Flying Tom Goes Triathlon
The journey from 0 to Ironman
Over mijzelf
Ik ben Tom Verbruggen
Ik ben een man en woon in Sint-Lievens-houtem () en mijn beroep is piloot.
Ik ben geboren op 08/08/1974 en ben nu dus 50 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Triatlon, voetbal en luchtvaart.
Ik ben gelukkig getrouwd met Anja en ben papa van twee toffe kids, Gilles en Laure-Lise.
Andere Triatlonbloggers en links
  • Christophe
  • mc millan running calculator
  • Norbert Ironman
  • Ironmac
  • Trainer Michel Geerinck
  • Triatlon Start
  • 3 Athlon
  • Triatlon Duatlon Wetteren
  • Slowtwitch Triatlon forum
  • Kris Duhayon
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zoeken in blog

    Inhoud blog
  • Nieuwe blog
  • still alive
  • Verslag Ironman Regensburg 2011
  • I am an Ironman !!!
  • D-1
    06-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.valse start
    Pff, dat was dus een valse start...
    Het aanleren van een nieuwe vlieger en het opstarten van een trainingsprogramma dat ging blijkbaar niet goed samen. Ik kan terecht spreken dat ik mijn start gemist heb. Nu geen nood want ik denk dat ik zowieso wel redelijk op tijd begonnen ben. Maar er mogen nu wel geen steken meer vallen.
    Na mijn thuiskomst nog allerhande papperassen in orde moeten maken voor mijn vliegvergunning up te daten, en ook de laatste fase van de training volbracht, namelijk 4 landingen doen op het eigenlijke toestel, ipv de simulator. Daarnaast heb ik mijn 'vrije' tijd gebruikt om mijn dakoversteek dicht te maken met cederplanken zodat ik binnenkort mijn dak kan isoleren voor de winter. Maar dat is nu allemaal gebeurd en zo heb ik me voorgenomen om mijn trainingsprogramma deze week te laten starten en dat begon goed, met op maandag ... een rustdag
    Gisteren nog de laatste hand gelegd aan mijn dak en 's avonds toch erin geslaagd om te gaan lopen. Mijn nieuwe Garmin vond wel geen satellieten en zodoende had ik geen afstand of snelheidindicatie, en zelfs geen overzicht tijdens het lopen. Zal toch het boekske eens moeten lezen
    Enfin, thuisgekomen na 45min non-stop met een redelijke snelheid naar mijn gevoel en verbaasd over het feit dat ik mijn hartslag rond de 130 heb weten houden. Zou er dan toch nog wat conditie over zijn ?? Gewicht is er zeker nog over, maar daar wordt aan gewerkt.
    Vandaag moment van de waarheid want zal ik er in slagen om voor de 2de dag op rij te gaan sporten? Fietsen meer bepaald ? Het antwoord op deze prangende vragen zal u hier kunnen lezen ...

    tot de volgende




    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-10-2010, 10:07 geschreven door Tom  
    19-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dieseltje

    Ik ben een diesel, dat is wel duidelijk. Na de goede start op maandag, was er op dinsdag, woensdag en donderdag niets te melden op sportgebied. Ik was gewoon te moe om na een dag vliegtraining nog iets te kunnen doen op sportvlak. Gisteren heb ik dan een goede loopsessie gedaan met gebruik van mijn nieuw folieke. Ik heb me namelijk in solden een nieuwe hartslagmeter gekocht. De vorige liet te veel steken vallen, je moest elke keer nieuwe batterijen steken in de footpod en was voor de komende jaren gewoon te gelimiteerd. Toen ik hier vorige week in Best Buy rondliep, zag ik plots de Garmin Forerunner 305 voor 160 dollar (ongeveer 115 euro). Het is een redelijk omvangrijke hartslagmeter die niet enkel hartslag meet maar ook snelheid, afstand, hoogte, gradient, laptijden, ... en dit zowel voor fietsen als lopen, want alles wordt via GPS satellieten ontvangen. Hierdoor kan ik ook op de blog iets extra aanbieden want ik kan via google earth mijn gelopen of gefietst traject illustreren, alsook mijn statistische gegevens  (hartslag , snelheid, ...) Hier mijn training van gisteren, 3 x 20min zeer rustig met ertussen 5 min passieve rust met stretching.

    Hier het gelopen parcour, in de marshlands van secaucus, New Jersey.



    De geel-zwarte bolletjes zijn het loopparcours, maar klein in vergelijking van de grote kaart, om de ligging aan te tonen ten opzichte van Manhattan.

    Het resultaat was 9km, gemiddelde hartslag 129, 770 cal.
    Vandaag na een vreselijk lange simulatorsessie (waarin onder andere alle motoren in brand stonden vanwege vogels, landingen bij zichtbaarheid van minder dan 200m, enz...) een half uurtje gaan fietsen met RPM >100 en wat core strength. Hopelijk is het dieseltje aangeslagen, want het is een zware opgave om gezond te blijven eten in de states.

    Greetz


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    19-09-2010, 03:37 geschreven door Tom  
    14-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.And we're off !!!
    En we zijn gestart ...
    Vandaag de eerste training van het immense trainingsprogramma dat voor me ligt. De grote lijnen zijn uitgezet, de principes zijn uitgedokterd, nu de details invullen en zo goed mogelijk proberen volgen. Deze week draagt de codenaam B1.1 = Base block 1, week 1.

    Het programma voor deze week ziet er als volgt uit

    maandag: 2150m zwemmen focus op techniek en uithouding
    dinsdag: 1u fietsen op spinbike focus op trapfrequentie >95 en een kracht workout
    woensdag: 3x20 min lopen, met 30 min core-training
    donderdag: 2500m zwemmen, techniek en uithouding
    vrijdag: 2x30 min lopen, 30min core training
    zaterdag: 30 min vetloop, 1 u spinning en een kracht circuit
    zondag: 60 min lopen, 30 min non-stop zwemmen (+/- 2000m)

    Dus B1.1, dag 1 was vandaag en ik heb 2150m gezwommen. Dat ging lekker.
    de training was: 2 x 200m inzwemmen, dan 8 x 100m techniek drills, 5 x 50m benen met rollen, 2x 300 crawl en 100m uitzwemmen.
    Het begin was dus vrij relax, maar achteraf voelde ik toch dat ik een tijdje heb stilgelegen.

    Vandaag veel geleerd in de simulator. Onze instructeur is een ex-marine piloot , die nog in Vietnam met helicopters gevlogen heeft en daarna met 747's bij TWA. Een zeer professionele en pragmatische man. Op een paar uur tijd enorm veel opgestoken en opnieuw beseft dat een vliegvergunning of license niet het eindpunt is, maar gewoon een 'license to learn'.
    En dat is ook wat ik ga doen...

    See u later ...
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-09-2010, 05:26 geschreven door Tom  
    09-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.back to school and back to training
    Greetings from the joenaaited steeds of amerika !
    Net zoals Gilles en Laure-Lise ben ook ik terug naar de school gestuurd. Ditmaal is de school gevestigd in New Jersey, nabij de luchthaven Teterboro, op 20km rijden van New York City, hoewel ik van de stad nog niet veel gezien heb. Ik ga terug naar school om op een nieuw type toestel te leren vliegen. Het gaat hier om de Dassault Falcon 900LX, een verbeterde versie van de 900EX Easy. Het vliegtuig is een grotere versie van hetgeen ik nu mee vlieg , maar omwille van het feit dat het uitgerust is met een ander besturingssysteem moet ik opnieuw les volgen. Dat omvat theorielessen over de systemen, computersimulaties van het besturingssysteem of avionics en sessies in de full flight simulator, waar alle mogelijke noodgevallen worden getraind, in die mate dat als er ooit zeg maar een motor in brand schiet er zeer routinematig te werk wordt gegaan en het vliegtuig veilig aan de grond wordt gezet.
    Het vliegtuig waar ik nu mee leer vliegen is zowat het modernste wat er op de markt te verkrijgen is, het avionics systeem lijkt zo weggelopen uit star wars. De 4 tv schermen in de cockpit omvatten alle mogelijke instrumenten, kunnen geconfigureerd worden op alle mogelijke wijzen en worden bediend met een trackball (zeg maar muis...)
    Maar het vergt wel een serieuze inspanning om alles gestudeerd te krijgen.
    Hierdoor is het op trainingsgebied wel een beetje kalmer. Na Antwerpen is er niet veel meer in huis gekomen van een degelijke training, ben wel bezig gebleven maar door kleine blessures, vakantie en een uitgeregend Viersel (forfait gegeven) heb ik maar een welverdiende rustperiode van 6 weken ingebouwd om reserves op te bouwen tegen de volgende trainingsperiode. Die mij dan klaar moet stomen tegen een Ironman in juni-juli 2011, meer dan waarschijnlijk Ironman Zurich.

    En die training zal van start gaan op 12 september, maandag dus.
    Ik zal nu zelf mijn trainingsschema opstellen, omwille van mijn wisselend werk en ook omdat budgettair beter is, er zijn namelijk nog een paar dingen aan te schaffen en anders wordt alles wel een beetje to kostelijk.

    Op maandag starten we dus met het eerste gedeelte. Dat eerste gedeelte zal tot eind maart 2011 duren en is de grote algemene en vooral aerobe basis. 7 blokken van 4 weken, elk blok met langere duur (elk blok + 12% tov vorige). Elk blok is opgebouwd als volgt:

    week 1: loopweek
    week 2: zwemweek
    week 3: fietsweek
    week 4: herstelweek

    Ik ben dus nu wel een beetje bezig maar enkel om het lichaam in beweging te houden, niets meer. Ik kan niet wachten tot ik maandag aan de echte training kan beginnen. In het begin zal alles aan zeer rustig tempo gebeuren met het doel om zoveel mogelijk aerobe basis te leggen, daarbij het gewicht terugbrengend tot 75kg tegen het einde van het jaar. Veel volumetraining dus aan lage hartslag. Het zwemmen wordt opgedreven met nadruk op techniek en het fietsen wordt de discipline waarin ik zoveel mogelijk snelheid kan maken tegen lage hartslag zodat ik tijdens de ironman nog fris aan het lopen kan beginnen.

    Nu eerst nog even studeren en naar school,

    catch you later dudes,


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-09-2010, 19:53 geschreven door Tom  
    Foto
    Resultaten 2011:

    26/03/11: Lentejogging Reet: 14,2km in 1u00:50, 29/88
    17/04/11: Marathon Antwerpen: 3u39, 535/1492

    Resultaten 2010:

    08/05/10 : 1/2 marathon Ivo Van Damme Classic Veltem-Beisem : forfait
    05/06/10 : 1/4 triatlon St.Laureins - Boerekreektriatlon: 2u22
    27/06/10 : 112 triatlon Neerpelt: 5u35
    25/07/10 : 70.3 Ironman Antwerpen - Marc Herremans: 5u08, 609/1202


    Resultaten 2009:

    - 1/4 triatlon Donkmeer 01/08/09 - 2u38
    - Marathon Brussel 04/10/09 - 3u56


    Besttijden:

    5 km lopen : 21min23 sec (10/2009)
    10km lopen : 42min17 sec (26/03/2011)
    marathon : 3u56 (04/10/2009)
    Blog als favoriet !
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Archief per week
  • 26/08-01/09 2013
  • 28/11-04/12 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 07/12-13/12 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs