Zondag 4 oktober Rit aan de Kiekenhaag te Stekene, van de vallende bladeren, takken en eikels Voor sommigen de laatste rit van het seizoen, voor zij die een serieuze winterstop inlassen Rit ter plaatse van 60 km afgelegd met een gemiddelde van 31.0 rond voor zij die regen voorspeld hadden te of voorbij St-Niklaas waren er aan voor de moeite het bleef droog vandaag Twee lekke banden voor Eddie eens vooraan en achteraan, belette ons niet om toch om 11 uur terug in Stekene te zijn. Onderweg de laatste demarrages van Filip, Herman, en Gino konden géén belangrijke wijzigen aan het klassement brengen Het eindklassement ligt vast de Kampioen gekend een totaal vandaag van 103 km met een gemiddelde van 31.0 Volgende week nog kroegentocht en dan de wintermaanden in
Tom Boonen heeft na twee spurtnederlagen zaterdag zijn gram gehaald in de derde rit van de Franco Belge. De renner van Quick-Step was de snelste van een kopgroep van negen. Tyler Farrar finishte als derde en behoudt zijn leiderstrui Farrar kwam al vroeg in de koers ten val, maar de Amerikaan kon voortrijden. Vier renners, met o.a. Lodewyck en Kaisen, fietsten een voorsprong van bijna drie minuten bij elkaar, maar Garmin bracht het peloton terug op 40 kilometer van de streep. Negen renners kozen in de laatste ronde voor de aanval en boekten al snel 20 seconden voorsprong. Farrar probeerde nog weg te springen uit de kopgroep en kreeg Flecha als metgezel mee. Het duo werd snel weer bijgehaald en ook de poging van Frédéric Guesdon werd teniet gedaan. De negen leiders spurtten voor de zege, Boonen won.
Zaterdag 3 september Laatste "oefenrit" van het seizoen 2009 en meteen ook de eerste "herfstrit" Wel een rit met dubbele punten vandaag Wind, tegen maar ook wind mee regen van die mieser natte baan, maar toch droog gebleven Een rit van 75 km met een gemiddelde van 30.9 alles komt goed op het einde Geen lekke banden alleen een massale "pisstop" Op naar de echt allerlaatste rit van het seizoen de Kiekenhaag te Stekene Vandaag nog met 13 met hoeveel morgen
Tifosi eyewear introduceert nieuw Shield Piece Tifosi Optics, één van de snelst groeiende sportbrillen merken in de Benelux, introduceert een geheel nieuw Shield Piece, de Tifosi Logic. De Tifosi Logic zal vanaf oktober beschikbaar zijn in 9 verschillende uitvoeringen. De Logic is specifiek ontwikkeld voor cycling, running, skiing en wordt daarnaast nog geleverd in een golf specifieke uitvoering.
Met de Tifosi Logic introduceert Tifosi een nieuw open frame model voor medium tot grote gezichten. De Tifosi Logic is uitgerust met een verstelbaar antislip hydrofiel rubber neusstuk voor verbeterde grip en hydrofiele en instelbare Stay Fit oorstukken. De policarbonaat lenzen zorgen voor 100 % bescherming tegen alle UVA/UVB stralen. Voor het frame is gekozen voor Grilamid TR-90 dat bij normaal gebruik onbreekbaar is. Tifosi geeft dan ook levenslange garantie op frame en lensbreuk. De Logic, weegt nog geen 27 gram.
Hoogwaardige lenzen De Tifosi Logic wordt uitgerust met shieldpiece lenzen die als bijkomend voordeel hebben dat ze de werking hebben van een vizier. De Logic is verkrijgbaar in 2 fotochromatische lens uitvoeringen, de zogenaamde Light Night Lens en de High Speed Red lens of met 3 verwisselbare lenzen. Deze lenzen van Tifosi zijn gedecentreerd geslepen, waardoor vertekening wordt ge-elimineerd en een veel breder zichtsveld wordt verkregen in vergelijking tot vele andere brillen. Alle verwisselbare lenzen zijn uitgerust met een zgn. Glare Guard. Glare Guard gaat schittering tegen en heeft een positief effect op oogvermoeidheid. De Logic is verkrijgbaar vanaf 59,95. Info:www.tifosioptics.com - www.rivosports.nl
Vlaanderen heeft het Centrum Ronde van Vlaanderen, Nederland heeft sinds vandaag de Amstel Gold Race Xperience. Een hapje eten, vergaderen of gewoon even binnenlopen, bij al deze activiteiten zul je de wielersfeer beleven die de Amstel Gold Race elk jaar weer met zich meebrengt. Geniet van fotos en tv-beelden van de eerste jaren van de Amstel Gold Race tot de meest recente jaren. Ook een Wall of Fame en een duizelingwekkende maquette van het Limburgse heuvelland zijn te bezichtigen in de Amstel Gold Race Xperience.
De Amstel Gold Race Xperience biedt uniek foto- en filmmateriaal die de geschiedenis van de enige wielerklassieker die Nederland rijk is, levend maakt en houdt. Leo van Vliet, de huidige koersdirecteur, toonde zich trots op de Amstel Gold Race Xperience. Nu heeft de Amstel Gold Race echt een eigen plek. En niet alleen om de historie te beleven, maar ook voor alle wielerliefhebbers die het hele jaar door de Amstel Gold Race willen rijden. Het startpunt van vele fietsroutes door Limburg is dan ook deze bijzondere plek.
De Amstel Gold Race is irl te vinden in de voormalige brasserie Polfermolen aan de Plenkertstraat 50 in Valkenburg en online op www.amstelgoldracexp.nl. De openingstijden zijn op maandag tot en met vrijdag van 11 tot 19 uur en op zaterdag en zondag van 9 tot 19 uur.
Op 2 januari 2010 is het exact een halve eeuw geleden dat Fausto Coppi op 40-jarige leeftijd overleed. In Italië begint de Coppi-koorts daarom alweer langzaam op te lopen. Zo zal er ter ere van Coppi een prachtig gedenkboek verschijnen, dat enkele honderden euros moet gaan kosten. Een ander plan staat vandaag op de website van het maandblad Tuttobici te lezen. De mannen achter het bescheiden Team Beton Expressz2000 - Limonta willen in 2010 samen met ene Antonio Iacovozzi, manager van diverse wielrenners, een professioneel team op de been brengen onder de naam van de campionissimo. Het shirt moet natuurlijk de kleur biancoceleste (het zogenaamde Bianchi-hemelsblauw) hebben, met daarop de naam van Fausto Coppi. Het voorziene budget is twee miljoen euro en dat moet worden opgebracht door zeven co sponsors. Via internet (Facebook) kunnen Coppi-fans zich inschrijven als lid en zij kunnen daar ook een financiële bijdrage voor het team storten. Het team zal bestaan uit jonge renners, gerecruteerd door beoogd teammanager Vincenzo Santoni. Volgens Tuttobici zal er binnenkort een persconferentie volgen waarop de initiatiefnemers hun plannen zullen toelichten. In elk geval zal Attilio Pavesi geen deel uitmaken van het Fausto Coppi Team. De op 1 oktober 1910 geboren ex-renner viert vandaag zijn 99e verjaardag en daarmee heeft hij de in 1919 geboren Coppi ruimschoots overleefd. Pavesi bezorgde Italië zijn eerste gouden Olympische wielermedaille. Hij is ook de oudste nog in leven zijnde Olympische kampioen. Pavesi viert zijn verjaardag in een rusthuis in zijn woonplaats in de buurt van de Argentijnse hoofdstad Buenos Aires. Pavesi reed daar vlak voor het begin van de Tweede Wereldoorlog een zesdaagse en hij is daar toen blijven hangen. Na zijn loopbaan opende hij in Buenos Aires een fietsenzaak en hij organiseerde er wedstrijden. De wielerbaan in het Italiaanse Fiorenzuola, bekend van de Sei Giorni delle Rose, draagt zijn naam.
Het is officieel: SRAM gaat de wielerploeg van Radio Shack van onderdelen voorzien. Opzienbarend is het niet, want kopman en initiator van die ploeg Lance Armstrong is aandeelhouder van SRAM.
De ploeg gaat rijden op de topgroep Red. SRAM hoopt net zo succesvol te zijn in de komende Tour de France als in de versie van 2009, toen het complete podium en zes man uit de top-10 op de onderdelen uit Amerika reden.
Reeds jarenlang bleef het lidgeld van de Vlaamse Wielrijdersbond (VWB) ongewijzigd de laatste aanpassing dateert alweer van 2002 toen bij de invoering van de Euro de prijs van 950 Bf afgerond werd naar 25 . Maar helaas werd het leven sindsdien duurder en om te kopen wat toen 25 kostte heeft men nu door inflatie wel 29 nodig. Een stijging van de levensduurte die de VWB tot op heden nooit aan de leden doorgerekend heeft. Jammerlijk genoeg bestaat een sportfederatie niet enkel uit gepassioneerde sporters, trouwe vrijwilligers en nieuwe ideeën, maar heeft men ook meer aardse zaken nodig zoals vaste medewerkers, investeringsgoederen en andere werkingskosten. Daarom zien we ons genoodzaakt vanaf heden een deel van de gestegen kosten door te rekenen en het lidgeld voor een individueel lidmaatschap vanaf 1 januari 2010 op 28 te brengen. Aangezien we het belangrijk vinden dat zoveel mogelijk mensen ook dames en jongeren- van onze mooie wielersport genieten, behouden we de prijs van de gezinsaansluiting op 33 , zoals voorheen.
We rekenen op het begrip van al onze leden en zijn ervan overtuigd dat ieder door de sterk verbeterde dienstverlening en kwaliteit van onze organisaties, secretariaat en magazine ook in 2010 weer van een optimale prijs/kwaliteitsverhouding kan genieten.
Wie nu lid wordt van de Vlaamse Wielrijdersbond, kan dit nog aan de tarieven van 2009 en is meteen lid tot 31 december 2010.
Lid worden kan voor slechts 25 euro (individueel lidmaatschap) of voor 33 euro (het ganse gezin) en je geniet dan meteen van de vele voordelen die daaraan verbonden zijn:
* een volledige verzekering (B.A. + Lichamelijke Ongevallen + rechtsbijstand) en dit niet enkel bij het fietsen, maar ook bij joggen, zwemmen, wandelen, fitness, atletiek en turnen.
* een gratis abonnement op het "Vlaamse Wielrijder & Biker"magazine (6x per jaar), Vlaanderens meestgelezen wielertijdschrift met een schat aan informatie voor recreatieve fietsers (voeding, training, techniek,..)
* significante korting op het tarief bij deelname aan meer dan 1500 hoogstaande recreatieve organisaties, zowel op de weg als voor MTB
* kortingen bij meer dan 100 fietsenzaken, fietsvakanties, trainingsstages, evenementen,...
Niks geen alu of carbon: de nieuwe Chinook Track is van titanium. Mooie ronde buizen en klassiek gebouwd. Ook nog met een oversized onderbuis en speciale H-Bridge achtervork waardoor de stijfheid toe neemt.
Geometrie: Classic Material: Aerospace Grade 3AL/2.5V Titanium Finish: Bright Hand brushed Maten: 53, 56, 59 cm & op maat
De rollentijd is weer stilaan aangebroken. Tacx lanceert daarom vijf nieuwe Real Life video's. Je kan onder andere gaan trainen met de Schlecks of kasseien vreten tussen Parijs en Roubaix.
De Real Life en ErgoVideo's van Tacx geven een nieuwe dimensie aan je training. Binnenshuis kun je spannende trajecten rijden puur voor plezier maar ook wedstrijden en toertochten voorbereiden.
Op één van de nieuwe video's kan je Fränk en Andy Schleck vergezellen tijdens een duurtraining op één van hun favoriete trainingparcoursen. De tocht van 95 km start vlakbij hun woonplaats in Luxemburg.
De Schlecks nemen je mee door een prachtige vallei langs de Moezel, langs glooiende landschappen, dichtbegroeide bossen, stille rustieke dorpjes en uitgestrekte weilanden. Af en toe is er een korte stevige beklimming bij, zodat je deze rit perfect kan aanwenden als intervaltraining.
Naast de Schleck-trainingsvideo lanceert Tacx ook een video over het parcours van Parijs-Roubaix en twee DVD's waarop het zonovergoten Spaanse fietseiland Mallorca aangedaan wordt.
De broers Schleck nemen je mee op hun favoriete trainingsparcours. (foto tacx)
Op de AMerikaanse fietsbeurs Interbike is de Limar Pro 104 Ultralight voorgesteld, met zijn 170 gram waarschijnlijk de lichtste fietshelm ter wereld.
Voorganger Pro 104 was met 180 gram al een superlichte helm, maar de Ultralight-versie doet er dus nog 10 gram vanaf. Iedereen mag weten dat dit de lichtste helm ter wereld is en daarom werd er aan de zijkanten de tekst 'The World's Lightest Helmet' aangebracht.
Het lage gewicht betekent niet dat de helm aan veiligheid moet inboeten. De Pro 104 Ultralight heeft alle componenten waarover een normale andere helm ook beschikt. Leuk detail voor de vrouwelijke (en bepaalde mannelijke) fietsliefhebbers: aan de achterzijde werd een ventilatiegat gemaakt waar je perfect je paardenstaart kan doorsteken.
De Waalse semi-klassieker Binche-Doornik-Binche zal op dinsdag 5 oktober 2010 na een afwezigheid van 13 jaar weer georganiseerd worden, staat te lezen op Sport.be. De koers werd verreden van 1911 tot en met 1930 en later van 1984 tot en met 1996. Organisator is ex-renner en ex-ploegleider Jean-Luc Vandenbroucke, nota bene de laatste winnaar van deze koers, die zijn wedstrijd in 2010 op twee dagen voor Parijs-Bourges, twee dagen na het Circuit Franco-Belge en vijf dagen voor Parijs-Tours geprogrammeerd heeft. ,,Volgens ons een ideale datum voor deze wedstrijd, die bovendien verreden zal worden onder het statuut 1.1, wat ons meteen ook een mooi deelnemersveld moet opleveren."
Apeldoorn met drietallen De Zesdaagse van Apeldoorn krijgt dit jaar een Nederlandse primeur: het baanevenement wordt de eerste zesdaagse die met drietallen gaat werken. Aan de traditionele koppels wordt bij de eerste zesdaagse in het Omnisportcentrum in Apeldoorn een sprinter gekoppeld. Deels zijn de trio's gezamenlijk in de baan, deels komt de sprinter apart in actie. Organisator Frank Boelé wil Apeldoorn met het nieuwe concept direct op de kaart zetten. ,,Op een baan die qua lengte wat groter is dan andere banen, moet je meer mensen op de piste hebben. Dat kun je doen door meer koppels te contracteren, maar ook door met drietallen te werken. Het is ten eerste leuk om een keer iets anders te doen, om Apeldoorn niet als verlengstuk van Amsterdam en Rotterdam te zien. Maar het is ook voor de Nederlandse sprinters een mooie impuls. We kunnen waarschijnlijk toch enkele jonge renners een kans geven om zich aan een groter publiek te tonen. '' Het concept van drietallen is niet helemaal nieuw, de inmiddels van de kalender verdwenen Zesdaagse van Stuttgart werkte ook met ploegen van drie. Boelé: ,,Maar daar ging het om drie duurrenners. Verder schijnt het in het verleden in Antwerpen voorgekomen te zijn, daar kwam naast het koppel ook een dernyrenner in actie namens een team.'' De Zesdaagse van Apeldoorn wordt verreden van 17 tot en met 22 december
Superprestige veldrijden Vandaag werd in het Vlaamse Oostkamp de 28e editie van de Superprestige Trofee voorgesteld. Met Zonhoven als nieuwkomer in de plaats van Veghel-Eerde bestaat de reeks opnieuw uit acht crossen. De eerste is op zondag 11 oktober in Ruddervoorde, de laatste op zondag 14 februari in Vorselaar. Voor de elite is een prijzenpot van 72.500 euro, waarvan 26.000 voor de winnaar. De nummers twee en drie krijgen resp. 14.500 en 8.750 euro. Nummer 15 krijgt 500 euro. Ook voor de beloften en junioren is er opnieuw een Superprestige klassement. Vorig jaar werd Sven Nys winnaar bij de Elite. (Bron: Belga)
Vaste deelnemers elite: België: Sven Nys, Niels Albert, Bart Wellens, Klaas Vantornout, Sven Vanthourenhout, Bart Aernouts, Dieter Vanthourenhout, Kevin Pauwels, Rob Peeters. Nederland: Gerben de Knegt, Thijs Al, Thijs van Amerongen, Wilant van Gils, Eddy van IJzendoorn. Tsjechië: Zdenek Stybar, Radomir Simunek, Petr Dlask, Martin Zlamalik. Italië: Enrico Franzoi, Marco Bianco. Verenigde Staten: Jonathan Page. Duitsland: Philip Walsleben. Polen: Mariusz Gil
Voormalig wielrenner Victor, "Vic", Van Schil is overleden. Van Schil was in de periode van Eddy Merckx één van de trouwste knechten van de Kannibaal en reed van 1962 tot bij Mercier-BP, Flandria, Faema, Molteni en IJsboerke. Van Schil, 69 jaar, stapte zelf uit het leven.
Van Schil cijferde zich nagenoeg zijn hele carrière weg voor Merckx. Toch kon hij o.a. twee ritten in de Ronde van Spanje, de Brabantse Pijl, de Schaal Sels en de Ronde van Wallonië winnen. Zijn gloriemoment kende Van Schil in 1969. Samen met Merckx reed hij in Luik-Bastenaken-Luik het hele peloton op een hoopje. Hij werd uiteindelijk tweede achter zijn kopman, de derde eindigde op meer dan acht minuten.
Het hoogtepunt in Vic zijn carrière: samen met Eddy over de meet in Luik-Bastenaken-Luik 1969.
Ronde van Vlaanderen krijgt ProTour-licentie tot 2013
De Licentiecommissie van de Internationale Wielerunie (UCI) heeft aan de Ronde van Vlaanderen en aan de Amstel Gold Race een nieuwe ProTourlicentie voor de periode 2010-2013 toegekend. De commissie besliste eveneens om de Franse teams Cofidis en Bouygues Telecom, allebei lid van de ProTour sinds het ontstaan in 2005, geen nieuwe licentie toe te kennen. De UCI gaf geen verdere uitleg bij de beslissing, maar volgens een dichte bron zou de uitsluiting van de twee Franse teams gebaseerd zijn op hun plaats in de World Ranking (19e voor Bouygues en 20e voor Cofidis) en op het gegeven dat hun financiële toekomst voor na 2010 nog onzeker is. De twee Franse teams moeten nu hopen op een wildcard voor de ProTourwedstrijden, maar zijn volgens een akkoord van 2008 wel nog zeker van deelname aan de komende Tour de France. Het Italiaanse Lampre kreeg wel een nieuwe licentie voor de periode 2010-2013, en het Duitse Milram voor het seizoen 2010. Het nieuwe Amerikaanse team Radio Shack, van Lance Armstrong, moet nog wat wachten op een beslissing.
Als er één bedrijf is dat een enorme boost heeft gekregen door de successen van het Cervélo Test Team, dan is het de Italiaanse kledijmaker Castelli wel. Castelli, in de Benelux verdeeld door Wolvenberg, ontwierp de fraaie zwarte en witte outfits van Hushovd, Haussler, Sastre en co en die verkochten als zoete broodjes. Maar er werd ook nagedacht over de kleding door het Cervélo Test Team. Het resultaat van al dat test- en denkwerk is de nieuwe Body Paint koersbroek van Castelli. Het is een fijn zittende broek, vervaardigd uit een prettige en uiterst technische stof (>40% lycra), bestaat uit één stuk en is bijna volledig naadloos. Meer info via www.castelli-cycling.com en www.wolvenberg.be.
Prorace kondigt samenwerking met CarbonSports, producent van de Lightweight wielen aan.
Prorace heeft een akkoord gesloten met de Duitse firma CarbonSports, producent van de bekende Lightweight wielen. Door deze overeenkomst kunnen de Prorace fietsen nu ook worden aangeboden met Lightweight for Prorace wielen.
We lezen verder in het persbericht: 'Prorace en Lightweight delen hun beider belang in kwaliteit, exclusiviteit en perfectie. Beide firmas hanteren veeleisende normen voor betrouwbaarheid en precisie. Lightweight maakt topkwaliteit carbon wielsets met een uitzonderlijk laag gewicht en hoge stijfheid. Alle wielen worden handgemaakt in Duitsland in de CarbonWorks afdelingen in Friedrichshafen en Hailfingen'.
Alle bekende Lightweight modellen, zoals Standard, Ventoux, Sprint en Obermayer zijn als optie verkrijgbaar in de Prorace fietsen. Technisch zijn de wielen identiek aan de Lightweight wielen die in de handel verkrijgbaar zijn, enkel het design verschilt. Liefhebbers van een exclusieve fiets kunnen bij Prorace dus kleur en design van hun frame, hun stuur en hun Lightweight wielen op elkaar afstemmen. Fietsen met Lightweight for Prorace wielen zijn uitgerust met Veloflex handgemaakte Italiaanse tubes en een Stans Tire Sealant kit. www.prorace.be
Clubs die deze prijsuitreiking wensen te organiseren hebben nog tijd tot 10 oktober om contact op te nemen!
Het feest zal doorgaan op vrijdagavond 8, 15 of 29 januari 2010. Aanvang om 19.30 uur, duur: 2u30.
De club voorziet: een zaal waar min. 400 zitplaatsen zijn een podium met een geluidsinstallatie een ruimte in de zaal (vooraan) om prijzen uit te stallen + ruimte bij de inkom
gratis parking, inkom en sanitair voor de aanwezigen
de bediening en de tap met redelijke consumptieprijzen (inkomsten zijn exclusief voor de club)
De VWB zorgt voor:
prijzen en trofeeën de verdeling van de enveloppen bij de inkom de presentatie en het uitdelen van de prijzen Interesse: zend je kandidatuur aan vlaamse.wielrijdersbond@skynet.be
19.01.2010 24.01.2010 Tour Down Under AUS UPT 07.03.2010 14.03.2010 Paris - Nice FRA HIS 10.03.2010 16.03.2010 Tirreno-Adriatico ITA HIS 20.03.2010 20.03.2010 Milano-Sanremo ITA HIS 22.03.2010 28.03.2010 Volta Ciclista a Catalunya ESP UPT 28.03.2010 28.03.2010 Gent - Wevelgem BEL UPT 04.04.2010 04.04.2010 Ronde van Vlaanderen / Tour des Flandres BEL UPT 05.04.2010 10.04.2010 Vuelta Ciclista al Pais Vasco ESP UPT 11.04.2010 11.04.2010 Paris - Roubaix FRA HIS 18.04.2010 18.04.2010 Amstel Gold Race NED UPT 21.04.2010 21.04.2010 La Flèche Wallonne BEL HIS 25.04.2010 25.04.2010 Liège - Bastogne - Liège BEL HIS 27.04.2010 02.05.2010 Tour de Romandie SUI UPT 08.05.2010 30.05.2010 Giro d'Italia ITA HIS 06.06.2010 13.06.2010 Critérium du Dauphiné Libéré FRA UPT 12.06.2010 20.06.2010 Tour de Suisse SUI UPT 03.07.2010 25.07.2010 Tour de France FRA HIS 31.07.2010 31.07.2010 Clasica Ciclista San Sebastian - San Sebastian ESP UPT 01.08.2010 07.08.2010 Tour de Pologne POL UPT 15.08.2010 15.08.2010 Vattenfall Cyclassics GER UPT 17.08.2010 24.08.2010 Eneco Tour --- UPT 22.08.2010 22.08.2010 GP Ouest France - Plouay FRA UPT 28.08.2010 19.09.2010 Vuelta a España ESP HIS 10.09.2010 10.09.2010 Grand Prix Cycliste de Québec CAN UPT 12.09.2010 12.09.2010 Grand Prix Cycliste de Montréal CAN UPT 16.10.2010 16.10.2010 Giro di Lombardia ITA HIS
Wedstrijd verslag Triatlon Mechelen - Lille Met deelname van Jim De Sitter (WTC De Jan Bogaert Vrienden)
2 weekends geleden heb ik in Mechelen de trio-triathlon mee gedaan. We hadden een dame die zwom, dus zaten we bij de gemengde trio's. Na de zwemproef was het gat met de kopgroep te groot. Ik heb heel wat volk opgeraapt en een 2e, achtervolgende, groep gevormd. Maar we konden niet meer tot vooraan geraken. Onze loper heeft wel nog wat plaatsen kunnen goed maken en we zijn 9e overall geworden en 3e gemengd trio. Dus podium
Afgelopen zondag was er een intervaltriathlon in Lille. Dat was zwemmen-fietsen-lopen-zwemmen-fietsen-lopen. Ik heb ook dat in trio mee gedaan.
Onze zwemmer was als eerste uit het water. Ik verloor effe tijd in de lange wisselzone (ik kan nog steeds niet snel lopen), dus er was 1 fietser weg. Ik vormde een achtervolgend groepje met 2 anderen en even later werden we opgepikt door een zwaar peloton. We konden die ene fietser op kop inrekenen en ik kwam met de kopgroep de wissel binnen. Onze loper sloeg een gat van een paar 10-tallen seconden. De zwemmer deed het weer uitstekend en ik kon als eerste, helemaal alleen, aan de 2e fietsproef beginnen. Ik heb mijn positie 8km kunnen vasthouden. Maar de 2 die achter mij kwamen zijn bij mij gekomen, hebben er meteen een snok aan gegeven (ze wisten dat ik een sterke loper had) en ik moest passen. Ik reed 48,8km/h en kon de demmarage niet volgen.... Ik verloor in de laatste 7km bijna 2 minuten op die 2 leiders. Onze loper kon het gat niet meer dichten, dus we zijn 3e overall geworden, weer podium.
Shimano's nieuwe PD-A600 enkel zijdig Ultegra-level SPD pedaal supportive body en ligt 285g/paar gewicht. Shimano Ultegra-level Road Tubeless-compatible wiel voor 2010. Solide rim wand van de nieuwe Ultegra wielen gemakkelijk gebruik voor tubeless toepassing De Ultegra hub hier wordt gebruik gemaakt van een stalen freehub body met instead titanium van de Dura-Ace. Bearings are still loose packed, adjustable, and angular contact for high lateral load capacity and easy servicing. De Dura-Ace WH-7850-C50-CL carbon clinchers voor 2010 with a new welded and machined aluminium extrusion. De 35mm en 75mm-deep Dura-Ace carbon tubulars voor de '11
Altijd leuk: is er een belangrijke koers geweest, de resultaten van Sidi.! Met de vermelding van de belangrijkste resultaten behaald met behulp van Sidi schoenen.
Dit jaar waren het ondermeer de Italiaanse rensters Tatiana Guderzo en Noemi Cantele tijdens het 2009 WK in Mendrisio. Zowel Guderzo als Cantele wonnen medailes: beiden werden kampioen. De Fransman Romain Sicard won goud tijdens de - 23 race. Verder ook nog zilver voor Noemi Cantele, de Portuguese Nelson Oliveira, en de Colombiaan Carlos Alberto Betancur Gomez. Tot slot 4 maal brons voor ondermeer Joaquin Rodriguez, Egor Silin en Linda Melanie Villumsen. Mooi toch?
In het Roeselaarse Wielermuseum kunt u tussen 3 en 24 oktober gaan kijken naar een fototentoonstelling over de 'Flandrien'.
Met WielerSportCultuur combineert gewezen VRT-sportjournalist Louis de Pelsmaeker een fotocollectie van Stephan Vanfleteren met 25 Nederlandstalige wielergedichten. Wielericonen als Merckx, Maertens en De Vlaeminck speelden voor fotomodel, de wielertrajecten in de Vlaamse Ardennen en tussen Parijs en Roubaix dienden als achtergrond.
27/09/2009 Met 7 dapperen aan de start deze morgen voor ons wekelijks oefengalopje. Best wel weinig deze week. Was het te wijten aan het aantal graden Celcius of aan het aantal Promille? Geen idee maar degene die er waren beten zich van in het begin vast in het wiel van den Benny. Het leek wel een wedstrijd achter Be(r)nny's. Ongelooflijk hoe die gast rijdt zonder zichtbare inspanningen! Vertrokken via Elversele, Sombeke, Waasmunster, Belsele, Puivelde, St Pauwels..... jullie voelen 'm komen? Inderdaad!!! Den Expressweg!!! Vlammen natuurlijk en met een paar zotten op kop beide kanten van de expressweg afgesjeesd. Helemaal in de kaart van Jelle en Tom die zich konden uitleven ware het niet dat er zich een paar ouwe rakkers vast beten in hun wiel. Aan Stekene Tromp gewoon rechtdoor richting St Gillis, Vrasene en zo naar Beveren, Haasdonk, Velle om zo naar nonkel Luc De Moezen te rijden. Bijna waren we er toen Jelle klapband kreeg, het wordt bijna een gewoonte zo dicht bij het einddoel. Bij De Moezen al wat scenario's voor de Vogezen gefantaseerd in oa het gezelschap van Hilaire die een tochtje solo had afgewerkt. Karl De Keyzer en zijn overbuur kwamen nog eventjes ( bleekjes ) gedag zeggen en Salemijo zagen we ook nog voorbij bollen op de MTB. Allez, in elk geval hebben we 73.5 km afgewerkt op zo'n 2u.26m. Volgende week massaal op post? (Verslag Forza Elversele)
Op maandag 21 september werden in het Vlaams Parlement de IWT Innovatie-Awards uitgereikt. Bio-Racer werd genomineerd in de categorie "innovatie met de grootste maatschappelijke relevantie" met ReSkin, een huidvriendelijke, ademende en herbruikbare pleister.
ReSkin werd ontwikkeld als pleister voor fietsklachten aan het zitvlak, maar vond ook zijn toepassing als pleister bij allerlei schuurwonden en blaren. De nominatie is een echte aanmoediging voor het bedrijf uit Tessenderlo, dat op zondag 4 oktober (Openbedrijvendag) trouwens zijn deuren opent voor het publiek.
45 Dames jeugd aan de start voor hun laatste wedstrijd te Wilrijk. Reeds van in de start was het Kaat die serieus aan de boom schudde. Een eerste schifting werd doorgevoerd. Niemand raakte weg in de aanvangsronden tot de Nederlandse Koster haar duivels ontbond. Zij reed direct een dikke halve minuut bij elkaar en de vogel was gaan vliegen. Wat Kaat in de wedstrijd nog probeerde, samen met Sarah de Nederlandse was vandaag duidelijk de sterkste, en ze won oververdiend de wedstrijd. Kaat werd 2de en Sarah 3de bij de juniores. Ook Bo had nog een mooie uitslag met haar 11de plaats bij de nieuwelingen. Toch nog een goede afsluiter voor een heel mooi seizoen van onze 3 dames jeugd proficiat. Bij de elites, die 36 ! rondjes moesten afleggen op dit pocket parcours verschenen 41 dames aan de start, waaronder Carine, Lieve en Sarah voor onze ploeg. De wedstrijd bedroeg bijna 90 km maar toch reden er 2 snel weg. Thijs( alweer) en Nobus enige tijd later sloten er nog eens 2 aan Verhaeghe en Delfosse. Al snel hadden zij een geruststellende voorsprong en leek de wedstrijd op slot ware het niet dat vooral het Beneluxteam voor enig weerwerk probeerde te zorgen. Eerst was het Lieve die enkele ronden voorop ging rijden, in de hoop dat er enkele zouden bijkomen. Maar niets was minder waar en toen de groep haar terug opslokte viel de boel weer stil. Zij probeerde nog enkele malen maar tevergeefs . Ondertussen was ook Inge Roggeman heel bedrijvig, maar ook zij kreeg geen vrijgeleide van het peloton. Dan was het de beurt aan Carine om aan een vrij indrukwekkende solo te beginnen van ruim 25 km. Lieve stopte heel mooi af en Carine kon direct een mooie voorsprong bij elkaar fietsen. Mede door het feit dat het achteraan nog een paar maal stilviel, kon ze de voorsprong verder uitbouwen en moesten ze in de groep voortijdig voor de plaatsen spurten wegens te grote achterstand. Lieve, die de ganse wedstrijd heel bedrijvig was, werd 31ste en Sarah werd 34ste. Carine kwam afgescheiden binnen op een sterke 5de plaats en vooraan was het Delfosse die ook hier verdiend won voor Verhaeghe, Nobus en Thijs..( Ook deze dames reden een sterke wedstrijd .) Nog een wedstrijd te gaan in het verre Zarren (Westhoek) en dit op een woensdag spijtig dat het seizoen al gedaan is -))
Ook nog zeker het vermelden waar was de eerste overwinning van Nathalie, vorige week in de cross te Koningshooikt. Proficiat.!!! Spijtig dat ze dit weekend betrokken was in een valpartij te Stabroek...veel beterschap gewenst...en nog veel succes deze winter. (Verslag Beneluxteam)
Met het 'Lombardia' shirt van Shimano (niet toevallig genoemd naar de klassieker van de vallende herfstbladeren) met lange mouwen kun je maximaal van het fietsen genieten in het najaar.
We willen de pret niet bederven maar de zomer ligt stilaan achter ons en moet plaats ruimen voor de vallende herfstbladeren. De herfst betekent vaak tegen de wind in fietsen met de regen vol op je lichaam.
Met het 'Lombardia' shirt (niet toevallig genoemd naar de klassieker van de vallende herfstbladeren) met lange mouwen kun je maximaal van het fietsen genieten in dit soort omstandigheden. Het shirt is namelijk voorzien van in twee richtingen rekbare winterstof.
Het zit comfortabel en is uiterst duurzaam. De drie achterzakken bieden ruimte aan een bandje, pompje, reep, etc. De spullen die absoluut droog moeten blijven, kun je kwijt in de extra vierde waterafstotende zak met rits.
Zweten mag in dit shirt, want het is voorzien van ademende mesh inzetstukken onder de oksels. Andere eigenschappen zijn de siliconen antislip elastiek in de onderzoom, zodat de wind niet onder je shirt kan komen en de YKK ritssluiting met blokkeringsysteem en windbescherming.
Kleurencombinaties: Scarled Red, Black White, Brilliant Blue / Black. Verkrijgbare maten: S - XXXL. Adviesverkoopprijs: 114,95 euro.
Ben je fanatiek mountainbiker? Dan zal de opvallende 'all-mountain' Xen helm van Giro je erg aanspreken.
De slechts 336 gram wegende Xen zal je vooral aanspreken door zijn stoere uitstraling en nieuwe kleurstelling. De MTB-helm is uitgerust met de kenmerken die de Giro helmen van de rest onderscheiden zoals maximale bescherming en een uitmuntende pasvorm.
De Xen is voorzien van het unieke Roc Loc 4 verstelsysteem, 'In-mold' hardbodies en het verstelbare P.O.V. vizier. Bovendien heeft deze gunstig geprijsde helm zeventien ventilatieopeningen voor de zo belangrijke koeling.
Maten: S, M en L. Kleuren: Mat Black White Athered Camo, Black en Mat white Green collage. Adviesverkoopprijs: 149,95 euro.