Hoe een band te verwijderen: - Duw de bandrand in om een opening te creëren. - Plaats de Tire Glider in de opening en trek vervolgens de lip volledig uit onder de hiel. - Wrik de bandglijder terug door de bandrand over de velg te trekken. - Duw in een voorwaartse en neerwaartse beweging om de band van de velg te schuiven.
Hoe een band te monteren: - Plaats de bandglijder op de velg, beginnend bij het ventiel. - Duw uw Tire Glider met de palm van uw hand naar voren. - De bandrand zal zichzelf vastzetten wanneer u de Tire Glider rond het wiel duwt.
Hoe strakke banden te verwijderen: - Volg eerst de bovenstaande stappen. - Begin voor de Tire Glider en knijp de bandrand rond het wiel naar uw Tire Glider toe. - Draai het wiel terug naar de positie van de Tire Gliders en duw het.
Hoe een strakke band te monteren: - Volg eerst de stappen voor de band monteren. - Als u weerstand ondervindt, ga dan met het wiel tussen uw benen staan en gebruik uw lichaamsgewicht om naar beneden te duwen. - Voor banden die zeer strak zitten, gebruik uw duim om de laatste bandrand in de band te helpen monteren.
The Kryptotal Fr front 29” tire is available with Trail, Enduro or Downhill casings. DH or Enduro casings come in SuperSoft or Soft rubber compounds, and Trail casings come with Soft or Endurance compounds. Most variants come in 2.4” widths only, but the Enduro/Soft tire and the Trail/Endurance models also come in 2.6”.
The Kryptotal Re rear 29” tire is also sold with all three casing options, but DH casings are offered with SuperSoft or Soft compounds, Enduro models are available in Soft only, and Trail models come with the Endurance compound only. Rear DH models are 29×2.4” only, but the Enduro/Soft and Trail/Endurance models offer a 2.6” width too.
27.5” models are also available: Front tires come in DH/SuperSoft, Enduro/Soft, or Trail/Endurance, all 2.4” wide. Rears are available with the DH casing (SuperSoft or Soft compound), Enduro/Soft or Trail/Endurance. All are available in 2.4” or 2.6” widths except the DH/SuperSoft which only comes in 2.4”.
Patented Mechanical Valve Bond: The TPU material is mechanically sandwiched between aluminum flanges, preventing the pump-head stress failures that plague many TPU designs.
Fully Threaded Aluminum Valve & Locking Nut: Ensures a solid pump connection with no valve movement or rim rub during inflation.
Removable Valve Core & Extender Compatibility: Ready for deep rims and aero setups.
Heat-Resistant Design: Optimized for high-flow electric pumps and rapid inflation, withstanding the heat that typically destroys lightweight TPU tubes.
Field Repair Kit Included: Each tube ships with adhesive patches and wipes, so your spare effectively becomes two spares.