Virtual Reality
Alles over virtual realiy
Inhoud blog
  • VR Bril huren
  • Virtual reality huren
  • Samsung Gear VR huren
  • VR bril huren, waar moet je op letten?
  • Virtual reality huren
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    13-07-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Facebook wil Hollywood films voor de Rift

    Facebook kocht het virtual reality bedrijf Oculus voor 2 miljard dollar wil natuurlijk een flinke return on investment.  Hoewel de social media gigant altijd heeft gezegd dat Oculus zich op de core business (games) mag blijven richten heeft Zuckerberg natuurlijk een flinke vinger in de pap bij de verdere ontwikkeling. Volgens vier bronnen dichtbij het virtual reality bedrijf heeft Facebook inmiddels contact met enkele grote filmmaatschappijen en regisseurs. In de toekomst gaat Oculus zich waarschijnlijk dan ook gaan richten op het maken van virtual reality video.

    Rift goes Hollywood

    Facebook heeft gesprekken gehad met grote maatschappijen alsmede individuele regisseurs. Zo heeft de bekende regiseur James Camaron (bekend van ondere andere Titanic & Avatar) al te kennen te geven zeer enthousiast te zijn over de mogelijkheden van de Rift.  Momenteel ligt de belangrijkste focus nog op games maar dit nieuws geeft een goed beeld waar Facebook uiteindelijk heen wil met de virtual reality bril.

    Zuckerberg en consorten willen samen met filmmaatschappijen kijken op welke wijze de Rift DK2 ervaring naar het grote scherm, of eigenlijk kleine scherm, gebracht kan worden. De gesprekken zouden gaan ook gaan over het ontwikkelen van speciale content voor de Rift. Wellicht worden interactieve virtual reality films dan straks naast de gewone film aangeboden. Het zou echter beter zijn wanneer er content specifiek voor de bril ontwikkeld worden. Rift fans zitten niet te wachten op een gimmick zoals 3D.

    RIFT nog steeds in ontwikkeling

    De Rift zit nog steeds in de ontwikkelfase. Van de tweede development kit (DK2) zijn er eind juli verzonden zo’n tienduizend verzonden. Nieuwe vr games en content voor de Rift zijn momenteel dus nog in ontwikkeling. Wanneer wij Batman of in virtual reality kunnen ervaren is dus nog onduidelijk. Dit nieuws maakt wel duidelijk welke richting Facebook op wil, naar het grote publiek en het kleine scherm. Rift Fan juicht dit van harte toe. Hoe groter het publiek hoe meer content en des te beter de games, films en virtuele ervaring!


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-07-2015, 15:28 geschreven door timnijland  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oculus werkt aan bewegingscontroller

    Oculus wil niet alleen in je hoofd zitten maar ook in je handen.  Via Cnet kwam het bericht binnen dat het Virtual Reality bedrijf op de achtergrond werkt aan bewegingscontrollers voor de Rift. Dit zijn apparaten waarmee je objecten in games kan besturen door te bewegen met je hand of hoofd. Dit resulteert in een nog levensechtere ervaring en onderdompeling in de virtuele wereld.

    Look & Feel

    Het is nog niet duidelijk wanneer deze uitkomen of hoe ze er uit gaan zien of wanneer deze getoond wordt aan het grote publiek. De Rift headset zelf is nog niet te koop voor consumenten.  Hoewel de tweede Development Kit reeds verzonden is bevindt het virtual reality bril zich officieel nog in de testfase.

    De officiële aankondig van Oculus zal dus nog wel even op zich doen wachten. De verwachting is echter dat begin volgend de Rift beschikbaar zal komen voor de consument.

    Vreemde keuze

    De keuze van Oculus om zelf een bewegingssensor op de markt te brengen kan echter kwaad bloed zetten bij ontwikkelaars. Velen zijn namelijk zelf al bezig met het ontwikkelen van zogenaamde third party controllers. Denk bijvoorbeeld aan de Omni Treadmil waarover wij reeds eerder berichten.Daarnaast zijn er tientallen andere ontwikkelaars, investeerder en gamers die reeds veel geld hebben geïnvesteerd in het ontwikkelen van soft-en hardware voor de Rift. De aankoop van Oculus door Facebook viel bij velen. Dit is wellicht een move die mensen nog verder tegen Oculus kan keren. Het op de markt brengen van een eigen virtual reality controller kan dus negatief uitpakken voor Oculus. Wanneer zij zelf een controller uitbrengen kiezen mensen sneller voor deze officiële versie dan voor een onofficiële van een third party.

    Dit resulteert wellicht in minder games en apps voor de Rift omdat veel ontwikkelaars het hoofd niet boven water kunnen houden.  Wij wachten in spanning af wanneer Oculus zelf met nieuws komt en wat de impact hiervan is.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-07-2015, 15:28 geschreven door timnijland  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 toepassingen voor Oculus Rift

    Dat Virtual Reality voor mij de toekomst van entertainment is moge duidelijk zijn. De mogelijkheden en toegevoegde waarde die het levert op het gebied van games is uitzonderlijk te noemen. Sinds de jaren negentig is ons al beloofd dat wij ooit zelf onderdeel uit kunnen maken van een digitale wereld. Nu dat moment bijna daar is staan wij op de vooravond van een revolutie.  Naast the final frontier voor games kan Rift ook binnen andere gebieden nieuwe deuren open. In dit stuk ga ik dieper in op de (on)mogelijkheden die Oculus met de virtual reality bril ons gaat bieden.

    1. Games

    De meest logische én meest besproken toepassingen van de Rift. Momenteel zijn er tientallen vr games beschikbaar die een goed beeld geven van de potentie van virtual reality. De games worden momenteel echter nog veelal ontwikkeld door indie developers. Grote ontwikkelaars zoals EA of Ubisoft hebben nog niet te kennen gegeven dat zij bezig zijn met het ontwikkelen van Triple A titels speciaal voor de virtuele reality bril.

    Ik kan echter niet wachten tot ik Battlefield 5 kan ervaren met de Rift.  Middelgrote ontwikkelaars zijn echter al wel bezig met game.  Zo kun je bijvoorbeeld (hopelijk zeer binnenkort) een Battlemech besturen met Jaeger Pilot en het opnemen tegen buitenaardse monster met Alien: Isolation.

    2.Films

    Naast games zijn virtual reality video's en voor de hand liggende toepassing voor de Rift. Zelf de stranden van Omaha Beach bestormen is natuurlijk een ervaring die vele male intenser is dan het slachtveld vanuit de veiligheid van je huiskamer meemaken.  Voordat deze ietwat beangstigende ervaring werkelijkheid kan dienen films wel zo opgenomen te worden dat je 360 graden in het rond kan kijken.

    De toevoeging van een deel interactiviteit tilt de ervaring naar een nog hoger niveau. Zelf beslissen of je recht op mg42 afrent of al tijgerend of het strand kruipt, maken de ervaring nog echter. Ik ben echter al tevreden als ik met de bril het gevoel heb daadwerkelijk op het strand te staan in plaats van in mij stoel te zitten.

    3.Vakantie

    Het boeken van een vakantie doet bijna iedereen tegenwoordig online. Het vergelijken van hotels, campings en natuurlijk prijzen is bijna een nationale sport geworden. De foto’s en video’s van je bestemming zien er allemaal oogverblindend mooi uit. Geen wolkje aan de lucht, geen vuiltje op je kamer. Gelukkig zijn er tegenwoordig voldoende reviews te vinden op basis waarvan je het een en ander kunt wegstrepen.

    De volgende stap is echter het zelf bezoeken van je bestemming vanachter je PC. Zet je Oculus Rift op en waan je op de Bahama’s (of de camping in Lutjebroek).  Bekijk je hotelkamer, het dichtstbijzijnde stadje en het volk dat er zo al rond loopt. Het boeken van een vakantie in met behulp van Virtual Reality is absoluut the next big thing in toerisme. Ik ben benieuwd welke aanbieder met een vooruitziende hierop in springt.

    4. Architectuur

    Het ontwerpen van je droomhuis gebeurd tegenwoordig eerst op papier om vervolgens het geheel met behulp van een 3D programma uit te werken. Hiermee kun je reeds een blik werpen in je toekomstige huis via de PC.  Zodra de Rift uitkomt en de eerste makelaar zo slim is hier wat mee te doen kun je echter huis daadwerkelijk doorwandelen en elk hoekje en gaatje bekijken.

    Ook voor huizen die te koop staan is dit voor uitstekende methode om geïnteresseerden te laten rondneuzen vanuit het makelaarskantoor of nog beter, vanuit hun eigen huis. Ja, ook de woningmarkt gaat in de toekomst virtueel.

    5.Auto kopen

    Het kopen van een auto in virtual reality is tevens goed mogelijk en een opluchting voor vooral de koper. Geen zeurende verkopers met irritante prietpraatjes maar gewoon vanachter je computer met behulp van de Rift je nieuwe auto samenstellen en een testrit maken. Ontwikkelaars zijn al bezig met ontwerpen van een programma om dit mogelijk te maken. Lees hier meer over in deze blogpost.

    6. Oorlog voeren

    Oorlogen voeren is door de eeuwen al veelal verschoven naar het digitale slachtveld. Niet langer stormen we in grote getalen op elkaar af of beschieten wij anderen vanuit loopgraven. Nee, dood en verderf is vandaag de dag mogelijk met enkel één druk op de knop. De Oculus Rift biedt veel militaire toepassingen. Zo wordt de virtuele bril al gebruikt door Noorweegse leger om tanks te besturen.

    Momenteel zit de bestuurder nog in de tank maar in de toekomst kan de machine vanaf een externe locatie worden bestuurd net zoals een drone. Met de Rift wordt de oorlog voeren kinderspel. Hierin schuilt ook een risico, het overhalen van een trekker in een digitale omgeving doet men sneller dan wanneer je de vijand (of burger) in de ogen kijkt. Feit is wel dat dankzij de Rift het (digitale) slagveld gigantisch kan veranderen.

    7. Scholing

    Niet langer met tienduizend man in een saai hoorcollege maar thuis, vanuit je luie stoel, het oeverloze gelul van je professor aanhoren. Een droom voor iedere student. Deze toepassing is echter het topje van de ijsberg.  De rift maakt het tevens mogelijk binnen in een vliegtuig te zitten, een hersenoperatie bij te wonen of te leren of kernenergie zonder gevaar.

    Het opleiden van de nieuwe generatie wordt met de Rift eenvoudiger en goedkoper. Dit draagt hopelijk bij aan een beter onderwijs dat voor iedereen toegankelijk is. Voor ons Nederlanders is dit reeds zo maar in veel landen is een opleiding enkel nog weggelegd voor de meer gefortuneerde inwoners. Oculus gaat dus ook bijdragen aan een betere toekomst voor ons kinderen!

    8. 3D Design

    Zoals eerder aangegeven maakt Oculus het straks mogelijk om met de Rift door je eigen ontworpen huis te lopen. Dit is echter één van de vele toepassingen op het gebied van 3D design. Het bekijken en ontwerpen van allerlei producten is een stuk eenvoudiger wanneer je er omheen kunt lopen en kunt draaien in allerlei richtingen. In combinatie met een 3D printer is de Rift een tool dat iedere designer straks in huis heeft.

    9. Post traumatisch Stress behandelen

    Naast het voeren van oorlog is de Rift ook geschikt om de gevolgen ervan te behandelen. Veel soldaten die terug komen van een missie waarbij zij iets traumatisch hebben ervaren krijgen te maken met PTS (post traumatisch stress). Met behulp van een virtuele wereld kunnen soldaten straks terugkeren naar het oorlogsgebied om zo hun angsten te overwinnen.

    Het Amerikaanse leger is reeds bezig met testen op soldaten die terugkomen uit Afghanistan. De resultaten zijn tot dusver positief te noemen. De Rift levert straks dus een bijdrage aan het voorkomen van PTS door soldaten buiten de gevechtssituatie te plaatsen en door hen te helpen bij het genezen van eventuele trauma’s.

    10. Angsten overwinnen

    Elk mens kent angsten. Zij het voor situaties zoals hoge gebouwen of drukke pleinen of voor dieren zoals spinnen of honden. De Oculus Rift is gemaakt om virtuele situaties te schetsen die levensecht zijn. Wie herinnert zich niet de schijterige Matthijs van Nieuwkerk die met de Rift een rit in de achtbaan maakte?

    Dit is een goede methode om mensen in een angstige situatie te plaatsen zonder hen daadwerkelijk in gevaar te brengen. Zo kunnen mensen hun angst voor hoogtes overwinnen door stap voor stap de Eifeltoren. Of geconfronteerd worden met steeds grotere honden om hun angsten voor de mens zijn beste vriend te overkomen.

    Naast deze toepassingen zijn er tientallen andere dingen die je met de Rift kunt doen. Het creëren van een virtuele wereld biedt eindeloze mogelijkheden voor elk vakgebied, branche en persoon. De vrij lage aanschafprijs in combinatie met het feit dat computers steeds goedkoper worden maakt de Oculus het entertainment apparaat van de toekomst.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-07-2015, 15:28 geschreven door timnijland  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Development Kit 2 bevat Samsung Note 3 scherm

    Toen Oculus zijn nieuwe Development Kit 2 aankondigde werd duidelijk dat de virtual reality bril een nieuw scherm met een veel hogere resolutie zou bevatten. Waar dit scherm precies vandaan kwam en of die in house ontwikkeld is werd niet bekend gemaakt. Wel werd duidelijk dat de Rift een upgrade kreeg naar full HD AMOLED scherm waarmee ieder oog op een resolutie van 1080 x 960 wordt getrakteerd.

    Tear downs & walktrough

    Eind vorige maand begon Oculus met verschepen van de nieuwe Dev Kits en zoals gebruikelijk werd de Oculus uit elkaar gehaald om te kijken welke hardware het precies bevat. Snel werd duidelijk dat het scherm exact hetzelfde is als die van de Samsung Note 3. Oculus heeft zelf de touch functie intact gelaten, hoewel het af te raden is hier tijdens je virtuele reis gebruik van te maken. Ifixit was één van de eerste de Oculus open maakt en merkte op dat het scherm overclocked is naar een hogere refresh rate van 70 hz. Dit is noodzakelijk om de low percistence mogelijk die zorgt voor een sterk verlaagde motion blur en motion sickness.

    Samenwerking Samsung

    De collaboratie tussen Samsung en Oculus is an sich al opmerkelijk te noemen. In mei werd namelijk al bekende dat beide bedrijven samenwerken aan een andere VR Headset genaamd Gear VR. Hiervoor ontwikkeld Oculus de software terwijl Samsung zelf de hardware voor hun rekening neemt. Het feit dat Samsung het scherm levert voor de Oculus is een duidelijk teken dat het partnerschap steeds serieuzer vormen aanneemt. De reden voor de samenwerking berust waarschijnlijk op het feit dat het aantal devkits (10.000) nog te laag is om zelf een scherm te produceren.  Voor Oculus is het dus goedkoper om gebruik te maken van de hardware van gigant Samsung.

    Wil je meer weten over de DK2? Lees dan de onze review van de Oculus Rift DK2.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-07-2015, 15:27 geschreven door timnijland  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Development Kit 1 V.S. Development Kit 2

    Momenteel worden er weer zo’n vijfduizend Development Kits verstuurd naar ontwikkelaars, gamers en overige virtual reality geeks. Vanaf augustus komen er dus waarschijnlijk in hoog tempo nieuwe toepassingen, games en applicaties uit voor de Oculus Rift. De headset die nu onderweg is vanuit het distributiecentrum van Oculus is de tweede versie van de virtual reality bril. Deze heeft de naam Development Kit 2 meekregen. De naam verwijst naar het feit dat deze versie net zoals de Development Kit 2 steeds primair voor ontwikkelaars bestemd is. Maar wat is nou het verschil tussen de DK1 en de DK 2? In dit stuk gaan wij in op de meest belangrijke wijzigen in zowel de soft- als hardware van de virtual reality bril.

    Resolutie en scherm.

    De DK 1 kende een zeer bescheiden resolutie van 1280 x 800, lager dan de meeste high-end smartphones van de afgelopen tijd. Elk oog keek naar een scherm van 640 x 800.  Bij de tweede versie van de rift is dit opgeschroefd naar Full HD (1290 x 1080) verdeeld over beide ogen. Bovendien heeft het scherm een upgrade gehad van LED naar het energiezuiniger en heldere OLED.  De DK2 beschikt ook over een zogenaamd ‘low persistence’ scherm. Dit zorgt voor veel scherpere beelden en dringt motion blur (het vervagen van beelden bij snelle beweging) aanzienlijk terug.  De framerate alsmede de refresh rate zijn aanzienlijk verhoogd. Al met al zorgt het nieuwe beeldscherm in combinatie met de verbeterde software voor een veel betere virtuele ervaring.

    Beide versies beschikken over een head tracking, waarbij met behulp van de bijgeleverde camera de Oculus Rift in staat is de bewegingen van het hoofd nauwkeurig te bepalen. De DK2 beschikt daarnaast over postitionel tracking hierdoor kan de rift tevens bepalen welke richting het gehele lichaam op beweegt. Dit zorgt ervoor dat neveneffecten zoals hoofdpijn en duizeligheid aanzienlijk minder worden.

    Prijs en consumentenversie

    De prijs van de Oculus DK2 is gestegen, de eerste versie koste 300 dollar, de tweede gaat de deur uit voor 350 dollar. De prijs van de definitieve consumentenversie is nog niet bekend. Wij denken dat deze zo rond de 300 euro komt te liggen. Wellicht komt er nog een prijsverlaging aan vanwege de aankoop van Oculus door Facebook. Wanneer wij de virtuele wereld kunnen betreden is nog niet bekend maar zal hoogstwaarschijnlijk ergens in 2015 zijn.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-07-2015, 15:27 geschreven door timnijland  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Omni Treadmil + Oculus Rift = Awesome

    De Oculus Rift is een gigantische stap voorwaarts in Virtual Reality, ook wel vr en genoemd.. Een groot blikveld, de registratie van hoofdbewegingen en mogelijkheid om alle richtingen zorgen voor een ongeëvenaard gevoel van immersie. Het enige wat de Rift niet kan is het registeren van loopbewegingen. Bewegen gebeurd met behulp van een controller of keyboard. Voor dit obstakel biedt de Omni treadmill van ontwikkelaar Virtuix een pasklare oplossing.

    360 graden in het rond

    De Omni is de eerste virtual reality controller die de speler in staat stelt om onbelemmerd door de virtuele wereld te bewegen. Het is de missende schakel tussen deze werkelijkheid en de virtuele. De loopband draait niet om zijn eigen as maar registreert de bewegingen die de voeten van de gebruiker maakt. Pas al de gamer beweegt komt de loopband daadwerkelijk in beweging. Het harnas dat aan de unit vastzit bepaald welke kant de gebruiker opkijkt. De toevoeging van de Oculus zorgt ervoor dat het hoofd afzonderlijk van het lichaam kan bewegen. Dit creëert een ongeëvenaard gevoel dat je daadwerkelijk door puinhopen New Vegas of getto van Los Santos loopt.

    Instant succes

    Met meer dan drieduizend backers op Kickstarter is de start-up een instant succes. De Virtuix Omni is te pre-orderen via de site van de fabrikant voor het niet misselijke prijskaartje van 500 dollar. In het pakket zitten het interface platform, het harnas en de bijhorende schoenen die noodzakelijk zijn om de bewegingen te registeren. Daarnaast wordt de interface geleverd met een mini-game en één jaar garantie.  De vraag blijft echter of gamers, van nature een lui volkje, zin hebben om buiten adem te raken van het rennen en schieten.

    Onderstaande video uit september van vorig jaar geeft een goed beeld van de awesomenss van de twee apparaten. Half-life 2 (waar blijft 3?!) in combinatie met de Omni en Oculus is een gouden combinatie. Wij hebben echter weinig zin om continue te staan en bewegen en zien dit apparaat meer als een gimmick voor af-en-toe dan ons main gaming device. Het prijskaartje is momenteel ook nog een obstakel. Wellicht dat er in de toekomst een voordeliger alternatief komt of een interessante combideal met een Rift, Omni en PC. Dan zien wij ons nog wel rondrennen, met de gordijnen dicht.

     

     


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-07-2015, 15:27 geschreven door timnijland  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Je volgende auto koop je met Oculus Rift

    Verkopers zijn irritant, daarover bestaat geen twijfel. Autoverkopers spannen echter de kroon met technische prietpraat en nietszeggende sales-pitches. In de toekomst zijn deze gladde mannetjes met mooie praatjes en lelijke pakken wellicht afgeschreven zoals de lelijke eend van je oma. Oculus Rift biedt namelijk de mogelijkheid om vanuit je luie stoel je nieuwe auto samen te stellen.

    De dood van autoverkopers is straks mede te danken aan softwareontwikkelaar Chaotic Moon.  De knappe koppen hebben een programma ontwikkeld waarmee overvolle showrooms en zwetende autoverkopers straks tot het verleden behoren.  Door het combineren van de Oculus Rift en en Leap Motion ben je straks in staat die dikke spinners onder je nieuwe golfwaggie te plaatsen.

    De leap motion controller wordt voorop de Rift geplaatst waardoor deze in staat is de bewegingen van je beide handen te detecteren.  Zo ben je in staat de auto te roteren, menu´s te bekijken of opties toe te voegen.  Met een simpele handbewegingen verander je de kleur, de velgen maar ook het complete interieur.

    Oculus on the road

    Kek kleurtje, check! Vette velgjes, check! Bombastisch soundsytem? Dubbelcheck! Let’s get this baby on the road. Met de Oculus is het mogelijk. Potentiele kopers kunnen met hun zelf ontworpen auto een virtuele testrit maken. Zo kun je precies of je kleurtje wel goed uitkomt in de zon en of je velgjes daadwerkelijk de hoognodige nodige spin hebben.

    Chaotic Moon is naar eigen zeggen al in onderhandeling met meerdere autofabrikanten. De hoop is dat dit niet enkel juppenmerken zoals Kia zijn maar dat merken zoals Ferrari ook de toekomst zien. Zo kunnen wij als plebs toch nog een keer in een dikke bak rijden. Wij kijken natuurlijk graag verder en zien ons al over het circuit van Monaco rijden. Hiervoor kunnen we denk ik beter geduld hebben en wachten tot Forza of Need for Speed Rift-compatible is.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-07-2015, 15:26 geschreven door timnijland  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oculus Rift nu officieel van Facebook

    In maart bereikte ons het bericht dat Facebook het VR bedrijf voor het bedrag van 2 miljard overnamen. Dit verbaasde ons en de gehele community. Wat moet een social media bedrijf in hemelsnaam met Virtual Reality? Al snel bleek dat Oculus gewoon als apart bedrijf blijft organiseren en zich volledig mag toeleggen om het ontwikkelingen van virtuele ervaringen.  De kritiek onder de backers was echter niet van de lucht en er klonken behoorlijk harde woorden.  Naar onze mening zeer logisch, de backers hebben tenslotte het bedrijf van de grond gekregen. Ook vanuit de game industrie was commentaar. Zo cancelde Minecraft per direct een samenwerking met Oculus. Zonde, wat dit is één van de meest populaire games van de afgelopen tijd.

    Ondansk de kritiek hebben beide patijen de deal gewoon doorgezet. Uiteindelijk is het Oculus overgenomen voor 400 miljoen cash en de rest in Facebook aandelen.  Beide partijen zijn content met de deal zo blijkt uit het commentaar. Facebook heeft een dikke vinger in de pap in de toekomst van entertainment en Oculus kan met het cash van Facebook sneller groeier. Lijkt ons een uitstekende deal! Mede omdat de verkoopprijs door de cash-injectie van de social media reus een flink stuk zal zakken. Of dit te betekend of je Facebook advertenties krijgt te zien in game is iets waar wij niet op hopen. De integratie van social media maakt het ook eenvoudiger contact te leggen met andere gamers zonder hiervoor een aparte account aan te maken.

    Of de ontwikkeling daadwerkelijk in een stroomversnelling komt valt nog te bezien. De release de Oculus Rift staat vooralsnog gepland voor ‘ergens’ in 2015.  Wel staat vast dat het vertrouwen en de markt voor Oculus Rift een gigantische boost heeft gekregen.

    Wij zien de positieve kanten van dit verhaal in. Sneller aan de slag met de virtuele wereld, een lagere prijs en direct verbinden met je vrienden. Nadelen kunnen wij zo niet zien, wellicht moeten we nog even wachten tot wij daadwerkelijke de virtuele wereld binnenstappen en gestoord worden door advertenties.



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-07-2015, 15:26 geschreven door timnijland  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alien : Isolation

    Alien v.s. Rift

    De Alien franchise heeft hoogtepunten en dieptepunten gekend. De eerste film uit 1979 is inmiddels verheven tot cult klassieker. De zogenaamde chestbuster scene waarin een baby Alien uit de buik van een van de bemanningsleden knalt, staat in het geheugen van iedere filmfanaat gegriefd. Slechte films (Alien v.s. Predator anyone?) en waardeloze games (allemaal!) hebben de Alien naam echter behoorlijk door het slijk gehaald. Sega waagt echter nog een schot in de ruime met een nieuwe game Alien: Isolation, gepresenteerd op de E3 en waarvan een speciale Oculus Rift demo is uitgebracht. Is dit de vr game die de Oculus Rift op de kaart zet en Alien weer uit het zwarte gat trekt?

    Oculus = levensbedreigend realistisch

    Alien: Isolation (A:I) is een survival horror game in lijn met populaire games zoals Resident Evil. De game wordt speciaal ontwikkeld voor de Oculus Vr prototype maar wordt ook uitgebracht voor consoles. De releasdate staat op 7 oktober, wordt dit dag dat de ware potentie van Oculus wordt getoond? Volgens de heren van Wired wel. De game is perfect match voor Oculus vanwege de opzet van de game; slechts jij en één Alien op een planeet in de diepte van het universum.

    De ontwikkelaars van Creative Assembly zijn grote fans van Oculus en hebben sinds het prille begin op Kickstarter het product gesteund. Zodra zijn de eerste Dev Kits ontvingen hebben zij A:I geschikt gemaakt voor Oculus en het bleek een perfect fit. De speelbare demo draait inmiddels op de DK2 en ziet er crispy clean uit. In andere woorden; levensecht, werkelijk immersive.  Virtual Reality(vr) zoals het bedoeld is.

    Buitenaards eng

    Een verlaten ruimteschip, niets dan het geluid van ratelende onderdelen en een oneindig vacuüm aan de andere zijde. Een perfecte setting voor een horror-game. Lopend door een lege gang waarin de vibraties van het schip voelbaar zijn. Aan het eind van de gang doemt iets op, een dode? Yup, doder worden ze niet.  Een verhoogde hartslag, zwetende palmen en de prangende vraag: wat doe ik hier in hemelsnaam? De zaklamp maakt het niet veel beter. De doodse ogen van mijn pas ontdekte space buddy kijken zijn net zo leeg als de gang. Wat is de volgende stap? Terug kan niet, dan maar voorzichtig vooruit…

    Compelete immersie en ongekende mogelijkheden

    De Oculus Rift voegt een compleet nieuwe dimensie aan het spel toe waar zelf de ontwikkelaars van staan te kijken. Bukken achter een krat doe je normaal met een druk op de knop. Met de Oculus kan hoever je bukt en kan je per millimeter meer van de omgeving zien, en van jezelf prijsgeven. De 360 graden blik zorgt voor ongekende mogelijkheden, om het hoekje kijken doe je nu zelf in plaats van met knop. Kruipend door een liftschacht kan je met het strekken van je hoofd net de hoek om kijken zonder jezelf in harms way te plaatsen.

    Angst om de hoek

    De dode ruimtekameraad blijkt gelukkig geen verassingen in petto (of buik) te hebben maar de volgende bedreiging doemt alweer op. De Alien zoals Ridley Scot hem visualiseerde, levensecht en op zoek naar prooi verschijnt aan het eind van de gang. De setting slaat om en het gevoel van angst is wederom levensecht. Aan het begin van de demo loop je relaxed rond en geniet je van de prachtige maar beklemmende omgeving.

    Zodra de Alien in beeld komt zit je met de rug tegen de muur, paniekerig om je heen kijkend en continue op zoek naar een uitweg. Elk geluid verhoogt de hartslag en wat begon als een interessante ervaring is omgeslagen in een met angstzweet omringd horrorverhaal waarin jij het enige slachtoffer bent.  Zodra de Alien op je af komt rennen, schreeuwt je oerinstinct rennen. Ver kom je echter niet, de Alien is binnen no time bij je en met een uithaal van één van zijn handen is het GAME OVER.

    Het moge duidelijk zijn. Alien is dé game die het ware gevoel en de potentie van de Oculus Rift toont.  De fysieke reactie, het beklemmende gevoel en de gameplay mogelijkheden zijn voor mij het teken dat Oculus Rift het survival-horror genre naar het hoogste niveau kan tillen. Ik kan niet wachten tot ik door zombie geïnfecteerde kan rennen in Resident Evil of nog meer ruimte-angsten kan doorstaan in Dead Space. The future of horror is here!


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-07-2015, 15:25 geschreven door timnijland  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe DK2 verscheept & verkoop in China gestaakt

    De nieuwe Development Kit 2 van Oculus worden in juli richting ontwikkelaars verscheept Oculus laat weten dat de eerste shipment van devkits inmiddels van de fabriek naar het distributiecentrum zijn verzonden. Maar liefst tienduizend exemplaren vinden eind deze maand hun weg naar ontwikkelaars. Ruim de helft van de units zijn al onderweg. Week 14 kunnen dus ruim 5000 ontwikkelaars aan de slag met het creëren van nieuwe virtuele ervaringen.

    Verder laat Oculus weten dat er meer dan 45.000 duizend reserveringen zijn binnengekomen voor de nieuwe devkit. De vraag is ontzettend groot dus en zal leiden tot een stroomversnelling van nieuwe apps en games voor de Oculus. Het bedrijf ligt door de vele aanvragen wel iets achter met verzenden. Volgens de fabrikant is de kans zeer groot dat sommige ontwikkelaars pas in augustus aan de slag kunnen. In China wordt momenteel hard gewerkt om aan alle vraag te voldoen.

    Verkoop Oculus in China gestaakt.

    Hoewel de productie veelal in China plaats vindt kunnen inwoners van dat land de headset niet meer bestellen. Het bedrijf heeft dit besluit gemaakt omdat de bril in grote getalen wordt doorverkocht via sites zoals eBay. Dit is een doorn in het oog van Oculus omdat de devkits juist zijn bedoeld voor ontwikkelaars om nieuwe virtuele apps en games te ontwikkelen.

    Een ‘klant’ van Oculus probeerde de bril voor het bizar hoge bedrag van vijfduizend dollar te verkopen via EBay. De fabrikant heeft logisch wijs zijn pre-order gecanceld en extreme maatregelen getroffen omdat dit niet de eerste keer was. Geen enkele Chinees kan de bril nu nog kopen. Een wijs besluit maar jammer voor ontwikkelaars in China die hun virtuele hart wel op de goede plek hebben zitten. Oculus waarschuwt gebruikers gelijk dat de wanneer de vr brill tweedehands wordt gekocht de garantie op het apparaat komt te vervallen.  Dit geld natuurlijk niet voor de definitieve consumentenversie van het apparaat.
    Lees voor meer informatie de Oculus Rift Dk2 review.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-07-2015, 15:25 geschreven door timnijland  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Development Kit 2

    De Oculus Rift Development Kit 2 (DK2) is de tweede ontwikkellaarsversie van de VR-bril en is sinds eind maart te pre-orderen via de site van Oculus. Levering van de virtual reality bril start in juli van dit jaar.  De DK 2 kost net zoals zijn voorganger 350 dollar, zo’n 255 euro. en kent een aantal significante verbeteringen ten opzichte van de DK1.vr

    Oculus innovatie

    De grootste innovatie is de verbetering van de positional tracking. Dit stelt de Rift in staat met behulp van infrarood en de camera de beweging van de gebruiker te bepalen.  Hierdoor worden problemen zoals hoofdpijn en duizeligheid aanzienlijk verminderd. Daarnaast heeft de DK2 een zogenaamde ‘low persistence’ scherm. Dit zorgt ervoor dat motion blur en stottering terugdrongen worden. Dit zorgt voor beelden die minder schokkerig zijn en realistischer overkomen.  Volgens Oculus zijn deze belangrijke stappen voorwaarts voornamelijk te danken aan verbeterende software en afstemming tussen de apparaten. Dit zorgt voor meer conformt en een verbeterde gebruikerservaring.

    Resolutie & scherm

    De DK1 was uitgerust met een LED scherm van 1280 x 720 pixels waarbij per oog 640 x 720 pixels te zien waren. De nieuwste Rift bevat een oLED full HD scherm van 1920 x 1080 pixels en voorziet elk oog van 960 x 1080 pixels.  Deze verbeteringen zorgen voor een heldere, realistische maar ook energiezuinige weergave. Dit is tevens te danken aan de refresh rate die verhoogd is van 60Hz naar 70 Hz en de verbeterde framerate.

    Camera & Kabels

    De camera die geleverd wordt bij de Oculus Rift is ontwikkeld door het bedrijf zelf, in tegenstelling tot de vorige die afkomstig was van een andere producent. De camera is dus beter afgestemd op het gebruik van de bril waardoor alles nog soepeler verloopt. De control box van de DK 1 en zorgde voor stroom en verbinding met de computer wordt niet meer geleverd. In plaats daarvan heeft Oculus een USB accessoires HUB ontwikkeld.  De DK2 wordt dus van stroom voorzien middels USB en biedt de mogelijkheid externe apparaten zoals een camera aan te sluiten op de RIFT.

    Prijs

    De vernieuwde kit is een stuk duurder om te produceren maar wordt tegen dezelfde prijs verkocht als de eerste versie. Deze beslissing is genomen om de drempel laag te houden en zoveel mogelijk mensen te betrekken bij de doorontwikkeling. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Google Glass waarvan elke versie nog steeds 1500 dollar kost.

    Consumentenversie

    De nieuwe kit biedt inzicht over hoe de consumentenversie er uiteindelijk uit komt te zien. Het is niet meer dan logisch wij de verbeterde software en technische upgrades terug zullen zien wanneer de Oculus te koop is. De specifieke releasedate is nog onbekend, duidelijk wel is dat dit ergens in 2015 zal zijn. Dit geeft de producten en ontwikkelaars nog voldoende tijd om aanpassingen te maken maar vooral content en games te ontwikkelen.

    Conclusie

    De Development Kit 2 kent duidelijke verbetering ten opzichte van de eerste versie die inmiddels al weer anderhalf jaar oud is. Personen die zowel de DK 1 als DK 2 hebben getest spreken van een gigantische stap voorwaarts.  De hogere resolutie is volgens hen leuk meegenomen maar de werkelijke innovatie zit in de verbeterde software. Bij de DK1 ontstond het gevoel dat je door een verrekijker de wereld bekeek, de DK 2 plaatst de gebruiker daadwerkelijk in de virtuele wereld. Dit geeft een onwaarschijnlijk gevoel van realisme en maakt het gebruik vele malen comfortabeler.

    De verwachtingen is dat dit de laatste Development Kit is die op de markt gebracht wordt aangezien de officiële release van de consumentenversie gepland staat voor 2015. Wij zijn erg benieuwd wat ontwikkelaars met deze nieuwe versie uit de kast kunnen toveren. Blijf ons volgen voor meer updates omtrent DK2!

    Specificaties & vereisten

    Onderstaand vind je een overzicht van de technische specificaties van de Development Kit 2. Tevens worden de vereiste en aanbevolen specificaties van de PC weergegeven die nodig zijn om met de Rift te werken. Hieruit blijkt dat er een high-end PC nodig hebt is die in staat is huidige generaties games op 1080p met een framerate van 75 frames per seconde te draaien.

    Specificaties

    Scherm

    Resolutie
    vernieuwingsfrequentie
    Persistentie
    Optisch kijkhoek 100º

    Interfaces:

    Kabel: 25 cm afneembaar
    Input: HDMI 1.4 b
    USB apparaat : USB 2.0
    USB host : USB 2. (DC voeding noodzakelijk)

    Inertiële Tracking
    Sensoren: Gyroscope, Accelerometer, Magnetometer
    Update frequentie: 1000 hz

    Positie tracking
    Sensoren: Nabije infrarood CMOS Senso
    Gewicht 440 gram (zonder kabel)

    Bijgeleverde accessoires:

    Headset
    DC voedingsadapter
    Internationale stroomstekkers
    Lens koppen voor bijzienden
    Lensreinigingsdoekjes

    Systeemeisen:

    Minimale vereisten:
    Een computer die draait op Windows 7 of hoger, Mac OS 10.8 of hoger of Ubuntu 12.04 LTS besturingssysteem. Twee USB poorten (minimaal 1 die voorzien is van voeding) en een DVI-D of HDMI grafische output.

    Aanbevolen specificaties
    Een desktop PC met een toegewezen videokaart met een DVI-D of HDMI output die in staat is huidige generaties 3D games op 1080p met een resolutie van 75fps of hoger.

    Wil je meer informatie? Lees dan de Oculus Rift DK2 review!


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-07-2015, 15:25 geschreven door timnijland  
    Reacties (0)
    07-07-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oneplus eigen Google Cardboard alweer uitverkocht.

    Vorige week maakte OnePlus bekend zijn nieuwe flagship Killer de ‘Two” op unieke wijze in virtual reality te presenteren op 27 juli. Gelijktijdig kondigde zij een verbeterde versie van Google Cardboard aan die geïnteresseerde gratis konden bestellen. D.

    SNEL UITVERKOCHT

    Direct naar de aankondiging van de virtual reality release van de OnePlus Two was het via de site van OnePlus mogelijk de Cardboard gratis te pre-orderen. Geïnteresseerden werd slecht de verzendkosten (zo’n 7 euro naar Nederland) in rekening gebracht. De animo was dermate groot dat de Cardboard van OnePlus binnen een dag was uitverkocht. Via diverse bronnen wordt aangegeven dat de vr bril in verschillende batches wordt vrijgegeven en dat er dus een kans is dat je er nog een kunt bemachtigen. Wij houden de site echter al flink wat dagen in de gaten en zien geen verandering, sold out all around…

    GOOGLE CARDBOARD 3.0?

    Google kondigde tijdens afgelopen I/O zelf ook al een nieuwe versie van de kartonnen vr bril aan. Deze moet nog eenvoudiger zijn en werken met bijna elke (nieuwe) smartphone tot 6 inch.  OnePlus doet er nog schepje bovenop en verbeterd Google’s ontwerp op een aantal belangrijke punten.

    oneplus-cardboard

    DUURZAME VR ERVARING

    De duurzaamheid van de kartonnen vr bril is verbeterd zodat de Cardboard lang(er) meegaat. Belangrijkste verbeteringen zitten hem in het dikkere karton en de hoge kwaliteit klittenband. Daarnaast heeft OnePlus zorg gedraagt voor een betere optische ervaring door gebruik van hoge kwaliteitslenzen en betere afstemming van de afstand tussen scherm en lens. Dit terwijl de OnePlus zo’n 20% kleiner is en geschikt is voor toestellen tot 6 inch, zoals de OnePlus One.

    GEEN VIEZIGHEID

    Grootste klacht bij Google Cardboard is naast de duurzaamheid dat het karton snel vies wordt. Vooral de zogenaamde  “forehead stain” zorgt voor een zeer beperkte en onhygiënische levensduur. Dit heeft OnePlus opgelost door het aanbrengen van een dun laagje film. Deze stoot vuil en olie af en moet zorgen dat het karton minder snel vies wordt en langer gebruikt kan worden.
    Een prima initiatief van OnePlus dat zegt geld toe te moeten leggen op elke verzonden Cardboard. Dit betaald zich echter wel terug in gratis publiciteit, een slimme marketingtruc waar OnePlus natuurlijk bekend om staat. Wij zijn vooral benieuwd of Google of de vele producenten van Cardboard zich iets aantrekken van deze ontwikkelingen en dezelfde veranderingen doorvoeren…


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-07-2015, 08:24 geschreven door timnijland  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

    Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

    U kan uw blog bekijken op http://www.bloggen.be/virtualreality

    We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

    U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

    Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar http://www.bloggen.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

    Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

    Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

    WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
    De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
    - Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

    WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
    Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

    WAT IS DE "WAARDERING"?
    Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


    Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

    Met vriendelijke groeten,
    Bloggen.be-team

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    07-07-2015, 07:58 geschreven door  
    Reacties (0)
    Archief per week
  • 01/10-07/10 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 11/12-17/12 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs