Zondag 1 augustusen Oefenrit vandaag, de tendens van de laatste weken werdt doorgetrokken. Na een semi-klassieker de dag er na een stevig ritje met een degelijk tempo Een gemiddelde van 32,7 voor deze morgen. Ook de opkomst was schitterend voor vandaag 17 leden namen deel aan deze oefenrit Het weekend voor de Sean Kelly zijn voor sommigen de twijfels weg voor anderen dan alweer wat groter
Woensdag 21 juli Onder het motto "de morgenstond heeft goud in de mond" vertrok ik (Lieve) woensdagochtend om 5u richting Waasmunster om onze trip naar de Limousin aan te vatten. Ploegmaatjes van dienst : Carine P, Inge, Kaat, Katrien en Sanne. Entourage : Thierry, Marc, Iwan, Peter en Luc. Om 6u vertrokken we om, na enkele tussenstoppen, in de late namiddag aan te komen in onze bungalow. Na de kamerverdeling zetten we al direct onze trip voort naar Guéret voor de ploegvoorstelling. Een eerste blik op de concurrentie zorgde al voor gefronste wenkbrauwen. Na het blitsbezoek aan Guéret restte er ons nog een stevig avondmaal en een deugddoende massage nadat we de benen nog even hadden losgegooid op de rollen.
Donderdag 22 juli Lissac sur Couze - Brive la gaillarde : 118 km Eerste rit in lijn en die begon al direct met een afdaling op een nog vochtig wegdek, met als gevolg dat er na 2 minuten melding werd gemaakt van een eerste "chute". Na 4 plaatselijke rondes vertrokken we voor een lusje in de streek. Kaat en Sanne zaten samen in het pak na de koplopers, de rest van ons ploegje zat verspreid over een aantal groepjes, maar iedereen wist zonder kleerscheuren en binnen tijd te finishen. Daarna eten, massage, slapen.
Vrijdag 23 juli Saint-Sulpice le Gueretois : 17,4 km Contre le montre oftewel tijdrijden. We vertrokken ruim op tijd zodat we het parcours al eens konden gaan verkennen. Conclusie: veel bochten en geen meter vlak. Kort voor de eerste start zorgde een bui nog voor verfrissing en natte weg. De stress begon lichtjes toe te nemen. Daarna het gebruikelijke ritueel: opwarmen, benen inwrijven, interview geven aan de start (door Inge en Lieve) en dan maar vlammen en proberen niet stil te vallen. Iedereen reed voor zijn doen een verdienstelijke tijd. Nog wat losrijden, eten, massage en ook dag 2 zat er al weer op.
Zaterdag 24 juli Saillat-sur-Vienne - Saint Junien : 110,3 km Hoe korter we bij de startplaats kwamen, hoe harder het begon te stinken (en dan druk ik me nog beleefd uit). De start van rit 3 werd gegeven in de nabijheid van een stinkend fabriekske. De geur was niet te harden, dus na het startschot vertrokken we als een pijl uit een boog. Hoe rapper weg, hoe liever. De eerste GPM op 15 km zorgde helaas al voor versplintering van het peloton. Kaat en Sanne glipten mee met het peloton. De rest van ons ploegje wist elkaar te vinden na een aantal hergroeperingen. Carine had het nog gezongen 's morgens: "laat me nu toch niet alleen". Kaat finishte als 10e (super!), Sanne 42e op 12' en de rest van ons in een groep van 30 ruim binnen tijd, m.a.w. onze hele ploeg nog aan de start voor de laatste rit! Aan de mobilhome werden we door onze soigneurs getrakteerd op een fruittaartje. Amai, dat deed deugd! Daarna ons gebruikelijke avondritueel: eten, massage, slapen.
Zondag 25 juli Roussac : 118,6 km 6 Beneluxers present! We vertrokken voor een rit in lijn om dan na 60 km nog een aantal plaatselijke rondes af te werken. Op een constant golvend parcours was er maar weinig tijd om te recuperen. Vandaag brak het peloton pas echt in stukken na een dikke 50 km. De ene hing al wat langer aan de rekker dan de andere... Inge dook nog even de graskant in, maar krabbelde er zonder kleerscheuren gelukkig ook weer uit. Onze jongsten (Kaat en Sanne) zaten mee in de voorste gelederen en konden ook in de voorste groep hun ronde beëindigen. Carine, Inge en ikzelf zaten in het 2e peloton met nog een 50-tal andere stervelingen. Moe maar voldaan reden we naar de camping waar onze gastvrouw ons trakteerde op een enorme berg frieten en een ijsje als dessert. We lieten ons wijsmaken dat je na een "ronde" alles mag eten, dus van die berg eten bleef niet veel meer over. Daarna werden de auto en mobilhome ingeladen zodat we om 21u onze terugtocht moe maar voldaan konden aanvatten. De Tour International Fémin en Limousin zat er al weer op. We hebben weer het beste van onszelf kunnen geven dankzij een geweldige entourage: Peter : zorgde ervoor dat onze fietsjes tip top in orde waren en mooi blonken Marc : zorgde voor goeie benen en oppeppende woorden Iwan : zorgde ook voor goeie benen en was er altijd als we dorst hadden Luc : zorgde dat we overal geraakten en goed geparkeerd stonden Thierry : zorgde voor ALLES en ook voor pannekoeken bij het ontbijt Allemaal 'ne dikke welgemeende MERCI MERCI MERCI. Wat zouden we zijn zonder jullie? (Verslag Beneluxteam)
Het na-tour-criterium in Herentals staat elk jaar voor animo en ambiance. Op het criterium in Kapellen was ik al wat snelheid gaan opdoen, dus nu maar hopen op die supercompensatie na de Limousin. Ook Kaat en Katrien stonden van onze ploeg nog aan de start. Al bij het afgaan van het startschot was het onze Kaat die de boel in gang zette en het tempo de hoogte in joeg. De demarrages volgden elkaar op in een hels tempo. De Britse Preswick zorgde voor een eerste echte kloof. Ik kon met Greenfield en Cant bij haar aansluiten, zodat we met 4 een half minuutje voorsprong bij elkaar kregen. D'Hoore en Bras kwamen iets voor half koers ook aansluiten en onze voorsprong werd beetje bij beetje groter. Ik bleef stiekem hopen dat de snelheid hoog bleef zodat niemand nog het idee kreeg om van ons weg te springen. Zo gebeurde het dus dat we met 6 de laatste ronde ingingen. Op 1km van de finish plaatste Sanne Cant nog een ultieme demarrage waardoor ons groepje uit elkaar spatte. Jolien DHoore kon het afmaken voor Bras en Greenfield. Cant werd 4e, Preswick kwam mij op de meet nog net voorbij waardoor zij 5e werd en ik 6e. Kaat was in de achtergrond nog losgeraakt van het peloton en finishte als 8e. Ondanks het helse tempo was het toch genieten dankzij al die joelende collega's en supporters. Merci he mannen...
Mevrouw augustus is een tikkeltje kinky en een meer dan appetijtelijke red head Ook dat fietsje mag er wezen. Het lijkt me in ieder geval een Italiaan, maar ik kan maar niet ontcijferen wat er op die buis staat. Zou het in spiegelschrift staan? Wie het weet mag het zeggen info: http://italiaanseracefietsen.wordpress.com/
Nieuwe Bianchi crossers De eerste nieuwe fietsen van Bianchi voor 2011 duiken op: de Cavaria en Zurigo zijn twee prachtige nieuwe cyclocrossers voor komend jaar. De Cavaria
De specs van de Cavaria: Carbon frame en vork Shimano Ultegra schakelaars en derailleurs Avid Shorty cross remmen FSA Energy cross cranks Fulcrum 7 wielen Vittoria Cross XG Pro banden Kleur: Celeste Maten: 49, 52, 55, 58, 61
De Zurigo
De specs van de Zurigo: Aluminium frame met carbon vork SRAM Apex schakelaars and derailleurs Avid Shorty cross remmen FSA Omega cranks Vittoria Cross XG Pro banden Sealed bearing naven met 32-spaaks Jalco CNCd velgen Kleur: Black info:http://italiaanseracefietsen.wordpress.com
Zaterdag 31 juli Breskensrit te Verrebroek Alweer een semi-klassieker van de VWB op ons programma. En alweer eerst herstellingen uitvoeren aan de fiets van Patrick P. nu (nieuwe is wel besteld een M......w) Geruchten gaan rap Met 12 vertrokken aan het lokaal ter plaatse nog eens gebeld naar eventueel iemand een lid die gezegd had te rijden maar waarschijnlijk gisteren te lang naar Clouseau geluisterd had Nummer 13 vandaag was met de wagen voor 80 km waarschijnlijk teveel trainingskilometers in de week Na de eerste bevoorrading aan snow base te Terneuzen ons eerste en enige buitje van de dag En dan nog tijdens onze wachtbeurt aan de open brug. Een buitje kort maar hevig , daarna verder richting Beskens Tweede bevoorrading op een andere lokatie de markt van Breskens Klassieke terugkeer met stijgende nervositeit na de laatste bevoorrading In de finale nog een lekke band voor Filip B. (lek achteraan) dit zorgde er wel voor dat we praktisch met de club alléén binnenkwamen te Verrebroek na 145 km en 32,4 gemiddeld. Terug aan het lokaal stond te teller op 184 km 31.8 km gemiddeld
18/07/2010: 9 man aanwezig. We waren met negen waaronder 2 mannen van 53x11 ( Bart en Harry Peelman , papa van Mathieu) en Johan ,Jowan,Chris,Leo,Ard,Filip b,Erik. Harry had de rist uitgestippeld op zijn gps en vertrokken langs dendermonde, Appels binnendoor naar Erpe Mere , Burst enz richting de muur en onderweg al verschillende hellingen tegengekomen mooie baantjes. Het tempo was zeer constant tussen de 28 en 30. De muur dan op met koploper Eric gevolgd door Filip en Ard , in cafe Hemelrijck iets gedronken en de bussen gevuld en daarna terug de fiets op via een andere weg langs alweer mooie baantjes naar huis. Klein oponthoud door een gesprongen spaak van Erik. Exact 120 km en een gemiddelde van 29. Iedereen tevreden om 12.30 op het terras van de Moezen.
25/07/2010: 9 man aanwezig. Lekker weertje om te fietsen. Karl was juist op tijd ( zware avond ) , Filip en Daniel hadden Gentse fieste, dus diegene die fris waren, zijn de slimste. Special guest Ivo and Luc vergrootte de groep. Klassiek vertrek richting Waasmunster, de Ruyter , Daknam, Sinaai. Moerbeke. Het tempo bleef mooi gelijk. Johan en Ard deden het voortreffelijk. Via Koewacht naar Stekene, St Gillis. Daarna nr Vrasene en Beveren. Alles ging heel vlot en makkelijk. De meesten genoten van dit ritje en anderen hadden het iets moeilijker (Waarom is er geen kussen op een koerstuur ?). Via Melsele terug naar Kruibeke - Temse. Luc zijn bandje liep langzaam leeg, maar de snelle bediening van het ,, bommetje,, , liet de wenkbrauwen fronsen. Vlug naar Waasmunster voor de laatste sprint ( Filip , Daniel en Karl waren al afgeslagen) en het terras was genieten .. voor sommigen toch. ( tot ieders verbazing : rit van 85km ). (Verslag Forza Elversele)
82 Dames aan de start voor de wedstrijd te Bambrugge. 12 Rondjes van 7.2 km moesten worden afgelegd. Voor ons team waren dat : Inge, Carine, Karine en Sanne. Vraag was of onze dames gerecupereerd waren van de Limousin. Het werd weer een kanonstart en voor Karine Copejans was het direct over en uit. Zij moest de wedstrijd verlaten wegens ademhalingsproblemen. Ook Carine had het lastig in de aanvangsfase. Maar naarmate de wedstrijd vorderde liet ze zien dat je mits een groot doorzettingsvermogen, de moeilijke momenten kan doorbijten en dat je dan toch nog een goede koers kan rijden. Samen met Sanne, reed ze de ganse wedstrijd vooraan. Beiden konden zich mengen in de debatten achter een ontsnapt zestal. ( met o.a. Koedooder, Debboudt L., Van den Steen Goedele en Sofie De Vuyst). Proficiat aan beiden voor een zeer goede wedstrijd. Deze zes reden vanaf ronde 3 in de aanval en konden uiteindelijk spurten voor de zege, dit na een wedstrijd die nooit echt stilviel. Het was Sofie De Vuyst, die oververdiend won. Een mooi, voorlopig, hoogtepunt voor een al geslaagd seizoen. Inge moest ondervinden dat ze nog altijd niet echt gerecupereerd was, maar kon de wedstrijd mooi uitrijden in de buik van het peloton. Zondag criterium voor de jeugd te Turnhout en wedstrijd voor de elites te Kortessem.
Ook nog even zeggen dat er vandaag ook een wedstrijd voor dames nieuwelingen werd verreden, te Bambrugge. Nathalie Verschelden reed een goede wedstrijd en werd mooi 11de. Ivy De Ridder, moest na enkele ronden de strijd staken, wegens teveel achterstand. (Veslag Beneluxteam)
Naast de renners klassementen speelt er nog meer in de wereld van de wielrennerij. Ook de 3 bekende merken Campagnolo, Shimano en SRAM doen onderling wedstrijdje.
Zowel Contador als Schleck rijden met SRAM. En zoals je weet werden zij de nummers 1 en 2 van de afgelopen Tour de France. Daar is SRAM apetrots op, zo trots dat ze zelfs een prachtig plaatje met alle etappewinnaars hebben gemaakt. Deze mannen reden met een limited edition van de SRAM Red groep net als Lance Armstrong, Fabian Cancellara, en Carlos Sastre. Deze limited edition met de graphics in het "tour geel" is vanaf begin september ook voor de consument leverbaar...tijdelijk, houd de etalage van je fietsenmaker dus in de gaten. Naast plek 1 en 2 had SRAM ook nog eens 18 dagen de gele trui in het bezit en won het klassement voor de beste ploeg. Of het falen van Armstrong iets met SRAM te maken heeft wordt nog uitgezocht
Sportvoedingsfabrikant Maxim heeft de Active Hydration Tablets aan zijn gamma toegevoegd. Deze compacte tabletten van 10 gram leveren door oplossing in water een hypotone dorstlesser op.
Naast koolhydraten bevat deze dorstlesser ook nog 9 vitamines en 3 mineralen. Bij duursporten zijn koolhydraten de belangrijkste energiebron. Het is dus aan te raden om ze tijdens de inspanning steeds bij de hand te hebben. En dat is nu juist de handigheid van dit nieuwste Maxim product. Men kan de compacte Active Hydration tabletten makkelijk meenemen en ze onderweg omtoveren tot een volwaardige energierijke dorstlesser. De enige voorwaarde is dat men drinkbaar water bij de hand moet hebben.
Met de tabletten kan men de dorstlesser indien gewenst natuurlijk ook al voor de start van de rit klaarmaken. En indien er de behoefte voor is zelfs onderweg. Dus vertrekken met een drinkbus water, er tijdens het fietsen afhankelijk van de hoeveelheid één of twee tabletten indoen, even schudden en klaar. Zo is men in staat om op elk moment de koolhydraatvoorraad aan te vullen en mede door de toegevoegde mineralen de vochtbalans op peil te houden.
De halveerbare tabletten zitten per 10 verpakt in een handige hersluitbare koker. Drie van deze tabletten leveren 750 ml dorstlessende sportdrank op. Er is de keuze tussen de smaken orange en grapefruit & lemon. Maxim Active Hydration Tablets kosten voor een verpakking van 10 tabletten 5,60 euro.
Infinito Performance Cycling Infinito Cycling is een nieuwe speler op de fietsenmarkt die zich richt op hoogwaardige producten en merken. "Ontstaan uit liefde voor de wielersport en haar producten, gericht op consumenten die deze liefde met ons delen. Bij Infinito Cycling draait alles om passie, uw passie voor het fietsen gecombineerd met onze passie voor het leveren van goede producten levert een geweldige combinatie op. Om goede eindproducten te maken kan slechts met goede basisproducten worden gewerkt want ook hier geldt dat de zwakste schakel de kracht van het product bepaald." "Een goed voorbeeld hiervan zijn de Infinito Full carbon wielsets. Verkrijgbaar in 38 en 60 mm velghoogte, leverbaar als full carbon clincher en full carbon tubular wielset met prijzen vanaf 799,00." www.infinito-cycling.com
Volgens Italian Cycling Journal die deze fotos publiceerde is de codenaam voor het frame R848′ hetzelfde als die van een frame dat eerder al te zien was op de Taipei International Cycle Show. Dat frame wordt geproduceerd door XPACE INDUSTRIAL, LTD. een fietsproducent uit Xiamen, China Vorige Vega modellen van De Rosa waren van aluminium info:www.italiaanseracefietsen.wordpress.com
De SUGOI Versa Jacket is jasje en bodywarmer in één.
Versa Jacket: vliegensvlug van jas naar bodywarmer en terug info: www.Grinta.be
De nieuwste aanwinst binnen de herfst/winter-collectie van SUGOI is de Versa Jacket. Het speciale aan de Versa Jacket is zijn veelzijdigheid: met één enkele beweging kunt u de mouwen van het jasje verwijderen en wordt de Versa Jacket een bodywarmer. Tien magneetjes als sluiting zorgen ervoor dat het vestje snel terug in een jas kan veranderd worden. Het nieuwste SUGOI-product houdt u niet alleen warm maar ook droog dankzij het regenbestendige en ademende textiel. Voor de goede zichtbaarheid heeft de Versa Jacket verschillende reflecterende accenten. Verkrijgbaar in zwart, chili-rood of midnight-kleur voor heren en in zwart, wit, apple, imperial of laguna-kleur voor dames. De prijs bedraagt 99,90 euro.
Italiaans helmpje Lazer heeft een Special Edition in Italiaanse driekleur van haar Road Warrior Helium helm in het assortiment zitten.
De helm is een replica van het hoofddeksel waarmee de Italiaanse kampioen Filippo Pozzato dit jaar regelmatig te zien is op de fiets. Deze Helium Lazer is volgens de fabrikant: Een superlichte fietshelm van maar 220 gram dankzij het gebruik van duurzame lichtgewicht materialen, en de toepassing van de nieuwste technologie waaronder het Rollsys passysteem en de interne ventilatie kanalen voor een optimale luchtstroom. Met het Rollsys passysteem kunt u via de draaiknop in 1 handomdraai de pasvorm van de fietshelm makkelijk aanpassen aan uw eigen wensen. Lazer was tevens dé fietshelm van o.a. top wielrenners Tom Boonen en Paolo Bettini. De prijs van bovenstaande Special Edition kon ik helaas niet achterhalen,maar de reguliere versie kwam ik op internet op verschillende websites tegen voor zon 198 euro Info:www.italiaanseracefietsen.wordpress.com
Nieuwe fietsen worden na de zomer duurder. Dat meldt Het Laatste Nieuws. De prijsstijging bedraagt gemiddeld 5 à 10 procent. "Oorzaak is de stijging van de dollar en de yen in Azië, waar de onderdelen worden gemaakt," zeggen fabrikanten.
De Accel Group, marktleider in Europa, kondigt voor dit najaar prijsstijgingen aan "tot 10 procent". In ons land verdeelt de groep fietsen van Sparta, Koga enBatavus. De prijsverhoging gaat in zodra de nieuwe modellen voor 2011 in de winkel staan. Naar verwachting is dat eind oktober/begin november.
Maar ook Belgische fabrikanten voorspellen een verhoging. "Tussen 5 en 10 procent," klinkt het bij Norta uit Olen, één van de oudste fietsenmakers van het land.
Onderdelen worden aangekocht in dollar en yen. De wisselkoers van die munten tegenover de euro steeg de laatste zes maanden met 20 procent, waardoor de fabrikanten duurder moeten inkopen. "Het aluminium en carbon voor de frames, het staal voor de vijzen en het rubber voor de banden worden ook steeds prijziger, net als het transport uit Azië," zegt Eddy Vandenberghe van Oxford uit Sint-Niklaas.
De prijsstijging treft alle soorten fietsen, van stadsfietsen en kinderfietsen over mountainbikes tot koersfietsen. Jaarlijks worden in België zo'n half miljoen fietsen verkocht. Gemiddeld geeft de Vlaming daar 600 euro aan uit.
De eerste wedstrijdhelft bleef redelijk gesloten en ook onze meisjes hielden zich aan de zijlijn. Later brak de wedstrijd open. Terwijl ik zoveel mogelijk energie spaarde achterin het peloton, waagden Steffy, Bo, Julia en Nathalie elk om beurt hun kans en putten zo de favorietes voor de titel uit. Tijdens de laatste ronde slaagde Bo erin om enkele kilometers uit de greep van het peloton te blijven. Haar aanval werd gevolgd door eentje van Daisy Depoorter en ondertussen had Steffy mij fantastisch naar voor gebracht om mijn geplande aanval op te zetten. Enkele hectometers voor de plaats die ik in gedachten had, demarreerde Gilke Croket en ik sprong met haar mee. Die laatste twee kilometers waren enorm spannend. Ik heb alles gegeven, maar Gilke en ik konden het niet afmaken. Op 50m van de finish sprintten de eersten ons voorbij en ik zag Steffy heel mooi 6e eindigen. Ik finishte nog 8e, Julia 10e , Bo 20e en Nathalie 23e. We hebben weer een mooi staaltje teamwork gezien en ik durf wedden dat er geen enkele fotograaf een foto heeft waar hij slechts één meisje(zonder 2e of 3e) van Beneluxteam op vastgelegd heeft (tenzij in een aanval natuurlijk!). Ook nog even vermelden dat ook Nathalie en Ivy knap 6e en 31e werden in de sprint bij de nieuwelingen. (Verslag Beneluxteam)
Dames Nieuwelingen
1
KOPECKY Lotte KON. W.C. STEEDS VOORAAN - KONTICH
2
LODEWYKS Dana WSC HAND IN HAND BAAL
3
SEGHERS Nele DE DIJLESPURTERS V.V. MECHELEN V.Z.W.
4
WERON Marine ASBL L´ENTENTE CYCLISTE DE SAINT GEORGES
5
JOCHEMS Chien KON. EDEGEM BICYCLE CLUB V.Z.W.
6
VERSCHELDEN Nathalie BENELUXTEAM
31
DE RIDDER Ivy BENELUX TEAM
Dames Juniores
1
DERGENT Eveline DE DIJLESPURTERS V.V. MECHELEN V.Z.W.
2
VAN LIERDE Morgane R. VELO-CLUB OTTIGNIES BLANCS GILETS
3
LODEWYKS Steffi WSC HAND IN HAND BAAL
4
BOGAERT Lisa C.T.- DJ.MATIC-KORTRIJK
5
DE ROOVER Eline W.C. VOS SPORTIEF SINT- LENAARTS
6
VAN DEN HAUTE Steffy AFDELING OOST-VLAANDEREN WBV - VZW