Land of Second Chances by Tim Lewis The story of a team but also the tale of those behind the team and the whole of Rwanda too, this is a great piece of storytelling thats enjoyable and rewarding, especially if you want an alternative to the conveyor-belt production of Tour de France compendiums and biographies of British cyclists. But its not the linear story you might expect, a tangled ending makes it clear that it is for Rwandans to write to the next chapters.
Engineered Bicycles Zondag cyclocross bike Dedacciai 7000 Series aluminium 3T Luteus carbon monocoque vork Press Fit 30 standaard of BB386EVO bracket Campagnolo, 3T of Fulcrum wielen Deda of 3T componenten
BPOST BANK CYCLING TOUR 2014 De data van de bpost bank cycling tour 2014 zijn gekend. Er staan opnieuw 12 tochten in de Vlaamse Ardennen, het Pays des Collines, Leuven, Spa, Luik
15/03: Omloop van Vlaanderen - Merelbeke 23/03: Ename Classic - Zottegem 19/04: Peter Van Petegem Classic - Aalst 10/05: Grinta! Challenge - Doornik 17/05: Tour de Namur Cyclo - Namur 24/05: La Chouffe Classic - Houffalize 31/05: Flèche de Wallonie - Spa 08/06: Tilff-Bastogne-Tilff - Luik 16/08: Cycling.be Classic 23/08: Géants des Ardennes - Luik 06/09: Decathlon Classic - Leuven
ZERO AQUA, wind- en waterdicht en is vervaardigd uit de Super Roubaix Zero Aqua stof. Deze stof is waterafstotend en voorkomt dat de stof doordrenkt raakt. De zachte geborstelde binnenzijde van de trui zorgt er voor dat de warmte wordt vastgehouden en tegelijkertijd toelaat zweet te ontsnappen. Adviesprijs voor de Zero Aqua met korte mouwen bedraagt 117,00 / voor de trui met lange mouwen 144,20
Baldwin Street in Dunedin, New Zealand Straat van 350 m met een maximum stijgingspercentage van 19% tot een max van 35 % = 2.86 horizontale meters, een stijging van 1 meter.
Swift Ultravox TI Frame + vork : Swift Ultravox Team Issue wielen: ENVE SES 6.7 banden: Continental pro issue tubular stuur: Deda Newton Anatomic stuurpen: ENVE 130mm -6° Shimano Dura-Ace Di2 FD-9070 zadel: Prologo Zero II
De modellen voor 2014 zijn vanaf nu op de site te bestellen. de nieuwe framesets van de Ultimate CF SLX, Ultimate CFSL, Ultimate AL SLX, Grand Canyon CF SLX 29 en de Lux CF 29. Inmiddels zijn ze bestellen op de Canyon-website. De framesets zijn uitgerust met hoogwaardige componenten als de Canyon VCLS Post en Ritchey WCX stuurpen.
Interne Power Unit EPS Belangrijkste nieuwsitem is de interne power unit voor EPS. Die kan dan die batterij aan je frame vervangen. Er zijn 2 verschillende versies, eentje voor de Super-Record en Record EPS groep, en eentje voor de Athena groep. Deze twee zijn niet uitwisselbaar ivm andere stekkertjes, verder zijn ze precies hetzelfde. Met deze nieuwe power unit is het ook mogelijk om de voorderailleur op beide bladen afzonderlijk af te stellen. Dit kon bij de oude power unit niet. Het makkelijkst is de unit te monteren in de zadelpenbuis. Met 2 schoefjes die je door de bidonhouder aansluiting draait, kan je de accu vastzetten. Door deze schroefjes komt je bidonhouder wel ietsje verder van het frame af te staan (1 a 2 mm) en enkele bidonhouders passen er niet meer op omdat de houder over de schroefjes moeten passen.
Het is ook mogelijk (als de ruimte in het Balhoofd, waar de accu doorheen moet, het toelaat) ook mogelijk om de accu te monteren in de schuine buis. Ook kun je de accu extern monteren onder de achtervork. Het gewicht is 132 gram en heb je de oude EPS accu dan kan je overstappen. Je hebt dan ook de bijpassende nieuwe oplader nodig en je wordt geadviseerd om ook de nieuwe interface aan te schaffen omdat daar de foutmelding worden weergegeven. Dit laatste hoeft niet, maar dan kan je de foutmeldingen niet meer uitlezen.
Torque Cranks Dan zijn er de Over Torque Cranks. Twee nieuwe cranks die 5% stijver is dan de huidige Super Record crank. Daarnaast is er een 10% betere verhouding tussen gewicht en stijfheid. De 2 versies zijn de Comp Ultra en de Comp One. Het verschil is dat de Ultra lichter is (563 gram = lichter dan de Super Record Crank) dan de One (605 gram). Verder heeft de Ultra USB lagers en de One heeft lagers van staal. De Crank is officieel ontwikkeld voor de BB386 maar is er met opvulringen ook voor BB30 en BSA. Om het nog duidelijker te maken zijn ze beschikbaar voor dubbel, compact en 52-36 met crankarmlengtes: 170mm, 172,5mm en 175mm. En alleen geschikt voor 11-speed. De prijs voor de Ultra is 629,- en de One kost 475,-
Bora 35 wielen De nieuwe Bora 35 wielen Vooral in Dark Label kleuren (zie foto). Ze zijn er ook met de Bright Label kleuren. De remrand is nieuw waardoor hij een stuk beter moet remmen in de regen. Er is een Bora Ultra versie die 1230 gram weegt en een carbon naaf en Cult lagers heeft. De prijs is 2972,- Daarnaast is er de goedkopere One set. Deze set weegt 1260 gram en heeft een aluminium naaf en normale lagers. Het prijsverschil met de Ultra is best groot. De One kost 1798,- Helaas zijn die wielen op dit moment alleen maar geschikt voor Tubes.
Het Ghibli dichte wiel wordt vervangen door de Bora Ultra TT. Helemaal van carbon en weegt 975 gram met Cult lagers. Prijs is 3041,-
De Vento en Khamsin wielen vernieuwd. Vooral lichter zijn ze geworden. De Vento is 187 gram lichter dan het oude model, en de Khamsin is 127 gram lichter. Prijs voor de Vento: 236,- de Khamsin 162,-
Airstreem 2014 Carbon Aero Series hebben een nano-coating op het remoppervlak Deze verkort de remweg Houden de temperatuur laag bij remmen 90°C bij 60 km/h ipv 173°C (normale condities) Remweg verkort met 33 m bij 60 km/u in normale condities
Carbon Aero 50 Clinchers 1,430g (680gr voor, 750gr achter). Maximum gewicht rijder 90 kg
FSA kledinglijn Full Speed Ahead (FSA) staat bekend om zijn fietsonderdelen. De fabrikant van producten als zadelpennen en balhoofden komt nu echter ook met een kledinglijn. De collectie is uitgebreid en bestaat naast koersbroeken en truien uit kledij voor in de vrije tijd. Voorbeelden zijn: polos, een winterjas en T-shirts met lange en korte mouwen. FSA heeft bij de ontwikkeling de handen ineengeslagen met Nalini.
Vicious Cycle hand-brazed frame is made from 653 Columbus steel tubing componenten 3T, Campagnolo, Vredenstein, Cinelli Brooks zadel Tri-Spoke wielen custom crafted for the Vicious Cycle project by Anton Dekker The Vicious cycle is available in an edition of 10, hand-built using original MacIntyre frames, Dekker Tri-spoke wheels & select contemporary components priced at $4,800/R47,500. Enquire
Factor Vis Vires limited edition van 100 Vis Vires Dura Ace models Team orange of Stealth black Full Dura Ace Di2 group en carbon wielen Dura Ace crank $10,665.83. Vis Vires frames in 51, 54, 56, 58, en 61cm crank lengte Dura-Ace Di2 compact 50/34 of double 53/39 in 165mm, 170mm, 172.5mm, 175mm, 177.5mm of 180mm Factor Power Cranks allen double 53/39 en170mm, 172.5mm of 175mm lengte. http://www.factorbikes.com/Catalogue
Factor bied de eerste 100 kopers een member of the Factor 100 Club met een extra special journey to perfect your ride.
Remmen TRP TTV
Optie Factor Power Cranks $3200 $13,332.50 Vis Vires Dura Ace met Power Cranks
Ten koste van alles naar de top Zijn ritzege op de Col dAubisque in 2007 was een hoogtepunt, dat gevolgd werd door de diepst mogelijke afgrond toen hij zich s avonds in zijn hotel bijna van het leven benam: hij was uit zijn ploeg gezet en aan de schandpaal genageld voor de rest van de wereld.
Michael Rasmussen vertelt in dit boek hoe hij zich als geboren winnaar een weg naar de top baande en hoe het was om zijn publieke leven te combineren met zijn verborgen dopingleven. Hij spaart niemand: zichzelf niet, zijn voormalige teamgenoten niet, noch de managers van onder meer de Rabobankploeg, die allemaal precies wisten wat er gebeurde. Het is een ontluisterend maar tegelijkertijd vermakelijk en persoonlijk verhaal over de professionele sportwereld en zijn dubbele moraal.
Michael Rasmussen tekende zijn verhaal op in samenwerking met Klaus Wivel, Deens journalist en schrijver. Vertaling: Femke Blekkingh-Muller, Carla Joustra, Ingrid Hilwerda. Redactie: Nele Hendrickx. Oorspronkelijk titel: 'Gul feber' door Michael Rasmussen en Klaus Wivel. ISBN: 9789044518740 Aantal blz: 320 Uitvoering: Paperback
Het ontwerp fiets van Frank en Vreeswijk De organische vorm van het frame is ontworpen met een computeranalyse. De gebruikte koolstofvezels lopen zo optimaal en ononderbroken door het frame. Door de vezels nauwkeurig met de hand te plaatsen heeft de fiets bijzondere eigenschappen: het rijwiel is stijf als je even kracht op de pedalen zet, maar toch comfortabel wanneer je erop rijdt.
Ontwikkelaar Frank en Vreeswijk streeft naar een fiets die zo veel mogelijk aan persoonlijke voorkeuren voldoet. Bij de Fiets wordt daarom uitgegaan van een basismodel met een op maat gemaakt frame in een kleur naar keuze. De creatie heeft carbonwielen met een velghoogte van 50 millimeter. De single speed weegt 5,8 kilogram en kost 4.999 euro info: http://www.grinta.be
No. 22 Bicycle Company Little Wing made from American-sourced 3Al-2.5V titanium tubing, assembled in the US Carbon vork 3T Scatto carbon stuur Enve carbon stuurpen