Opnieuw World Cycling Tour voor cyclorenners 2013 zal de internationale wielerunie UCI opnieuw de World Cycling Tour voor cyclorenners organiseren. Deelnemers zullen zich in 13 wedstrijden verspreid over de verschillende continenten proberen te plaatsen voor de finale in het Italiaanse Trento.
Wie zich wil plaatsen voor het wereldkampioenschap op 22 september in Trento heeft twee mogelijkheden. Ofwel deelnemen aan minstens 3 kwalificatiewedstrijden, ofwel bij de eerste 25% aankomen in één van diezelfde kwalificatiewedstrijden. De wereldkampioenen van vorig jaar hebben automatisch startrecht.
Onze renners van het Grinta! Granfondo Team zullen zich voor het wereldkampioenschap trachten te plaatsen in Saint-Tropez op 7 april en in de Gran Fondo Eddy Merckx in en rond Blégny op 26 mei. De volledige kalender: 04-07 April 2013: Gran Fondo Sri Lanka (Colombo, Sri Lanka) Sun 07 April 2013: Gran Fondo Golfe de St Tropez (Saint Tropez, France) 12-14 April 2013: UWCT Perth (Perth, Australia) 28-30 April 2013: Cretan Cycling Challenge (Chania, Greece) Sun 05 May 2013: Putnam Cycling Classic (Cold Springs, USA) 10-12 May 2013: Copenhagen Gran Fondo (Copenhagen, Denmark) Sun 26 May 2013: Gran Fondo Eddy Merckx (Blégny, Belgium) 07-09 June 2013: Franja Maraton BTC City (Ljubljana, Slovenia) 14-16 June 2013: Sankt Pöltner Radmarathon (Sankt Pölten, Austria) 19-21 July 2013: La Leggendaria Charly Gaul (Trento, Italy) Sun 11 Aug 2013: Copa 100k (Rio De Janeiro, Brazil) Sat 07 Sep 2013: Val dAran Cycling Tour (Vielha, Spain) 19-22 Sep 2013: UWCT Final (Trento, Italy) info; http://www.grinta.be
Ted Ciamillo Gravitas Crankset High modulus carbon fiber tubes met PTS locking technologie (patent pending) Gewicht 390 gr. Interchangeable spider vancompact tot standaard kettingbladen. BB30, BSA, BSA adapted to 30, BBRight Armlengtes volledig op maat. Custom anodize en powder coating
Zaterdag 6 april: Paris-Roubaix Challenge De Paris-Roubaix Challenge is een wielertocht die elke wielertoerist de kans geeft om eens te proeven van de magie van Parijs-Roubaix! Er kan gekozen worden voor een afstand van 70, 140 of 170 kilometer. De langste route start in Busigny en voert ondermeer over de kasseien van het Bos van Wallers en het Carrefourde lArbre. De tourtocht gaat niet over een afgesloten parcours, maar er is wel begeleiding van motorrijders. Ook staan er op gevaarlijke punten verkeersregelaars. De tourtocht finisht op de wielerbaan van Roubaix.
Castelli heeft zowel Nanoflex beenwarmers als kniewarmers. De stof is stretchy, ademend en warm maar tegelijk ook waterbestendig. De dubbelzijdige siliconebanden houden de warmers op hun plek. De beenwarmers zijn onderaan voorzien van een enkelritssluiting. Meer info: www.wolvenberg.com, www.castelli-cycling.com
Climbing for Life-Col du Galibier 2013: Opnieuw naar de mythische top! Hou je van fietsen en ga je een stevige klim niet uit de weg? Wil je bovendien meegenieten van adembenemende panorama's en proeven van een onvergetelijke groepssfeer? Duid Climbing for Life dan nu al aan in je agenda! De Galibier mag niet op je palmares ontbreken. http://sport.be.msn.com/climbingforlife/2013/nl/
Het nieuwe fit systeem van Selle Italia laat de dealers toe om het ideale zadel voor u persoonlijk te bepalen. ID Match heeft genoeg aan een drietal maten (bekken, bovendijen en flexibiliteit) om het geknipte zadel te vinden in het ruime gamma van de zadelfabrikant. Hoe werkt het systeem? Met behulp van enkele instrumenten die alleen beschikbaar zijn bij officiële idmatch Centers, worden de volgende gegevens ingevoerd: 1. Leeftijd, lengte, gewicht, geslacht en type rijder 2. De breedte van het bekken 3. De omtrek van het bovenbeen 4. De flexibiliteit van het bekken De verhouding tussen de breedte en de flexibiliteit van het bekken is noodzakelijk om de afstand tussen de zitbeenderen te berekenen. Al deze informatie wordt door de software verwerkt en omgezet in een advies dat een bepaalde familie zadels aanwijst.
S1
Kleine afstand tussen de zitbeenderen en een lage flexibiliteit van het bekken
SLR Tekno, SLR Kit Carbonio, SLR Titanium, SLR Team Edition, SLR ML Team Edition, SLR TriGel, SLR XC, SLS Kit Carbonio, C2 Gen Gel
S2
Kleine afstand tussen de zitbeenderen en een gemiddelde flexibiliteit van het bekken
SLR Kit Carbonio Flow, SLR Team Edition Flow, SLR ML Team Edition Flow, SLR XC Flow, SLS Kit Carbonio Flow, SLS ML Kit Carbonio Flow, C2 Gel Flow, Lady S Gel Flow
S3
Kleine afstand tussen de zitbeenderen en een hoge flexibiliteit van het bekken
Het product komt uit Zweden en wordt via een webshop aan de man gebracht. Ook heeft zadel fabrikant San Marco een model in het assortiment. Deze versie kost 6 euro 95. Voor grotere aantallen is custum made ook mogelijk.
Ass Savers zijn via de website van de fabrikant te koop voor zo`n 10,50 euro (inclusief verzendkosten) Het model met San Marco bedrukking gaat voor 6,95 euro over de toonbank. ass-savers.com
De plannen van oud-wielrenner Thijs Zonneveld om een berg in Nederland te bouwen, moeten ingekrompen worden. Onderzoek heeft uitgewezen dat een berg met een lengte van twee kilometer met name financieel niet haalbaar is.
"Het is niet te betalen en je krijgt het materiaal niet bij elkaar om hem te bouwen", zegt Zonneveld in AD Sportwereld. De journalist geeft echter niet op. Voor een berg van 2 kilometer hoogte en met een basis van 14 kilometer zijn zoveel stenen, zand, plastic, staal, beton of glas nodig, dat het niet te betalen is. Ramingen van de kosten lopen sterk uiteen, maar komen wel allemaal op haast onvoorstelbare bedragen uit, ergens tussen de 4 en 7 biljoen (4.000 tot 7.000 miljard) euro. Bovendien is er zoveel materiaal nodig, dat schaarste op de wereldmarkt dreigt als Nederland de berg zou bouwen.
"We werken nu aan een in eerste instantie bescheidener plan, te beginnen bij een berg van 300 meter. Wellicht kunnen we die later in fases ophogen tot 400, 600 of 1000 meter." Zonneveld had grote plannen met de berg. Deze zou niet alleen door wielrenners gebruikt kunnen worden, maar ook door bijvoorbeeld skiërs. Hij droomde zelfs van de winterspelen. Natuurlijk blijf ik dromen. Stel dat we toch ooit tot een berg van 1.000 meter kunnen komen, dan kun je in Nederland een olympische afdaling houden, en dus de Spelen organiseren. Maar ik heb altijd geweten dat het een zaak van lange adem zou worden en dat blijft gelden. We moeten het nu stap voor stap opbouwen."
Deda Elementi: Superleggero Stuurpen & Superleggera stuur Superleggera 31.7 mm diameter en Superleggera 35 mm diameter Made in 7050 3D forged aluminum alloy en Ti bouten. Gewicht volgens Deda 99 grams voor 110 mm lengte (80-90-100-120-130-140 mm, in 31.7 mm). kleuren Black Anodized en Black on Black.
42 - 44 - 46 cm voor 31.7. Finish in Carbon UD, Black on Black.
De winterhandschoen Vreden is een topmodel van Roeckl. De warmste handschoen in het gamma van het Duitse merk combineert Primaloft-voering met Windstopper. De stof is vederlicht, uiterst warm en bovendien erg compact en waterafstotend. De handschoen is bovendien extra lang en de elastische velcrobandsluiting houdt het goed afgesloten. De handpalm is uit sterk Roeck-tex, voor extra grip en slijtvastheid. Kostprijs: 70 euro. Meer info: www.wolvenberg.com, www.roeckl.de info; http://www.grinta.be