Zondag 12 juli Rit WTC's Voor de tweed maal de rit der WTC's van Groot Temse Een 53 tal Wielertoeristen en vrienden van de fiets waren om 9 uur op post om gezamelijk te vertrekken onder "klein" buitje De "Die Hards" zullen het zich niet beklaagd hebben Onder de deskundige begeleiding van Frankie (vanop de motor) en Thierry (van in de wagen), waarvoor dank, kon er bijna niks mislopen. Resultaat géén enklel lekke band Het motto indachtig samen uit samen thuis Thuisblijvers hadden dus weer een s ongelijk De sfeer was goed kon ook moelijk anders bij deze typische Belgische zomerdag Ritje van 80 km, toch bijna droog thuis gekomen nog wat napraten en afspreken voor zondan 11 juli 2010 bij WTC Verschueren Cycling Team
Vandaag moesten zowel onze jeugd als onze elite rensters aantreden in Oostmalle, op een bochtig pocket parcours van 3.7 km, dat voor de jeugd 17 maal en voor de elites 26 maal, moest worden afgelegd. Bij de jeugd kon de wederoptredende Cynthia heel lang aanklampen, maar moest dan toch de handdoek gooien. Onze 3 andere meisjes lieten er echter geen gras over groeien. Vooral Kaat en ook Bo, reden een ganse wedstrijd mee voorin. Ook Nathalie liet zich niet onbetuigd en kon makkelijk meedoen. Enkele rondjes voor het einde liet de groep de Nederlandse meisjes Van Hoek en Claessen, rijden. Alle ogen waren gericht op Kaat, maar toen deze even de benen stilhield, waren de vogels gaan vliegen. Van Hoek won voor Claessen en Woering. Kaat werd mooi 4de. Bij de nieuwelingen reed vooral Bo een opvallende wedstrijd en ze bekroonde deze met een mooie 8ste plaats. Nathalie liet zich eveneens opmerken met een mooie 9de plaats. Proficiat voor een alweer mooie globale prestatie van onze jeugd.
Bij de elites stonden voor onze ploeg tussen nog 86 andere dames, Karine, Carine, Ilse en Lieve. Heel veel binnen en buitenlands geweld zorgde voor animo in deze 96 km lange, altijd lastige wedstrijd. Karine hield het al snel voor bekeken op deze gevaarlijke omloop, waar de regen ook van tijd tot tijd, parten speelde. Ook Ilse moest afhaken voorbij halfweg. Carine en Lieve reden alweer een meer dan behoorlijke wedstrijd. Een select groepje van 5 reed vrij snel weg en mocht de prijzen verdelen. Noortje Tabak ( DSB) won de wedstrijd voor Pijnenborg ( Red Sun ) en Brulee ( Red Sun ). Lieve probeerde enkele ronden voor het einde nog uit de greep van een fel uitgedund peloton, te blijven, maar ondanks puik afstopwerk van Carine ( gans de wedstrijd vooraan in het peloton), werd ze op 2 rondjes van het einde terug ingelopen. Carine deed nog een alles of niets poging in de laatste kilometers, maar ook hier bracht de Lotto formatie alles terug bij elkaar. Dit kon echter niet verhinderen dat Carine haar mooie positie vooraan, kon handhaven, wat resulteerde in een 5de plaats van de pelotonsprint, goed voor een mooie 15de plaats van de wedstrijd. Een moegestreden Lieve beëindigde de wedstrijd op een 52ste plaats. Proficiat dames voor alweer zoveel inzet. Slechts 54 van de 90 dames reed de wedstrijd uit.
Morgen wedstrijd in Olen voor de elites en in Harlue voor de jeugd.
Zaterdag 11 juli Wuustwezel
Voor onze aspiranten was het afgelopen weekend pk voor de provincie Antwerpen, in Wuustwezel. Yenthe heeft het daar fantastisch gedaan. Ze werd 2de in de wegrit en 3de in de tijdrit. Alweer een prima prestatie van onze youngster en een zoveelste bewjs dat ze uit het goede hout is gesneden. Onze toekomst is verzekerd !!!!!!!! (Verslag Beneluxteam)
Het heeft Robert Gesink geen geluk gebracht en voorlopig ook Dennis Menchov nog niet, maar zij zijn wel twee van de 6 rijders met de speciale Tour de France editie van de Shimano R310 schoenen.
Naast deze twee rijders van de Rabobank rijden ook Sandy Casar, Anthony Geslin (Francaise des Jeux), Kim Kirchen (Columbia‐HTC) en Kenny van Hummel (Skil Shimano) met deze speciale Tour de France Custom-Fit schoen. Naast de profs met een speciale editie schoen rijden er nog 150 prof wereldwijd met Custom-Fit technologie. Door deze technologie kan je de schoen aanpassen aan de vorm van je voet, waardoor je meer kracht over zou moeten kunnen brengen op de pedalen. De Tour editie is overigens niet in de winkel te koop. Meer info over Custom-Fit op www.shimano-custom-fit.com
Wel in de winkel ligt de Di2- versie van Shimano Dura Ace. In de tour de France rijden dit jaar de volgende ploegen met onderstaande renners met deze groep: Team Columbia‐High Road: Michael Rogers, George Hincapie, Maxime Monfort Tijdritten: Mark Cavendish, Bernhard Eisel, Bert Grabsch, George Hincapie, Kim Kirchen, Tony Martin, Maxime Monfort, Mark Renshaw, Michael Rogers Team Garmin Slipsteam Bradley Wiggins, David Millar, David Zabriskie Tijdritten: Christian Vandevelde, Julian Dean, Tyler Farrar, Ryder Hesjedal, Martijn Maaskant, David Millar, Danny Pate, Bradley Wiggins, David Zabriskie Team Francaise des Jeux Sebastien Joly, Benoit Vaugrenard, Jeremy Roy Tijdritten: Jerome Coppel, Sebastien Joly, Sandy Casar Team Rabobank Joost Posthuma, Grisha Niermann, Oscar Freire Tijdritten: Denis Menchov, Stef Clement, Juan Antonio Flecha, Oscar Freire, Juan Manuel Garate, Robert Gesink, Grisha Niermann, Joost Posthuma, Laurens ten Dam Team Skil‐Shimano Koen de Kort, Jonathan Hivert, Kenny van Hummel, Cyril Lemoine Tijdritten: Cyril Lemoine, Fumiyuki Beppu, Koen de Kort, Simon Geschke, Jonathan Hivert, Thierry Hupond, Piet Rooijakkers, Albert Timmer, Kenny van Hummel
Donderdag won Thor Hushovd er nog de etappe naar Barcelona op: de nieuwe Cervelo fietsen. Voor de Tour de France heeft Cervelo de twee topframes in een ander jasje gestoken. Zowel de zeer lichte R3-SL als de aerodynamische S3 zijn er in een gelimiteerde Tour de France oplage.
Er zijn slechts 200 S3s in deze oplage wereldwijd te koop. De R3-SL TdF LMD is nog strenger gelimiteerd met slechts 50 stuks. De R3-SL komt met een gele trui gesigneerd door Sastre en een echtheidscertificaat ondertekend door Phil White en Gerard Vroomen.
De R3-SL wisselt van eigenaar voor 3300, de S3 voor 3800. www.cervelo.com
Vandaag dus een "Vlaamse" Kasseirit van 110 km te Steenhuize. 13 kasseistroken + de Bosberg 2 bevoorradingen, en één buitje Het gemiddelde vandaag 29.0 km met 10 leden Een parcours dat voor iedereen haalbaar was en is, het merendeel van de kasseistroken goed lopend. In de kassei - stroken ook stukken bij van 200 & 300 m 2 douches voorzien aan de aankomst Ename aan de prijs van 2 zo slecht was het nog niet
Kasseientocht De Flandrien heel populair Ondanks de minder goede weersvoorspellingen zijn ongeveer 400 van de 1170 deelnemers aan de fiets- en mountainbiketochten De Flandrien vanuit Steenhuize op pad getrokken voor de kasseientochten van 105 en 130 km doorheen het Pajottenland. De deelnemers kregen niet alleen een zeer golvende omloop doorspekt met een twaalftal kilometer kassseien gepresenteerd, maar de regen en wind maakten de omstandigheden uitermate passend voor de naam van de organisatie. Vooral de Schavollie in Oetingen en de Donkerstraat in Gaasbeek werden achteraf met stip aangeduid. Bij het binnenrijden van Herzele waren bij veel deelnemers al heel wat batterijen leeg. Met twee schitterende bevoorradingensposten onderweg en een perfecte bewegwijzering met aanduiding van de kasseizones werd heel tevreden de tocht becommentarieerd.
Wetenschappers van de K.U.Leuven hebben een nieuwe fietshelm ontworpen die het hoofd nog beter beschermt bij valpartijen.
Volgens de K.U.Leuven heeft een fietser met helm nog altijd 50 procent kans om met de slaap of het voorhoofd tegen de grond of een auto te botsen. De nieuwe helm is zo ontworpen dat de slaapstreek ook beter beschermd is. Bovendien is de helm gemaakt van een uiterst stevig materiaal dat al langer in de lucht- en ruimtevaart gebruikt wordt.
"In mijn ontwerp gebruik ik polyethersulfon (PES), een licht, maar uiterst stevig materiaal dat al een tijdje in de lucht- en ruimtevaart gebruikt wordt," aldus biomechanicus Peter Verschueren, die het concept van de nieuwe fietshelm uitwerkte in zijn doctoraatsstudie, in Het Belang van Limburg.
"In de jaren zeventig hebben wetenschappers al ontdekt dat de meeste hersenletsels veroorzaakt worden door de rotationele versnelling van het hoofd. Die ontstaat door de draaibeweging tijdens de val. Een PES-helm beschermt in dit geval tot 40% beter dan de traditionele fietshelm", besluit Verschueren.
CrowdRiders van start The world's first professional cycling team owned and managed by an international crowd of cycling fans!
CrowdRiders, 's werelds eerste wereldwijde massa-initiatief om een professionele wielerploeg op te richten, is in München officieel van start gegaan. Onder leiding van de Nederlandse ondernemer Marc Frencken , richt het concept zich op wielerliefhebbers over de hele wereld; 40.000 mensen kunnen nu gezamenlijk eigenaren en beheerders van hun eigen professionele wielerploeg worden. Het doel van het initiatief is om het CrowdRiders team naast andere pro teams in het 2010 wielerseizoen deel van het peloton uit te laten maken. Door zich te registreren en de betaling van een lidmaatschapscontributie worden CrowdRiders leden automatisch mede-eigenaar en managers van het CrowdRiders team. Ze verkrijgen daardoor direct stemrechten in alle belangrijke beslissingen die het team aangaan, met inbegrip van de keuze welke bekende wielrenners voor het team gaan rijden. De professionele wielrenners die de voorkeur van de leden genieten zullen een contract voor het 2010 wielerseizoen worden aangeboden. Alle beslissingen zullen worden gemaakt door middel van democratische stemmingsronden op de CrowdRiders website (www.CrowdRiders.com) en de leden bepalen o.a. welke managers, sport directeuren en trainers door CrowdRiders inghuurd zullen worden, de samenstelling van de wedstijd kalender, invulling van de team structuur en intern beleid, alsmede het ontwerp van het officiele CrowdRiders wielertenue. Het project richt zich op een startbudget van 4 miljoen, waarvan minimaal 51 procent zal worden verworven via lidmaatschapsgelden van de 40.000 leden, welke 55 per jaar zal zijn. De begroting van 4 miljoen is vergelijkbaar met de begrotingen van professionele ploegen als Barloworld, Agritubel en Skil-Shimano. De resterende 49 procent van de begroting zal worden verworven door officiële sponsor partners, die geen invloed op de besluiten met betrekking tot het team zullen hebben.
Michael Rasmussen keert op maandag 27 juli, een dag na de Ronde van Frankrijk, terug in het peloton. De Deen rijdt dan in eigen land een criterium in Kjellerup. Rasmussen heeft dan een schorsing van twee jaar uitgezeten na zijn affaire in de Tour van 2007. Hij heeft nog geen UCI-licentie en kan dus ook nog niet in UCI-koersen uitkomen. Of hij een nieuwe ploeg dan wel vindt wil hij ook nog niet zeggen. Maar`in Kjellerup is hij er dus weer bij.
Mooi volk in de Ronde van Ierland (UCI 2.1): Lance Armstrong en Alberto Contador zullen er samen aan de start staan. Ook Mark Cavendish zal er net als vorig jaar zijn opwachting maken. Minder goed nieuws is dan weer dat de Ierse ronde vanwege geldgebrek maar drie in plaats van vijf dagen zal duren: van 21 tot en met 23 augustus.
Pech laat Boonen niet met rust Het zit Tom Boonen niet mee in deze Ronde van Frankrijk. Vandaag zag de Belgische kampioen zijn kansen op etappewinst in rook opgaan na een valpartij in volle finale. "Tsjoep en daar ging ik", "In een bocht - nu ja een échte bocht was het niet eens - lag er veel olie. De renner voor mij remde, hij raakte even mijn wiel en ik lag op de grond. Ik had mijn remmen niet aangeraakt."
Op een paar bloeduitstortingen en schaafwonden na heeft de kopman van Quick Step geen blessures opgelopen. Na de ontregelde massasprint op dag twee, de putsch van Columbia op dag drie en de slijtageslag met waaiers en twee lekke banden gisteren is dit wel opnieuw een gemiste kans.
Alsof hij vandaag zelf nog de Arcalis opvliegt, zo kwiek en monter vierde Federico Bahamontes gisteren zijn 81ste verjaardag. Een speciale, want het is een halve eeuw geleden dat hij als allereerste Spanjaard de Tour de France won. Hij ontmoette bij de start in Gerona onder anderen de meest recente Spaanse Tourwinnaar: Carlos Sastre.
Bij de start van de Tour de France 2009 stonden ook enkele renners met Rudy Project-zonnebrillen aan de start. Een twintigtal rijders, o.a. Gerdemann, Ciolek, Pellizotti en Ignatiev, dragen hun favoriete zonnebrilmerk.
Tijdens de Ronde van Frankrijk testen de renners de nieuwe Rudy Project-collectie voor 2010. De nieuwe brilframes zullen uitgerust zijn met de onbreekbare ImpactX Photochromatic Clear lenzen.
Zoals de naam al aangeeft, passen de lenzen zich automatisch aan aan de lichtintensiteit. De Rudy Project-rijders hebben dus één bril die in elke weersomstandigheden dienst doet.
Naast race-, cyclocross-, tijdrit- en MTB-fietsen brengt Scatto nu ook een eigen kledinglijn op de markt.
Modern design van een hoge kwaliteit is waar Scatto voor gaat. Alle kledij stoot wind en water af en ademt.
De Scatto-outfit is verkrijgbaar in verschillende modellen en kleren, zowel voor dames als voor heren. De volledige collectie Scatto-wielerkledij vindt u op www.scatto-bikes.com.
Claude Criquielion heeft goede herinneringen aan Barcelona, de aankomstplaats van vandaag. In 1984 werd onze landgenoot wereldkampioen in de stad. "Het was een heel zwaar parcours daar rond de helling van Montjuic."
"Ik moest het van klimwerk hebben en vond eindelijk eens een omloop naar mijn zin", "Het werd het WK van de tien kleine negertjes. Grote namen als Kelly, Hinault en Moser gingen er één na één uit."
"Uiteindelijk gingen we met vijftien renners de finale in", vertelt Criquielion. "Toen ik even rondom mij keek, zag ik niemand om bang voor te zijn. Bij de voorlaatste doortocht op de Montjuic liet ik iedereen achter." "Die dag werd Montjuic voor mij een heilige plaats. Ik kwam er nog vaak terug. Die helling lag mij, zodat ik er een beetje verliefd op werd."
In 1988 greep Criqueilion in Ronse naast het WK-podium, omdat Steve Bauer hem ramde.
Serge Pauwels verhuist naar nieuw Brits team Serge Pauwels verlaat Cervélo en gaat volgend seizoen voor de nieuwe Britse ploeg Team Sky rijden.
Team Sky is gebouwd op een al bestaand Brits baanproject. Enkele grote namen zoals Chris Boardman werken er aan mee. Het budget van de ploeg zou 33 miljoen euro bedragen, 3 miljoen meer dan het rijke Katjoesja. Team Sky zou ook aan de mouw trekken van Mark Cavendish.
De 26-jarige Pauwels reed zich in de voorbije Giro in de kijker. Pauwels kwam in de 15e etappe van de Giro in het nieuws nadat hij teruggeroepen werd door ploegleider Jean-Paul van Poppel, terwijl Pauwels in kansrijke positie lag. Hij kon ook bijtekenen bij Cervélo, maar kiest dus voor een nieuwe uitdaging.
Wielrennen is een duursport waarbij vaak grote hoeveelheden energie worden verbruikt. Het gemiddelde energieverbruik kan worden geschat op 500 Kcal/uur (2100 kj) bij recreatiefietsers en op 1500 Kcal/uur (6300 kj) bij toprenners. In de Tour de France werd zelfs een gemiddeld energieverbruik gemeten van 5700 kcal/dag met maxima tot circa 9000 kcal/dag tijdens zware bergritten.
Bij hoge intensiteit van sporten worden vooral koolhydraten verbrand omdat er per seconde uit koolhydraten meer energie kan worden vrijgemaakt dan uit vetten of eiwitten. Bovendien is voor de verbranding van vetten meer zuurstof nodig. Koolhydraten worden opgeslagen in de vorm van glycogeen in de spieren en in de lever. De opslagmogelijkheid is echter beperkt: ongeveer 100 g in de lever en 4 tot 500 g in de spieren, wat neerkomt op ongeveer 2000 kcal, voldoende om 60 à 90 minuten te fietsen aan 80% van de maximale zuurstofopnamecapaciteit.
De glycogeenreserves kunnen weliswaar door training en voeding opgedreven worden en ook het glycogeenverbruik kan via training verbeterd worden, maar de reserves blijven hoe dan ook beperkt. De bloedbaan bevat een kleine hoeveelheid koolhydraten (het bloedglucosegehalte). Gaat de inspanning door wanneer de lever en spierglycogeenreserves zijn uitgeput dan kan een laag bloedsuikergehalte optreden (vermoeidheid, duizeligheid, misselijkheid, ...). Zodra tijdens inspanning de voorraad glycogeen is uitgeput, wordt volledig overgeschakeld op vet- en eiwitverbranding. Hierdoor ga je op een langzamer energiesysteem over zodat je nog slechts 50% van je maximale vermogen kunt behalen. Het is dus zaak om met een voldoende grote voorraad glycogeen aan de start te komen en de glycogeenreserves tijdens de wedstrijd voortdurend aan te vullen.
Voor een wedstrijd moet men voldoende koolhydraten (2,5 tot 3 g koolhydraten per kg lichaamsgewicht) eten om goed geladen aan de inspanning te beginnen. Men eet het best ten laatste 2 tot 3 uur voor de inspanning zodat men geen last heeft van een volle maag. De maaltijd moet vet- en vezelarm zijn omdat vetten en vezels minder snel verteren. Veel eiwitten (grote porties vlees of vis) zijn evenmin aan te raden, omdat dit uitdroging in de hand werkt. De verhouding koolhydraten : vetten : eiwitten moet ongeveer 60% : 25% : 15% zijn. Tijdens de wedstrijd wordt aangeraden om 30 tot 60 g koolhydraten per uur te eten. Dit komt overeen met 500 ml dorstlesser (met 6% koolhydraten), 1 pakje sportgel of 1 sportreep, 1 rijpe banaan of 1 snede brood met honing, jam of stroop. Meer leidt niet tot een hogere verbranding maar verhoogt enkel de kans op maag-darmklachten.
Glucose, sacharose (riet- of bietsuiker) en glucosepolymeren (dextrine-maltose) komen snel in het bloed terecht en zorgen voor hoge glucosewaarden. Ze worden door de werkende spieren opgenomen en snel verbrand. Koolhydraten zoals zuivere vruchtensuiker (fructose), galactose (een deel van melksuiker) en onoplosbaar zetmeel worden minder snel opgenomen en verbrand, en zijn daarom minder geschikt als aanvullende energiebron tijdens de sportinspanning.
Omdat tijdens een wedstrijd ook veel vocht verloren gaat en moet aangevuld worden, ligt het voor de hand dat de aanvoer van koolhydraten én vocht gecombineerd wordt. Een oplossing van koolhydraten in water van 4 tot 8% (of 40 tot 80 g per liter water) is perfect omdat dit de opname van zowel het vocht als van de suikers maximaal toelaat. Wanneer men minder vocht verliest (bv bij regen of koel weer), kan de sportdrank eventueel wat meer suikers bevatten (tot 15%). Té geconcentreerde drankjes (>15%) zijn niet aangewezen tijdens een inspanning. Ze zijn te stroperig, worden minder vlot opgenomen en kunnen maag-darmklachten veroorzaken. Vaste voedingsmiddelen en koolhydraatrijke repen en gels helpen om de maag te vullen en kunnen, zeker bij langdurige inspanningen, een welkome afwisseling vormen met het vele drinken. Ze zijn echter niet noodzakelijk
Een hele mond vol. Maar in wezen gaat het 'slechts' om remblokjes.
Maar het gaat wel om speciale remblokken van Zipp voor carbon velgen. Want wat is het probleem van carbon velgen? Die worden 'loei' warm wat een snel verslijtende remblok en -vooral- mindere rem 'grip' oplevert. Gevaarlijk... De Tangente High Performance Cork Brake Pad zijn van een 'geheimzinnig' ( Zipp wil daar niks over kwijt) composiet, 5 mm dikker dan andere merken carbon remblokken en kosten per vier $75 US.....Ehhh..wel prijzig, maar volgens Zipp zijn ze uitstekend! En aleen te gebruiken in combinatie met carbon velgen en niet met aluminium. Info via www.zipp.com
Skil-Shimano is één van de kleinere Tourploegen maar dat wil niet zeggen dat de materiaalsponsors geen tandje bijsteken. Michelin en Pro doen dat.
Bij banden draait alles om grip en rolweerstand, een perfecte wegligging in de bochten geven je net dat voordeel dat je aan de meet nodig hebt. De Michelin PRO3 Race (43,50 euro) heeft extreem veel grip door het 'Supergrip Dual Compound' karkas. Maar het unieke aan deze band is dat de grip niet negatief werkt op de rolweerstand.
Verder heeft de band een 'High Density Punture Protector' dat beschermt tegen het lekrijden. De blauwe versie wordt in de Tour de France gebruikt door het Skil Shimano Cycling Team.
PRO SX-4 COMPUTER
Wil je dan weer fietsen met de computer van Skil Shimano, vanaf nu is het mogelijk. De draadloze PRO SX-4 fietscomputer is vanaf nu voor 38,95 euro verkrijgbaar in het speciale Skil Shimano design.
De SX-4 heeft een eenvoudige bediening met zeven functies (Spd, Max Spd, Av Spd, Dist, Odo, Ride Tm, Clock). Deze zeven functies vind je terug op een groot en duidelijk display, vormgegeven in een extreem klein en smal apparaatje (43x31x10 mm).
De SX-4 is voorzien van de functies 'automatisch starten' en 'automatisch slapen' en wordt geleverd met twee kleine en eenvoudige beugels (1 voor het stuur en 1 voor de stuurvoorbouw).
Fabian Cancellara showde ook vandaag zijn gele trui. De Zwitser mengde zich in het waaierwerk en mocht opnieuw het podium op voor een nieuwe gele trui. Hij is vol lof voor zijn teammakkers.
"Het was vandaag een nerveuze dag door de wind, maar we waren de hele rit paraat. We wilden het gaspedaal indrukken toen we de kust bereikten. Het team stond er en we moesten alles geven. Ik denk dat onze ploeg een prachtige prestatie geleverd heeft. Het was een goede manier om druk te zetten op de andere teams."
"Ik ben echt trots om meer gele truien te bezitten dan welke andere Zwitserse renner ook. Ik ga de Tour niet winnen zoals Ferdi Kubler of Hugo Koblet, maar ik ben tevreden met dit record", besluit 'Spartacus'.
Voor onze aspiranten was het afgelopen weekend pk voor de provincie Antwerpen, in Wuustwezel. Yenthe Boons heeft het daar fantastisch gedaan. Ze werd 2de in de wegrit en 3de in de tijdrit. Alweer een prima prestatie van onze youngster en een zoveelste bewjs dat ze uit het goede hout is gesneden. Onze toekomst is verzekerd !!!!!!!!
Je racefiets of mountainbike is een kostbaar bezit dat je niet zomaar tegen de muur zet. Daarom ontwikkelde Tacx de Gem Bikestand.
De Gem Bikestand is krachtig van design en bijzonder handig voor je fiets. Hang de achterzijde van je fiets in de kunststof haken en je fiets staat veilig geparkeerd.
Doordat het wiel iets van de grond staat kun je nog kleine afstelwerkzaamheden verrichten
zondagmorgen half 8, klaar voor de rit van wtc astoria samengekomen aan tlokaal om aldaar te vertrekken naar meerdonk , waar we na 22km en de beentjes al los waren gereden , ons ingeschreven ,en onder een lekker weertje ons te begeven op het mooi uitgestippelde parcour +/- 70 km , van astoria naar de hollandse polders waar we na een 30km onze vrienden van bikefun bazel gingen vergezellen,die hadden de vrouwtjes bij en ook karel de rijck 71 jaar (respect man) voor wat die nog presteerd (op mountenbike dan nog)!!!! wat altijd goed is voor de groepsgeest natuurlijk bleven we allen samen en ging het er gezellig aan toe . de weergoden bleven ons goed gezind en kwamen we goed en wel aan terug in meerdonk waar we blij werden verrast met een lekkere boterham kop of kaas ,bedankt mannen!! die we konden gebruiken want er stond ons nog het tripje van 22km naar kruibeke te wachten.
pechvogel van dienst vandaag ;; den terry , wij die dachten eens snel naar tlokaal te fietsen !! nougabollen dus , in vrasene op de brug ,terry , platten tube , maar we hebben altijd mister 90 procent fietsenmaker andré bij hé,!! snel gefixt en weg ,5 km verder pastoor steensenssstraat platten tube ,jawel den terry !!
allez we zijn dan na 115km gefietst te hebben toch nog thuis geraakt,en twas nog plezant ook !!! grtz frankie -terry-dré -danny verslag wtc cruybeekshof
FCI waarschuwt Pozzato Maglia tricolore, la FCI "richiama" la Katusha
De Federazione Ciclistica Italiana (FCI), of in goed Nederlands: de Italiaanse wielerbond, heeft Team Katyusha officieel op de vingers getikt nadat ze op televisie kampioen Filippo Pozzato in een soort fantasie tricolore trui heeft zien rijden in de Tour de France. De FCI wil dat Katyusha met onmiddellijke ingang in een kampioenstrui laat rijden conform de regels die de FCI en de UCI op dit gebied hanteert. Zo niet, dan volgen er sancties voor renner en ploeg, aldus Tuttobiciweb.
De Astana-ploegleiding weigert tijdens deze Tour om interviews aan Sporza toe te staan. Een duidelijk verbouwereerde Lance Armstrong werd vandaag nog opgedragen een interview met Sporza TV te weigeren.
Lance Armstrong wilde na de ploegentijdrit een vraag van Sporza-journalist Renaat Schotte beantwoorden.
De Amerikaan werd door de woordvoerder van Astana echter op andere ideeën gebracht. Maar het zijn je landgenoten, klonk het verbouwereerd bij Armstrong.
Ook Astana-ploegmanager Johan Bruyneel wilde voor een camera van Sporza geen reactie kwijt. In Tour 2009 legde Karl Vannieuwkerke uit dat Bruyneel aanstoot neemt aan het commentaar tijdens de wielerverslaggeving van Sporza. Die zou te veel insinuaties over doping bevatten en te negatief zijn tegenover Astana, zegt Vannieuwkerke. De sportredactie van de VRT betreurt in een persbericht dat Astana niet wil meewerken aan de verslaggeving, maar benadrukt dat ze bereid blijft tot verdere dialoog met Johan Bruyneel en Astana.
Wielrenner Sven Nys hervat donderdag 9/7 de competitie in de regionale wedstrijd in Melle, meldde zijn team Landbouwkrediet-Colnago. (en ook een klein beetje Cibel). Nys miste in juni de Ster Elektrotoer en het BK in Aywaille nadat hij noodgedwongen rust moest nemen met een virale infectie.
Komende zondag neemt Nys deel aan het EK mountainbike in het Nederlandse Zoetermeer.
Vlak voor het begin van de Tour de France presenteerde Focus haar nieuwe Izalco 2010. Zeg maar de team fiets van Team Milram
De high lights van de nieuwe Izalco: High-Modular Carbon Fiber Layup, 'Wrinkle-Free' Inner Molding Process, versterkte 'Integrated Cable Tunnel', konische zitbuis, BB 30 bottom bracket, "Elbowed Comfort' achtervorken, 3D Carbon patjes en een balhoofdbuis met 1 1/8 inch en 1 1/4 inch lagers en de 3T Funda voorvork. De Milram mannen rijden in de Tour met SRAM Red en Lightweight. www.focus-bikes.com
De analyse van de B-stalen van Stefan Schumacher en Davide Rebellin heeft een positief resultaat opgeleverd. De renners werden betrapt op het gebruik van cera op de Olympische Spelen in Peking.
De Italiaan Davide Rebellin won zilver op de wegrit in Peking. Stefan Schumacher greep naast een medaille op de Olympische Spelen.
De betrapte resultaten riskeren allemaal een schorsing van twee jaar. Schumacher verschijnt woensdag voor het Internationaal Sporttribunaal (TAS) in Lausanne. Hij tekende er beroep aan tegen de schorsing.
Cyclon brengt met Stay Fixed een nieuwe montagepasta op de markt. Het product laat toe om diverse carbon onderdelen veilig te monteren en te demonteren.
Een carbon onderdeel, zoals een stuur- of zadelpen, monteren kan bij verkeerd gebruik nadelige gevolgen hebben voor het frame en onderdeel zelf. Daarom is het aan te raden om vooraleer de montage aan te vatten de composiet onderdelen op de wrijvingspunten van pasta te voorzien.
Cyclon Stay Fixed voorkomt dat er tijdens het fietsen beweging tussen de delen ontstaat. Bijkomend voordeel van dit product is dat de hoogwaardige composiet onderdelen niet extra vast moeten gedraaid worden. Enkel een dun laagje pasta aanbrengen en het voorgeschreven aanhaalmoment respecteren volstaan om een veilige verbinding te maken.
Na een lange periode kunnen hierdoor de onderdelen ook veel gemakkelijker gedemonteerd worden. Geen weerspannige en vastgekomen componenten meer om mee af te rekenen.
De structuur van de Cyclon Stay Fixed pasta verandert niet gedurende een lange periode. Hierdoor treden er bij vetveroudering ook geen vervelende kraakgeluiden op.
Stay Fixed is op een milieuvriendelijke basis samengesteld en tast daardoor de carbonlaag van onderdelen en frame niet aan. In een verpakking van 200 ml en 500 ml (dispenserpot). Adviesverkoopprijs: 12,50 euro (200 ml) en 31,95 euro (500 ml)
Keisse en Stam eindigen als vierde in Italië Fiorenzuola
Iljo Keisse is samen met zijn Nederlandse partner Danny Stam vierde geworden in de zomerzesdaagse van Fiorenzuola, in Italië. De overwinning was voor de Zwitserse tandem Marvulli/Aeschbach. Zij hadden een nipte voorsprong op Risi en Guarnieri.
Nu de Tweede Scheldebrug tussen Temse en Bornem officieel in gebruik is genomen, krijgt ook de oude brug een bescheiden makeover. Tijdens de zomervakantie wordt de elektromechanische installatie aangepast en afgestemd op die van de nieuwe brug. De elektriciteit en de bediening van de oude weg- en spoorburg zal worden vernieuwd vanaf 13 juli. Daarom wordt het verkeer vanaf donderdag 9 juli tot en met donderdag 27 augustus over één rijstrook op de nieuwe Scheldebrug gestuurd. Tegelijkertijd worden ook op beide oevers de wegenwerken afgewerkt. Er werd bewust gewacht met de werken tot de verkeersluwe zomermaanden. Bovendien wordt de werf zodanig georganiseerd dat ook het scheepvaartverkeer minimale hinder ondervindt, aldus de nv Waterwegen en Zeekanaal.
Een mountainbike triple heeft niet alleen maar voordelen. Steeds meer merken bieden dubbels aan die dankzij uitgekiende verhoudingen bijna dezelfde mogelijkheden hebben als de gebruikelijke triple. Controltech heeft de trend goed bestudeerd en introduceert het Double Play crankstel.
De voordelen van twee, in plaats van drie voorbladen zijn duidelijk: 1 een betere kettinglijn 2 smaller gebouwd (Q-factor) 3 lager gewicht Als eerste liggen de voorbladen verder naar binnen, zo kan je zonder mechanische problemen groot-groot schakelen. Aangezien het buitenblad vaak een maatje kleiner is, bijv 42 ipv 44 tanden, zal je in de praktijk eerder naar het buitenblad schakelen. Het binnenblad zit qua groote tussen een 32 en een 22 in, een 29 of 27 is gebruikelijk. Die schakel je dus pas als je echt een licht verzet nodig hebt.
Ten tweede kunnen ook de crankarmen dichter naar het frame toe, al is dit effect vaak beperkt. Aangezien veel moderne frames ruimte bieden voor een extra dikke achterband én de achtervorken oversized zijn worden ook mountainbike ´dubbels´ vrij breed gebouwd.
Als laatste zijn twee voorbladen uiteraard lichter dan drie maar het verschil is groter; je kunt toe met een derailleur met een korte kooi en de ketting kan korter zijn. Echte gewichtsfreaks monteren dan ook nog een race-voorderailleur.
De Tour trok zich op gang in Monaco en de Monegasken konden zich meteen vergapen aan de Shimano-zonnebrillen. Renners zoals Sandy Casar, Jérémy Roy, Kenny van Hummel en Fumiyuki Beppu reden hun eerste Tourkilometers met Shimano op de neus.
Tijdens de Tour toont Shimano vooral de S70X en de S50R. Die laatste is de opvolger van de succesvolle Shimano Zenith en bestaat uit een lens uit één stuk.
De S70X heeft een uitgesproken Metal Fit Design en bestaat uit Beta-titanium, wat zorgt voor een stabiele en comfortabele constructie.
Beide Shimano-brillen bezitten aanpasbaar neusstuk en aanpasbare brilbenen. Meer info: www.shimano-benelux.com.
Het ideale shirt voor dames in de zomerperiode is de ASSOS SS. Lady Ltd. Bij dit nieuwe shirt uit de ASSOS-damescollectie staat comfort centraal.
De ASSOS-plasmastof zorgt voor snelle zweetafvoering bij borst en rug, netstof onder de oksels zorgt voor de nodige verluchting. Een lange rits, reflecterende strepen, een achterzak met een rits en een plaatsje voor uw iPod maken deze SS. Lady Ltd compleet.
Dit zomershirt is beschikbaar in XS tot XL en in acht verschillende kleuren. De adviesverkoopprijs is 109 euro.
In maart testte mobiliteitsorganisatie Touring samen met de Duitse zusterorganisatie ADAC een aantal fietshelmen. ABUS, vooral bekend van de fiets- en veiligheidssloten, behaalde met de Lane-U-fietshelm de waardering 'goed'.
Voor een kleine 62 euro kunt ook u zich een ABUS Lane-U aanschaffen in één van de 8 beschikbare kleuren en designs. Geen weggegooid geld want volgens Touring vermindert het dragen van een fietshelm 90% van het aantal hoofdverwondingen.