Zondag 11 september Op deze zondag stilaan een "klassieker" de BUSLOT- rit te Dendermonde. Alhoewel een later vertrekuur 9 u Voor sommige leden toch blijkbaar een probleem om op tijd te komen Pascal B had wel een geldig excuus lek in opkomen naar Tielrode Met 14 leden naar Dendermonde voor de tocht van 50 km. Rit over Elversele, Belsele bevoorrading aan de Luitentuit Over Waasmunster, Zele, Grembergen terug richting Dendermonde. Bij aankomst een lekkere Affligem van 't vat Totaal 80 km gemiddelde 30.8 Waar voor sommigen (Marc VR ) het seizoen reeds over is zijn er al anderen Die volop bezig zijn voor het volgende seizoen
Zondag 16 oktober 2011 moet je zeker langskomen naar t Kuipke in Gent. In deze fietstempel wordt voor de tweede maal de beurs Stalen Ros Belgie georganiseerd voor klassieke race- en pistefietsen. Fietsen uit de gloriejaren van het Belgische wielrennen. Thema dit jaar is de piste. Je ziet er merken als :Masi, Merckx, Colnago, Gios Torino, Cinelli, Bianchi, enz. Vooral de stalen fietsen in originele of gerestaureerde toestand worden geshowd. Naast de tentoonstelling is een belangrijk gedeelte van Stalen Ros Belgie de onderdelenmarkt. Vele standhouders ruilen en verkopen frames, wielen en onderdelen uit vervlogen tijden zoals bekende merken als Campagnolo, Mavic, Stronglight en minder bekende of verdwenen merken Zeus, Atom,Maillard, Gipiemme, Universal
Heb je zelf een mooi exemplaar die je zou willen tonen, laat het ons weten: stalenrosbelgie@gmail.com Bezoekers betalen slechts 3 Datum en tijd Begin: zondag 16 oktober 2011 10:00u Einde: zondag 16 oktober 2011 16:00u
Fietsconstructeur Specialized heeft in 2012 met zijn Expedition een fiets voor gebruik op meerdere paden. De ideale metgezel voor een heuse fietsexpeditie dus. De Expedition bestaat uit een A1 Premium Aluminium 26inch frame met Ground Control geometrie voor een stabiele en betrouwbare zithouding. Een wat lagere instap zorgt al voor gemak, een uitvoering met een nog extra lage instap is ook verkrijgbaar. De 63mm travel verende voorvork met preload instelbaarheid zorgt voor een soepele en comfortabele rit op elk terrein. Zeker in combinatie met het geveerde Comfort Plus zadel, met schuim van dubbele densiteit en een breed zadeldek. De dubbel gebuste, 32 gaats velgen zijn duurzaam en voorzien van een soepele All Terrain band, Hemisphere 26" met anti-lek protectie. Deze band zorgt voor perfecte tractie en controle op elke ondergrond. De Shimano Triple crankset inclusief kettingbeschermer zorgt voor een waaier aan versnellingen. De riser bar voorziet in een stabiele en comfortabele positie. De BG Comfort handvaten verlichten pijn in de handen en gaan tintelende vingers tegen
Zaterdag 10 september Oefenrit, Alweer een rit die in het geheugen zal blijven Allereerst een "ommetje" voor onze William te gaan halen Daarna richting Polder Het noodlot sloeg echter toe in Prosperpolder en de "Zorgweg" Een nederlands voertuig Mercedes S Sneed ons gewoon de pas af Filip B. Als voornaamste slachtoffer, met een duik over de wagen Al bij al volgens de lokale politie "het zal wel loslopen" viel het voor Filip wel mee Kneuzingen aan hand en schouder, goed door elkaar geschud Fiets Kuota Kebel wel niet meer zo BEL perte total dus Fourche over Pascal lek geremd nam het wiel van Filip Dat was dan wel nog goed De vriendelijke Nederlandse Politie waarvoor dank wou Filip naat Kieldrecht brengen. De Ambulance kon hem enkel naar Terneuzen Brengen De echtgenote van Filip, Els kon hem dan daar komen halen in Café Theo Middelkamp Altijd een bezoek waard Vanwaar Filip dan naar de spoed kon in Sint-Niklaas! Resultaat na de spoed pink en fiets gebroken Pink gespalkt fiets zal verzekering worden En dit op twee weken voor het WK Komt dat ook nog goed Toch nog een rit van 70 km 30.6 gemiddeld En tot slot hoe zit dat nu met die kilometers van vandaag iedereen 70 km Of wie dan wel en wie niet Leden die later aansluiten, Leden die vroeger afslaan ( Wel later thuis The Ranch) En tot slot een lid die de rit niet beeindigd heeft op de fiets
Op Eurobike werden opnieuw 10 nieuwe producten bekroond met een Gold Award voor hun excellente innovatie en functionaliteit. Opvallend: onder de laureaten waren er drie e-bikes.
De Eurobike Award jury bestond uit zes representanten uit de fietsindustrie met een diverse achtergrond: H.H. Pardey, Ulrike Saade, Dirk Zedler, N.H. Moormann, Peter Feld en Jack Oortwijn. In totaal werden er 59 awards uitgereikt, waarvan 10 Golden Awards. De selectie werd daarbij gemaakt op grond van 17 evaluatiecriteria, variërend van functionaliteit tot aerodynamica en van design tot innovatie. Bij de 414 inzendingen zaten dit jaar 140 complete fietsen, een record. Net als op de beurs zelf speelden ook hier de elektrische fietsen een prominente rol
De 10 Gold Award-winnaars van Eurobike E-bikes: JD Group's TranzX PST bike TDR Fluxx Flyer Cargo Andere fietsen: Koga World Traveller HP Velotechnik Gekko Tricycle HaiBike 29-er carbon Cannondale SuperSix EVO Onderdelen & Accessoires: Pearl Izumi Road Shoe Octane SL Michelin Pro-Tek Max inner tubes Oratory Jacket from Brompton Bicycle Ltd HP Velotechnik Gekko Tricycle
Fusie Willems-Accent en Donckers Koffie-Jelly Belly Veranda's Willems-Accent en Donckers Koffie-Jelly Belly bundelen hun krachten en gaan volgend seizoen samen veder als één ploeg onder de naam: Accent - Donckers Koffie. Het team zal onder leiding komen te staan van twee ex-renners met een grote staat van dienst: Lucien Van Impe en Eric Vanderaerden. Hoofdsponsor van de nieuwe Pro Continentale-formatie zal Accent worden. Naar verluidt neemt Van Impe acht renners, waaronder Jurgen Van Goolen en Rob Goris mee naar de nieuwe fusieploeg. Eric Vanderaerden zou op zijn beurt met zes renners de overstap van Donckers Koffie-Jelly Belly naar Accent - Donckers Koffie maken. Kevin Hulsmans, James Spragg, Ricardo van der Velde, Huub Duijn en Michael Vanderaerden van Donckers Koffie-Jelly Belly zijn al verzekerd van een plekje in het nieuwe team. Ook Cretskens is vragende partij, maar Wilfried moet me eerst nog wel iets tonen. Voor de rest wachten we een beetje af wat zich na de recente samensmelting op World Tour-niveau nog aandient op de markt, aldus Vanderaerden in Het Laatste Nieuws De ploeg zal plaats bieden aan twintig renners.
Het lijkt erop dat de fusieploeg Omega Pharma-Quick Step volgend seizoen niet met Eddy Merckx- maar met Specialized-fietsen zal rijden. Vacansoleil zou Ridley dan weer ruilen voor Bianchi. Volgens Het Nieuwsblad kiest ploegmanager Patrick Lefevere voor de fusieploeg met Omega Pharma nu opnieuw voor de Amerikanen. De komst van tijdritspecialist Tony Martin en Levi Leipheimer - die nauwe banden heeft met Specialized-oprichter Mike Sinyard - zou daar ook mee te maken hebben. De Belgische fietsconstructeur Ridley verdwijnt dan weer bij Vacansoleil na de deal met de nieuwe Lotto-ploeg en zou vervangen worden door Bianchi. Omega Pharma-Quick Step - Specialized. Lotto-ploeg - Ridley Vacansoleiel - Bianchi
Distributeur American Classic Het Amerikaanse merk American Classic heeft in Veltec Benelux een partij gevonden die hun producten op Benelux markt verdeelt. Het merk is vooral bekend van naven en heeft de laatste jaren ook complete wielsets in het assortiment. Op de Bikemotion zullen de producten te zien zijn voor het publiek. www.amclassic.com www.veltec.com
63 jaar nadat hij met zijn 2 ploegmaats een gouden medaille veroverde in de wegrit op de Olympische Spelen van Londen, kreeg Looienaar Lode Wouters eindelijk zijn gouden plak overhandigd.
Dat dat niet eerder gebeurde kwam door een vergissing, maar die is nu rechtgezet door het BOIC en de Belgische Vereniging van Olympiërs. Samen met zijn ploeggenoten Eugène Van Roosbroeck en Leon De Lathouwer won de nu 82-jarige Lode Wouters het ploegenklassement van de wegrit op de Olympische Spelen van Londen in 1948. De gouden medaille die daaraan was verbonden, heeft hij echter nooit ontvangen. Vandaar dat de Belgische Vereniging van Olympiërs, in de persoon van voorzitter baron Gaston Roelants, en het BOIC de gouden plak alsnog aan de bejaarde wielrenner overhandigden.
Het Luxemburgse Leopard-Trek en het Amerikaanse RadioShack vormen volgend seizoen één team. Leopard zelf bevestigde de geruchten op de teamwebsite. "Het nieuwe team zal RadioShack-Nissan-Trek Professional Cycling Team heten", luidt het. De partijen zijn overeengekomen twee jaar met elkaar in zee te gaan. "Het gaat niet om een fusie. Leopard blijft bestaan. Nissan en RadioShack komen er als hoofdsponsors bij." "Zoals we in januari hebben gezegd, was 2011 een studiejaar", zegt Leopard-eigenaar Flavio Becca. "Volgend jaar willen we nog beter doen. In het moderne wielrennen kun je niet verbeteren zonder sponsors, dit is dus een mijlpaal." Volgende renners zijn al zeker van een plaatsje in het 'nieuwe' team: Fabian Cancellara, Andy en Fränk Schleck ,Chris Horner, Andreas Klöden, Matthew Busche, Janez Brajkovic, Nelson Oliveira en Robert Wagner. Het is wel opvallend dat Ben Hermans niet mocht starten in de Vuelta. Hermans tekende vorig maand een contract bij Leopard-Trek en werd meteen uit de RadioShack-selectie voor de Ronde van Spanje gezet. BRUYNEEL SPORTIEF MANAGER Ook Johan Bruyneel zal deel uitmaken van het RadioShack-Nissan-Trek Professional Cycling Team. Johan Bruyneel Sports Management staat bij de nieuwe ploeg in voor het sportieve, de marketingafdeling zal geleid worden vanuit het Amerikaanse Austin. "Met het blijvende engagement van onze sponsors en het professionalisme van onze renners, heb ik er alle vertrouwen in dat RadioShack-Nissan-Trek het wielrennen de komende jaren zal domineren", aldus Bruyneel.
De Gordel heeft zondag 43.404 deelnemers op de been gebracht in de Vlaamse rand rond Brussel. Mede door het slechte weer is dat bijna de helft minder dan de 80.358 Gordelaars van vorig jaar.
Volgens Carla Galle van organisator Bloso was het te verwachten dat dit jaar het aantal inschrijvingen een pak lager is. "In 2010 was het een feesteditie met bovendien schitterend gordelweer. Dit keer noteerden we slechts een derde van het aantal daginschrijvingen van vorig jaar door het slechte weer. Slechts 7.000 tegenover 20.000 mensen in 2010", aldus Galle. Dit jaar stond de Gordel in het teken van "Gezond bewegen". Bloso stippelde opnieuw vijftien fiets- en wandeltochten uit vanuit de trefpunten Sint-Genesius-Rode, Dilbeek, Zaventem en Overijse, samen goed voor meer dan 600 Gordelkilometers. Vanuit Dilbeek en Oudenaarde werd ook opnieuw de Gordel voor Wielertoeristen en Wielertoeristenclubs georganiseerd. Deze tocht van 140 km (of de verkorte versie van 79 km) had een hoog Ronde van Vlaanderen-gehalte met de beklimming van heel wat bekende hellingen uit de Vlaamse wielerklassiekers. 654 deelnemers schreven zich in. De individuele tijdsopname op de Muur van Geraardsbergen was een behoorlijk succes. Om 15.30 uur werden 577 wielertoeristen geteld die deze sportieve uitdaging aangingen
Zondag 11 september: 'Klei-Snoa koerst' om 15u Wielerwedstrijd Elite z/c en Beloften
Inschrijving: Café d'Oude Route, Koebrugstraat 7 Aankomst: Prijsdeling: Café Van Bocxlaer, Kasteelstraat 3 Afstand: 109 km of 16 ronden van 6.8 km Prijzen: 670 euro + palm
Zondag 4/09: 9 man aanwezig Iedereen dacht dat we allen kletsnat gingen zijn, dus toch met 9 man naar de Dijkentocht van De Klinge. Onderweg kregen we al een douche en de twijfel om verder te rijden, sloop even binnen. Maar , niks van, toch verder gezet naar De Klinge. Daar bleek geen grote opkomst te zijn ( rond de 160 inschrijvingen ), jammer voor WTC Spirit. Het parcour is in orde, maar het weer en de plaatselijke landbouwers gooiden toch wat modder in het eten. Kerels met teveel bandenspanning kwamen in de problemen. Onzen Franz had vrij snel lekke band en we voelden al dat vandaag alles wat langer ging duren. Terug de natte en gladde paadjes van de Polder in. Na enkele km : Franz terug plat ( ander wiel ). Iemand anders vloog al in de camionette, maar de hoofsponsor heeft een streepje voor. Dus daarna terug iedereen op gang ,enkele straten verder : slippertje Johan. Billetje geschaafd. Piek, piek, piek erop. Terug verder. Na de lange Emmaweg met wat tegenwind, kwam de bevoorrading als een zegen. Deze post was super uitgerust ( Mmh, rijsttaartjes ).. Daarna werden de baantjes minder lang en kregen veel zin in een gerstenatje. Toch moest Stephan ook nog voor een lek bandje zorgen. Via Clinge naar De Klinge en de gratis boterham smaakte heerlijk. Na de Leffe moest er nog naar huis gefietst worden. Zoals verwacht werd dit een afvallingsrace. De kopmannen wisselden regelmatig en dat was geen overbodige luxe met de tegenwind. Maar eind goed , al goed, de laatste sprint naar Sombeke werd getrokken en het terras werd gevuld met moddermannetjes... Tot dinsdag op de vergadering !
28/08: 13 man aanwezig Bart stelde voor om naar Asse - Merchtem te rijden. Via Hamme naar Dendermonde - Vlassenbroekbrug. Een tegenwindje zorgde ervoor dat de koprijders mochten blijven rijden. De rest babbelde er op los. Vanaf Lebbeke tussen de huizen konden Karl en Frans wat bekomen. Rudy, Yves en Geert H. controleerde de boel achteraan. Kurt nestelde zich in het midden na een welgevulde vakantie. Onze krijgers Jef en Hubert gaven het goede voorbeeld en Eric had wat zin om andere mannen te ,, pesten,, ( zadeltje vasthouden ). Kortom : de groep is aan het bekomen van de ,, frisse,, zomer en hopelijk wordt de groep terug wat groter in September . Christiano, juist uit verlof , voelde zijn uitgeruste Spaanse benen, maar bleef toch meewerken. De eerste lichte beklimmingen waren blijkbaar toch niks voor den Beer van Beieren, maar een plaspauze bracht ,, verlichting,,. Dus via Opwijk naar Malderen. Velen hadden echt geen idee waar ze reden. Er werd naar links en rechts afgeslagen en de spoorweg is volgens mij wel 12 keer gekruist. Te St Amands werd even naast de Schelde gefietst en Rudy dacht bijna dat hij moest gaan werken. In Baasrode werd er nog een ommetje naar Lebbeke gemaakt en het tempo ging langzaam, maar zeker omhoog. De ballonnetjes langs de weg knalden zelfs uiteen. De Scheldebrug in Grembergen werd gedisciplineerd ,, genomen,, Iedereen begon al aan het laatste sprintje naar Sombeke te denken. Yves lonkte, maar Rudy hield het tempo hoog. Op het einde liet Eric toch even zien wat hij vroeger nog geleerd heeft... (Verslag Forae Elversele)
21é editie Memorial Rik Van Steenbergen op 7 September Memorial Rik Van Steenbergen (1.1) Nieuw Parcours Dit jaar zal de Memorial Rik Van Steenbergen een andere route volgen dan andere jaren. Hierdoor zullen de renners richting Lier, Putte, Heist op den Berg, Berlaar, Nijlen, Herenthout, Herentals, Westerlo, Olen en Herselt rijden alvorens ze terug richting Aartselaar gaan. Geen Live Uitzending Op sporza (één) zal dit jaar geen live verslaggeving te zien zijn. Enkel op donderdag 8 september zal juist voor de verslaggeving van de Ronde van Spanje een uitgebreid verslag te zien zijn op "sporza op één". Op EXQI SPORT zal echter meermaals een uitzending plaatsvinden voor en na de wedstrijd.
ISAAC KAON Isaac, vooral gekend als producent van high end carbonfietsen, heeft nu een racefiets onder de 2.000 euro. De Kaon , afgemonteerd met een Shimano 105-groep draagt een prijskaartje van 1.880 euro. Op de Eurobike 2011 heeft Isaac het model Kaon gepresenteerd. De Kaon is een top racefiets, nieuw in de Isaac high-end carbonlijn en erg attractief geprijsd. Isaac, de fabrikant van high end carbon bikes heeft inmiddels een compleet Het complete gamma van Isaac (racefietsen, een mountainbike en een triathlon/TT fiets) is volledig gebaseerd op volgende filosofie: efficiency in voortstuwing, gebruik makend van state of the art carbon en carbon technieken. Met name de carbonstructuur en opbouw van een carbonframe is nog belangrijker dan alleen een laag gewicht en de zeer hoge stijfheid. Het combineren van verschillende carbonsoorten maakt het mogelijk stijfheid te realiseren daar waar dat gewenst is, zonder afbreuk te doen aan comfort van de fiets. Om tegemoet te komen aan de vraag naar een Isaac racefiets die te koop is onder de 2.000 euro, is het model KAON ontwikkeld. Te koop als complete fiets in de kleuren Isaac Black of Isaac White finish, afgemonteerd met een complete Shimano 105 groep. De consumentenprijs bedraagt 1880 euro. De Kaon neemt plaats naast de racefietsen: Boson (sportieve toerfiets), Meson (wedstrijdsport), Meson Di2 (wedstrijdsport, MSS: Multiple Shifting System), Proton (top racesport), Proton Di2 (top racesport, MSS) en de Proton FW (ultralicht racesport). Speciaal voor het (wedstrijd) mountainbiken is de Proton XC (hardtail mountainbike) ontwikkeld en Muon TRI/TT is de aerofiets voor triathlon en tijdritten. Voor 2012 staat een cyclocross fiets gepland.