Zondag 1 september Zeventien leden voor de rit van de Duvelspurters te Branst Luipegem Twee gastrijders eentje Pearl Izumi en eentje Assos (broek ) Ritn ter plaatse 76 km met alweer knap kopwerk van Urbain & Boogie Al liet Urbain het in de laatste twee kilometer het afweten Belangrijke opkomst van leden die nog "iets" aan hun klassement willen veranderen Rit over Buggenhout, Opwijk, Molem, Kobbegem, Wemmel, Oppem, Brussegem, Londerzeel, Oppuurs Zoals aangekondigd "licht" heuvelachtig Totaal van de rit 100 km Gemiddelde 31.4 JP & Herman Jarig vandaag JP Tournee "Generale" in The Ranch Herman een Alpe D'Huez gedaan met Thiery Met nog acht ritten te rijden, klassement volgt vandaag
Zaterdag 31 augustus Clubrit met twaalf leden ( Twee leden; Herman & Thierry Climbing for Life ) Een gastrijder (Eurokip = Transfertperiode ) Rit over Wachtebeke, Zelzate, Sas van Gent, Sint-Anthoniekade vrij stuk Steeds vol door trekken van en voor Gino De pioenekkes van Ivo Axel Absdale, Heikant , Stekene, Jean Paul Tweemaal PAts - pAts Lek dus Belsele Waasmunster Tielrode 96 km 32.4 gemiddeld
12-pound Rolo Hackney Rolo frames hand built in Europe by A2J frame 645 gram. vork 275 gram 5.37kg (11.88 pounds) bracket SKF bearings Reynolds velgen built by Roues Artisinales met Sapim spaken enTune hubs The Hackney priisf 7.800 euro
Bottecchia Emme 2 2014 Bonded Carbon Process Toray Carbon HHM-M55J tubes in hi module en high resistance produced in Italy on Bottecchias specifications.
Gokiso bouwt zeer exclusieve en bijzondere naven. De lagers liggen "afgeveerd" in de naafbody van deze ultra precies gebouwde naaf. De lagers worden daardoor nooit verkeerd belast en zitten altijd hun volledige levensduur uit. Gokiso claimt dat het de soepelst lopende naven ter wereld zijn. Tests hebben deze naven al ruim over de 100.000 probleemloze kilometers laten gaan. Garantie op de lagers: 29 jaar (!). Gewicht: niet belangrijk. Prijskaartje: rond de 3000 voor de "gewone" Road versie. De titanium versie ligt rond de 5500
Swedish Adrenalin power meter Swedish Adrenaline Power Meter gebruikt RSG (Resonant String Gauge) technologie. Geïntegreerd in de pedalen, zonder kabels of extra hardware Compatible met ANT+ and Bluetooth Smart® head units. Concurrerend qua stabiliteit en nauwkeurigheid. Beide pedalen seperaat gemeten. Linker/Rechter balans wordt getoond. Simpel uitwisselbaar tussen verschillende fietsen. En de mooiste: Een atractieve prijs dat het systeem bereikbaar maakt voor het grootste deel van de sportieve fietsers. Meer info: http://www.swedishadrenaline.com/
Keo Blade 2 Een nieuwe optie bij de Blade 2 is een nog stijvere veer (blauw, stijfheid 20) ten opzichte van de al bestaande mogelijkheden geel (stijfheid 12) of rood (16). De Blade 2 komt er in een versie met titanium as (90 gr) en eentje met cr-mo as (110 gr).
Climbing for Life 2013 (Galibier) een heroïsche tweede editie, waarbij maar liefst 3.400 helden de Col du Galibier bedwongen, staat deze mythische Alpencol in 2013 opnieuw op het menu van Climbing for Life. Voor de derde maal zal dit evenement neerstrijken in het skistation en fietsparadijs Valloire (Savoie). Dit keer niet enkel voor fietsers maar ook voor lopers. Voor iedereen telt maar één ding: boven komen op de top van de Col du Galibier (2.645m). Wederom staat dit evenement in het teken van het goede doel. Namelijk fondsenwerving voor projecten rond astma, mucoviscidose en andere longaandoeningen, en dit jaar ook voor Think-Pink en de strijd tegen borstkanker. Want de 4 astma- en mucopatiëntenverenigingen nodigden Think-Pink uit om samen de Galibier te bedwingen.
Zipp SL Sprint De stuurpen weegt 165 g (in maat 100 mm) en is verkrijgbaar in 6 afmetingen (90 t.e.m. 140 mm). Vanaf oktober verkrijgbaar voor 226 euro.
Pearl Izumi X Project De mountainbikeschoenen van Pearl Izumi zijn van hard roze naar citroengeel en van sinaasappeloranje naar diep turquoise
De nieuwe mtb-schoenencollectie X Project biedt functionaliteit en zal mountainbiken weer een stukje comfortabeler maken. Het geheim is de gedeeltelijk flexibele zool, die deels van carbon en deels van fiberglas is vervaardigd.
Shimano SH-XC90 Dynalast technologie om krachtverlies te verminderen en de trapefficiëntie te optimaliseren. De stijfheid van de zool is verbeterd en het profiel met 1,7 mm verlaagd (ten opzichte van het vorige model, de M315). De spikes en noppen zijn zo geplaatst dat er op gladde en modderige paden een maximaal rendement is. Een paar SH-XC90 schoenen weegt 627 gram (maat 40).
Ook nieuw in het assortiment zijn de XC70 en XC61 cross-country schoenen
Spiuk Dharma Aero helm met verwijderbare schaal. 250 gr richtprijs 129.95 (verkrijgbaar vanaf januari 2014) maten S-M (52cm-58cm) en M-L (53cm-61cm) Spiuk zal de helm in maar liefst acht verschillende kleurcombinaties op de markt brengen. Dan zit er altijd wel iets van je gading tussen natuurlijk. En wil je nog iets specialers, dan kan je voor slechts 10 euro extra een volledig wit model aanschaffen en naar eigen smaak spuiten. Custom dus! 20 grote ventilatiegaten In hoogte en breedte verstelbaar op het achterhoofd zodat de helm goed op zijn plek blijft zitten Lichte en comfortable straps om de helm onder je kin vast te maken. Leuk detail is dat de straps dezelfde kleur als de schaal hebben Insectennet wordt meegeleverd Comfortable pads aan de binnenkant die eenvoudig vervangen kunnen worden De helm is unisex en geschikt voor zowel weg als mtb
Campagnolo Anniversary Edition Oltre XR2 Frame 895 gram in maat 55 verkrijgbaar in 7 maten (van 47 tot 61) gelimiteerd. De speciale 'Campagnolo 80' versie kleurt zwart en chrome en heeft hier en daar een rode toets. De Fiets is afgemonteerd met de speciale 'Campagnolo 80' onderdelengroep.
Profile 38TwentyFour, 58TwentyFour en 78TwentyFour, hand built met Sapim CX Ray spaken. 24 mm breed. UCI approved EN tested, Verkrijgbaar in tubulars (38, niet) en clinchers 38 clincher 660gr voor / 818gr achter 58 clincher 730gr voor / 900gr achter 78 clincher 830gr voor / 990gr achter 58 tubular 624gr voor / 739gr achter 78 tubular 700gr voor / 875gr achter
5e najaarsrit 2013 wtc Duvelspurters Bornem 75 km Zondag 1 september 2013 - 5de najaarsrit WTC Duvelspurters Bornem ( Vlaams-Brabant ) nieuw heuvelig parcours +/ - 75 km Er is 1 tussenstop voorzien met bevoorrading - bijstand wagen en bewaakte fietsenstalling . Inschrijvingen en vertrek vanaf 7u30 u tot 10u. deelnemen kost 4 euro Plaats : Gemeenschapshuis : Luipegem 160 Branst -Bornem 2880
Shimano roept mechanische schijfremmen terug . Shimano roept op vrijwillige basis de remklauwen voor mechanische schijfremmen voor racefietsen terug. Het gaat om de modellen BR-CX75, BR-R515 en BR-R315. Alle info over de terugroepactie vind je via http://cycle.shimano-eu.com.
Officieel Bianchi wordt de nieuwe technical sponsor en officiel partner van het Belkin Pro Cycling Team Voor de komende seizoenen Bianchi Oltre XR2, Infinito CV en de nieuwe super aerodynamische TT carbon frame!
CIBELClassic Veiling St Katelijne Sponsor ForzaRit (25/08/2013)
Wat begon als een vrij bescheiden deelname van 4 Forza's, groeide al snel uit tot een degelijke afvaardiging van 11 gemotiveerde mannen die de zondagse ochtenddauw om 7.30u trotseerden om af te zakken naar St. Katelijne Waver, waar de Cibel Classic 2013 werd georganiseerd. Op vrijdagavond waren er slechts 4 inschrijvingen genoteerd op Doodle maar enkele telefoontjes en mails later werd dat aantal al snel vermeerderd naar 11. De telefoonkabels en modems zijn nu nog steeds aan het nasmeulen... de brandweer moest net niet uitrukken. Aan wagens, camionettes en fietsrekken geen gebrek en na wat omzwervingen ter plaatse ( wegwerkzaamheden ) konden we ons gaan inschrijven. Het deed ons allen plezier te zien hoe aangenaam verrast Jurgen en Achiel De Witte waren, beiden wielerliefhebbers in hart en nieren. Uiteraard hadden we er zin in en al snel vertrokken we voor de rit van 80 km. Een perfect uitgestippelde route die ons langs Duffel, Lier, Broechem, Kessel, Berlaar, Putte en Bonheiden terug naar St. Katelijne Waver bracht. De serres met paprika's en tomaten staan nog steeds op ons netvlies gebrand. We zien nu nog de kilo's appelen en peren die aan de bomen hingen om nog maar te zwijgen over de lange, groene en rode kaarsrechte rijen slasoorten op de akkers die we passeerden. Mooie rustige landwegen leidden ons naar de bevoorrading in Kessel en eerlijk gezegd hebben we zo'n bevoorrading nog maar zelden gezien! Alles, maar écht alles was er voorzien. Energiedrank, speciale energierepen, gedroogd fruit, vers fruit, koeken ... super!!! De strandstoelen waren uitnodigend en ik heb een sterk vermoeden dat er enkele mooie foto's genomen zijn. We zullen ze vast wel ergens zien opduiken. De tweede helft werd aan een zeer strak tempo verdergezet en na een goeie 85 km kwamen we aan op veiling Zuid, het eindpunt van deze perfect georganiseerde rit. De Keizer Karels volgden elkaar in een snel tempo op en de verse, gewokte groentjes werden fel gesmaakt. Maar het beste moest nog komen.... Worst, hamburgers en kippenboutjes lagen smekend te wachten om opgepeuzeld te worden, allen uiteraard voorzien van de nodige garnituur. Sausjes, aardappelsla, tomaatjes, verschillende slasoorten, het was allemaal voorhanden. We keken elkaar allemaal even begrijpend aan en konden maar tot één vaststelling komen: dit was weer een superzondag. We hadden het weer allemaal gehad: onze hobby, een prachtparcours met prachtig fietsweer en een superontvangst door de Cibel organisatie. Met z'n allen zeer tevreden en voldaan naar huis om nu al te weten dat dit volgend jaar weer op het programma zal staan. (Veslag Forza Elversele)
Q-Rings Pluspunten + Soepele cadans + Looks + Effectief bij lange rechte stukken + Volledig te optimaliseren naar persoonlijke voorkeur
Minpunten - Prijs - Demontage
Rotor 3D+ crankset inclusief lagers en Rotor Q-rings (53/39). Rotor 3D+ crankset: EUR 359,- BSA Lagers: EUR: 44,95 Q-ring Aero buitenblad: EUR 129,95 (verkrijgbaar in 56-54-53-52 en 50 tands) Q-ring binnenblad: EUR: 54,95 (verkrijgbaar in 46-44-42 en 39 tanden) Q-rings zijn verkrijgbaar voor alle aanbieders (Shimano-SRAM-Campagnolo) en zijn zowel 10 als 11 speed compatibel.
Campagnolo EPS V2 De EPS V2 Power Unit is herlaadbaar. Een volle batterij gaat volgens Campa gemiddeld 1.500 kilometer mee en kan ongeveer 500 keer opnieuw worden opgeladen. De EPS V2 Power Unit weegt volgens Campagnolo 132 gram, dat is minder dan de huidige EPS batterij van de Italiaanse onderdelen fabrikant. De Campagnolo EPS V2 Power Unit kan op verschillende manieren in een frame worden weggewerkt. Ook kan de batterij net zoals nu, aan de buitenkant van het frame worden gemonteerd.
Het wegwerken van de batterij in het frame heeft volgens Campagnolo aerodynamische voordelen. Ook heeft het systeem minder te lijden tijdens slecht weer en bij eventuele valpartijen. Er zijn drie manieren om de batterij in het frame te monteren: in de zitbuis, de beneden-buis en de bovenbuis.