Dames koersen in Tielrode Het koerscomité van Tielrode laat zaterdagmiddag 9 juli dames koersen in de Temsese deelgemeente. Vanaf 15 uur rijden dames jeugd, nieuwelingen en junioren een wedstrijd van 8 ronden. Onder hen is de Tielroodse Shauni Sertijn die pas aan het tweede seizoen als renster toe is. Sertijn is best blij dat ze eens in eigen dorp kan koersen. Toch vindt ze zelf dat het nog te vroeg is om over een favorietenrol te spreken. "Als de beste gaan, kom ik nog wat kracht te kort maar 'k zal m'n uiterste best doen en mijn vel duur verkopen.", klinkt het. Met de steun van de inwoners en supporters kan men altijd iets meer, misschien is er een mooie plaats weg gelegd in de einduitslag voor deze sympatieke jonge dame. De wedstrijd begint zaterdag om 15 uur in de Ruistraat ter hoogte van the ranch. De dames moeten acht keer de Kerkstraat beklimmen, met een stijgingspercentage van 10 procent een loodzware opdracht. The Ranch.
Performance P.E.P Mojito Dé drank uit de Performance sportdranken reeks gaat deze zomer zeker en vast de P(Performance Explosive Power) met Mojito smaak zijn. P.E.P energiedrank die door de ingrediënten guarana, taurine en cafeïne stimulerend werkt. P.E.P is een hydraterende sportdrank voor elkeen die vooral tijdens een inspanning snel een energieboost nodig heeft. Daarnaast scherpt P.E.P de alertheid aan waardoor men steeds bij de pinken blijft. De zeer verfrissende Mojito smaak zorgt ervoor dat dit drankje heel aangenaam om te drinken is. Door toevoeging van koolhydraten en suikers rekent dit Performance product tevens meteen af met een plots opkomend dipje en het daarbij gepaard gaand energieverlies. Zeker wanneer er op verschillende manieren in warme omstandigheden prestaties moeten geleverd worden. Met steeds deze op-P.E.P-ende en stimulerende sportdrank binnen handbereik zijn zomerse work-outs zowaar een peulschil! Naast Mojito is P.E.P er ook in Punch smaak. Adviesverkoopprijs: 2 euro Info en gebruiksadvies: www.performance.be
Rabo's nieuwe fiets Aandachtige Tourvolgers zullen het al opgemerkt hebben: Rabobank heeft nieuwe teamfietsen. De ingenieurs van Giant en de Rabo-renners werkten samen aan deze nieuwe versie van de TCR Advanced SL. De meest duidelijke innovatie is de OverDrive 2 steerer tube technology. De oversized stuurbuis heeft 1 1/4-inch bovenste and 1 1/2-inch onderste lagers. De technologie zou tot 30% meer stijfheid opleveren, zonder extra gewicht. Ook nieuw is RideSense, een ingebouwde ANT+ sensor voor draadloze gegevensoverdracht. De fiets gemaakt uit Advanced SL-grade composiet, beschikt verder nog over een MegaDrive downtube, een PowerCore bottom bracket en een geïntegreerde zadelpost. De TCR Advanced SL werd geconstrueerd met Continuous Fiber Technology, een proces dat toelaat om de voorste driehoek te vormen met minder secties composietmateriaal. Dat levert een sterker frame, met 100 gram minder gewicht. Ook nieuw is het gebruik van Carbon Nanotube Technology, een nieuw speciaal harsmengsel met microscopisch polymeer de framesets verstevigt. Zo wordt de impactbestendigheid met 14% verbeterd.
De Rabobank-renners zijn te zien op één van de twee versies: het gloednieuwe teammodel met custom Rabobank-kleuren of het zwarte pre-productie model die al sinds juni gebruikt wordt.
Cyclon Bike Care heeft een nieuw product toegevoegd aan het assortiment: Cyclon Tyre Repair Gel. Dit banden reparatiemiddel heeft een Gel-formule die zorgt voor een snelle en makkelijke verdeling van het product zodat de band binnen enkele minuten gereed is om snel weer verder te kunnen fietsen.
Cyclon® Tyre Repair Gel is een reparatiemiddel dat gaatjes van zon 2mm in de band kan dichten Cyclon® Tyre Repair Gel: * Dichtings middel voor binnenbanden; * Dichtings middel voor tubeless banden; * Goede doseerbaarheid; * Handzame productverpakking; * Goede houdbaarheid.
Cyclon® Tyre Repair Gel voor het dichten van kleine gaatjes in tubeless banden en binnenbanden. 1. Het ventiel moet aan de bovenkant van de band geplaatst zijn; 2. Sluit de slang van de spuitbus aan op het ventiel en spuit de werkstof in; 3. Laat de band een rustige draaibeweging maken met het product erin, zodat de werkstof zich verdelen kan over het bandoppervlak; 4. Met een pomp of gaspatroon de band op de juiste druk zetten; 5. Mogelijk gelekt product met een doekje wegpoetsen
Verpakking Naast het feit dat het een klein compact spuitbusje van 75ml betreft en daarom uitermate handzaam en dus makkelijk voor onderweg, heeft Cyclon het totale design van de etiketten aangepast. De Tyre Repair Gel is het eerste product dat de eer heeft dit nieuwe etiket te dragen
ICE: Het telefoonnummer in geval van NOOD Hulpdiensten hebben soms de grootste moeite om familieleden van een slachtoffer (bijvoorbeeld bij een verkeersongeval) te vinden. Meestal staan hun telefoonnummers wel in de gsm van het slachtoffer, maar weten de hulpdiensten niet wie de rechtstreekse verwanten van het slachtoffer zijn. Om hulpverleners hiermee te helpen, is er een eenvoudig en handig middeltje dat iedereen kan toepassen. Programmeer een ICE-nummer (ICE staat voor In Case of Emergency) in uw gsm-toestel. Onder deze term kunt u de naam en het telefoonnummer opslaan van mensen die moeten verwittigd worden bij een ongeval. Zo weten hulpverleners meteen wie ze moeten contacteren in geval van nood en kunnen kostbare minuten worden gespaard. Bovendien waarschuwen ze dan de persoon waarvan u wilt dat hij/zij op de hoogte wordt gebracht. Het ICE-nummer raakt ondertussen ook internationaal ingeburgerd. Het werkt dus ook bij noodgevallen in het buitenland. Hoe programmeert u een ICE-nummer? Maak een contact aan met de naam ICE in het telefoonboek van uw gsm. Onder deze naam slaat u het telefoonnummer op van uw noodgevallenpersoon. Vergeet niet om de landcode voor het nummer in te voeren (bijvoorbeeld +32 voor België). Zo kan uw ICE-contact ook vanuit het buitenland opgebeld worden. U kan zelfs een volgorde opgeven: ICE 1 voor de eerste persoon die moet gebeld worden, gevolgd door ICE 2 en ICE 3. Waarschijnlijk staan uw ICE-contacten al onder een andere naam in uw contactenlijst (bijvoorbeeld thuis). Als één van deze personen u belt, zal uw gsm niet meer kunnen uitmaken welke naam moet worden weergegeven. Om te vermijden dat u ICE1, ICE2 te zien krijgt, kunt u een sterretje aan het ICE-nummer toevoegen. Zo zal altijd de naam van de persoon verschijnen als u gebeld wordt en niet ICE1, ICE2 etc
Woensdag 6 juli: Grote Prijs Stad Sint-Niklaas 15 uur: 80ste Grote Prijs Stad Sint-Niklaas, 8ste ereprijs Theo Verschueren, wielerwedstrijd voor elite met contract en zonder contract, georganiseerd door Stadsbelangen. Vertrek en aankomst op de Grote Markt.Vriendenkring, Grote Markt, 9100 Sint-Niklaas
Zondag 3 juli VWB rit te Meerdonk Rit van WTC Astoria in café Astoria Met negen "aan" The Ranch deze morgen, eentje (Jos) met de wagen volop in opbouw . En nog niet teveel kilometers, werkt hij aan de weg terug Rit ter plaatse van 63 km met een gemiddelde afgelegd aan 33,5 km/u dus voor elf uur terug in Meerdonk Eentje drinken één boterhammetje eten, en terug richting Tielrode Vandaag aangenaaam fietsweer, droog ideale temperatuur +/- 20 °C Te Belsele nog een lekke band achter voor Patrick P. (Plots ineens plat ) Totaal aantal kilometers 117 km, algemeen gemiddelde 32,7 km/u Voor zij die twee dagen reden dit weekend een totaal van 290 km
Nieuw: 2012 Pinarello Dogma Due Team Sky rijdt in deze Tour de France in nieuwe kleuren op een nieuwe Pinarello: de Dogma 2
2012 Pinarello Dogma 2 'Sky Rainforest Rescue'-groen is het nieuwe blauw Een nieuw ontwikkeld balhoofdbuis, die voor extra stijfheid moet zorgen. uitgerust met Shimano Dura Ace Di2, Shimano C50 wielset, Deda stuur en stuurpen, Elite drinkfleshouders en Prologo zadel. Onda FPX vork Allemaal aangepast aan het nieuwe groene design Wiggo's 'Shakira' look Die appelgroene kleur heet officieel overigens Sky Rainforest Rescue en zal alleen te zien tijdens de Tour de France 2011. De kleur is aangebracht omdat Team Sky samenwerkt met het Wereld Natuurfonds om zo wat te doen voor het behoud van het Brazilliaanse regenwoud info: http://italiaanseracefietsen.wordpress.com
2012 Mavic Cosmic Carbone SLE Wielen met de Mavic 120tpi voor en achter Yksion banden. 52mm hoge 12K carbon rims met Exalith aluminum clincher tire bed and brake track spaken (16 radial voor, 20 2x drive/radial ND achter) 1755 gram per paar (780 voor, 975 achter) wielen allen; compleet systeem met banden of tubes = 2395 gr per paar (1100gr voor en 1295gr achter) Met: BR601 quick releases, Rim tape, wielzakken, Exalith remmen, Valve extender, Bearing adjustment tool (rear wheel), Spoke wrench (rear wheel), Spoke holder for aerodynamic spokes (rear wheel), User guide
Zaterdag 2 juli Semi-Klassieker VWB te Boom De Summerbike Waar er aanvangkelijk gepland was de 90 km te rijden (een rit die niet meer beschikbaar was ) En er dan werdt uitgekeken voor de 70 km rit Was het tenslotte de de rit van 125 km (127 km) die gereden werdt Het droge voorspelde weer, het aantal deelnemers, (met zeven ) en het parcours, volledig vlak Gaf de elementen voor deze rit Eerst een kleine herstelling te Boom voor Filip VR. kopserie los. Alweer een geluk dat "vrienden " de nodige tools bij hadden Nog een telefoontje om acht uur wanneer er vandaag vertrokken werdt Het was dus zeven uur i.p.v. denkelijk acht uur hé Kurt R. Vertrek aan de Schorre via Reet Rumst over Waarloos, Duffel en Lier Boechout, terug Lier, Emblem, Viersel en Vroegeinde Pulderbos, Vorselaar richting bevoorrading te Lille - Poederlee aan café De Kroon In het dorp na 63 km eerste bevoorrading Lang hé Verder over Herentals, Bouwel naar de kleine Nete Hier een aanval van een wesp op JP M. Aanval in de helm wesp wint en laat het leven de angel is voor JP M. Verder naar Broechem en Nijlen met bevoorrading aan café Stationneke na 102 km Hier werdt de Angel van de wesp bij JP M verwijderd Het was een rit met " Helse pijnen " zij JP Het laatste deel over Lier, Walem, het lossen van Thierry DK. op de Netedijk We zouden hem niet meer zien Rumst Terhagen, en terug in Boom. De Schorre Net na twaalf uur Gemiddelde rit te Boom 32.8 127 km Totaal rit 171 km met een gemiddelde van 31.4 Net na 13h30! In de namiddag voor de oefenrit één aanwezige Dirk E.
Wat doen bij een bijensteek? Na een bijensteek moet men de angel zo snel mogelijk verwijderen. Dit kan men bijvoorbeeld door ze er met de nagel uit te wippen. Nooit de angel vastnemen tussen duim en wijsvinger, zo knijp je de gifblaas leeg en maak je het alleen maar erger. Als iemand gestoken wordt in de mond of in de keel, is het aan te raden om ijs te eten of een koude drank te drinken om de zwelling te verminderen. In dit geval moet men altijd zo snel mogelijk naar het ziekenhuis. Hetzelfde geldt voor personen die een hevige allergische reactie vertonen. Mensen die weten dat ze zwaar allergisch zijn voor bijen- en wespensteken kunnen hun huisarts om raad vragen hoe ze moeten reageren bij een steek
Na de (zeer nipte) nederlaag van Heinrich Haussler in Milaan-San Remo van 2009 gingen de Italiaanse kledijfabrikant op zoek naar een manier om een nog sneller rennersplunje te ontwikkelen. Het nieuwe pak werd hoe kan het ook anders San Remo gedoopt. Johan Van Summeren won er dit jaar alvast Parijs-Roubaix mee, vanaf 2012 is het pak ook voor de gewone fietser te verkrijgen.
Haussler werd geklopt met 3 centimeter na een wedstrijd van 300 kilometer. Dat Marc Cavendish op een fiets de snelste man ter wereld is, was voor de ontwerpers bij Castelli niet van tel. Ze moesten en zouden in Italië nieuwe wedstrijdkledij ontwikkelen waarmee die 3 centimeter (en liefst nog meer) konden worden teruggewonnen. Twee jaar na de bewuste feiten staat het San Remo suit helemaal op punt. Dat bewees Johan Van Summeren door Parijs-Roubaix te winnen, al speelden daar wellicht nog andere factoren mee.
Het San Remo speedsuit is als het ware een compromis tussen een aerodynamisch tijdritpak en de traditionele combinatie van shirt en koersbroek met bretellen. Omdat tijdritpakken prestatiegericht en voorinspanningen van korte duur ontwikkeld worden, zijn ze allesbehalve comfortabel voor iemand die een hele dag in het zadel doorbrengt. Traditionele wielerkledij is dan weer minder aerodynamisch, wat voor meer weerstand zorgt. Daarom combineert Castelli met het San Remo speedsuit het beste uit twee werelden.
Trui en broek bestaan uit één nauw aansluitend geheel, waardoor luchtweerstand verminderd wordt. Al kan je bij het San Remo suit de trui wél volledig open ritsen, in tegenstelling tot bij een gewoon aerodynamisch pak. Dit komt omdat trui en broek slechts voor 3/4e aan elkaar genaaid zijn.
Goedkoop is het hebbeding niet, want wie zich eigenaar van een San Remo speedsuit wil noemen, moet daar een dikke 350 euro voor neertellen. Daar krijg je dan wel een uniek pak voor dat gemaakt is uit de beste materialen die Castelli te bieden heeft, zoals de revolutionaire Progetto X2 zeemvel. www.wolvenberg.be www.castelli-cycling.com
Tour de France 2011 Etappeschema Tour de France 2011:
etappe 1
2 juli
Passage du Gois - Mont des Alouettes
191 km
etappe 2
3 juli
Les Essarts - Les Essarts (ploegentijdrit)
23 km
etappe 3
4 juli
Olonne-sur-Mer - Redon
198 km
etappe 4
5 juli
Lorient - Mûr-de-Bretagne
172 km
etappe 5
6 juli
Carhaix - Cap Fréhel
158 km
etappe 6
7 juli
Dinan - Lisieux
226 km
etappe 7
8 juli
Le Mans - Châteauroux
215 km
etappe 8
9 juli
Aigurande - Super-Besse Sancy
190 km
etappe 9
10 juli
Issoire - Saint-Flour
208 km
11 juli
rustdag
etappe 10
12 juli
Aurillac - Carmaux
161 km
etappe 11
13 juli
Blaye-les-Mines - Lavaur
168 km
etappe 12
14 juli
Cugnaux - Luz-Ardiden
209 km
etappe 13
15 juli
Pau - Lourdes
156 km
etappe 14
16 juli
Saint-Gaudens - Plateau de Beille
168 km
etappe 15
17 juli
Limoux - Montpellier
187 km
18 juli
rustdag
etappe 16
19 juli
Saint-Paul-Trois-Châteaux - Gap
163 km
etappe 17
20 juli
Gap - Pinerolo
179 km
etappe 18
21 juli
Pinerolo - Galibier Serre-Chevalier
189 km
etappe 19
22 juli
Modane - Alpe-d Huez
109 km
etappe 20
23 juli
Grenoble - Grenoble (tijdrit)
41 km
etappe 21
24 juli
Créteil - Paris Champs-Élysées
160 km
Om de spanning in de diverse klassementen te vergroten heeft de directie voor de 98ste editie, van de Tour de France, enkele aanpassingen gedaan. Zowel de strijd om het punten- als het bergklassement is dit jaar anders opgezet.
De sprinters hoeven onderweg in tegenstelling tot voorgaande jaren slechts één keer aan de bak voor een tussensprint. Elke rit kent onderweg één sprint waarbij de eerste 15 renners punten voor de groene trui pakken. In het verleden waren er onderweg meer sprints, waarbij slechts de eerste drie punten incasseerden. "Zelfs na een passage van een kopgroep kunnen de sprinters eventueel nog meedingen naar punten'', verduidelijkte de organisatie (ASO) bij de presentatie van het rittenschema de verandering.
Dubbele punten bij aankomst bergop. Bij de strijd in het bergklassement om de bolletjestrui worden deze zomer minder punten uitgedeeld. Op de cols van de eerste of buitencategorie krijgen alleen de eerste zes renners punten toegekend. Bij een col van de tweede categorie zijn er alleen punten voor de top vier, bij een berg van de derde categorie scoren alleen de eerste twee punten, bij een klimmetje van vierde categorie wordt alleen de winnaar beloond. Bij de vier aankomsten bergop worden dubbele punten uitgekeerd. Dat is dus op Luz-Ardiden, Plateau de Beille, Galibier en l'Alpe d'Huez.
Geen bonificatieseconden. Vorig jaar was er opnieuw veel kritiek op het verloop van de strijd om de bolletjestrui. Winnaar Anthony Charteau ging mee in vroege ontsnappingen om op die manier veel punten binnen te halen. In de finale was hij er dan niet meer bij. "Ze maken de bolletjestrui te schande'', vond Lucien van Impe over de manier waarop de trui werd verdeeld. Hij pleitte voor een andere opzet. Aan die wens hopen de organisatoren tegemoet te komen. Van Impe won zes keer de bolletjestrui van de Tour (1971, 1972, 1975, 1977, 1981, 1983). Ook in de komende Ronde van Frankrijk zijn geen bonificatieseconden te verdienen, niet onderweg en ook niet aan de streep.
Tour 2011: ploegenvoorstelling Hier de voorstelling van het Team Leopard-Trek voor de 98ste Ronde van Frankrijk. De voltallige ploeg bracht hulde aan Wouter Weylandt met een speciaal ontworpen pet.