het beroemde Casino, om na zeven kilometer omhoog - met stukken van 10% - op de Moyenne Corniche het hoogste punt te bereiken en na een forse afdaling weer aan de haven terug te keren. Een onregelmatige klim/daaltijdrit, die in ieder geval prachtige plaatjes zal opleveren! Kenny van Hummel start als eerste om 16 uur, Carlos Sastre om 19.08.
Geert Leinders, ploegarts van de Rabo Wielerploegen, zal zijn eind december aflopende contract niet verlengen. De Belg is meer dan 14 jaar bij de ploeg betrokken geweest. Bij het aantreden van Harold Knebel verdween Leinders al uit het management team en er komt nu dus ook een einde aan zijn dienstverband als arts. "Ik kijk tevreden terug op een mooie tijd, maar ik ga nu andere dingen doen. Ik speelde al wat langer met deze gedachte en nu heb ik de knoop doorgehakt, aldus Leinders op Rabosport. Volgens De Telegraaf heeft Leinders zijn ontslag ingediend omdat hij het niet eens was met een aantal zaken binnen de ploeg. Hij zou deze beslissing al vorige week aan Harold Knebel hebben doorgegeven en dus zou er geen verband zijn met de affaire-Dekker van deze week. De reactie van Harold Knebel: "We zijn dankbaar voor de enorme inzet en de grote rol die Geert heeft gespeeld de voorbije jaren. Ook bij de val van Pedro Horrillo tijdens de voorbije Giro bleek de grote zorgzaamheid voor de renners. We respecteren zijn keuze en wensen hem alle goeds voor nieuwe uitdagingen. Uiteraard zal Geert zijn werk als teamarts tot het eind van het jaar blijven uitoefenen.
Tom Boonen mag deelnemen aan de Tour. De ASO, de organisatie van de Tour, kan niet in beroep gaan tegen de beslissing van het Arbitragehof van het Frans Olympisch Comité.
"De directie twijfelt er niet aan dat een groot kampioen als Tom Boonen deze nieuwe kans zal aangrijpen om zich als een voorbeeld te gedragen tijdens de wedstrijd", zegt de ASO in een communiqué.
Ook Boonen reageerde al op de uitspraak. "Nu zie ik mijn vakantie in het water vallen", lachte de Belgische kampioen. "Ik moet de knop nu omdraaien in mn hoofd en alles richten op de Tour."
Alexander Vinokourov rekent erop dat hij nog dit jaar terug kan keren bij het Astana Cycling Team. Dat maakte hij bekend tijdens een persconferentie in Monaco, waar de internationale wielerpers tezamen is voor het Grand Depart van de Tour. De schorsing van de Kazak loopt op 24 juli af. Op de vraag wat er gebeurt mocht Bruyneel zijn veto stellen, antwoordt Vinokourov: "Deze ploeg is opgericht voor mij en bestaat dankzij mij. Ik heb mijn straf uitgezeten, ik zie dan ook niet in waarom ik niet zou kunnen terugkeren. Als Bruyneel mij niet wil, dan moet hij de ploeg verlaten." Vinokourov (35), die nog een of twee jaar wil fietsen, zou bij Astana ploegmaat worden van Alberto Contador en Lance Armstrong, de twee kopmannen die er zelf al een moeilijke onderlinge relatie op nahouden Vinokourov lijkt met zijn aankondiging uit op een confrontatie met het kamp Johan Bruyneel-Lance Armstrong bij Astana
Rotor met overwegend geel voor Carlos Sastre (Cervélo Test Team) winnaar van de Tour de France 2008 Nieuwe gepersonaliseerde "trapperset" voor Carlos Sastre (Cervélo Test Team) speciaal Tour de France
Zoals reeds eerder gemeld voor de TOUR nu ook voor iedereen ! Iedereen kent ze intussen: de zwarte, stijlvolle outfits van het Cervélo Test Team. Ze verkochten de voorbije maanden als zoete broodjes. Tijdens de Ronde van Frankrijk zullen Thor Hushovd, Carlos Sastre, Heinrich Haussler en de rest van het team echter met een nieuwe outfit fietsen.
Wat voorheen zwart was, is nu wit en omgekeerd. De reden van de wissel zijn de warme temperaturen tijdens de Tour (dan zit een witte outfit lekkerder dan een zwarte).
De witte outfit van Castelli zou ook ter hoogte van de armen en schouders een stuk aerodynamischer zijn (tot 10 watt besparing in vergelijking met een doorsnee outfit) dan zijn voorganger. Wolvenberg verdeelt de outfits van Castelli in de Benelux.
De zomerzon lokt ons massaal naar buiten, maar trekt ook minder aangename gasten aan: insecten! Iedereen krijgt dan ook vroeg of laat te maken met een insectensteek. Meestal zorgt dit voor een voorbijgaand ongemak, maar een ernstige reactie is ook mogelijk.
Een insectensteek is een kleine huidwonde die veroorzaakt wordt door een stekend insect (bijv. een mug, bij of wesp).
Vaak is een insectensteek onschuldig en zorgt hij enkel voor wat licht ongemak. Wanneer je verschillende keren gestoken wordt, kan de ingespoten hoeveelheid gif echter voldoende zijn om een zeer ernstige reactie uit te lokken. Eén steek in de mond- of keelholte kan eveneens levensbedreigend zijn, omdat de zwelling de luchtweg kan belemmeren. Bij een slachtoffer dat overgevoelig is voor insectengif, kan zich een allergische reactie voordoen die kan leiden tot shock en zelfs tot de dood!
Meestal treedt er dus een onschuldige, plaatselijke reactie op: zwelling, roodheid, jeuk of wat pijn. Bij een ernstige reactie zijn bovenstaande symptomen in een meer uitgesproken vorm aanwezig en meer verspreid over het hele lichaam. Hoofdpijn, duizeligheid, misselijkheid en diarree kunnen ook voorkomen, net als ademhalingsmoeilijkheden, slikproblemen en bewustzijnsverlies.
Een persoon met een (al dan niet gevaarlijke) insectensteek, verzorg je als volgt:
Stel het slachtoffer gerust. Wanneer de angel nog in de huid steekt, gebruik dan je vingernagel of de botte kant van een mes om de angel weg te schrapen. Doe dit steeds door van onder de insteekplaats naar boven te drukken en te glijden. Gebruik geen pincet, want hiermee zou je het achtergebleven gifzakje kunnen samendrukken. Op die manier kan het resterende gif in de bloedsomloop terecht komen. Koel de plaats van de insectensteek met ijs om zwelling, jeuk en pijn te beperken. Je kan hiervoor ook een koelzakje gebruiken. Een jeukwerende lotion of zalf kan ook verlichting brengen. Laat het slachtoffer op ijs zuigen of de mond koelen met koud water als hij gestoken werd in de mond- of keelholte. Zo verminder je de kans op zwelling. Breng het slachtoffer in een halfzittende houding als hij allergisch reageert en onwel wordt. Dit vergemakkelijkt het ademen.
Alarmeer de hulpdiensten als: het slachtoffer overgevoelig is voor insectengif en onwel wordt. het slachtoffer gestoken werd in de mond- of keelholte. Verwijs het slachtoffer door naar een arts of ziekenhuis als: je de achtergebleven angel niet zelf kan verwijderen. het slachtoffer zich na de steek steeds slechter begint te voelen.
Wist je dat een bij haar angel en gifzakje verliest bij een steek. Ze sterft dan ook kort nadien. Een wesp daarentegen trekt haar angel weer in. Zij kan dus meerdere keren na elkaar steken.
Gebruik insectenwerende middelen, zeker als je al eens allergisch reageerde. Giet frisdrank altijd in een glas zodat je kan zien dat er een insect in zit. Zorg ervoor dat je geen insecten aantrekt met bijv. zoete dranken of een lichtbron. Sla niet naar insecten, daardoor worden ze agressief en is de kans op een steek groter.
Maandagavond werd in Lokeren het 2010 gamma van Museeuw Bikes voorgesteld. Met veel luister en een rist eregasten (Andrea Tafi, Eddy Planckaert en uiteraard Museeuw zelf) op het appel.
Met de slogan To feel is to believe wil Museeuw Bikes de consument in 2010 voor zich winnen. Aan het handelsmerk - gebruik van vlasvezel in het frame = een comfortabele racefiets - wordt in 2010 niet getornd.
Museeuw Bikes pakt uit met een aantrekkelijker gamma, mooiere, moderner ogende frames met frisse kleurstellingen. "Het oog wil ook wat", klinkt het. Gelijk hebben ze.
De collectie anno 2010 kent een grote opdeling: de vlascarbonframes (MF) en de carbonframes met vlascarbon in vork en achterbrug (MC). De Unico is het topmodel en krijgt een opvallend verchroomde kleurstelling mee. Opvallen doe je zeker met een Museeuw.
Nog een pluspunt: de prijs wordt gedrukt. Tot vandaag leek Museeuw enkel weggelegd voor de happy few. Met een framesetprijs van 1.595 euro voor de MC-6 komt een Museeuw ook in beeld bij de gewone 'sterveling'.
Kortom: alleen maar goede intenties bij Museeuw Bikes. Opvallend tijdens de voorstelling: de resultaten van een vergelijkende test die door wetenschappelijk onderzoeker Dave Luyckx werd uitgevoerd. De Museeuw MF-5 zou tot 20% beter de microtrillingen verwerken dan concurrenten als de Pinarello Prince, Wilier Cento Uno en Cervélo R3SL.
Een mooi visitekaartje om mee uit te pakken bij potentiële kopers. Afwachten of die overtuigd is en toehapt.
Sinds kort is de vernieuwde website van 'Project One' live gegaan. Op de website van Trek is een banner geplaatst waarmee je kunt door klikken naar de Project One website.
Project One is het Custom Paint programma van Trek waarbij de consument de mogelijkheid heeft online zijn droom racefiets samen te stellen. Je hebt hierbij de keuze uit diverse frames uit de 6-serie. Vanaf Juli zal het ook mogelijk worden om frames uit de 5-series te bestellen.
Het samenstellen van je droomfiets is nog nooit zo eenvoudig geweest en bovendien kun je online direct zien hoe deze eruit komt te zien. Verder kun je direct zien wat de meerkosten voor bepaalde kleuren of onderdelen zijn. Er zijn uiteindelijk bijna één miljoen mogelijkheden, dus de kans dat je iemand tegenkomt met dezelfde fiets is wel erg minimaal.
Het eindresultaat kun je opslaan, afprinten of doorsturen naar je vrienden om ze eens flink jaloers te maken. Wanneer je de definitieve ontwerp hebt gekozen kies je een dichtstbijzijnde dealer via de dealer locator. Deze dealer ontvangt een email en zal als reactie daarop een afspraak met je maken om de juiste maatvoering van de fiets en componenten te kunnen bepalen.
Daarna kan je droomfiets definitief worden besteld. Afhankelijk van het kleuren schema zal de levertijd worden bepaald. Kijk op www.trekbikes.com voor meer informatie.
Op vrijdag 3 juli in Monaco tijdens de caritatieve wedstrijd wordt het wel een heel speciaal moment, want veertig jaar geleden begon het allemaal voor Eddy Merckx toen hij als Tourdebutant zijn eerste Ronde van Frankrijk van 1969 won. Jan Ullrich keert terug in de Tour de France, drie jaar nadat hij net voor de Tourstart geschorst werd vanwege zijn betrokkenheid bij de Operatie Puerto. De Duitse oud-Tourwinnaar neemt op uitnodiging van Albert van Monaco deel aan een tocht voor het goede doel op het circuit van de Formule 1-wedstrijd van Monaco. Ook andere Tourvedetten als Eddy Merckx en Bernard Hinault zijn present.
Met het FiberWing-stuur en de CarbonForce-stuurpen heeft BBB een duo lichtgewichten die perfect op elkaar zijn afgesteld.
Zowel het stuur als de stuurpen bestaan uit aluminium met carboncover voor een maximale stevigheid in combinatie met een laag gewicht en een hoge stijfheid.
De CarbonForce weegt 137 gram en kost 79.95 euro. De FiberWing, 299 gram licht en verkrijgbaar in klassieke of anatomisch gebogen uitvoering, kost u 125 euro.
Voor véél merken is de Tour de France hét momentum om uit te pakken met nieuwe spulletjes. Het regeltje van drie is immers kristalhelder: renner in de kijker, dus product in de kijker, dus meerverkoop van product. De Amerikaanse brillenproducent Oakley maakt er een punt van om hoge ogen te gooien in de Tour.
Met Lance Armstrong, Fabian Cancellara, Carlos Sastre, Cadel Evans, Andy Schleck, Thor Hushovd en Daniele Bennati heeft Oakley de absolute top in de rangen.
Armstrong en Cavendish (zie foto) zweren bij hun Jawbone (het nieuwste model uit de Oakley-stal), de overigen hebben een Radar (in de meest hippe kleuren) op de neus.
Maar of Oakley ook de Tourwinnaar in huis heeft, is zeer de vraag. Topfavoriet Alberto Contador fietst immers met... Giro-brillen.
Het model KarbonEye is de allernieuwste sportbril van Rudy Project. Dit high tech product is ontstaan door meer dan 20 jaar ervaring in research en feedback van topatleten.
De KarbonEye is de eerste sportbril die uit Carbon en Kynetium samengesteld is. De oorbeentjes zijn vervaardigd uit Carbon en een legering van Magnesium, Silicium en Titanium, Kynetium genaamd. Hierdoor bekomt men een perfecte mix tussen gewicht, sterkte en flexibiliteit.
Samen met het Ergo IV neusstuk, dat rechtstreeks met de doorlopende lens verbonden is, houdt dit de bril steeds op de juiste plaats. De uit één stuk bestaande onbreekbare ImpactX clear lens verkleurt naargelang het UV licht van transparant naar donker. Deze photochromic clear lens regelt dan ook automatisch en afhankelijk van de intensiteit van de zon de lichttransmissie van 18 naar 78%.
Met het clip-on systeem kunnen brildragers hun correctieglazen in de KarbonEye laten integreren. De KarbonEye is verkrijgbaar in zwart/carbon en wit/carbon en weegt 35 gram. Hij is verkrijgbaar vanaf 259.90 euro.
Het Italiaanse Fulcrum introduceert 'nu al' haar nieuwe Racing 5 en 7 racewiel sets voor 2010
De Racing 5 heeft ondermeer een 24 mm hoge alu velg die 0.5 mm dieper is waardoor de banden beter komen te liggen. De Racing 5 heeft nieuwe 'graphics', stainless steel spaken, 20 voor en 24 achter, aluminium naven en industrie lagers. Compatibel met Campagnolo, Shimano en Sram. 1760 gram per stel. De 1390 gram wegende Racing 7 is technisch onveranderd ten opzichte van 2009 op de nieuwe 'graphics' na. www.fulcrumwheels.com
Professionele renners en fervente wielertoeristen hypothekeren hun kans om later kinderen te hebben. Dat blijkt althans uit een onderzoek van de Universiteit van Cordoba in Spanje.
Een studie bij 15 professionele triatleten toonde aan dat zij die meer dan 290km (180 mijl) per week op de fiets doorbrachten, gemiddeld minder dan 4% 'normaal' sperma hadden. Hun kansen om op natuurlijke wijze kinderen voort te brengen is erg klein. De kwaliteit van het sperma nam af naarmate het niveau van de atleet steeg. Professor Diane Vaamonde, die de studie begeleidde, maant profrenners dan ook aan hun sperma te laten invriezen bij het begin van hun carrière. De professor beklemtoonde wel dat mensen die met de fiets naar het werk rijden, geen enkel risico lopen. Zij fietsen tussen de 15 en de 20 minuten per dag en hebben de rest van de tijd om te herstellen.'
ADISPRO, de vereniging van ploegleiders van profploegen, heeft bezorgdheid uitgesproken over het gedeeltelijk verbannen van communicatie tussen ploegleider en renners in de koers door middel van de zogenoemde oortjes. Volgens de vereniging loopt hun beroepsgroep gevaar gedegradeerd te worden tot chauffeur van de ploegleiderswagen. ADISPRO voert drie argumenten aan voor het behoud van de oortjes in de koers. Ten eerste vindt men het onverantwoord dat renners niet meer gewaarschuwd kunnen worden voor gevaarlijke punten. Ten tweede vindt men het extra gevaarlijk dat de ploegleiderswagen nu weer meer achter het peloton moeten opduiken om met hun renners te praten. Tenslotte vindt men dat de ploegleiders in de uitoefening van hun werk gehinderd worden en vooral in de belangrijkste fase van een wedstrijd, de finale. De oortjes staan al langer ter discussie. De UCI verbood de communicatie al in beloftenwedstrijden en de organisatie van de Tour heeft bij wijze van experiment de oortjes verbannen in twee Touretappes.
Het Cervélo Test Team treedt met een nieuw shirt aan in komende de Tour de France. De zwarte achtergrond met witte letters maakt plaats voor een wit shirt met zwarte letters. Volgens manager Thomas Campana heeft dat vooral te maken met de verwachte hitte van deze zomer: wit zou de warmte beter absorberen. De ploeg dankt de UCI voor het snelle goedkeuren van de veranderingen in het tricot. De verandering geldt ook voor het vrouwenteam, dat het nieuwe shirt draagt vanaf de vrijdag startende Giro voor vrouwen
Specialized voegt volgend jaar Los Angeles en Moskou toe aan de Langster-familie, de reeks speciaal voor baanrenners en stadsfietsers.
De LA Langster-editie (foto specialized)
De lichte Langster-fietsen met hun messcherpe stuureigenschappen lenen zich perfect voor een ritje door de stad of op de wielerpiste.
Las Vegas, Tokio, San Francisco, New York, Seattle en Monaco hadden dit jaar al een eigen Langster-versie. In 2010 komen daar Los Angeles en Moskou bij. LANGSTER MOSCOW LANGSTER NEW YORK LANGSTER TOKYO LANGSTER MONACO Langster Seatlle
Iljo Keisse treedt met Danny Stam aan in de Zomerzesdaagse van Fiorenzuola, de 6 Giorni delle Rose. Deze zesdaagse begint morgen en eindigt maandag. Er verschijnen in deze Italiaanse baanwedstrijd maar liefst twintig koppels in de baan. Kanshebbers zijn (naast Stam en Keisse) Walter Perez-Toni Tauler, Franco Marvulli-Alexander Aeschbach en Bruno Risi-Jacopo Guarnieri, Met Gilmore won Keisse er in 2005. Vorig jaar was ik er tweede met Kenny De Ketele.
Als er supersnel en efficiënt koolhydraten door het lichaam moeten opgenomen worden dan geeft Karbo-Lyn de beste resultaten. Bijvoorbeeld voor een training of wedstrijd. De opname van dit nieuwste Performance product gebeurt 80% sneller dan bij dextrose, suiker of andere koolhydraatvormen. Dit is mogelijk door het relatief complexe koolhydraat en de unieke omvang en precisie van zijn molecuul structuur waardoor de maag het veel sneller absorbeert.
Na inname trekt dit hoogtechnologisch product extra water en voedingsstoffen aan. Naar toepassing werd Karbo-Lyn specifiek ontwikkeld voor sporters die zich op een snelle, eenvoudige en veilige manier met een koolhydraat voorraad willen opladen. Het gevolg daarvan is dat de glycogeen voorraad in de spieren na een uur half en na twee uur volledig opgenomen is. Men kan Karbo-Lyn ook best mengen met Carbo Energizer van Performance. De beste verhouding is van elk anderhalve doseerschep. Karbo-Lyn zorgt dan voor een boost met krachtige en dynamische energie. Door dit product voor en tijdens de inspanning te gebruiken bekomt men het beste resultaat. De energiewaarde bedraagt 400 kcal per 100 gram. Karbo-Lyn heeft geen neveneffecten en is smaakloos. Het is bovendien suiker-, eiwit- en vetvrij.
Het Team Columbia - Highroad Vanaf de Tour de France zal het bekend staan als Team Columbia - HTC. High Road Sports verdwijnt niet als sponsor, want het blijft de eigenaar van het team. HTC is een telefoonproducent. De sponsoring geldt voor zowel het mannen- als het vrouwenteam.
High Road Sports and HTC Announce Partnership to debut at 2009 Tour de France
"Team Columbia-HTC" will ride the 2009 Tour de France under new three-year sponsorship agreement
Afgelopen zondag werden de worstenhelmen, wollen truien en fietsen met versnellingen op het kader weer vanonder het stof gehaald op de tweede RetroRonde van Vlaanderen. 160 deelnemers waren van de partij.
Onder hen waren opvallend veel Duitsers en Britten. Ook heel wat toeschouwers waren naar het centrum Ronde van Vlaanderen afgezakt de fraaie kledij en juweeltjes van fietsen, zoals een exemplaar van Francesco Moser, te bewonderen.
Het parcours van de RetroRonde bestond uit twee lussen. Een eerste lus liep over een rustig glooiend landschap langsheen charmante dorpjes. De tweede lus was de naam (Retro)Ronde van Vlaanderen waardig en bevatte enkele pittige kasseihellingen
Vandaag was er in het Limburgse Heusden-Zolder de 5de wedstrijd voor het KVV. Ook dit jaar zorgde wielerclub Chasse Patat voor een feilloze organisatie van deze mooie wedstrijd. Een grote lus van 52 km gevolgd door 9 rondjes van 6,4 km, moesten voor een harde koers zorgen. 93 Dames aan de start waaronder, voor onze ploeg, Carine, Karine, Ilse, Lieve, Sarah en onze jeugdrensters Sarah I. en Kaat. De dames zorgden voor een snelle wedstrijd, maar toen Liesbeth De Vocht een aanval plaatste, na grofweg 30 km was het enkel Jesse Daams die kon, of wou reageren. Dit duo bleef de ganse wedstrijd voorop en het was De Vocht die op een schitterende manier afrondde. Daams werd 2de. Sjoukje Dufour werd op ettelijke minuten nog licht afgescheiden 3de. Onderweg waren het vooral onze dames die zich, samen met Belgisch kampioene Henrion in de debatten mengden. Even leek het erop of een viertal : Vekemans, Druyts, Henrion en ons Lieve, zich konden losmaken uit het peloton. Maar ondanks puik afstop werk van onze ploeg, konden ze niet vooruit blijven. Onze ploeg reed een ganse wedstrijd goed vooraan in het peloton. Vooral Kaat probeerde meermaals weg te geraken. Ook Carine, Sarah I. en Lieve probeerden meerdere malen het hazenpad te kiezen. Ei zo na lukte dat bij Lieve. Mooie globale prestatie van de ploeg. Voor Ilse en Sarah B. gingen de plaatselijke rondjes te snel. Kop op dames vrijdag is er terug koers. Kaat werd 6de, Carine 27ste, Sarah I 30ste , Lieve 31ste en Karine 65ste. Voor de jeugd was er daags tevoren een wedstrijd te Snellegem. Daar reed Nathalie naar een schitterende 4de plaats en werd Bo 20ste.
De organisatoren van de Dynatek Classic, een bewegwijzerde fietstocht voor wielertoeristen en gezinnen op zaterdag 25 juli, zullen alle deelnemers aanporren om proper te fietsen.
Meer info over de Dynatek Classic, die de deelnemers vanuit Zoutleeuw doorheen Haspengouw en Condroz doet fietsen, vind je op www.tcdetoerist.be. De Dynatek Classic is een Semi-Klassieker van de VWB.
PARKOERS 2009
Onze 13 de editie van onze Cicli-toertocht DYNATEK Classic bestaat uit drie prachtigefietstoertochten zoals in het verledenvan 155, 130, 85of 60 km doorheen Vlaams en Waals Haspengouw en Condroz - en onze recreatieve gezinstocht tussen de fruitboomgaarden en uitgestrekte akkers van Haspenngouw. Voor onze twaalfde editie , werden er onweersbuien voorspeld, letterlijk vielen deze dan ook uit de lucht tijdens het begin van ons evenement , toch mochten wij nog op 1700 tevreden deelnemers rekenen. In samenwerking met de VWB wordt er opnieuw gestreefd om ook in 2009 een perfecte organisatie neer te zetten . Een evenment die het label Semi-klassieker waardig mag dragen.
Cicli tocht 60-85-130-155 km Vanuit Zoutleeuw steken we praktisch onmiddellijk de provinciegrens over voor een tocht door Vlaams en Waals Haspengouw.Speciaal voor de deelnemers die zich eens willen testen op dit golvend parkoers , voor de groterafstanden voorzien van verschillende pittige beklimmingen.
Eerder schaarde ook al Eneco 24 Hours Cycling @ Zolder, het fietsevent van eind augustus op het Circuit van Zolder, zich achter de actie 'ik fiets proper'
31 (!) functies telt de nieuwste fietscomputer van Velomann. De V1.31 is een alleskunner pur sang die naast alle gebruikelijke en minder gebruikelijke fietsfuncties ook als hartslag-, hoogte- en cadansmeter fungeert.
Bij de nieuwe V1.31 krijg je ook een softwarepakket geleverd dat je toelaat alle gegevens van je fietstrip draadloos naar je computer te transfereren voor verdere analyse. Kortom: een fietstrip is nooit meer dezelfde met deze minicomputer.
Meer info over de specificaties van de V1.31 en de andere fietscomputers van Velomann vind je op www.velomann.com. Verdeler is Intercycle (www.intercycle.be), ook distributeur van Schwalbe banden en SKS pompen.
BELGIE 1. Tom Boonen (Quick-Step) 2.Philippe Gilbert (Silence - Lotto) 3.Kristof Godaert (Topsport-Vlaanderen) NEDERLAND 1. Koos Moerenhout (Rabo) 2e maal na 2007 2.Kenny Van Hummel 3. Joost Van Leyen LUXEMBURG 1.Andy Schleck (Saxo) volgt zijn broer op 2.Laurent Didier 3.Frank Schleck ITALIE 1. Filippo Pozzato (Katusha) 2. Damiano Cunego 3. Luca Paolini
La volata vincente di Pippo Pozzato.
FRANKRIJK 1. Dimitri Champion (Bretagne Schullerteam) 2.Anthony Geslin 3. Anthony Roux Dimitri Champion (Bretagne-Schuller) Frans Kampioen ! SPANJE 1. Ruben Plaza (Liberty Sugeros) 2.Constantino Zaballa 3. Mikel Astarloa DUITSLAND 1. Martin Reimer (Cervelo) 2. Dominic Klemme 3. Roger Kluge DAMES 1. Ina-Yoko Teutenberg (Columbia) 2. Marleen Johrend 3. Regina Schleicher ZWEDEN 1.Marcus Ljungqvist (Saxo) voor de derde maal na 1996 en 2001 TSJECHIE/SLOVAKIJE 1. Martin Velits (Milram) Slovakije 1. Martin Mares (Tsjechie) Tijdrijden Slovenie; 1.Janez Brajkovic (Astana) ZWITSERLAND 1. Fabian Cancellara (Saxo) eerste titel op de weg 2. Matthias Frank DENEMARKEN 1. Matti Breschel (Saxo) 2.Chris Anker Sörensen 3. Frank Höj NOORWEGEN 1.Kurt-Asle Arvesen (Saxo) 2e maal op rij 2.Alexander Kristoff 3. Thor Hushovd PORTUGAL 1. Manuel Cardoso (Liberty Sugeros) 2. Rui Costa 3. Hélder Oliveira POLEN 1.Krzysztof Jezowski (CCCPolsat-Polkowice) 2. Tomasz Smolen 3. Blazej Janaiczyk Tijdrijden; 1. Maciej Bodnar (Liquigas) Dames: 1. Malgorzata Jasinska RUSLAND 1. Sergei Ivanov Tijdrijden; 1. Artem Ovechkin OOSTENRIJK 1.Markus Eibegger 2. Martin Schöffmann 3. Bernard Eisel
Scott zet de deuren van zijn showroom in Kortenberg uitzonderlijk open voor een speciale uitverkoop. De zomer- en wintercollectie 2008-2009 gaat de deur uit tegen kortingen tot -80%.
Scott houdt op zaterdag 27 juni een uitverkoop van fietskledij, vrijetijdskledij, tassen, wintersportkledij, fiets- en loopschoenen, etc. Fietsen worden evenwel niet aangeboden.
De deuren gaan open van 10u tot 17u aan de Leuvensesteenweg 169 in Kortenbeek. Opgelet: er kan alleen contant betaald worden.