Rit van de Wielertoeristen ( Clubs) uit groot Temse Met een kleine zestig wielertoeristen, en steun uit de "grote" drie WTC forza, De 4 kronen, en de Jan Bogaertvrienden, rit over 78 km met een gemiddelde van 31.0 rond Kopwerk voor de Jan Bogaert vrienden Slechts met elf leden aanwezig was het toch een aangename rit echt dus wielertoerisme Alweer hadden de afwezigen ongelijk ondanks drie lekke banden vakkundig opgelost door Thierry in de volgwagen WTC De vier Kronen Met deze zonnige omstandigheden, en de toch positieve opkomst volgend jaar bij Forza Elversele Zulke reden vragen gewoon om herhaling :Arrow PS de groen trui werd nipt behouden na discussie en beelden na de aankomst maar genoeg punten in de tussenspurt
Clubrit Negen leden Twee lekke banden Karl & Joris (leeglopertjes) Je wint dus wel in tijd als beiden gezamenlijk lek rijden Zonnige dag Aangename rit Kopwerk door Jan B & Jan V Later Jan B & Thierry Rit 98 km gemiddelde 33.5
The Sean Kelly Tour of Waterford will take place on Saturday and Sunday 24th and 25th August 2013.
For the first time this event will be limited to 5000 participants. 50k Kelly Cruise-1500 participants 100k Kelly Heritage Route-1900 participants 160k Kelly Comeragh Challenge-1600 participants http://www.theseankellytour.com/
Etxeondo Frisch windvest Windstopper materiaal bewijst zijn reputatie, de wind krijgt geen kans Pasvorm, het past goed en zit heerlijk Fijne rits over de hele lengte aan de voorkant Drie zakken op de rug Adviesprijs is EUR 144 Verkrijgbaar in wit/zwart en rood/zwart
De nieuwe Racing Speed XLR 35 1.230 grams(530gr. voor en 700 gr-. achter) Rim Dynamic Balance - Patented Carbon molding technique - CULT ceramic bearing technologie
Kit Crono Cx De bidon en bidonhouder zijn samen ontworpen om de beste aërodynamische eigenschappen te hebben. Daarvoor zijn meerdere windtunneltests gedaan gedurende de verschillende ontwerpfases. De exclusieve combinatie van de Elite Kit Crono Cx biedt een veilige grip op de bidon tijdens tijdritten. De houder is volledig uit carbon gemaakt en moet goed bestand zijn tegen langdurig gebruik, dankzij het minimaliseren van het aantal elementen die onderworpen zijn aan stress en het versterken van de essentiële elementen. De glanzende afwerking is van hoge kwaliteit.
De bidon zelf heeft een oppervlak met holle, ronde microruimtes die kleine luchtturbulenties creëren die de luchtweerstand verminderen en de aërodynamica verbeteren. De drinktuit werkt met een membraan en is altijd klaar voor gebruik. Je moet de bidon van 500 ml enkel licht indrukken, wat makkelijk is door het zachte materiaal ervan. Het membraan lekt niet, zelfs met de bidon ondersteboven, en zorgt ervoor dat je drank in een rechte baan wordt gebracht, zodat er geen drank op je kleren komt in plaats van in je mond. De bidon is BPA-vrij en mag in de vaatwas.
Rotor QXL Rotor heeft kettingbladen gepresenteerd die nog ovaler zijn dan de bladen in hun bestaande assortiment. De nieuwe QXL is 15 procent ovaal. De huidige Q-Rings zijn 10 procent ovaal
Easton heeft een volledig nieuw gamma racewielen voorgesteld voor het modeljaar 2014. Nieuwe naven, bredere aërodynamische velgen, tubeless mogelijkheden, en zowel carbon als aluminium velgen.
Easton is vooral trots op de carbon EC90 Aero 55. D ie komt er zowel voor tubes (1330 gram, 2400 Amerikaanse dollars) als voor draadbanden (1580 gram en 2800 dollar) en zal verkrijgbaar zijn tegen het einde van het jaar. Hun eigen windtunneltests toonden aan dat deze wielset de snelste is in zijn categorie. "De EC90 Aero 55 is het kroonjuweel in onze familie van racewielen", zei Brand Manager Dain Zaffke. "We hebben het droomwiel gecreëerd, met alle toeters en bellen die we konden bedenken. Wil je snelheid? Dit zijn de meest aërodynamische wielen op de markt. W il je tubeless? Dit zijn de enige Road Tubeless gecertifieerde carbon wielen die je kunt kopen. Wil je betrouwbaar remgedrag? Easton-wielen remmen het beste. Laten we niet vergeten dat ze bijna zo licht zijn als klimwielen en opmerkelijk stabiel in strakke zijwinden."
Easton heeft jaren aan het nieuwe Fantom-velgprofiel gewerkt. Dat heeft een profiel opgeleverd dat breed is aan het velgbed voor verbeterd rijgedrag bij hevige zijwind, dat breed blijft aan de remrand, zodat de lucht wordt geleid langs de velg en de band. Easton stopte niet bij de beste aërodynamica, maar ging ook de strijd aan om ervoor te zorgen dat d e eerste road tubeless carbon clincher ooit kon weerstaan aan levensechte remomstandigheden. Daarom ontwikkelde Easton een instrument dat het remmen kan testen in hoge hitte en voor een langere periode. Variaties in de zijwanden werd dynamisch gemeten met lasers tot op de honderdste van een millimeter. Deze test is ontworpen om carbon clinchers kapot te maken en de meeste wielen gaan ook kapot binnen de eerste anderhalve kilometer. De nieuwe EC90 Aero 55 carbon clinchers doorstond deze zware test twee keer en bleef correct werken. Dankzij de nieuwe carbon layup bleek dit wiel twee keer zo duurzaam als de beste clinchers op de markt.
de volledig nieuwe Echo-naaf die klaar is voor de huidige 10- en 11-speed cassettes. De Echo-naven hebben industriële hoekcontactlagers waarbij de lagers extra ver uit mekaar staan, en een grotere en stijvere naafbehuizing. Dat levert 5 gram meer op tegenover de vorige R4-naven maar wel ook een enorme boost in de duurzaamheid, minder onderhoud en een betere krachtoverbrenging. De EC90 Aero 55 is met de hand gebouwd en acoustisch op spanning gebracht.
ALUMINIUM AANBOD
Voor de gewone consument zijn de betaalbaardere wielen minstens even interessant. De EA90 SLX clinchers lijken ons het interessantst. Opnieuw is enkel de prijs voor de VS bekend (1200 dollar), maar de wielen zijn volledig veranderd tegenover de vorige versie. Ze wegen nog maar 1400 gram en zijn eveneens tubeless compatibel. Zo kun je erop vertrouwen dat je een tubeless band moeiteloos en veilig kunt monteren (dit houdt in dat je -indien gewenst - enkel een speciale tubeless band kunt monteren zonder binnenband - eventueel kun je er antilekvloeistof aan toevoegen voor extra lekbestendigheid). De EA90 SLX krijgt dezelfde Echo-naven als de topwielen. Net als vroeger krijgt deze set een lage velg, maar die wordt wel breder. De binnenkant is 17,5 mm breed zodat je comfortabeler en beter weggedrag krijgt.
Net daaronder komt de EA90 SL. Die is 300 dollar goedkoper, 180 gram zwaarder en wat stijver dankzij de extra spaken (20-24 tegenover 16-20). De tubeless compatibiliteit blijft bewaard. De velgen zijn van hetzelfde materiaal gemaakt maar in het oudere profiel dat iets smaller is en minder bewerkt dan bij de de SLX.
De EC70 SL blijft grotendeels hetzelfde als vorig jaar. Het gewicht komt op 1660 gram voor deze wielen met een 42 mm hoge carbon-aluminium velg. De V5-naven zijn gebaseerd op de Echo-naven maar krijgen een meer traditionele bouw.
Dan volgen nog de EA70 (1650gram) en EA70 SL (1590 gram). Die krijgen dezelfde brede 17,5 mm interne velg in combinatie met de V5-naven. De EA90XD is het enige schijfremwiel en blijft hetzelfde als voorheen.
Alle alu wielen zullen eerder in de winkel belanden. Dat zou al de eerstkomende maanden het geval zijn. Shimano Benelux verdeelt de Easton-producten in België en Nederland.