Zondag 1 juli VWB rit Meerdonk WTC Astoria Rit ter plaatse van +/- 65 km wat voor ons de zondag rit op 120 km bracht Een totaal dit weekend van net géén 300 km Klassieke rit over Graauw langs Lamswaarde, Pauluspolder de gekende visvijver "de vogel" Kloosterzande Kortweg een ritje door de polder met zijn gekende "BRIESJE" Boogie En Sterke Pol alweer aan het commando Nog een pittige finale > En het mooiste van de dag hadden we deze morgen alweer gehad Bij aankomst nog een lekkere boterham kaas of kop met als optie met of zonder mosterd Vandaag met 7 totaal 120 km gemiddelde 32.5
2013 Canyon Ultimate SLX Canyon CLX. Zelfde naam, nog steeds zwart, wel een compleet nieuw frame. Alle kabels lopen nu binnendoor, het bracket heeft nu pressfit lagers en de achtervorken zijn asymmetrisch gevormd. Ook is de aansluiting van de staande achtervork onder de zadelpen lug veranderd; dit moet een kleinere driehoek opleveren en daarmee een stijver frame.
Gewicht frame: 880 gram, de voorvork 300 gram. Het balhoofdstel is nog steeds van Across en oversized. De rechter achterpat is nu tweeledig: zowel aan de binnen- als aan de buitenkant is deze van aluminium, wat voor een stijver geheel zorgt ( iets dat we ook zien bij de Ultimate AL). De SLX is te koop vanaf circa 3000,-, compleet met Ultegra. Officieel wordt de SLX geïntroduceerd op de Eurobike en begin 2013 zal de fiets te koop zijn. www.canyon.com
George Hincapie Fiets gentlemans round in de 2012 Tour BMC custom-painted zijn s SL01met gold highlights, "lucky seventeen" en "gentleman's round" motiefs
Zaterdag 30 juni Summerbike Semi-Klassieker te Boom van en bij WTC Niel. Rit met vertrek en aankomst in "Tomorrowland" De Schorre Boom Met negen leden deze morgen voor de rit van 120 km Langs Terhagen Rumst Waarloos, waar we de Fietsclub uit Duffel tegenkwamen Duffel, Lier Viersel, waar de splitsing was 70 - 120 km na 38 km Pulle Lille - Poederlee met te Poedrlee dorp bevoorrading na 55 km (Café De Kroon) Tielen, er komt nu na de meewind stilletjesaaan "tegenwind" op de terugweg Lichtaart Herentals Grobbendonk, achterzijde kazernd De Troon Bouwel , samenkomst parcours 70 & 120 km na 93 km Bevoorrading Café Sttionneke na 96 km Duffel, Walem -Waarloss Rumst Terhagen Boom 120 km gemiddelde op de rit 32. 8 algemeen gemiddelde 31.6 over 162 km Voor het eerst dit seizoen - korte mouwtjes en korte broek bij het vertrek voor iedereen µ In de namiddag " sterke" Gino" helemaal alleen voor de namiddag oefenrit
Look 675 De 675 valt tussen de 566 en de 586 SL. Geen topmodel, wel een goede middenklasser. Het frame zal rond de 1150 gram wegen, compleet met een SRAM Red groep compleet 6,5 kilo. Er zijn vijf maten, van XS tot XL. Prijs van frame, vork, zadelpen en stuurpen zal rond de 2500,- gaan bedragen. Inclusief stuurpen, want die hoort echt bij het frame
Opvallend is dus het Direct Drive Concept in combinatie met de A-Stem. Al eerder gezien bij de Look MTBs, nu ook getransformeerd naar de racefiets. Een directe aansluiting van stuurpen op de voorvork en het frame. Geen spacers meer op eentje na van 5 mm. Wel keuze uit drie stuurpennen die naar believen omhoog of omlaag gemonteerd kunnen worden. Onderin het balhoofd rust een 1. 5 inch lager, boven een 1 1/8 inch. Het bracket is breed en herbergt press fitlagers. De achtervork is opnieuw ontworpen en draagt nu de naam Dual Comfort (and) Stiffness Comfort 2. De zadelpenklem is geïntegreerd, de 27,2 mm zadelpen is los, dus geen ISP of E-Post. Het frame is Di2 compatible. Compleet zal een 675 er zijn vanaf 3699,- ( Ultegra). De duurste is die met Dura-Ace 11-speed Di2: 6499,-. Leverbaar vanaf oktober 2012. www.lookcycle.com
Ter gelegenheid van de Tour de France lanceert fietsfabrikant Specialized een fotowedstrijd waarmee fans van het Amerikaanse merk een helm en zelfs een fiets kunnen winnen. Vanaf 30 juni, de start van de Tour, tot de aankomst in Parijs kunnen de fans via de Facebookpagina van Specialized België en Nederland de App downloaden waarmee ze hun foto kunnen insturen. Wie het meeste 'likes' verzamelt, wint een Specialized Allez Expert of - voor de dames - een Amira Compact. Plaatsen negen tot en met tien worden beloond met een Prevail-helm.
Deelnemen is niet moeilijk. Gewoon klikken op de link naar de Facebookpagina, zoeken naar de knop 'It's my Tour', een actiefoto uploaden en zorgen dat je vrienden jouw foto leuk vinden. 'It's my Tour' staat voor het persoonlijke verhaal en de passie achter elk product. Iedereen kan met het materiaal van de profs rijden om zijn of haar persoonlijke doelen - een eigen 'tour' - te bereiken, en daarom maakt Specialized met veel toewijding alle producten die de profs gebruiken ook beschikbaar voor het publiek. Met deze wedstrijd daagt het merk zijn klanten uit om hun persoonlijke 'tour' te delen met iedereen. https://www.facebook.com/SpecializedBelgieNederland
De Tour de France is niet compleet zonder praatprogrammas als NOS De Avondetappe en Tour 2012, Vive le vélo. Mart Smeets en Karl Vannieuwkerke ontvangen elke avond leuke gasten om over de Tour de France te praten. Kortom: de ideale afsluiter van een Tourdag. Uitzendingen NOS De Avondetappe en Tour 2012, Vive le vélo:
Bianchi Oltre special edition Het frame is identiek aan die van de standaard Oltre. Alleen zijn er in verband met de Tour de France gele accenten op aangebracht. Ook staan er de gele en roze trui van Coppi uit 1952 op afgebeeld. De Italiaan won zestig jaar geleden zowel de Giro als de Tour. Een eerbetoon aan Fausto Coppi is de Bianchi Oltre special edition
De afmontage van de Bianchi van Hoogerland. Geen elektronische Shimano Dura Ace Di2. Hoogerland rijdt met een mechanische schakelgroep. Het stuur, cranks en stuurpen zijn van FSA. Het frame is maat 55. Hoogerland rijdt met een zacht type zadel: de San Marco Regal Soft
Johan Museeuw brengt zijn nieuwe MC Donna ook uit in een Think Pink-versie. Voor elk verkocht exemplaar gaat 200 euro naar de vzw die zich inzet voor bewustmaking van borstkanker.
Museeuw Bikes brengt de MC Donna (MC staat voor Museeuw Carbon) in drie maten: small 48, medium 52 en large 56. De fiets wordt aangeboden met 6 verschillende afmontages aan, telkens met compact crankset 50/34. De MC Donna Shimano Ultegra en de MC Donna Campagnolo Athena kosten 3.045 euro, de MC Donna Campagnolo Centaur red 2.775 euro en de MC Donna Shimano 105 heeft een prijskaartje van 2.535 euro. Verder is er ook nog de Donna Campagnolo Veloce (voor 2.445 euro) en de versie met Shimano Tiagra (voor 2.345 euro). Een MC Donna frameset kost 1.550 euro. Meer info op www.museeuwbikes.be Think Pink vzw zet zich in om mensen meer bewust te maken omtrent borstkanker. Regelmatig sporten zorgt voor een goede gezondheid en via diverse fietsevenementen wil Think Pink dan ook meer vrouwen aanzetten tot fietsen. info: www.grinta.be
Officieel wordt hij pas maandag gepresenteerd, maar bij het hotel van de ploeg van BMC in de buurt van Luik van de mechaniekers mochten we alvast even kijken naar het nieuwste model uit Zwitserland. Namen en rugnummers kregen we echter niet, daarvoor moeten wij tot die introductie wachten. Testing the future, staat er op de bovenbuis te lezen van de fiets van Michael Schaer, en futuristisch is de fiets zeker. Qua geometrie lijkt de fiets op de klassiekerfiets die in maart werd gepresenteerd, met een identieke stealth-look.
Opvallend is vooral het gebruik van de Shimano Dura-Ace remmen van de 2013-groep, die keurig netjes op specificatie zijn verwerkt in het frame. Ook de batterij is conform het model van volgend jaar netjes verwerkt in de zadelpen; opladen kan via de verdeler onder het stuur.
De fiets wordt niet meteen ingezet, zo verwacht men bij de ploeg. We kijken eerst even de kat uit de boom. Wij zijn een ploeg die geen risicos neemt, dus de fiets is uiteraard al een poosje in gebruik op training en in de Dauphine. Nee, Cadel Evans gaat er niet op rijden, hij is helemaal behoudend in zijn keuze. Wisselen tijdens het seizoen doet hij niet zo snel. Wel rijden de grote mannen als Hincapie, Burghardt en dus Schaer op het nieuwe BMC-model.
De rest moet zich redden op de Team Machine. De Impec is uit het programma van de ploeg. Daar zijn twee redenen voor. Allereerst de commercie: deze fiets moet worden verkocht, de Impec is te luxe voor de grote markt. Daarnaast was de Impec toch wat te hard voor de mannen die acht uur per dag in het zadel zitten, zo merkte de mechieker van dienst op