Zondag 3 juli VWB rit te Meerdonk Rit van WTC Astoria in café Astoria Met negen "aan" The Ranch deze morgen, eentje (Jos) met de wagen volop in opbouw . En nog niet teveel kilometers, werkt hij aan de weg terug Rit ter plaatse van 63 km met een gemiddelde afgelegd aan 33,5 km/u dus voor elf uur terug in Meerdonk Eentje drinken één boterhammetje eten, en terug richting Tielrode Vandaag aangenaaam fietsweer, droog ideale temperatuur +/- 20 °C Te Belsele nog een lekke band achter voor Patrick P. (Plots ineens plat ) Totaal aantal kilometers 117 km, algemeen gemiddelde 32,7 km/u Voor zij die twee dagen reden dit weekend een totaal van 290 km
Nieuw: 2012 Pinarello Dogma Due Team Sky rijdt in deze Tour de France in nieuwe kleuren op een nieuwe Pinarello: de Dogma 2
2012 Pinarello Dogma 2 'Sky Rainforest Rescue'-groen is het nieuwe blauw Een nieuw ontwikkeld balhoofdbuis, die voor extra stijfheid moet zorgen. uitgerust met Shimano Dura Ace Di2, Shimano C50 wielset, Deda stuur en stuurpen, Elite drinkfleshouders en Prologo zadel. Onda FPX vork Allemaal aangepast aan het nieuwe groene design Wiggo's 'Shakira' look Die appelgroene kleur heet officieel overigens Sky Rainforest Rescue en zal alleen te zien tijdens de Tour de France 2011. De kleur is aangebracht omdat Team Sky samenwerkt met het Wereld Natuurfonds om zo wat te doen voor het behoud van het Brazilliaanse regenwoud info: http://italiaanseracefietsen.wordpress.com
2012 Mavic Cosmic Carbone SLE Wielen met de Mavic 120tpi voor en achter Yksion banden. 52mm hoge 12K carbon rims met Exalith aluminum clincher tire bed and brake track spaken (16 radial voor, 20 2x drive/radial ND achter) 1755 gram per paar (780 voor, 975 achter) wielen allen; compleet systeem met banden of tubes = 2395 gr per paar (1100gr voor en 1295gr achter) Met: BR601 quick releases, Rim tape, wielzakken, Exalith remmen, Valve extender, Bearing adjustment tool (rear wheel), Spoke wrench (rear wheel), Spoke holder for aerodynamic spokes (rear wheel), User guide
Zaterdag 2 juli Semi-Klassieker VWB te Boom De Summerbike Waar er aanvangkelijk gepland was de 90 km te rijden (een rit die niet meer beschikbaar was ) En er dan werdt uitgekeken voor de 70 km rit Was het tenslotte de de rit van 125 km (127 km) die gereden werdt Het droge voorspelde weer, het aantal deelnemers, (met zeven ) en het parcours, volledig vlak Gaf de elementen voor deze rit Eerst een kleine herstelling te Boom voor Filip VR. kopserie los. Alweer een geluk dat "vrienden " de nodige tools bij hadden Nog een telefoontje om acht uur wanneer er vandaag vertrokken werdt Het was dus zeven uur i.p.v. denkelijk acht uur hé Kurt R. Vertrek aan de Schorre via Reet Rumst over Waarloos, Duffel en Lier Boechout, terug Lier, Emblem, Viersel en Vroegeinde Pulderbos, Vorselaar richting bevoorrading te Lille - Poederlee aan café De Kroon In het dorp na 63 km eerste bevoorrading Lang hé Verder over Herentals, Bouwel naar de kleine Nete Hier een aanval van een wesp op JP M. Aanval in de helm wesp wint en laat het leven de angel is voor JP M. Verder naar Broechem en Nijlen met bevoorrading aan café Stationneke na 102 km Hier werdt de Angel van de wesp bij JP M verwijderd Het was een rit met " Helse pijnen " zij JP Het laatste deel over Lier, Walem, het lossen van Thierry DK. op de Netedijk We zouden hem niet meer zien Rumst Terhagen, en terug in Boom. De Schorre Net na twaalf uur Gemiddelde rit te Boom 32.8 127 km Totaal rit 171 km met een gemiddelde van 31.4 Net na 13h30! In de namiddag voor de oefenrit één aanwezige Dirk E.
Wat doen bij een bijensteek? Na een bijensteek moet men de angel zo snel mogelijk verwijderen. Dit kan men bijvoorbeeld door ze er met de nagel uit te wippen. Nooit de angel vastnemen tussen duim en wijsvinger, zo knijp je de gifblaas leeg en maak je het alleen maar erger. Als iemand gestoken wordt in de mond of in de keel, is het aan te raden om ijs te eten of een koude drank te drinken om de zwelling te verminderen. In dit geval moet men altijd zo snel mogelijk naar het ziekenhuis. Hetzelfde geldt voor personen die een hevige allergische reactie vertonen. Mensen die weten dat ze zwaar allergisch zijn voor bijen- en wespensteken kunnen hun huisarts om raad vragen hoe ze moeten reageren bij een steek
Na de (zeer nipte) nederlaag van Heinrich Haussler in Milaan-San Remo van 2009 gingen de Italiaanse kledijfabrikant op zoek naar een manier om een nog sneller rennersplunje te ontwikkelen. Het nieuwe pak werd hoe kan het ook anders San Remo gedoopt. Johan Van Summeren won er dit jaar alvast Parijs-Roubaix mee, vanaf 2012 is het pak ook voor de gewone fietser te verkrijgen.
Haussler werd geklopt met 3 centimeter na een wedstrijd van 300 kilometer. Dat Marc Cavendish op een fiets de snelste man ter wereld is, was voor de ontwerpers bij Castelli niet van tel. Ze moesten en zouden in Italië nieuwe wedstrijdkledij ontwikkelen waarmee die 3 centimeter (en liefst nog meer) konden worden teruggewonnen. Twee jaar na de bewuste feiten staat het San Remo suit helemaal op punt. Dat bewees Johan Van Summeren door Parijs-Roubaix te winnen, al speelden daar wellicht nog andere factoren mee.
Het San Remo speedsuit is als het ware een compromis tussen een aerodynamisch tijdritpak en de traditionele combinatie van shirt en koersbroek met bretellen. Omdat tijdritpakken prestatiegericht en voorinspanningen van korte duur ontwikkeld worden, zijn ze allesbehalve comfortabel voor iemand die een hele dag in het zadel doorbrengt. Traditionele wielerkledij is dan weer minder aerodynamisch, wat voor meer weerstand zorgt. Daarom combineert Castelli met het San Remo speedsuit het beste uit twee werelden.
Trui en broek bestaan uit één nauw aansluitend geheel, waardoor luchtweerstand verminderd wordt. Al kan je bij het San Remo suit de trui wél volledig open ritsen, in tegenstelling tot bij een gewoon aerodynamisch pak. Dit komt omdat trui en broek slechts voor 3/4e aan elkaar genaaid zijn.
Goedkoop is het hebbeding niet, want wie zich eigenaar van een San Remo speedsuit wil noemen, moet daar een dikke 350 euro voor neertellen. Daar krijg je dan wel een uniek pak voor dat gemaakt is uit de beste materialen die Castelli te bieden heeft, zoals de revolutionaire Progetto X2 zeemvel. www.wolvenberg.be www.castelli-cycling.com
Tour de France 2011 Etappeschema Tour de France 2011:
etappe 1
2 juli
Passage du Gois - Mont des Alouettes
191 km
etappe 2
3 juli
Les Essarts - Les Essarts (ploegentijdrit)
23 km
etappe 3
4 juli
Olonne-sur-Mer - Redon
198 km
etappe 4
5 juli
Lorient - Mûr-de-Bretagne
172 km
etappe 5
6 juli
Carhaix - Cap Fréhel
158 km
etappe 6
7 juli
Dinan - Lisieux
226 km
etappe 7
8 juli
Le Mans - Châteauroux
215 km
etappe 8
9 juli
Aigurande - Super-Besse Sancy
190 km
etappe 9
10 juli
Issoire - Saint-Flour
208 km
11 juli
rustdag
etappe 10
12 juli
Aurillac - Carmaux
161 km
etappe 11
13 juli
Blaye-les-Mines - Lavaur
168 km
etappe 12
14 juli
Cugnaux - Luz-Ardiden
209 km
etappe 13
15 juli
Pau - Lourdes
156 km
etappe 14
16 juli
Saint-Gaudens - Plateau de Beille
168 km
etappe 15
17 juli
Limoux - Montpellier
187 km
18 juli
rustdag
etappe 16
19 juli
Saint-Paul-Trois-Châteaux - Gap
163 km
etappe 17
20 juli
Gap - Pinerolo
179 km
etappe 18
21 juli
Pinerolo - Galibier Serre-Chevalier
189 km
etappe 19
22 juli
Modane - Alpe-d Huez
109 km
etappe 20
23 juli
Grenoble - Grenoble (tijdrit)
41 km
etappe 21
24 juli
Créteil - Paris Champs-Élysées
160 km
Om de spanning in de diverse klassementen te vergroten heeft de directie voor de 98ste editie, van de Tour de France, enkele aanpassingen gedaan. Zowel de strijd om het punten- als het bergklassement is dit jaar anders opgezet.
De sprinters hoeven onderweg in tegenstelling tot voorgaande jaren slechts één keer aan de bak voor een tussensprint. Elke rit kent onderweg één sprint waarbij de eerste 15 renners punten voor de groene trui pakken. In het verleden waren er onderweg meer sprints, waarbij slechts de eerste drie punten incasseerden. "Zelfs na een passage van een kopgroep kunnen de sprinters eventueel nog meedingen naar punten'', verduidelijkte de organisatie (ASO) bij de presentatie van het rittenschema de verandering.
Dubbele punten bij aankomst bergop. Bij de strijd in het bergklassement om de bolletjestrui worden deze zomer minder punten uitgedeeld. Op de cols van de eerste of buitencategorie krijgen alleen de eerste zes renners punten toegekend. Bij een col van de tweede categorie zijn er alleen punten voor de top vier, bij een berg van de derde categorie scoren alleen de eerste twee punten, bij een klimmetje van vierde categorie wordt alleen de winnaar beloond. Bij de vier aankomsten bergop worden dubbele punten uitgekeerd. Dat is dus op Luz-Ardiden, Plateau de Beille, Galibier en l'Alpe d'Huez.
Geen bonificatieseconden. Vorig jaar was er opnieuw veel kritiek op het verloop van de strijd om de bolletjestrui. Winnaar Anthony Charteau ging mee in vroege ontsnappingen om op die manier veel punten binnen te halen. In de finale was hij er dan niet meer bij. "Ze maken de bolletjestrui te schande'', vond Lucien van Impe over de manier waarop de trui werd verdeeld. Hij pleitte voor een andere opzet. Aan die wens hopen de organisatoren tegemoet te komen. Van Impe won zes keer de bolletjestrui van de Tour (1971, 1972, 1975, 1977, 1981, 1983). Ook in de komende Ronde van Frankrijk zijn geen bonificatieseconden te verdienen, niet onderweg en ook niet aan de streep.
Tour 2011: ploegenvoorstelling Hier de voorstelling van het Team Leopard-Trek voor de 98ste Ronde van Frankrijk. De voltallige ploeg bracht hulde aan Wouter Weylandt met een speciaal ontworpen pet.
De TREK' s in de kleuren voor de TDF 2011 Voor het Leopard Team Fabian Cancellara Speed Concept 9.9: designed in samenwerking met grafisch illustrator Hydro74 Fabian Cancellaras Spartacus Madone 6.9 SSL Speciaal voor de Schleck "Brothers"
Vrijdag 24/06: 20 starters voor de jaarlijkse,, Elverseel Koerse, Niemand wou zich laten kennen. Stoomtrein Rudy DB en Speedy Gonzales Bart DS namen hun verantwoordelijkheid en zouden de Forziaanse plunje verdedigen. Oude getrouwe Johan B.( meest aantal koersen ) en de altijd positieve hoofdsponsor Frans waren ook paraat, Ivo moest jammer genoeg verstek laten wegens blessure. Verder laten Flexible Yves, Doorzetter Jurgen, Juist op tijd zijnde Karl, Sterk vermagerende Bart , terug opgelapte Christiano, Sherrif Daniel, Stille trom Filip U, Sprintbom Geert G , de nooit vermoeide Geert T, kranige Ivo K, Jeunehomme Jelle, Tornado tom, minister Koen M ( speciaal terug van France ) , nooit opgevende Leo ,hondstrouwe Luc Zele en grote Salemijoe zich niet kennen en verdedigen Forza met man en macht. Kris V. had een weddenschap lopen die hem fataal werd. Volgend jaar zal hij zich niet meer laten verrassen. Special guest Ivan draaide lekker mee rond en steunde de ploeg. Na de eerste ronde achter de volgwagen werd het tempo opgedreven. Op de Burggravestraat vielen al direct slachtoffers. eens bovengekomen werd het tempo nog eens opgedreven. Ideaal om achterblijvers af te schudden. De tweede ronde werd de snelste. Als je die overleeft mag je al hopen op aankomen. Het motto : Deelnemen is belangrijker dan winnen is mooi, maar aankomen over de meet is OOK leuk. Gelukkig regende het niet, want zelfs bij dit weer zijn zebrapaden en rode fietsstroken gevaarlijk. Rudy waagde in de 5 de ronde zijn kans, maar zag dat het peleton hem steeds in het vizier had en besloot wijselijk om niet door te gaan. De favorieten Jurgen en Kurt kwamen naar voor en in de laatste ronde gebeurde er iets moois in de geschiedenis van Forza. VIJF renners reden op kop, even werd gedroomd... maar in de laatste rechte lijn kwamen de sprintkanonnen zich moeien. Onzen Bart werd Tweede ! Zilver is ook mooi ! Johan , Rudy, Geert, Jelle en Tom haalden ereplaatsen . De rest kwam in het zog over de meet. Christiano, Karl, Jurgen en Rode lantaarn Yves. G elukkig voor de Heirwegvrienden blijven de Forza s nog een pintje pakken en waren de supporters ( Broeckie, Kurt, Kris V, Ard en zoon, Hubert,Rudy VD, Pol ,Hilaire, Ivo , Krekie , Bert ) en sponsor Bert met Veronic op post. Iedereen bedankt !! De afwezigen hebben echt wel ongelijk !
Zondag 19/06: Er was niks speciaal gepland , er werd ook regen verwacht maar toch een groep van 19 man. Velen hadden hun regenvestje aan, maar dit werd snel te warm. Pino was de verrassing van de dag en het bericht dat de Moezen al uit verlof was, inspireert ook niet echt voor een lange tocht. Via Waasmunster naar Belsele, en zo verder naar St Gillis Waas. Onder de Expressweg richting Polders en dan mocht er gewerkt worden. Rudy DB en Karl mochten op kop blijven, doch na een kwartiertje wind op kop, werden de kaarten anders geschud. Bart en Rudy trokken verder. Broeckie kreeg een lekkie en daarna werd richting Doel gebokst. Door de spookstad naar de kerncentrale en het begon te regenen. Je raadt het al : iedereen regenvestjes aan. Zo terug naar de haven en verder naar Kallo. Velen kwamen op kop, maar lostten graag af . Enkel Rudy hield stand. Daarna had Tom alleen een lekke band, desondanks velen even een glazen flesje hadden doorboord. Jurgen pakte zijn verantwoordelijkheid en nam iedereen mee naar de heimat . Opletten aan de treinsporen en verder via de Express-weg, tegen de wind in naar Melsele. Zo over Beveren naar Haasdonk -Velle. Iedereen was verrast van het gemiddelde van 30.5 en een afstand van 92 km. Het traditionele sprintje werd afgewerkt en het terras was snel gevuld (Verlag WTC Forza Elversele) De nieuwe" Clubfoto" van WTC Forza Elversele
De 6de editie van Dwars door het Hageland Stad Aarschot De start van de 6de editie Dwars door het Hageland zal plaatsvinden aan de Sint-Niklaasberg. De aankomst is traditiegetrouw voorzien aan de feesttent op de Bonewijk. Een wielerwedstrijd voor eliterenners CAT UCI ME 1.2 Op zondagmorgen wordt er uiteraard weer een rondrit voor wielertoeristen georganiseerd. De rondrit voor wielertoeristen zal in 2011 opnieuw een SEMI-KLASSIEKER of CLASSIC zijn voor de geoefende wielertoerist, Afstand: 92 km Inschrijven kan van 7u tot 7u50. Vertrek in groep om 8u. Start en Inschrijvingen: Feesttent Bonewijk
Giro Donne: Vrijdag gaat de Giro Donne, de vrouwenversie van de Giro d'Italia, van start. De koers zal tien dagen duren. De Amerikaanse Mara Abbott (Diadora-Pasta Zara) wist in 2010 de zege te pakken en rijdt sinds haar zege vorig jaar weer haar eerste internationale wedstrijd. 1 LUGLIO 2011 - PRIMA TAPPA: ROMA VELLETRI (RM) KM 86,00 2 LUGLIO 2011 - SECONDA TAPPA: PESCOCOSTANZO PESCOCOSTANZO (AQ) KM 91,00 3 LUGLIO 201 - TERZA TAPPA: POTENZA PICENA (MC) FERMO (FM) KM 104,30 4 LUGLIO 2011 - QUARTA TAPPA: FORLIMPOPOLI (FC) FORLI (FC) KM 101,00 5 LUGLIO 2011 - QUINTA TAPPA: ALTEDO (BO) VERONA (VR) KM 129,00 6 LUGLIO 2011 - SETTIMA TAPPA: ROVATO (BS) GROSOTTO (SO) KM 122,00 7 LUGLIO 2011 - SESTA TAPPA: FONTANELLATO (PR) PIACENZA (PC) KM 128,00 8 LUGLIO 2011 - OTTAVA TAPPA: TEGLIO (SO) VALDIDENTRO (SO) KM 70,00 9 LUGLIO 2011 - NONA TAPPA: AGLIE (TO) CERESOLE REALE (TO) KM 114,80 10 LUGLIO 2011 - DECIMA TAPPA: CRONO SAN FRANCESCO AL CAMPO (TO) KM 16,00
Garmin-Cervélo rijdt de komende drie weken in de Tour de France met een nieuwe outfit in het rond De voornamelijk zwarte uitrusting, wordt ingeruild voor een wit exemplaar met veel blauw en het karakteristieke argyle-design waarmee de ploeg al enkele jaren pronkt.
Vlak voor de Tour de France stelde Selle Italia in thuisbasis Asolo hun nieuwste vinding aan de pers voor. Monolink is een nieuw zadelconcept dat wrijvingsloos fietsen mogelijk moet maken, en dus prestatieverbetering. Selle Italia vindt al sinds 1984 manieren om zadels beter te maken en de constante drang om innovatief voorop te staan leverde al heel wat sprongen voorwaarts op, als je de historie van het bedrijf bekijkt. Het maakt van Selle Italia ook wereldmarktleider op het gebied van high-end zadels, een positie die men graag wil behouden in Asolo.
De introductie van het Monolink systeem vond vorig jaar op Eurobike al plaats, maar tot gisteren bleef het verder eigenlijk vrij stil rond het nieuwe supersmalle zadel dat bevestigd moet worden op een zadelpen met een speciale monorail. Reden: professor Luca Bartoli had meer tijd en onderzoek nodig om het concept beter te onderbouwen.
Het Monolink zadel ? Nu nog enkel in een SLR-versie met carbon rail en zadelpen ? Zal in meerdere modellen op de markt komen en ook in aluminium uitvoering, zodat het voor een breed publiek betaalbaar wordt. Selle Italia wil dan ook vooral het concept van wrijvingsloos fietsen promoten. Dat concept is gebaseerd op een zeer smalle voorste zadelhelft waardoor de binnenkant van de dijen geen (of nauwelijks nog) contact meer maakt tijdens de trapbeweging. Omdat de gebruikelijke, traditionele rails van een race- of mountainbikezadel die vrije trapbeweging alsnog zouden hinderen, ontwikkelden de ingenieurs uit Asolo een monorail-systeem, zodat er niets meer onder het zadel uitsteekt. Bijkomende voordelen van de monorail zijn een grotere voor/achter-instelbaarheid (respectievelijk 10 en 25 mm) en een supereenvoudige en snelle montage. Selle Italia wil middels Monolink zijn voortrekkersrol als zadelfabrikant verder uitbouwen en liet weten ook al verder te denken richting het systeem zadel-fietszeem, want een goed zadel met een slechte broek (of vice versa) geeft alsnog een slecht resultaat.
Maandag 04 juli 2011 GROTE PRIJS gemeente BEVEREN - SCHAAL SCHOETERS 2011 Sport Centrum (Atletiekclub), Klapperstraat, 9120 Beveren 84 km + 5 x 12 km 144 km De 34ste Interclub Egide Schoeters, ofwel Grote Prijs van de gemeente Beveren voor elite zonder contract en beloften U23, De renners beginnen hun tocht van bijna 80 kilometer door het Waasland om 13.30 uur. Het organiserende Comité ter Heropleving van de Wielersport zorgt in Beveren voor heel wat randanimatie Tegen 16.30 uur worden de renners terug in het centrum van Beveren verwacht, waar ze nog zes ronden moet rijden. Rond 16.45 uur moet de winnaar de finishen.
Reynolds Eighty One wielen voor de Tour De France Gewicht wielset 1,600gr Swirl Lip Generator = Betere aerodynamica en zijwind stabiliteit. Zowel in uitvoering voor "tubes" als banden.
De nieuwe SPECIALIZED TARMAC SL4 frame, vork, S-Works crankset en headset = 1995gr 19% meer stijfheid in vergelijking met de SL3 Carbon Specialized crank Cobra "vorm" Di2 uitvoering Onder 1-3/8in boven 1-1/8in
Teambidons Tacx Teambidons 2011. De nieuwe teambidons van Rabobank, Vacansoleil, Omega Pharma-Lotto, Quick Step, Saxo Bank en Astana zijn nu volop verkrijgbaar. De teambidons zijn gemaakt van speciaal materiaal, waardoor ze biologisch afbreekbaar en dus natuurvriendelijk zijn. Het is een stoere, stevige drinkbus met een krachtig design en een draaidop. De bidon is goed inknijpbaar, om snel te kunnen drinken tijdens het fietsen, en makkelijk te vullen en schoon te maken. De Tacx Teambidons 2011 zijn er in twee uitvoeringen: 500cc en 750cc.