Flying Tom Goes Triathlon
The journey from 0 to Ironman
Over mijzelf
Ik ben Tom Verbruggen
Ik ben een man en woon in Sint-Lievens-houtem () en mijn beroep is piloot.
Ik ben geboren op 08/08/1974 en ben nu dus 50 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Triatlon, voetbal en luchtvaart.
Ik ben gelukkig getrouwd met Anja en ben papa van twee toffe kids, Gilles en Laure-Lise.
Andere Triatlonbloggers en links
  • Christophe
  • mc millan running calculator
  • Norbert Ironman
  • Ironmac
  • Trainer Michel Geerinck
  • Triatlon Start
  • 3 Athlon
  • Triatlon Duatlon Wetteren
  • Slowtwitch Triatlon forum
  • Kris Duhayon
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Inhoud blog
  • Nieuwe blog
  • still alive
  • Verslag Ironman Regensburg 2011
  • I am an Ironman !!!
  • D-1
    30-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.train eat sleep
    Nog steeds in een hotel in Moskou. Een goed hotel gelukkig. Voor mijn normen is dat een hotel met een goed bed, een propere badkamer en een degelijke fitness en toegang tot een zwembad. Het zwembad is wel maar 15 a 17m lang, (heb het afgemeten door stappen te tellen) maar goed genoeg om watergevoel te kweken.
    Voor de rest zijn mijn dagen nu gevuld met trainen eten en slapen, ik moet namelijk wachten op de volgende vlucht. Die kan binnen 2u zijn of gewoon pas binnen 2 dagen.

    Gisteren gezwommen: 200m inzwemmen, dan 10' techniek drills, 10' met paddles, 20' tempo (ik denk 1000m onder 20' maar niet officieel natuurlijk) en 10' relax uitzwemmen. Alles samen zo een goede 2500m denk ik.

    Dan een beetje gerust en opnieuw de fitness in voor 60' hometrainer tegen hartslag 142 en 100rpm, direkt erna 5km gelopen tegen 12km/u, en een km tegen 13km/u. Geen problemen, een trainingsdag van 2u15, ongeveer de tijd die ik nodig zal hebben volgende zaterdag (mik op alles dat minder is dan 2u30).

    Linkervoet (binnenkant enkel) doet wat zeurderig pijn, twijfel om vandaag te lopen bang voor een microfractuur, maar dat botst met geweten, want heb zo het gevoel dat ik geen training mag missen. Heb ook het trainingsprogramma voor volgende week gekregen, duidelijk een taperweek, hoewel wel elke dag getraind wordt. Volgende week moet ik een wetsuit aanschaffen/huren want dat heb ik nog niet en zal ik nog een openwatertraining moeten inlassen om dat eens te proberen.

    Do Zvidanja (russisch voor slukes)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-05-2010, 12:09 geschreven door Tom  
    29-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mannen op de maan

    Vandaag nog welgeteld 1 week voor de eerste echte wedstrijd van het jaar. Wat zeg ik, nog 7 dagen !!! Al 10 dagen serieus op m'n eten aan het letten, geen druppel alcohol meer aangeraakt, dat geeft enerzijds een redelijk zen-gevoel, aan de andere kant stijgt de mentale en fysieke spanning die hopelijk op het juiste moment volgende zaterdag tot ontploffing komt.

    Deze week begon op sportvlak bizonder zwak. Van maandag tot woensdag gene klop gedaan, en u zal zich afvragen hoe dat kwam. Ewel dat kwam omdat ik de halve wereldbol heb overgevlogen beste lezer. Ik kan gerust zeggen, 1 van de hoogtepunten tot dusver op vlieggebied. Een aantal jaren geleden vloog ik al eens met een zieke patient van Sri Lanka naar Melbourne, via Singapore en dat was ook top. De vlucht van deze week staat in mijn boek nu op dezelfde hoogte.
    Het was een vlucht die ons de eerste dag van Londen naar Tulsa (oklahoma) bracht, via een refuelling stop in Goose Bay (newfoundland). Na een nachtje terug vertrokken naar Edmonton in Canada (net ten noorden van Calgary) en na een rustpauze daar, de lange vlucht naar Moskou via Sondrestromfjord in Groenland (of zoals de eskimos het zeggen Kangerlussuac). (BGSF)
    map
    Het speciale aan deze vlucht was dat ik nooit eerder zo noordelijk vloog. Sondrestromfjord ligt halverwege de westkust van Groenland, maar bij het vertrek uit dit maanlandschap vlieg je nog meer noordelijker om de korste afstand naar moskou te vinden, en dan ben je wel heel dicht bij de noordpool. Voor de specialisten, de gemiddelde breedtegraad waarop gevlogen werd was 72graden noord. (is dat geen programma op VT4?)
    Het straffe hieraan vond ik dat je je zeer klein op de wereldbol voelt en nog kleiner in het heelal. Oei zo filosofisch. Hoe komt dat ? 
    Het is namelijk zo dat de aarde rond de zon draait in een elliptische baan. in de zomer draaien we korter bij de zon en in de winter verder weg. Onze aarde draait ook nog eens om zijn as (daardoor hebben we dag en nacht) maar die as is niet loodrecht van boven naar beneden maar staat onder een hoek van 23,5 graden geinclineerd. In de zomer is het dan zo dat alle gebieden boven de 66,5ste breedtegraad (90 - 23,5)geen echte nacht kennen, maar dat zelfs wanneer het nacht zou moeten zijn, de zon schijnt. op 21 juni is het dan zo voor alle gebieden boven deze breedtegraad het geval en in ons belgenlandje is het dan de langste dag, daarna korten de dagen weer tot 21 december waarin we de kortste dag kennen. Tot zover het planetair weerpraatje
    Dus beste lezer, ik bevond me in dit gebied en zag deze bovenstaande theorie werkelijkheid worden, en dat gaf een gevoel van ontzag en realisatie van welk klein element we zijn op deze aardbol. In de praktijk vertrokken we om 14u lokale tijd in Edmonton op dinsdag en vlogen we naar moskou om daar om 12 uur lokale tijd aan te komen. In Sondrestromfjord (een basis gebouwd door de amerikaanders om vliegers over te vliegen naar engeland in WOII) moesten ze speciaal voor ons de vliegplein open doen. Een heus maandlandschap was dit, desolaat en omsingeld door enerzijds de zee en anderzijds een gigantische ijsvlakte met ijsberen and what not. Daar was het 1u30 lokale tijd  des nachts als we landen en jawel de zon scheen nog. In de winter zou hier het poollicht perfect zichtbaar zijn, nu niet. We hebben het dus in de nacht van dinsdag op woensdag nooit donker zien worden. Qua jetlag en lichaamsritmeverstoringseffectconsequentie kan dat tellen. Ik ben dus ook gecrascht in mijn beddeke in moskou tot donderdagmorgen, alwaar ik direkt 2 trainingen heb volbracht. 1 u gezwommen, maar ook nog 10 minuten gebabbeld over vliegers met een ex-collega van mijn vorig bedrijf die toevallig in het baantje naast mij aan het zwemmen was , en daarna 9 km op de loopband met 12 minuten zwaar tempo (tot 16,5km/u).
    Gisteren niks, buiten assistentie verleent met het vervangen van een brandstofpomp op de vlieger, want die was naar de vaantjes.
    Vandaag 3 trainingen op den boek: Zwemmen, fietsen en lopen. 3u werk voor de boeg. Zal morgen zeggen hoe het was.

    Slukes


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-05-2010, 15:43 geschreven door Tom  
    Foto
    Resultaten 2011:

    26/03/11: Lentejogging Reet: 14,2km in 1u00:50, 29/88
    17/04/11: Marathon Antwerpen: 3u39, 535/1492

    Resultaten 2010:

    08/05/10 : 1/2 marathon Ivo Van Damme Classic Veltem-Beisem : forfait
    05/06/10 : 1/4 triatlon St.Laureins - Boerekreektriatlon: 2u22
    27/06/10 : 112 triatlon Neerpelt: 5u35
    25/07/10 : 70.3 Ironman Antwerpen - Marc Herremans: 5u08, 609/1202


    Resultaten 2009:

    - 1/4 triatlon Donkmeer 01/08/09 - 2u38
    - Marathon Brussel 04/10/09 - 3u56


    Besttijden:

    5 km lopen : 21min23 sec (10/2009)
    10km lopen : 42min17 sec (26/03/2011)
    marathon : 3u56 (04/10/2009)
    Blog als favoriet !
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Archief per week
  • 26/08-01/09 2013
  • 28/11-04/12 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 07/12-13/12 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs