Power Balance - Magische Polsbandjes ? Power Balance Performance Technology is een nieuw holografisch procedé gebruikt door wereld meest bekende topatleten. Voor sport en het dagelijks leven. De producten van Power Balance zijn ontworpen om iedereen zijn eigen voordeel te kunnen werven uit deze technologie. Dankzij een toegewijde ploeg hebben wij van Power Balance de absolute leider op het vlak van holografische technologie. In ons assortiment is er keuze voor iedereen, voor alle budgetten, alle stijlen en alle gebruik. Volgens de Power Balance beweging zitten in het bandje twee 'hologrammen', die de energiestromen in het lichaam zouden 'optimaliseren'. Daardoor zou de drager meer evenwicht, meer kracht, meer leningheid en meer uithoudingskracht hebben.
Een deel van de Oranje-internationals zweert bij de witte polsbandjes van amper 35 euro, die lichaam en geest perfect in balans zouden brengen. Je zou het de westerse variant van 'juju' kunnen noemen, de ongrijpbare Afrikaanse toverkrachten. Al menen de bedenkers uit Californië dat het allemaal wetenschappelijk veranntwoord is. Ze noemen de bandjes 'Power Balance' en koketteren ermee over de hele wereld.
"Of je nu met een mountainbike of de racefiets onderweg bent of zelfs simpelweg op de hometrainer, fietsen vereist een perfecte controle van de ademhaling en uithouding. " Klim naar een hoger niveau met Power Balance!
Slipfabrikant Sloggi start een opmerkelijke reclamecampagne langs de Vlaamse wegen. Onder de naam Tour de Sloggi tonen ze slips die niet eens verkocht worden.
'Dit is puur een imagocampagne. We zouden de Vlaamse vrouwen nooit zover krijgen dit te dragen', zegt product manager Carine Van den Broeck van Triumph International, de eigenaar van het Sloggi-merk. Op de opmerkelijke affiche dragen de dames een geel slipje, een groen en een wit met rode bolletjes, de kleuren van de drie tourklassementen. Volgens Van den Broeck zijn Vlaamse vrouwen daar helemaal niet voor te vinden. 'Wij hebben natuurlijk altijd wel wat kleurtjes in onze collectie, maar wit en zwart doen het nog steeds het beste, gevolgd door - vooral 's zomers - vleeskleurige slips.'
Koga toont extreme tijdritfiets Na ruim een jaar van ontwikkeling en tests zijn dit de eerste door Koga vrijgegeven beelden van een zeer specialistisch frame voor professioneel timetrial- en triathlongebruik. Nog dit seizoen zal de fiets te zien zijn bij het SkilShimano Cycling team.
'Het innovatieve, typische time-trial ontwerp is het resultaat van samenwerking tussen het Nederlandse Koga en haar Franse zusterbedrijf Lapierre. Beide maken deel uit van de Nederlandse Accell Groep. De ontwikkelingsafdelingen van beide merken bundelden hun kennis en ervaring voor dit complexe frame: ultralicht, compromisloos stijf, super aerodynamisch, optimaal geproportioneerd om energie om te zetten in snelheid, en conform de strikte UCI-reglementen'.
'Het scherpe aero-design werd bij Koga getekend en door windtunneltests geoptimaliseerd. Het kent veel bijzondere aerodynamische details, zoals een geheel geïntegreerde voorbouw, een inwendig compartiment voor de micro-elektronica van de schakeling, inwendige kabeldoorvoer, een carbon zadelpen met air duct, aerodynamisch geplaatste achterrem en een versterkt Press Fit bottom bracket. Het frame is opgebouwd uit Highmodulus carbon fiber en dankt mede daaraan het gewicht: slechts 1.250 gram. Typerende Koga-blauwe accenten en opvallende transfers versterken het op snelheid gebouwde ontwerp. Bijzonder: het zustermodel van deze Koga zal onder de vlag van Lapierre verschijnen in de Tour de France. Koga zal later bekend maken of het nieuwe model ook deel gaat uitmaken van de collectie 2011'. zo meld Koga in haar persbericht. www.koga.nl
Tom Boonen zal er dan wel niet bij zijn in de Tour, de ex-Belgische kampioen vond wél de tijd om, exclusief voor Grinta!, het prototype van de EMX-7 te testen. De EMX-7 is de nieuwste droomfiets van Eddy Merckx Cycles. Ook Eddy Merckx was erbij! Wij brengen verslag uit van de bevindingen van de oude en nieuwe kampioen. Verder in de nieuwe Grinta!: Onze Man ging de Touretappes in de Ardennen en op de kasseien verkennen; 10 vragen over hartslagmeting; een dossiertje over de triatlondiscipline; alles over compressiekleding; fietsen langs de Belgische Kust en in de Duitse Eifel; materiaalnieuws (inderdaad, nu al!) voor 2011 en zoveel meer!
Vermarc FormaRed-Carbon: super light & functional cycling shirt De evolutie van de wielersport staat niet stil. Om in het moderne wielrennen optimaal te kunnen functioneren worden er steeds nieuwe materialen en producten ontwikkeld om de renners in alle omstandigheden beter te laten presteren.
Deze nieuwste creatie van Vermarc is er niet alleen voor de topteams Quick Step (Boonen), Omega Pharma-Lotto (Gilbert), Milram (Gerdemann) en AG2R La Mondiale (Roche) maar is nu reeds in de Omega Pharma-Lotto en Quick Step uitvoeringen in de betere vakhandel ter verkrijgen. De FormaRed-Carbon trui is vanaf het seizoen 2011 beschikbaar voor alle clubs en in de Vermarc collectie!
De nationale kampioenschappen op de weg leverden dit weekend 4 winnaars op voor Vermarc. Devolder, Terpstra, Knees en Elmiger mochten de nationale trui aantrekken. Op het BK te Leuven kwam Stijn Devolder solo over de meet. Voor de tweede keer in zijn loopbaan schreef hij de Belgische titel op zijn naam. Gilbert werd tweede voor Veuchelen.
Niki Terpstra (Milram) is in Beek Nederlands kampioen wielrennen geworden. Terpstra bleef na ruim 205 kilometer de Rabobank-renenrs Pieter Weening en Lars Boom voor.
In het Duitse Sangerhausen is de 29-jarige Christian Knees (Milram) zondag kampioen van zijn land geworden. Na 193 kilometer kwam ook hij solo over de streep. De tweede plaats was voor Stefan Radochla, Andreas Schillinger vervolledigde het podium.
Martin Elmiger (AG2R La Mondiale) heeft zich voor de derde keer tot Zwitsers kampioen kunnen kronen. Hij kwam aan met een twintigtal seconden voorsprong op Simon Zahner en Pirmin Lang.
CycleOps, producent van onder andere vermogensmeters en trainers, heeft onlangs een nieuwe website gelanceerd.
Bij deze nieuwe website staan de focus op het product, educatie over onder andere trainen met vermogen en het gebruikersgemak centraal. Zo is er een sectie met 'training tools' waar je bijvoorbeeld, door de routedetails en lichaamswaarden in te vullen het benodigde vermogen kunt berekenen.
Ook is er een 'getting started' sectie op de website aanwezig. Hier wordt onder andere haarfijn uitgelegd hoe jou CycleOps product werkt en gemakkelijk in te stellen is.
Titanium aan je wiel Mooi spul: titanium snelspanners.
Het Nederlandse Van Nicholas biedt o.a. online deze van aerospace-grade 6AL/4V Titanium en 6061 aluminium snelspanners aan. Lekker licht (64 gram) en ook nog eens duurzaam! 42,- per twee. www.vannicholas.com
Pinarello van 15.900 dollar zeer exclusieve en zeer prijzige, elektrisch geschakelde Pinarello Prince Di2.
De Di2 is vooral zo prijzig en exclusief (er komen bijvoorbeeld maar 23 stuks beschikbaar in de VS) omdat het frame speciaal gemaakt is om de Shimano Dura Ace Di2 electronische groep zo optimaal mogelijk te huisvesten. Zo zijn zowel de kabels voor het schakelen als de bevestigingspunten weggewerkt aan de binnenkant van het frame. Specificaties van deze fiets:
Frame: Pinarello Prince Carbon 50HM1K
Vork: Pinarello Onda Carbon
Remmen: Shimano Dura Ace 7900
Schakelaars: Shimano Dura Ace 7970 Di2
Crank: Shimano Dura Ace 7900 34-50t
Voorderaileur: Shimano Dura Ace 7970 Di2
Achterderaileur: Shimano Dura Ace 7970 Di2
Cassette: Shimano Dura Ace 7900
Ketting: Shimano Dura Ace 7900
Balhoofd: Pinarello
Stuur: M.O.s.t. Talon met geïntegreerde stuurpen
Stuurpen: M.O.s.t. Talon met geïntegreerd stuur
Zadelpen: M.O.s.t. carbon
Zadel: M.O.s.t. XLR carbon
Pedalen: Look Keo Titanium met Pinarello label
Bidonhouders: Elite carbon
Wielen: M.O.s.t. Charisma carbon
Banden: Continental Ultra Sport 700×23 met Pinarello Prince label info:http://italiaanseracefietsen.wordpress.com
Stijn Devolder won op zondag 27 juni het Belgisch Kampioenschap op de weg. Hij deed dat met 'goeie benen' en Sidi Ergo 2 Carbon Lite-schoenen aan zijn voeten.
De renners die met Sidis hun klikpedalen beroerden, waren succesvol in hun nationale kampioenschappen. Naast Stijn Devolder zijn Belgische titel veroverden ook Niki Terpstra (Nederland) en Geraint Thomas (Groot-Brittannië) hun nationale titel. In de nationale tijdritkampioenschappen haalden Toni Martin (Duitsland), Nicolas Vogondy (Frankrijk) en Kuschynski (Belarus) het hoogste schavotje met Sidi Ergo 2 Carbon Lite. www.sidisport.com
De Sidi Ergo 2 Carbon Lite van Devolder info:www.grinta.be
Schenking wielerarchief Robert Roosen is een monument in de Wase wielergeschiedenis. Veertig jaar lang was hij BWB-afgevaardigde en in die tijdsspanne fungeerde hij 1.942 keer als koersleider. In Temse was hij een halve eeuw de sleutelfiguur van sportclub De Scheppersvrienden. In al die jaren bouwde hij een omvangrijk en uitzonderlijk archief op. De familie Roosen schonk de collectie nu aan het gemeentebestuur. Het archief werd persoonlijk door Roberts zoon Guy naar de archiefruimte in AC De Zaat overgebracht.
Shimano heeft de DURA ACE-lijn uitgebreid met een wiel met 35 mm carbon velg en nieuwe carbon pedalen.
Naast de gewone wielen met keuze tussen 24 en 50 mm velgen, is er bij de DURA ACE-collectie een wiel met 35 mm carbon velg. Het nieuwe Shimano-wiel zou de ideale combinatie tussen aerodynamisch lichtgewicht en stijfheid zijn. De 35 mm-wielen zijn vanaf oktober 2010 beschikbaar, de gewone versies vanaf november. Ook nieuw bij Shimano zijn de DURA ACE carbon composite pedalen: 248 gram per paar, geschikt voor SPD-SL klikplaatjes en vanaf september 2010 beschikbaar. Nieuw bij Shimano DURA ACE: WH-7900-C35-TU-wiel en PD7900-pedaal www.shimano-benelux.com info; www.grinta.be
Zondag 20/06/2010: 8 man aanwezig voor Knokke rit en 2 man voor de 4 Kronen rit. 8 dappere heren beginnen om 07.30u aan een trip richting Knokke Zoute. De weersvoorspelling was niet bevorderlijk en de tegenwind zat ook lekker tegen ( heenreis). Bart, Christiano, Johan ( na trouwfeest ), Broeckie, organistor Ard, Karl en Salemijoe begonnen onmiddellijk in de regen naar St Pauwels te rijden om Jurgen op te pikken ( slim van Jurgen, 10km minder voor hem ) De wind was koud en iedereen dacht : Is dit zomer?. Maar eens voorbij Stekene trokken de wolken open en na een uurtje zaten we al bijna in Wachtebeke. Richting Zelzate, werd het door omleidingen even moeilijk, maar te Assenede begonnen we een oude treinlijn te volgen en de tred was gezet. De wind speelde met ons Kl.. ikpedaalsl..oten en de vele vissers aan de talrijke plassen dachten dat we gek waren. Te Kaprijke was de asfalt even weg en richting St Laureins kwamen we geen fietscollegas tegen. Via St Kruis naar Aardenburg. ( gezellige terrasjes ) en daarna naar Sluis. De seksshops , waar je sunshine-seks kunt kopen, waren al open en Jurgen moest een rubbertje wisselen . Via t Zoute naar Knokke en daar smaakten de Pennes Napolitana overheerlijk ,de zee schuimde van de afwassers die te veel Dreft gebruiken en het koffietje achteraf was super ( Dank U, ARD !!). O m 14.00u begonnen we aan de terugrit. Opnieuw 90km , maar nu met meewind !!! Bart liet zich niet kennen ( ondanks zijn weinige kms ) en liep gezwind mee. De kms gingen snel vooruit en iedereen dacht al aan zijn welverdiende trappist bij De Moezen. Jammer voor Bart kreeg hij nog een lekke band, maar dit drukte niet op de groep, want iedereen wist dat ze vandaag een SUPERRIT gingen rijden. Via Wachtebeke , snel naar Eksaarde en Jurgen ging in Sinaai al naar huis om zijn auto te halen ( Slim , Jurgen , weer een 8 tal kms minder..) . Te Sombeke stonden er 178km op de teller en het eerste rondje was snel gepasseerd. De waard was trots op zijn sportieve klanten en stelde voor om in het vervolg hier in de streek een spaghettieken te eten en niet zo ver te rijden. Moe , maar heel tevreden, reed iedereen naar zijn vrouwke of vriendin en vertelde over hun avontuur van de dag aan de Belgische kust . .. Blub
Zondag 27/06/2010: 5 man aanwezig. Ondanks het prachtige weer een magere opkomst deze week. Na een kort overleg vertrokken richting Waasmunster om via belsele dan richting de polders te rijden. Onderweg voorbij gestoken door de MANNEN van Cordeel en aangepikt. Het tempo lag wel een pak hoger, maar aangezien we zelf geen kop moesten doen was er geen probleem. Eens aan de Westerschelde ging de snelheid echter nog wat omhoog, zodat we toch een kilometer of 10 boven de 40Km/h reden. Daarna was het veel draaien en keren, en het steeds moeten optrekken begon toch door te wegen. Op een lang recht stuk werd opgemerkt dat Jelle niet meer bij de groep was. Ook na wat wachten vonden we hem niet terug. Gelukkig is hij zonder problemen terug thuis geraakt. Bij aankomst in De Moezen stond er 104Km op de teller met een gemiddelde van 34Km/h. (Verslag WTC Forza Elversele)
Zondag 13/06/2010: 10 man aanwezig. (Jan Bogaert Classic) Voor editie 2010 kondigde zich beter weer aan dan vorig jaar. Resultaat een schitterende opkomst ( volgens Nieuwsblad 1800 deelnemers, volgens de politie van Temse 1 deelnemer per fiets ). Na het kiesbureau richting DE ZAAT ( met een T !!) . Inschrijven , BVeetje kijken ( JM Pfaff, Jan Bogaert, Filip Pauwens , .. ) en hopsakee weg richting Waasmunster. Op de Heide aan een verkeersdrempel viel al de eerste lekke band. Desondanks ,, PUT !,, had Kürt prijs. De mannen van Cordeel konden hun lachje niet wegsteken en ,, wie laatst lacht.." ! Enkele 10 tallen meters verder mochten ze ook bandje wisselen, wat dan weer voor het nodige vertier bij het Forza team zorgde. Richting Belsele, Puivelde , Klein Sinaai en Moerbeke werd er al vroeg een treintje gezet, samen met MTBers van de Belgische kust ( deelnemers Strandcriterium ). Deze heren vielen niet stil en het Hoskens peleton moest er aan geloven. In normale omstandigheden zou dit niet gebeuren, maar een organisator houdt nu eenmaal zijn manieren. De controlepost kwam er snel, en daarna werd er weer stevig doorgefietst. Het A team van 53x11 scheerde ons voorbij en alhoewel wij het gevoel hadden dat het trager ging, werd er toch nog een 35km/h getrapt. De Leo bleef aanklampen , desondanks de zware nacht en Gert was ook in vorm. Den Yves kwam steeds meer naar voor en dan weet je hoe laat het is. Jurgen en Kürt bevestigen nog steeds hun Vogezen-vorm en Johan VdAb liet zich, ondanks de knieknoken, niet kennen. Onderweg een pintje Onder den Toren en dan naar Temse. Ad Fundum zorgde voor de sfeer en ... ja, hoor.... Het Nieuwsblad trok een fotootje van ons...... t zal toch aan mijn benen liggen , of aan onze tenue, ´k weet het niet... maar ´t werkt. We zullen er steeds aan denken als we onze nieuwe drinkbus vullen. ..