Zondag 11 maart Karnaval in Temse vandaag Toch met zeventien leden voor deze zondag morgen oefenrit Ondanks weer een stevig "windje" was de eerste kopbeurt voor "Boogie " & Johah H. Het tweede gedeelte werdt gereden door Boogie & William toch een rit van 75 km - tot in Tielrode en een gemiddelde van 31.2 Het was vandaag een echte lenterit Aangename temperatuur het zonnetje was er en genoeg aantal leden voor een aangename rit
Met de BBB Select kan je zelf een sportbril naar eigen wens samenstellen. Met de verschillende basismodellen, lenzen en brilpootrubbers zijn liefst 1.029 combinaties mogelijk. BBB begon met de ontwikkeling van de Select met het idee om een sportbril te maken die kan worden aangepast aan de verschillende individuele stijlen en smaken.
Gestart werd er met het ontwerp van een lens uit één stuk voor een beter perspectief en bescherming, waaraan flexibele brilpoten werden toegevoegd. Daarna begon het creatieve proces. Het eindresultaat is een sportbril die verkrijgbaar is in een aantal basismodellen, maar waarvoor ook diverse lenzen en brilpootrubbers los verkrijgbaar zijn. De lenzen verschillen niet alleen wat kleur betreft, maar zijn ook geschikt voor verschillende lichtomstandigheden. De fotochromische lenzen kleuren automatisch donker bij meer zonlicht en worden vrijwel transparant bij weinig zonlicht, gaande van 85% tot 17% lichtdoorlaatbaarheid. Met de drie basiskleuren voor het montuur (wit, zwart en neon geel), zeven verschillende lenzen en zeven kleuren brilpootrubbers, is het mogelijk om 1.029 variëteiten te creëren. De Select basismodellen zijn te verkrijgen vanaf 79,95 euro, de lenzen vanaf 19,95 euro en de brilpootrubbers vanaf 4,95 euro
Als je met z'n tweeën achter elkaar rijdt, levert dat niet alleen de wieltjeszuiger maar ook de kopman voordeel op. Dat blijkt uit onderzoek aan de Technische Universiteit Eindhoven. Of het nu in het profpeloton is, of bij een groep wielertoeristen: van iedereen wordt verwacht dat hij een deel van het kopwerk doet. Wie alleen maar in het wiel blijft hangen en zo zijn krachten spaart, kan doorgaans dan ook niet op veel sympathie rekenen.
Onderzoek van onze landgenoot Bert Blocke, hoogleraar aan de Technische Universiteit Eindhoven, toont nu echter aan dat ook de renner op kop voordeel haalt uit zijn achtervolger(s). Dat staat te lezen in het wetenschappelijk magazine EOS. De achtervolger zorgt voor een verlaging van de onderdruk achter de koprenner, waardoor de lucht minder hard 'zuigt' aan de voorganger. De kopman ondervindt daardoor 2,5% minder luchtweerstand dan wanneer hij alleen zou fietsen. Met 34% minder energie blijft het voordeel voor de volger uiteraard aanzienlijk groter.
Deze resultaten zijn het gevolg van rekensimulaties van windstromingen rond renners en windtunneltesten en gelden voor renners die rijden aan een snelheid van 54 km/u met een afstand van 15 cm tussen elkaar. Bert Blocken testte verschillende fietshoudingen, met zowel echte mensen als modellen van wielrenners, voorzien van 115 drukmeters. Aangezien de testomstandigheden vergelijkbaar zijn met een ploegentijdrit of een spurt op een oplopend parcours, is dit onderzoek ook interessant voor profploegen. Ploegleiders kunnen bijvoorbeeld andere keuzes maken bij de volgorde van de renners in een ploegentijdrit en renners zullen een wieltjeszuiger er misschien niet meer zo snel uit het wiel willen rijden.
Zaterdag 10 maart Een oefenrit die een heuse VIP-rit bleek te zijn door aanwezigheid van onze twee gastrijders Fons De Wolf & Tom Koninckx
Met vijftien leden + onze twee gastrijders waren we met een totaal van 17 op de baan. Het eerste optreden dit seizoen van Kurt C Het "Merckx" blok werdt meteen met twee eenheden uitgebreidt en ze waren vandaag met 4 Voor het kopwerk was het vandaag weer "Boogie" (ook al een VIP) en Filip VRa die weer knap berenwerk afleverden Ritje over Holland - Mendonk, Wachtebeke een totaal van 85 km Een lekke band voor "Tommeke" in de finale te Waasmunster. De dankbare helper William D. wordt er dan vakkundig afgereden ander parcours Het gemiddelde van de dag 34.0 dat is verschieten hé voor degene die er niet bijwaren (31.5)
De Gerrie Knetemann Classic krijgt een nieuw jasje. Gerrie Knetemann Classic | Zondag 9 september 2012
Op zondag 9 september 2012 vindt de 7e editie plaats. Start en finish is in het
Olympisch Stadion Amsterdam. Niet alleen de routes zijn nieuw, er komt ook een individuele tijdrit bij op het parcours in Sloten. De Gerrie Knetemann Classic heeft de routes vernieuwd. De 110 en 150 km route voert deelnemers langs de mooiste plekjes van het Groene Hart, dit jaar langs de unieke natuurgebieden van de Ankeveense- en Loosdrechtse Plassen. Met de wind-op-kop door de polders, over Hollandse dijken en door pittoreske dorpjes, precies waar de Kneet zo van genoot.
Nieuw dit jaar is een individuele tijdrit over twee kilometer op het parcours van Sloten te Amsterdam. Liefhebbers kunnen aan het einde van de route nog even hun krachtsinspanning meten. De uitslagen en persoonlijke filmbeelden verschijnen na afloop op de website. De inschrijving is geopend op www.gerrieknetemannclassic.nl.
Voeren werkt aan grensoverschrijdend wielertoeristenbeleid De grensgemeente Voeren gaat samen met vijf omliggende gemeenten in Nederlands Limburg en de betrokken provincies regels opstellen in verband met de organisatie van grote wielertochten. Het initiatief voor het grensoverschrijdende wielertoeristenbeleid komt van de Nederlands Limburgse gemeente Vaals. Naast Voeren werken ook Valkenburg aan de Geul, Gulpen-Wittem, Plombières en Eijsden-Margraten eraan mee.
"We willen onze wetgeving op elkaar afstemmen om zo in de hele Euregio tot dezelfde richtlijnen voor wielerevenementen te komen", zegt burgemeester Huub Broers in Het Belang van Limburg. "Met een officiële wielerwedstrijd hebben wij geen problemen, want daar zorgt de organisatie zelf voor seingevers, motoren en begeleiding en op een korte tijdspanne is die karavaan ook weer voorbij. Meer problemen hebben we met massaorganisaties voor wielerrecreanten die met duizenden door de gemeente fietsen."
"De organisatoren van zulke tochten hebben controle over start en aankomst, maar niet over wat er tussenin gebeurd", zegt Broers, die vorig jaar al de doortocht van Limburgs Mooiste verbood wegens het agressieve rijgedrag, het negeren van de verkeersregels en het zwerfvuil waarmee de gemeente tijdens de voorafgaande editie af te rekenen kreeg. "Onze landwegen en dorpen zijn niet geschikt om happenings van 12.000 of 15.000 wielerrecreanten gelijktijdig op te vangen. Ons politiekorps heeft al de handen vol zonder zulke grootse organisaties."
1 MOTORRIJDER PER 50 DEELNEMERS In Voeren geldt er momenteel al een politiebesluit dat stelt dat er per vijftig deelnemers een motorrijder moet zijn. "Tochten onder de 500 deelnemers zijn haalbaar, zolang ze zich aan de regels houden. De organisatoren van de ODS Classic bijvoorbeeld houden rekening met hetgeen wij vragen. Zij doen zelfs meer. Per dertig à vijftig deelnemers is er een begeleidende motorrijder, die een defibrillator aan boord heeft en er op let dat iedere deelnemer zich aan de regels houdt. Deze mensen laat ik met plezier toe." "We kiezen nu voor een grensoverschrijdende aanpak samen met Nederlands Limburg en de provincie Luik. Aanvragen voor grote evenementen willen we in de toekomst voor 1 november ontvangen. Er komt 1 coördinatiepunt in Nederlands Limburg en 1 coördinatiepunt in Belgisch Limburg. Op termijn willen we ook samenwerken met de provincie Luik, dat al een meldpunt heeft. We vragen ook aan de organisatoren om een gedragscode op te stellen."
Voor de financiering van het coördinatiepunt zouden de organisatoren 0,5 euro per deelnemer moeten afdragen. "Dit jaar wordt gezien als een overgangsjaar en de aanvragen lopen nog per individuele gemeente. In 2013 moeten de coördinatiepunten op poten staan en zal de actie uitgebreid worden naar de hele Euregio", besluit Broers.
Unieke actie bij Grinta Magazine! Twee banden Michelin Pro4 kopen = Een jaar
gratis abonnement of verlenging op Grinta! Magazine!
Het nieuwe racebandengamma van Michelin heet Pro4. De uitdaging was om
maximale efficiëntie te vinden tussen prestaties en levensduur. Het resultaat:
Vier topracebanden, ontwikkeld voor de meest veeleisende fietsers. Zo zorgt de
'Pro4 Endurance' voor een langere levensduur en bescherming van je band, terwijl
de 'Pro4 Service Course' eerder goed presteert onder allerlei omstandigheden. De
'Pro4 Comp Service Course' is dan weer een erg efficiënte band, die goed
rendement biedt. En wie op zoek is naar meer snelheid, vindt dan weer zijn
gading in de 'Pro4 Comp Limited Service Course'. Voor ieder wat wils dus in het
Michelin Pro4-gamma!
Michelin en Grinta! Magazine bieden je een unieke actie rond de Michelin
Pro4-banden. Bij aankoop van twee Michelin Pro4-banden, krijg je namelijk een
jaar gratis abonnement (of gratis verlenging met zes edities) op Grinta!
magazine. Al wat u daarvoor moet doen is:
-Twee banden kopen van het Michelin Pro4-gamma. - Ga naar www.grinta/be/michelin - Vul de EAN-code in. Zie achterkant verpakking onder de barcode. - Het gratis jaarabonnement is van jou!
Aanbod geldig tot 30 april. Voor meer informatie over de Michelin Pro4-banden http://www.michelin.be/nl
De elektrische fiets mag binnenkort een dubbel zo sterke hulpmotor krijgen. De Fietsersbond, het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid en de European Cyclists Federation reageren verbijsterd. Ze vrezen meer doden en gewonden bij de senioren.
In België en Nederland is tien procent van de verkochte fietsen een e-bike. Het Europees parlement heeft intussen het licht op groen gezet voor de verhoging van het vermogen van maximaal 250 watt tot 500 watt. De snelheidsbegrenzer tot 25 kilometer per uur blijft verplicht, maar gevreesd wordt dat die uitgeschakeld wordt, net als bij bromfietsen.
"Er zullen doden vallen bij de oudere fietsers, want met hun slechtere reflexen kunnen zij niet tijdig remmen met zulke snelle fietsen", reageert Roel De Cleen van de Fietsersbond. Het BIVV vreest meer ongevallen met zwakke weggebruikers en vraagt zich af of zo'n fiets wel mag worden toegelaten op onze fietspaden. De Europese Commissie moet nog akkoord gaan met de verhoging van het vermogen.
Zondag 04/03: 18 man aanwezig voor de wegrit en 5 voor de MTB Wanneer je
naar Kalmthout rijdt, denk je sowieso aan ,, de Heide,, en liefst iets groter
dan diegene in Waasmunster. Dus reden we met veel ,, goesting,, naar de start
aan de Renault-garage te Kalmthout. Inschrijven tussen de nieuwe autos en de
hamburgergeur zette de onze neuzen al open. Eerst door een gewoon sparrenbosje
manoeuvreren en velen waren een beetje verrast door de sompige ondergrond.
Daarna door het militair domein en we zagen de typisch heidegronden voor ons.
Het parcours had constant je aandacht nodig en zeker als je wilde ,,
doorstampen,, . Onze Kurt is voor de meesten een trapje te hoog aan t worden en
het lijkt wel dat de modderige ondergrond bij hem extra pk ´s doen loskomen.
Christiano deed zijn best en bleef in t vizier . Af en toe werd er wat modder
gekust wanneer er een venijnig boomstronkje of boomwortel het voorwiel een
andere kant liet opgaan. Aan de controle waren Ard, Salemijoe en Hilaire niet
meer te zien en Kurtje legde er de pees nog eens op. Het tweede deel zorgde voor
een Haasdonks slalombosje maar nog wat kms langer en met venijnige hellingskes
. Kortom : je kan maar beter je krachten goed indelen voor deze rit. Een harder
stuk naast vennen en purperen heidestruiken zorgde voor de recuperatie. De 44 km
waren echt lang genoeg en als je moe bent vind je natuurlijk je weg niet meer in
dat nieuwe industrieparkje . Dus : iedereen vol lof over deze rit naar huis en
er werd ,, snel ,, nog wat extra vitamientjes in onze buikje gepompt ! Gelukkige
verjaardag !!
Zondag 26/02: 15 man aanwezig Voor het eerst dit nieuwe seizoen 15 man op
de weg. Yves stelde zijn klassiek toertje voor richting Lokeren,
Eksaarde,Wachtebeke , Moerbeke, expressweg, Stekene, Belsele, Waasmunster. Een
mooie 76 km stond al op de teller. Iedereen fietstte al gretig mee en er werd
zelfs al 32km/h bij tegenwind gereden. Voor velen was het toch weer even
aanpassen na enkele maanden MTB. Franz nam al direct zijn verantwoordelijkheid
en bleef lang op kop. De 2 vrije stukken toonden dat Kurt , Christiano en Johan
al wat in hun mars hebben, maar onderschat de 2 Geerten niet , plus de mooie
remontes van Yvan en Guy. Kortom dat beloofd al voor 2012. Den Broeckie zei niet
veel, maar fietste zonder moeite al mee. Na een laatste eindsprint naar Sombeke
was ie Iedereen weeral blij en tevree, dus voor iedereen een thirty-twee ! (Verslag WTC Forza Elversele)
Zondag 11 Maart 2012, 48ste Omloop van het
Waasland. internationale wedstrijd 1.2 op de UCI-kalender Het vertrek is zondag voorzien om 13u op de markt in
Lokeren. De aankomst zal rond 17u plaatsvinden in Stekene
-centrum.
Er worden 2 grote ronden van elk 27,4 km gereden plus
1 overgangsronde van 24;8 km en 9 kleine
plaatselijke ronden van elk 12,4 km. In totaal 191,2 km "Boogie"
1982 1e De Nul
Johnny, 2e Schoonjans Walter, 3e Bogaert Jan 1989 1e Pirard Frank (NL), 2e Bogaert
Jan, 3e Schurer Eddy (NL) 1994 1eBogaert Jan, 2e Eeckhout Nico, 3e Blijlevens Jeroen.
Nieuw sportgamma Biover Een aangepaste voeding is doorslaggevend voor iedereen die sportieve
successen wil behalen. De nieuwe sportsupplementen van Biover kunnen je naar een
hoger niveau tillen.
Biover lanceert zes nieuwe producten voor prestaties, krachtopbouw,
uithouding en recuperatie. De zes nieuwe producten zijn gemaakt om een volledig
pakket aan te bieden voor elke sporter die optimaal wil trainen. De zuiverheid
van de producten wordt gegarandeerd door het Britse laboratorium HFL Sport
Science, dat bijkomend test op zogenaamde 'forbidden substances'. Elk van de zes producten heeft zijn eigen specifieke doel. Zo helpt het
nieuwe 'BCAA' tegen spiervermoeidheid. De 'Creaforce' werkt gunstig voor de
spierbouw, met de 'Bèta-alanine' bouw je kracht en de 'Carnitine Forte' is goed
voor de uithouding. Verder heb je nog de 'L-leucine', goed voor het herstel van
je spieren, en de 'Amino recup', die helpt bij je recuperatie. Biover Sport is te koop in natuurvoedingswinkels, drogisterijen en
gespecialiseerde sportwinkels. http://www.biover.be
Stap voor stap trainingsbegeleiding, GPS-functie en instant feedback. Dat zijn de trefwoorden van het nieuwe Polar-trainingshorloge RCX3, dat nu ook een Nederlandstalige gebruikersinterface heeft. De nieuwe functie Training Benefit geeft motiverende feedback en een gedetailleerde analyse op basis van trainingsintensiteit en duur van de training. Nadien kan je op polarpersonaltrainer.com het volledige trainingsbestand raadplegen voor nog meer details en analysemogelijkheden. Je kan er je trainingen ook delen met vrienden en je volgende sessies plannen op basis van de informatie over je trainingsbelasting.
Smart Coaching geeft begeleiding bij de planning, tijdens het trainen en de analyse achteraf. Met persoonlijke sportzones train je aan de juiste intensiteit. Je beschikt over sportspecifieke trainingsinformatie voor alle vormen van uithoudingssport (gemiddelde paslengte, pasfrequentie, trapfrequentie, loop- of fietssnelheidsgegevens,...). "De RCX3 is uniek omwille van de snelle feedback na afloop van elke training," zegt Joona Laukka, Cycling, Running & Multisport Segment Manager bij Polar Electro Oy. "De RCX3 geeft in detail weer wat het resultaat is van je training op basis van hartslagmeting gedurende de sessie. Op die manier helpt deze trainingscomputer de gebruiker inzicht te krijgen in hoe zijn lichaam reageert. Smart Coaching staat voor de interpretatie van wat je hart vertelt over je training."
VIER SETS
De RCX3 is een zeer flexibel trainingssysteem. Zowel het dames- als herenmodel zijn beschikbaar in vier verschillende uitvoeringen. Je kan starten met de basisset die naast de basisunit bestaat uit een comfortabele storingsvrije borstband van textiel. Later kan je de trainingscomputer in functie van je specifieke wensen upgraden en aanpassen met de compatibele sensoren. De run set is bestemd voor de loper die zijn looptechniek wil verbeteren. De s3+ stride sensor, voorzien van een stevige schoenbevestiging, garandeert zeer nauwkeurige meting van loopsnelheid/tempo en afstand. De kleine, erg lichte, waterdichte en schokbestendige sensor geeft je pasfrequentie en gemiddelde paslengte weer om je te helpen je looptechniek te verbeteren. De RCX3 berekent bovendien je Running Index en geeft een score aan je looptraining op basis van snelheid en afstand gemeten met de stride sensor of GPS.
De RCX3 Bike met Polar CS Speed W.I.N.D snelheidssensor meet fietssnelheid en afstand. De CS trapfrequentie sensor met W.I.N.D. technologie is een optie. In Sport Profiles kan je de instellingen voor twee fietsen programmeren. De GPS set maakt gebruik van de ultracompacte G5 GPS sensor voor zeer nauwkeurige meting van snelheid/tempo en afstand. Na afloop van de sessie kan je de afgelegde route en de bijhorende trainingsdata op elk ogenblik van het traject bekijken via polarpersonaltrainer.com. De G5 GPS sensor is overal inzetbaar. Hij is licht om dragen met de GPS clip of gewoon in je zak. De sensor is op te laden via micro USB en heeft een gebruiksduur tot 20u.
VANAF 169,90 EURO De RCX3 is voorzien van een groot display dat tot drie informatielijnen kan geven en dat door de gebruiker kan gepersonaliseerd worden. Met Sport Profielen kan je snel de instellingen van het display wisselen in functie van de sport die je beoefent. De natuurlijke plaatsing van de knoppen garanderen een vlotte bediening en de ventilerende polsband biedt extra comfort. De RCX3 is vanaf de lancering beschikbaar in een dames en heren model. Beide modellen vallen op met hun slank en elegant design.
De RCX3 GPS is beschikbaar vanaf april 2012 voor 279,90 euro, de RXC3 Run vanaf april 2012 voor 249,90 euro, de RCX3 Bike vanaf juni 2012 voor 199,90 euro en de RCX3 vanaf juni 2012 voor 169,90 euro.
De beste bevoorrading Welke keuzes maak je best? Eiwitten en vetten vertragen de vertering. Voeding die je tijdens de cyclo inneemt, bevat dus best zo weinig mogelijk vetten en eiwitten, maar wel zo veel mogelijk koolhydraten. Koolhydraten leveren de 'benzine' tijdens de rit. Let dus heel goed op de samenstelling van de energierepen/koekjes die je meegrist bij de bevoorrading. Suikerwafels, frangipanes, speculaas, cake en gebak bevatten meer dan 15% vet, vaak zelfs meer dan 25%! Ze vertragen de maaglediging en de opname van koolhydraten, terwijl je precies die nodig hebt voor onmiddellijke energie.
Je kiest dus beter voor koolhydraatrijke én toch vetarme alternatieven zoals peperkoek (0% vet), Sultana's (6% vet), bananen en rozijntjes (0% vet), honingwafels (13% vet), Grany's (14% vet), enzovoort. Noten bevatten ongeveer 60% vet en blijven dus heel lang in je maag hangen, terwijl je eigenlijk energie in je spieren wil... Sinaasappelen worden ook vaak aangeboden, maar kunnen maag-darmproblemen veroorzaken. Veel energie haal je er bovendien niet uit, en dus maak je beter een andere keuze.
Heel wat repen pochen met extra vitaminen. Het vitamineverlies tijdens een inspanning heeft echter geen onmiddellijk effect op de prestaties. Vitaminen vul je na de inspanning opnieuw aan dankzij een gezond voedingspatroon. Repen met extra eiwitten, meer dan 10%, zijn bedoeld als 'herstelsnack' en dus voor na de inspanning, niet tijdens.
Welke drank? Een tekort aan vocht kan heel snel tot uitdroging leiden, met een gevoel van vermoeidheid en uitputting tot gevolg. Kies voor een dorstlesser: een gemakkelijk verteerbare, isotone drank met 6% à 8% koolhydraten. Water is niet voldoende, omdat je lichaam dit niet kan vasthouden. Een dorstlesser bevat naast water ook wat zout, zodat je lichaam het vocht kan opnemen. Smaken verschillen: vooraf enkele merken uittesten is dus de boodschap! Vaak worden frisdranken zoals Cola en Red Bull aangeboden. Deze drankjes bevatten zoveel suikers dat ze, in combinatie met je vaste voeding, wel eens een maagprobleem kunnen veroorzaken. Beter niet drinken dus! Sojadrankjes zijn ideaal na de inspanning, maar kunnen aangezien ze eiwitten bevatten, tijdens de rit maag-darmklachten veroorzaken. Soms wordt ook soep aangeboden. Soep bevat vocht en zout, en kan ideaal zijn als opwarmertje. Geen enkel probleem dus! Eet er echter nog iets bij, want soep bevat bijna geen koolhydraten...
Wat eten de profs? Professionele wielrenners eten vandaag dus ook geen taartjes, frangipanes, suikerwafels en dergelijke meer. Vroeger wél, maar intussen weten we wel beter! Er worden wel puddingbroodjes of gebakjes gemaakt, maar dan op maat van de renners en met aangepaste ingrediënten.
Energierepen, bananen, peperkoek, mueslibars, koolhydratengels, Sport Buns (speciaal aangepaste broodjes) zijn de meest gebruikelijke voedingsmiddelen. In de bidons een goede dorstlesser en vanaf de start elk uur iets eten, is de boodschap. Zo blijf je fit tot het einde en heb je nog een sprint in de benen.
San Marco Concor De nieuwe versie van het legendarische Concor-zadel van Selle San Marco
heeft dezelfde Wave-vorm als de vroegere Concor Light. Hierdoor heeft het
model ondanks het lichte gewicht een hoog comfort. Onder andere de profs van
Vacansoleil-DCM (Devolder, Leukemans) en Lotto-Belisol (Greipel) gebruiken de
nieuwe Concor.
Tom Boonen is zijn overleden vriend Wouter Weylandt nog niet vergeten. Hij liet een gravure aanbrengen op zijn fiets als eerbetoon aan Weylandt. Tom Boonen is opnieuw in topvorm. Hij won op indrukwekkende wijze de eerste rit van Parijs-Nice en lijkt klaar voor de klassiekers. Toch heeft hij ook aandacht voor andere zaken. Zo brengt hij op zijn eigen manier hulde aan de overleden Wouter Weylandt. Boonen liet een gravure aanbrengen op zijn fiets: 108 per sempre (108 voor altijd). Weylandt kwam in de Giro van 2011 om het leven met het nummer 108 op zijn rug.
Een boek van 160 paginas waarin 100 shirts staan met een verhaaltje over de drager ervan. Na even bladeren door het boek komen veel vergeten herinneringen naar boven. Zo is er het TI-Raleigh wk shirt van Hennie Kuiper, het Renault shirt van Bernard Hinault, het rood geel zwarte shirt van Kneteman en het voor mij leuke Superconfex shirt van Edwig van Hooydonck. Van het onvergetelijke bruin van Molteni tot het veelkleurige Mapei,
van de heerlijke eenvoud van de Peugeot-blokjes tot het eeuwige oranje-blauw van Rabobank,
van de bolletjes van de Tour tot de maglia rosa van de Giro: de wielertruitjes van onze grootste kampioenen, van Anquetil tot Cavendish, spreken altijd wel tot de verbeelding. Dit boek verzamelt en bespreekt de 100 meest legendarische wielertruitjes: sommige zijn pareltjes van stijl en elegantie, zoals de shirts van Faema en Sky, sommige zijn spuuglelijk, maar altijd zijn ze uiterst herkenbaar en roepen ze het beeld op van legendarische prestaties en coureurs. Zo wordt koers toch ook een beetje kunst... Ook uitgebracht via Borgerhoff-Lamberigts
Bell heeft met de Gage een nieuw paradepaardje klaar. De helm zal officieel geïntroduceerd worden tijdens de Ronde van Vlaanderen, waar het BMC-team hem zal dragen De Gage wordt gepositioneerd boven Bell's huidige topmodel Volt. Het nieuwe paradepaardje weegt 233 gram, wat 64 gram lichter is dan het vorige topmodel. Deze gewichtsbesparing is vooral te danken aan het EPS materiaal, de hoeveelheid ventilatiegaten (26 stuks), lichtere banden, gesp en cam-lock verstellers.
De helm dankt zijn naam aan het adres van de oorspronkelijke Bell Auto Parts waar de helmproducent is begonnen. Halverwege de zomer ligt de Gage in de winkel. Hij is verkrijgbaar in drie maten en zeven kleuren, waaronder een BMC-editie in beperkte oplage, vanaf 209,95 euro.
Specificaties van de Bell Gage:
GEWICHT: 233 gram
VENTILATIEGATEN: 26
TAG Fit System- Fusion In
Mold Microshell
Lichtgewicht interne versteviging
Channeled Ventilation
X-Static Padding
Lichtgewicht voering
Lichtgewicht buckle
Lichtgewicht cam-lock levers
MATEN: small 51-55 cm, medium 55-59 cm, large 59-63 cm
KLEUREN: zwart / rood, blauw, mat titanium, wit titanium, zilver / blauw, mat zwart, limited edition BMC
De comfortabele en mooie 'Tech Motion'-lijn is er nu ook voor
vrouwen.
Tech Motion, de nieuwe lente- en zomercollectie van Campagnolo Sportswear, is
er nu ook voor vrouwen. Comfort, schoonheid en oog voor detail waren duidelijk
de uitgangspunten bij Campagnolo. Nieuw is de 'Aramid Lady', een ultralicht,
water- en winddicht, ademend jasje voor bij regenweer. De 'I.C.U. Visibility
Jacket' is dan weer een jasje tegen wind en regen, gemaakt van erg zichtbaar
materiaal. Het 'Atlantis' jasje is een sportieve klasbak. Gemaakt van goed
ademend en elastisch materiaal, beschermt dit jasje u tegen gure wind. Tot slot
is er nog het 'Techrep Lady Full Zip Jersey', een licht en ademend wielertruitje
met korte mouwen en volle rits. De elastische en anti-bacteriële stof is van
hoogwaardig materiaal. http://www.campagnolosportswear.com/ info: http://www.grinta.be
Lightweight zet in op een nieuwe carbon wielset: de Meilenstein C. Die is
bestemd voor draadbanden, ontwikkeld dankzij de nieuwste productieprocessen en
bestand tegen veel hogere temperaturen dan voorheen. Lightweight zette het voorbije decennium al de toon met de Standard- en
Obermayer-wielsets in het segment van de vederlichte en stijve wielen. Met de
Meilenstein C willen ze daar een schepje bovenop doen. Aan knowhow hebben ze in
Friedrichshafen alvast geen gebrek. De ingenieurs van Carbonsports kunnen er
immers gebruik maken van de wetenschap, technieken en technologieën die ook
worden gebruikt bij de productie van lucht- en ruimtevaartonderdelen. De
Meilenstein C, die een 'mijlpaal' moet worden voor de carbon wielen voor
bandjes, is een exponent van die research en toepassing. Resultaat is nog steeds
een stijf en licht wiel maar het remoppervlak zou nog een stuk beter dan
voorheen bestand zijn tegen oplopende temperaturen die de velg tijdens het
remmen logischerwijze doet verhitten. Gevolg is ook een geringere slijtage van
de velg http://www.lightweight.info/
De Ronde van Vlaanderen krijgt dit jaar een nieuwe aankomst in Oudenaarde. De stad viert dat met de lancering van een speciaal wielertruitje. Burgemeester Marnic De Meulemeester, aankomstcoördinator Joeri Wannijn en veiligheidsambtenaar Tom De Bleeckere showden het nieuwe shirt in première. Het is te verkrijgen in het Centrum Ronde van Vlaanderen voor 45 euro.