Le Grand Prix Pino CERAMI 2010 Donderdag 8 april Vorige editie was in 2008 met als winnaar; 1.CALGAGNI Patrick (CH) 2.VISCONTI Giovanni (I) 3.VANLANDCHOOT James
De Felt F5 is van high modulus carbon frame en vork afgemonteerd met Shimano 105 componenten. Felt F5 is met (eigen) aluminum stuur, Felt 1.4 6061 Butted Aluminum, stem; Felt 1.2 6061 Aluminum 3D Forged Ø31.8mm w/ +/-7° Rise en een carbonnen seatpost; Felt 1.2 Carbon Fiber Design, Ø27.2mm, 315mm Felt F5 heeft een Felt 1.3 zadel. Mavic wielen CXP-22S en DT spaken.
Een band die niet lek rijdt Bandenfabrikant Vittoria heeft de 'Pavé EVO CG' voorgesteld. Een band die gebruikt wordt door Rabobank, Vacansoleil en ook uitgetest is door Team Cervélo op enkele kasseizones. Volgens de public relations is het natuurlijk 'hoogstwaarschijnlijk de sterkste tube in de markt die geschikt is voor alle type weersomstandigheden'. Het hart van de tube is het karkas, klinkt het lyrisch. Dat bestaat uit rubber en een aantal katoenen draden per inch (TPI). Als er meer draden gebruikt worden, is er minder rubber nodig waardoor de tube flexibeler wordt en comfortabel. De 'Pavé EVO CG' heeft 320 draden per inch, waardoor de band op venijnige kasseien ten allen tijde een goede grip heeft en de veiligheid verhoogt. Ook de anti-leklagen van de band zijn verstevigd. Er is ook een latex luchtkamer en Kevlar toegevoegd aan de zijkanten als extra bescherming. De Italiaanse bandenfabrikant voegt er fijntjes aan toe dat ze sinds 1978 al zestien keer Parijs-Roubaix won. De eerste was Francesco Moser. De laatste voorlopig Stuart O'Grady. Open Pave Evo CG 700c x 24mm
Vittoria Vouwband Open Pave Evo CG
Speciaal voor diegenen die het hele jaar door fietsen, op allerlei soorten wegen (asfalt, kasseien enz.) of voor de wielrenners die zich meten in de klassiekers van Noord Europa en in alle weersomstandigheden. - Met het nieuwe Corespun K2 karkas (50% Polycotton, 50% Kevlar®) is de Open Pavé EVO CG waarschijnlijk de sterkste band op de markt. - Gecombineert met het Kevlar® SiO2 3D rubbermengsel en een handgemaakt karkas krijgt men een groen-zwarte CG band die zelfs oplicht op de wegen rond Roubaix, maar evenzeer in uw persoonlijke uitdagingen.
Koga CobbleCrosser Klaar voor de keien! Een speciale fiets voor Skil-Shimano tijdens Parijs-Roubaix
Het persbericht gaat als volgt: 'Innovatie is een belangrijke pijler onder het beleid van de Skil-Shimano ploeg. Niet alleen op bijvoorbeeld het gebied van trainingsbegeleiding, voeding en mentale begeleiding, maar ook op het terrein van technologische ontwikkeling. Zo werken de renners en begeleiding van Skil-Shimano nauw en actief samen met Shimano, Koga en overige technische partners. Deze samenwerking leidde tot de ontwikkeling en productie van de Koga Cobblecrosser, een speciale fiets voor Parijs-Roubaix. De toepasselijk genaamde Cobblecrosser moet de renners onder zowel natte als droge omstandigheden optimaal over de moordende kasseistroken loodsen. Het scandium frame is schokdempend met grotere doorvoerruimte bij remmen en wielen. De remmen zijn van het cantilever-type en de versterkte 32 spaaks wielset met lage aluminium velgen werd eveneens speciaal door Shimano geselecteerd met het oog op optimale demping. De Cobblecrosser is daarnaast uitgerust met het elektronische Di2 schakelsysteem van Shimano en speciale satellite shifters zodat de renners op de kasseistroken ook met de handen bovenop het stuur kunnen schakelen. De Cobblecrosser heeft een gitzwart frame en in de graphics wordt subtiel verwezen naar de moordende kasseien.'.
Namens Skil-Shimano komen de volgende renners zondag aan het vertrek in Parijs-Roubaix: Mitchell Docker, Koen de Kort, Floris Goesinnen, Roy Curvers, Robert Wagner, Steve Houanard, Tom Veelers en Robin Chaigneau
Zat en Zon 3 & 4 april Zijn het de verdere verplaatsingen, het weer, de klokken, het verlof of iets anders ... MAAR afgelopen weekend waren we met beduidend minder dan de weken ervoor
Zaterdag vroeg uit de veren om naar Turnhout te trekken. Met 4+1 (Eddy had zoals verleden seizoen weer ongeveer 15 min voor op de groep )het ritje in Turnhout afgehaspeld. Het gekende parcours met de nodige heuvels (lees mini hellingen waar ooit eens een zekere FDG een serieus cartouche op verschoot ) en regen zoals echt Flandrienweer moet zijn. Droog aan de eerste bevoorrading geraakt maar toch maar besloten om na de thee en koffie het regenjasje aan te trekken en dat was blijkbaar niet onterecht. Laatste half uur ook droog en dan konden we wat spelen met het tempo en de tegenstand van ene Jartazzi die dacht dat hij voor de groep kon blijven uitrijden maar dan kwam de in ons naar boven ...
Daarna een lekkere douche en terug naar de manège Daar het groepje thuisrijders nog gezien die duidelijk droog waren gebleven. Samen nog wat gedronkend en nagebabbeld.
De zondag dan ... het is bijna niet te geloven maar we zijn droog gebleven maar ... hebben moeten inkorten en doorrijden. Dat laatste was voor de Kris en dn Ivo geen probleem. Iets meer dan 60 km op de teller en droog dat was de opdracht. Opdracht volbracht zou ik zeggen want toen we het Waesmeer opreden begon het te regenen maar dat kon ons niet deren want met een of van achter het glas viel dat best mee ;-)
Komende zaterdag naar Riemst, een ritje in de buurt van Maastricht voor de klimmers dus want we rijden ook richting Luik op.
Enne nadien, want dat heb ik afgelopen zaterdag goed gezien en onthouden, krachtvoer in de manège Een spaghetti wel te verstaan ;-) (Verslag WTC De 4 Kronen)
Duivel wordt Wacko Jacko Zoek niet langer naar de Duivel langs de parcoursen van grote wielerkoersen. Kunstenaar Didi Senft trekt nu met een Jacko Bike langs de wedstrijden. Senft wil dertien landen aandoen met zijn vier meter lange fiets, waarmee hij de muziek van de overleden Michael Jackson wil promoten. En natuurlijk ook een beetje Didi Senft zelf...
Ribbels dijkpad Tielrode De gecontesteerde ribbels op het dijkpad in Tielrode, die dienen om de snelheid op het pad te temperen, zijn verwijderd door Waterwegen en Zeekanaal. Vooral jonge gezinnen met kinderwagens, fietsers met kinderzitjes en rolstoelgebruikers klaagden over de ribbels. Momenteel bekijkt men, in samenspraak met de gemeente, op welke andere manier de snelheid kan geremd worden.
Gendarmes leggen Carrefour de l'Arbre droog Fransen kondigen nultolerantie af voor alcohol tijdens Parijs-Roubaix
Een leger van 200 Franse gendarmes, aangevuld met Belgische politiemensen uit de grensstreek, zal in de buurt van Carrefour de l'Arbre strikt toezien op het algemeen alcoholverbod tijdens Parijs-Roubaix. Om een herhaling van de baldadigheden van de voorbije jaren te vermijden, geldt de nultolerantie. Duizenden Vlamingen verzamelen elk jaar aan het Carrefour de l' Arbre, 'het kruispunt van de boom', de beruchte vijfsterren kasseistrook net over de Frans-Belgische grens in Baisieux, om de wielergoden in de laatste kilometers voor de velodroom van Roubaix toe te juichen. Meermaals al besliste deze strook over de winnaar van de Helleklassieker. Maar de jongste jaren kreeg het knooppunt een kwalijke reputatie, in zoverre zelfs dat burgemeester Delrue van Baissieux ermee dreigde de toegang tot de fameuze kasseistrook te verbieden. Zover zal het zondag niet komen, maar in samenspraak met de burgemeesters en organisator ASO neemt de Franse gendarmerie een aantal maatregelen om het wangedrag van dronken supporters uit de wereld te helpen.
Baldadigheden
'Parijs-Roubaix moet ook aan de kasseien van Carrefour de l'Arbre weer een wieler- en volksfeest worden, zoals de koningin der klassiekers in het verleden altijd was', zegt kolonel Regis Fohrer, als commandant van de Franse gendarmerie verantwoordelijk voor de veiligheid in de sector rond het Carrefour de l'Arbre. 'De jongste drie jaar zagen wij helaas een opmerkelijke verandering van het publiek dat rond l' Arbre toestroomde. Het massale drankgebruik langs het parcours, vaak al van de vrijdag en de zaterdag voor de koers, ontaardde in vechtpartijen en het bekogelen van karavaanwagens met stenen en blikjes. Om nog maar te zwijgen van de afvalberg die werd achtergelaten. Blijkbaar vergisten sommige supporters zich van plaats: we werden geconfronteerd met toestanden die je normaal alleen bij voetbalhooliganisme zou verwachten.'
Vanaf vrijdagochtend geldt daarom langs de kasseistroken rond het Carrefour een strikt verbod op de consumptie en de verkoop van alcoholische dranken op de openbare weg. Vanaf zondagochtend 9 uur komt daar nog een algeheel rijverbod op de kasseistroken bij en worden al campingcars verwezen naar de parkeerzone in Camphin-en-Pévèle. Waar de voorbije jaren hoop en al een paar tientallen politiemensen present waren, zal zondag een leger van 200 Franse gendarmes toezien op het drankverbod. 'We krijgen daarbij ook assistentie van een twintigtal Frans- en Nederlandstalige Belgische politiemensen. En we zetten voor de eerste keer acht gendarmes te paard in. Bovendien zal het parcours vanuit de lucht in de gaten worden gehouden door een helikopter met camera's', aldus Fohrer.
Niet fouilleren
De kolonel is formeel: tijdens Parijs-Roubaix geldt de nultolerantie voor alcohol. Ook wie een paar blikjes bier in zijn rugzak heeft verstopt, kan dus tegen de lamp lopen. 'We gaan de mensen niet fouilleren, maar wie alcohol drinkt langs het parcours riskeert te worden opgepakt of een proces-verbaal.'
Of de soep ook zo heet zal gegeten worden, blijft de vraag. Burgemeester Dufermont van Camphin-en-Pévèle klinkt iets milder. 'Er is een verschil tussen de letter en de geest van de wet. We willen geen heksenjacht ontketenen. Maar dat er iets moest gebeuren, staat buiten kijf. Parijs-Roubaix ontaardde in een feest van de commerce voor de bierhandelaars. Sommigen sleten hier tien- tot vijftienduizend biertjes tijdens Parijs-Roubaix. Met als gevolg dat honderden toeschouwers in staat van dronkenschap de grenzen van het toelaatbare overschreden.'
Als Nederlandstalig lid van de 'Vrienden van Paris-Roubaix' voegt Hubert Couplet er nog een andere kwalijke uitwas van de jongste jaren aan toe. 'We zien steeds meer extremistische Flaminganten die zich agressief gedragen langs het parcours. Ook dat schaadt het imago van de Vlamingen', aldus Couplet.
Christophe Impens, managing director van Golazo Sports en verantwoordelijk voor de organisatie van de Ronde van Vlaanderen voor wielertoeristen, is niet te spreken over de uithaal van de Zwalmse burgemeester Bruno Tuybens in de media. Die had zaterdag al, nog tijdens de Ronde, gefoeterd over het afval langs de Zwalmse wegen.
Impens: "Ik begrijp de reactie van de burgemeester niet. Wij zijn onze verplichtingen van het convenant dat we vorige week met de gemeenten van de Vlaamse Ardennen ondertekenden, nagekomen. In totaal werden meer dan 155 afvalcontainers en 110 mobiele toiletten geplaatst. Dus het is niet zo dat we het aspect milieuvriendelijkheid uit het oog verloren. De Ronde voor wielertoeristen was properder dan ooit." Dat er bidons langs de Paddestraat lagen, is de logica zelve, aldus nog Impens. "Wielertoeristen gooien die bidons niet weg, op kasseien stuiteren ze nu eenmaal uit de bidonhouder. " De 'buitensporige' reactie van Tuybens vindt Impens naar eigen zeggen een kaakslag voor het wielertoerisme.
"Zowel de wielertoerist zelf als wij als organisatie worden hierdoor koud gepakt. Op paasmaandag zat ik zelf op de fiets en reed de finale van de Ronde... Weet je wat ik heb gezien? Veel troep langs de kant van de weg, ja. Maar wel frietzakken, lege bierbekertjes en blikjes frisdrank. En da's heus niet de troep die de wielertoeristen op zaterdag hebben achtergelaten. Dat is een restant van zondag. En toch komt het altijd maar weer op de nek van de wielertoerist terecht." info; www.grinta.be
Oakley Split Jacket voor smallere gezichten Oakley brengt een nieuwe sportbril op de markt, de Split Jacket. Het is een bril voor iedereen die verliefd is op sport en er een krachtige levensstijl op nahoudt.
De nieuwste creatie van de brillenfabrikant, de Split Jacket, heeft verwisselbare glazen en een revolutionair design. Het SwitchLock systeem, dat we ook al zagen op de Jawbone, zorgt ervoor dat je je glazen snel en gemakkelijk kunt wisselen. Mensen met een smaller gezicht mogen zich gelukkig prijzen want de Split Jacket heeft speciaal voor hen een smallere montuur. Sporten met deze bril vormt uiteraard geen enkel probleem want special nose-pads houden de bril beter op zijn plaats.
Vermarc lanceert Linea-collectie Met het ontwikkelen van de Linea fietskledinglijn creëerden de designers van Vermarc een complete collectie bovenkleding. Het assortiment bestaat uit een trui met korte- en lange mouwen, een bodywarmer en een technical jacket. Voor de truien werden de Microquadro stoffen in de kwaliteiten Light en Heavy gebruikt. Het vest is een combinatie van Windtex en Roubaix stof.
Het Linea zomershirt met korte mouwen en korte rits is er in de MQ Light kwaliteit. Deze lichte stof heeft een unieke structuur en als belangrijkste eigenschap dat ze vochtabsorberend is en snel droogt. In de drie kleuruitvoeringen wit en blauw met zwart, wit met rode en zwarte accenten en zwart met rood en wit.
Het Linea shirt met lange mouwen en lange rits is uit het iets dikkere MQ Heavy stof gemaakt. Dit shirt heeft dezelfde vochtabsorberende en drogende eigenschappen dan de Linea met korte mouwen waardoor het zeer geschikt is om ze tijdens de tussenseizoenen te dragen. Is er in de drie kleuren blauw, zwart en wit met respectievelijk wit zwarte, rood witte en rood zwarte horizontale strepen.
Als het 's morgens of 's avonds iets te fris is om enkel een trui te dragen dan kan de nieuwe Linea Kaos bodywarmer voor een oplossing zorgen. Het MQ Heavy stof van de mouwloze bodywarmer heeft dezelfde technische kwaliteiten dan het shirt met lange mouwen. Doormiddel van de lange rits is de Linea Kaos makkelijk over andere kledingsstukken aan te trekken. In de twee kleuren blauw en zwart met wit zwarte en rood witte designs.
Om de koude nog beter te trotseren is er tenslotte het Linea Technical Jacket. Dit is een iets dikker trainingsvest met lange rits dat samengesteld is uit Roubaix en Windtex stof. Roubaix is een soepele stof die door zijn elasticiteit de beste pasvorm aanneemt. Binnenin gecoat met polar free voor de ideale warmte en vochtafvoer. De Windtex gedeelten zijn licht, zeer elastisch, wind- en waterdicht en hebben een ademend membraan. Belangrijkste eigenschap van het Linea jacket is dat het een zeer hoge isoleerwaarde heeft, droog blijft en toch licht en comfortabel om te dragen is. De twee beschikbare kleuren zijn hoofdzakelijk blauw met ter hoogte van de borst een witte en zwarte streep en een zwart vest met een rode en witte horizontale streep. Alle Linea kledingstukken zijn voorzien van drie achterzakken. De volledige Linea collectie is er In de maten S tot 8XL.
Adviesverkoopprijzen: Shirt korte mouw: 57 euro Shirt lange mouw: 62,30 euro Kaos body: 61,50 euro Technical vest: 133,30 euro
Zaterdag 4 april 2010 Een mooi groepje op 't appel. Vandaag voerden onze kopmannen ons via Weert, Branst en veel ander moois richting Brussel om de eerste heuveltjes een bezoekje te brengen. Eerst zag het er naar uit dat we het droog gingen houden maar plots nam het "echte Flandrienweer" het heft in handen en bezorgde ons enkele regenbuien die gepaard gingen met een redelijke tegenwind. Mede dankzij wegenwerken werden we in de rand rond Brussel gedwongen enkele drukken banen te trotseren. Om daar snel van af te zijn begon de groep fameus gas te geven en werden er snelheden tot 39 op de teller vastgesteld. Alles bleef mooi in groep en de laatste 15 kilometer werden terug aan de normale snelheid van een goeie 28 a 29 afgewerkt. Terug in Temse zagen we dat we er weeral 76 kilometerkes mogen bijtellen dit jaar en dit aan een gemiddelde snelheid van 29,2. Knap werk wat werd afgesloten met "ne goeien trappist" ! Tot zondag Patje (verslag WTC Verschueren Cycling Team)
Maandag 5 april Paasmaandag vandaag en de voorspellingen waren droog weer Meteen het leden aantal voor deze fietstocht de hoogte in en met 14 op pad (één gastrijder, nieuwlid ) Ritje, zeg maar rit van 93 km met een gemiddelde van 32,6 Daarmee zit het paasweekend erop, en blijft het verder hopen naar iets hogere temperaturen en warmer weer Al zijn we al tevreden met een droog weekend
Om alle discussies nog eens te vermijden hieronder een uittreksel uit het Belgisch Verkeersregelement aangaande het fietsen in groep Regels voor het gebruik van de openbare weg
Artikel 43bis: Fietsers in groep
43bis1.Dit artikel is slechts van toepassing op groepen van 15 tot 150 fietsers. De groepen van meer dan 50 deelnemers moeten worden vergezeld door ten minste twee wegkapiteins. De groepen van 15 tot 50 deelnemers mogen worden vergezeld door ten minste twee wegkapiteins.
43bis2.1.De wielertoeristen die in een groep van ten minste 15 tot ten hoogste 50 deelnemers rijden, zijn niet verplicht de fietspaden te volgen en zij mogen bestendig met twee naast elkaar op de rijbaan rijden op voorwaarde dat zij gegroepeerd blijven.
43bis2.2.Zij mogen voorafgegaan en gevolgd worden, op een afstand van ongeveer 30 meter, door een begeleidende auto; indien er slechts één begeleidende auto is, moet deze de groep volgen.
43bis2.3.Indien deze groep vergezeld wordt door door wegkapiteins, zijn de bepalingen van artikel 43bis3.3.1° en 2° van toepassing.
43bis.3.1.De fietsers die in een groep van ten minste 51 tot ten hoogste 150 deelnemers rijden, zijn niet verplicht de fietspaden te volgen en zij mogen bestendig met twee naast elkaar op de rijbaan rijden op voorwaarde dat zij gegroepeerd blijven.
43bis.3.2.Zij moeten voorafgegaan en gevolgd worden, op een afstand van ongeveer 30 meter, door een begeleidende auto.
43bis3.3.1° De wegkapiteins waken over het goed verloop van de tocht. Deze wegkapiteins moeten ten minste 21 jaar oud zijn en zij moeten om de linkerarm een band dragen met, horizontaal, de nationale kleuren en, in zwarte letters op de gele strook, het woord "wegkapitein".
2° Op de kruispunten waar het verkeer niet geregeld wordt door verkeerslichten, mag ten minste één van de wegkapiteins het verkeer in de dwarswegen stilleggen op de wijze bepaald in artikel 41.3.2., terwijl de groep met inbegrip van de twee begeleidende voertuigen oversteekt.
43bis4.De fietsers die met twee naast elkaar rijden mogen slechts van de rechter rijstrook van de rijbaan gebruik maken; indien de rijbaan niet in rijstroken verdeeld is mogen zij niet meer dan een breedte gelijk aan die van een rijstrook en in geen geval meer dan de helft van de rijbaan in beslag nemen.
43bis5.Op het dak van de begeleidende auto's moet een blauw bord aangebracht zijn met de afbeelding van het verkeersbord A51 en eronder het symbool in 't wit van een fiets. Dit bord moet op een zodanige wijze aangebracht zijn op het voertuig dat de groep voorafgaat, dat het voor de tegenliggers goed zichtbaar is en, op het achteropkomend voertuig, dat het goed zichtbaar is voor het achteropkomend verkeer.
A51
De Minister van Verkeerswezen bepaalt de minimum afmetingen van deze signalisatie.
Hopende hiermee weer wat klaarheid te brengen in de discussies
Zondag 4 april Paaszondag vandaag, Opdracht een oefenrit en droog blijven Aantal leden 6, de rest eieren rapen, te koud slecht weer, allezins van opkomst een "offday" Ook het droge gedeelte was bijna geslaagd, het begon te regenen op de kettermuit Door de voorspellingen en de aanwezige donkere wolken, waren we nooit ver uit de buurt van The Ranch Toch een ritje van 65 km en een gemiddelde van 30,7 Hopelijk zijn we toch eens op weg naar droger weer
Vandaag waren er 110 vertrekkers voor de wedstrijd in het Westvlaamse Westkerke. Voor onze ploeg waren dat ; Carine, Kaat, Inge, Sanne, Lieve, Karine C.,Julia en Bo. De wedstrijd werd verreden over 16 rondjes van dik 5km en werd bij momenten erg lastig gemaakt door de wind... en de 4 dames van het Cervelo test team, met op kop één van de beste rensters ter wereld ; Emma Pooley.
Verder was er zeer veel internationale inbreng met een gans contingent Noorse jeugdrensters. Er waren ook ploegen uit Zweden en Denemarken.... Van de wedstrijd zelf mogen we wel stellen dat ze werd gedomineerd door het Cervelo team...niet meer dan logisch.....maar je moet het toch maar doen. Het was infeite heel simpel. De Zwitserse Emilie Aubrey reed de eerste helft van de wedstrijd solo op kop en daarna was het de beurt aan haar teamgenote van Cervelo, Emma Pooley, om na een mooie prestatie, solo naar de zege te rijden. Onze dames reden een mooie wedstrijd. Kaat werd 11de, na een sterke wedstrijd waarin ze meermaals de wedstrijd mee probeerde te maken. Inge en Carine reden constant mee voorin, maar voor Carine, die nog veel last ondervond van haar nek, was het soms wel op de tanden bijten,om zich hier te handhaven. Carine werd 45ste. Maar deze wedstrijd is goed voor het vertrouwen. Inge reed alweer een sterke wedstrijd en het is wel duidelijk dat als de laatste procentjes er nog bijkomen, zij zal meespelen om de wedstrijd mee te bepalen. Inge werd 47ste. Ook Sanne reed een goede wedstrijd en viel nog net in de prijzen, 19de. Karine C reed een degelijke koers en werd uiteindelijk nog 44ste. Voor Lieve, die vandaag haar beste dag niet had, was het vooral aanklampen. Ze werd 49ste. Van de 110 starters reden er maar 57 uit.. Dit toont aan dat het bij momenten vrij lastig was. Bo kon meer dan 1.5h mooi volgen, maar zat iets te ver achteraan, toen de boel scheurde. Julia tenslotte, was de pechvogel van de dag. Reeds na 100 m werd ze meegesleurd in een valpartij van een 4 tal dames. Heb haar mee begeleid tot aan de ehbo post, maar daarna heb ik niets meer van haar gehoord...hopelijk niet te veel schade aan lichaam en fiets. Maandag mogen Kaat, Inge en Sarah I. met het mooie truitje van de nationale selectie opdraven in de 1.2 wedstrijd, te Dottenijs. Volgend weekend is er spijtig genoeg geen wedstrijd. (Verslag Beneluxteam)
De Prologo van Castelli's is het meest populaire shirt. Het is vervaardigd van Stratus fabric behandeld met Prosecco, De Castelli Prologo bevat een 35-centimeter verborgen rits, drie achterzakken. De Prologois ook verkrijgbaar in een vrouwenversie met een specifieke vrouwelijke vervaardiging.
Zaterdag 3 april Vandaag stond de Semi-Klassieker te Turnhout op het programma De Hagelandrit van 131 km werd afgelegd met een gemiddelde van 30,4 Droog vertrokken een klein zonnetje maar bij de eerste bevoorrading, op 50 km reeds een eerste buitje Bij bevoorrading nummer twee boven op de Brabantse Poggio minderde het even, maar even verder was er alweer regen. In dit weer konden de lekke banden niet uitblijven en JP reedt dan ook plat met een geweldige klapband !! De herstelling nam iets meer in beslag aangezien de buitenban "gescheurd" was even een "lapje" leggen en wat minder druk erin en weer op pad Voor de laatste 30 km De heerlijke warme douche was welkom, bij aankomst De vooruitzichten voor de volgende dagen van het Paasweekend zien er allezins niet schitterend uit, vandaag voor deze prachtige rit ook maar met vijf aanwezigen.