Nederlands wielersportbedrijf Van Herwerden maakt voor de Tour de France 2010 (die start in Rotterdam) 21 fietsen op maat. Elke fiets staat symbool voor één van de 21 Tour-etappes.
In samenwerking met framefabrikant Duell zal de familiezaak Van Herwerden 21 limited editon-fietsen maken volgens Tour-etappes. Elke fiets zal een afbeelding en de begin- en eindtijd van de etappe dragen. De fietsen worden volledig aan de wensen van de koper aangepast en kosten minimaal 3.499 euro (inclusief echtheidscertificaat).
Ter gelegenheid van de 65ste verjaardag van Eddy Merckx organiseert Studio Brussel een fietstocht met de grootste wielrenner aller tijden. De 65 luisteraars die de mooiste ode brengen, mogen meefietsen
Op vrijdag 18 juni fietst Tomas De Soete samen met Eddy Merckx naar de fietsenfabriek van Eddy in Meise. 65 luisteraars mogen meefietsen van Studio Brussel naar Meise. De deelnemers die de mooiste ode brengen aan Eddy Merckx mogen meefietsen en krijgen een prijzenpakket met een Studio Brussel wielertrui, een Eddy Merckx drinkbus en een ticket voor het grote Eddy Merckx feest bij de doortocht van de Tour De France in Meise.
Tom Boonen eerste topper natourcriterium Sint-Niklaas Organisator Jurgen Mettepenningen heeft een overeenkomst met Tom Boonen bereikt om aan de start te verschijnen van het natourcriterium in Sint-Niklaas van vrijdag 30 juli "Naast Tom Boonen willen we natuurlijk ook andere kleppers uit de Tour de France naar Sint-Niklaas lokken", stelde Mettepenningen. "Ik hoop alvast ook de gele trui naar de grootste markt van het land te lokken, maar dat moet dan wel financieel haalbaar zijn. Is de kostprijs van de eindwinnaar van de Tour de France te hoog gegrepen, dan hengelen we naar de laureaten van de groene, witte of bolletjestrui. Vergeet niet dat dit criterium volledig gratis aangeboden wordt, zodat wij in onze financiële mogelijkheden toch beperkt zijn."
Grote verschuivingen op komst? Voor volgend seizoen zouden er volgens het Italiaanse Tuttosport wel eens grote verschuivingen op de transfermarkt kunnen komen. Onder meer Alberto Contador, Fabian Cancellara en de gebroeders Schleck zouden allemaal andere oorden opzoeken.
Caisse d'Epargne Nu Valverde niet meer mag koersen zit Caisse d'Epargne zonder kopman, volgens Tuttosport, zal het team Contador een vierjarig contract aanbieden wat hem 7 miljoen per jaar zou opleveren. Ploegmaten Benjamin Noval and Jesús Hernández zouden ook de overstap maken naar Caisse.
Astana Vinokourov zou op het einde van het jaar zijn fiets aan de haak hangen en team manager worden, om de leemte van Contador op te vullen zou hij Fränk and Andy Schleck laten tekenen.
Saxo Bank? Bjarne Riis heeft nog altijd geen sponsor gevonden om Saxo Bank te vervangen. Hierdoor zou ook de man van het voorjaar, Fabian Cancellara, zonder werkgever vallen. Tuttosport zegt dat de meervoudige wereldkampioen tijdrijden zal tekenen bij het BMC van Cadel Evans.
Liquigas Liquigas zal Pellizotti waarschijnlijk laten gaan en misschien vervangen door David Arroyo, die tijdens de voorbije Giro van zich liet spreken.
Tuttosport meldde nog dat Team Sky geïnteresseerd is in de Italiaan Damiano Cunego. Lampre-Farnese Vini zou dan weer Michele Scarponi en Pellizotti, als zijn naam gezuiverd is, aan zich binden. Androni zou niet alleen Scarponi zien wegvallen, maar ook Francesco Ginanni zou het team verlaten voor AG2R La Mondiale.
49 Dames boden zich aan voor de zeer lastige wedstrijd over 98 km in Buizingen. Onder hen verschillende buitenlandse rensters. Zwitserland, Verenigd Koninkrijk, Nederland, Nieuw Zeeland en ook België waren vertegenwoordigd. Voor ons ploegske waren dat Carine, Sanne, Lieve en Sarah I. Reeds van in de start was er alweer een gemotiveerde Vercamer aan het werk. Maar op deze loodzware omloop was het onbegonnen werk om alleen of met 2 ( samen met L. Debboudt ), voorop te blijven. Elke ronde waren er stevige premies te verdienen en het waren vooral de Zwitsers van Bigla die zich hier de naad uit het lijf voor fietsten. Dit maakte de wedstrijd wel hard en de deur stond ver open achteraan. Onze ploeg kon telkens mee opschuiven tot in de kop van de wedstrijd. Spijtig genoeg moest een goede Sarah de wedstrijd verlaten met materiaalpech Vooraan was het vooral Sanne die zich roerde in de Zwitserse debatten en na een zogenoemde tussensprint reden ze met een viertal weg. 3 Dames uit Der Schweiz en onze Sanne. De 3 speelden het spelletje heel goed en zo moest Sanne het meeste werk opknappen. Dit resulteerde wel in een mooie voorsprong van max 3 minuten. Vooraan moest Schnider lossen en het werd duidelijk dat het tussen het leidend trio zou gaan. Bij het ingaan van de laatste ronde demarreerde Jenny Hohl. Zij reed solo naar een verdiende overwinning. Desiree Ehrler werd 2de voor een moegestreden Sanne, die echter op een pracht van een wedstrijd mag terugblikken klasse. Na een goede wedstrijd werd Carine mooi 11de en Lieve 16de. Slechts 27 dames reden de wedstrijd uit Prachtig resultaat alweer voor onze ploeg. Temeer daar uit Nederland ons het nieuws bereikte dat Kaat daar 13de werd, en Inge 44ste in de Kasseienomloop van Exlo. ( met de selectie). Ook Nathalie reed een super 5de plaats te Neupré, bij de dames nieuwelingen. Onze ploeg is goed bezig doe zo verder meisjes en dames .jullie zijn allemaal uit het goede hout gesneden. Volgende week Belsele op zaterdag en Prosperpolder op zondag, voor de elites .en voor de jeugd is er op zaterdag een wedstrijd in Deurne Neupré Vandaag was het koers in Neupré-Rotheux voor de dames nieuwelingen, waarvan er 27 aan de start stonden. Nathalie V. was de enige renster van het Benelux Team, Ivy was afwezig. Een half uur voor de start leek de koers letterlijk in het water te vallen. Het begon te regenen dat het goot en er kwam een stevige wind opzetten. Maar tien minuten voor de start kwam de zon er gelukkig weer door. Er moest een rustige start genomen worden van de koersdirectie omwille van het natte wegdek. Gelukkig maar want in de eerste kilometer zat een redelijk steile afdaling... De zon deed dan goed haar werk en in de tweede ronde was alles al opgedroogd. Er kon dus weer stevig doorgekoerst worden. Er waren zeer weinig ontsnappingspogingen, de koers bleef grotendeels gesloten. Nathalie kon zich goed vooraan het peloton houden. Het draaide dus uit op een massasprint en daarin werd Nathalie mooi 5e. Mooie koers en een mentale opkikker! (Verslag Beneluxteam)
Op 22 juni 2010 wordt de 65e verjaardag van Eddy Merckx gevierd in de brouwerij van Palm. Dan wordt ook de nieuwste Merckx fiets voorgesteld waarmee Tom Boonen de Tour zal rijden.
Boonen krijgt op 22 juni de nieuwste Merckx fiets overhandigd van De Kannibaal himself: de EMX-7, de nieuwe topfiets in het assortiment met doorgetrokken zadelbuis. Tom zal voor het eerst (en als enige renner in het peloton) zijn nieuwe ros bestijgen op 4 juli in Rotterdam, bij aanvang van de eerste rit in lijn van de Tour de France 2010. Vanaf oktober 2010 zal de EMX-7 ook aan het publiek worden aangeboden.
WEʼRE ALL CANNIBALS
De nieuwe fiets zal op commercieel vlak de nodige kracht worden bijgezet dmv een verrassende reclamecampagne waarin zowel Tom Boonen als Sylvain Chavanel (beiden Quick-Steppers) poseren met bebloede mond, terwijl het niet mis te verstane onderschrift titelt "Weʼre all Cannibals"... Dit is het prototype van de nieuwe Merckx EMX-7
De Finse telefoonproducent Nokia komt eind dit jaar op de markt met de Bicycle Charge Kit, een nieuwe milieuvriendelijke gsm-oplader voor op de fiets.
Het gadget komt op de markt in een kit met oplader, dynamo en houder om op de fiets te monteren. De oplader werkt als een fietslamp. De wrijving tussen de dynamo en het wiel wekt elektriciteit op, waardoor de gsm wordt opgeladen. De oplader kan gebruikt worden voor alle Nokia-toestellen met een laderopening van 2 millimeter. Dit zijn bijna alle telefoons die de fabrikant de voorbije jaren heeft uitbracht. De Nokia Bicycle Charge Kit zal vanaf eind 2010 in de winkel en op het internet verkocht worden en zal 15 euro kosten. De kit zal volgens Nokia nuttig zijn in landen waar veel gefietst wordt of voor mensen met beperkte toegang tot elektriciteit. De Bicycle Charge Kit moet 15 euro kosten. (foto nokia)
De wereld draait door. Als vergezochte parodie op de vermeende ingebouwde motor in de fiets van Fabian Cancellara cirkelde op de miniblogsite www.twitter.com het 'hamsterwiel' van Tom Boonen. Dat zou de reden zijn waarom de Belgische kampioen ineens weer spurten begint te winnen. Door een druk op de knop zou hij van het ene moment op het andere 5 km/u sneller spurten.
De reden: bij het indrukken zou een wortel binnen het gezichtsveld komen van 'de in normale omstandigheden slapende' hamster in zijn binnenband. Hoe groter de wortel, hoe meer extra power de hamster geeft en hoe sneller Boonen vooruit vliegt. Vergezocht dat wel, maar de fantasie van mensen slaat blijkbaar na de ingebouwde motorfiets redelijk hard op hol. De bedenker geeft ook aan hoe geloofwaardig hij de 'engine' bij Cancellara vindt. Boonen heeft een hamster in zijn wiel
Prorace Power: sterke band tegen een scherpe prijs
De plooibare Power-band van Prorace heeft meer grip, minder gewicht en bescherming tegen lek rijden.
Prorace gebruikt in zijn plooibare draadband de nieuwste technologieën met als resultaat 15% meer grip, een gewicht van 235 gram en een dubbele laag onder het loopvlak. Dit alles is aanwezig terwijl de Power scherp geprijsd staat aan 15.90 euro.
De BBB Falcon is nu ook te verkrijgen in Team Edition van Cofidis, Quick-Step en Vacansoleil.
De tophelm van BBB was al in blauw, wit, rood en zilver beschikbaar maar dankzij de aankomende Tour de France is de Falcon nu ook verkrijgbaar in Team Edition. De kleuren en logo's van Cofidis, Quick-Step of Vacansoleil sieren de helm die 145 euro kost en geleverd kan worden in de maten M (52-58cm) en L (58-62cm).
In en om Ploegsteert werd zondag de VDB Forever Classic verreden, de eerste memorial ter nagedachtenis van de vorig jaar overleden wonderboy van het Belgische wielrennen. Zowat 1.200 wielertoeristen, aangevuld met onder meer boezemvriend Nico Mattan en oud-ploegleider Patrick Lefevere, reden de hommagetocht van ruim 100 km tussen Steenhuizen, waar Frank Vandenbroucke verbleef, en Ploegsteert. Aan het graf van VDB legden Nico Mattan en Franks oudste dochtertje Cameron een witte roos neer op het graf. Ook alle wielertoeristen deden dat. De rit startte aan de VDB's favoriete café 't Berghof in Steenhuize-Wijnhuize en liep over zijn trainingsparcours naar het ouderlijk huis in Ploegsteert. In Wulveringem kregen alle deelnemers een witte roos, die ze vervolgens op Vandenbrouckes graf konden neerleggen. Volgend jaar zou er zeker een tweede editie komen.
Zondag 6 juni 2010 Baasrode Semi-klassieker bij de Scheldetrappers voor hun Scheldetrappers classic. Met de fiets naar Baasrode door Tielrode, na een nachtje dorpsfeesten is glas op de baan en dijk Resultaat lekke band voor J-P M. Hierdoor kon Herman onmiddelijk aansluiten die net iets te laat aan het lokaal The Ranch was Ter plaatse een ritje van 64 km. Met bevoorrading hier voldoende voor iedereen en met de glimlach Terwijl de zon steeds zeldzamer werdt en de grijze wolken nadrukkelijker te voorschijn kwamen werdt de vrees om droog thuis te geraken groter Bij ons vertrek te Baasrode begon dan ook te "druppelen" toch nog in het lokaal geraakt met droge banen. voor zij die daar gestopt zijn konden later in de regen huiswaarts keren. Totaal van de rit 98 km met een gemiddelde van 31.7
Bianchi introduceert in 2011 twee nieuwe modellen: de Oltre en Sempre. De "Oltre" in klassieke Bianchi kleuren De Oltre is ook verkrijgbaar in rood De Oltre wordt gepositioneerd als het nieuwe full-carbon topmodel in de HC range (Hors Category). De fiets heeft een aantal specifieke, nieuwe aerodynamische en gewichtsbesparende kenmerken waarbij vooral de zeer dunne achtervork in het oog springt. Bianchi "Sempre" FSA remhoeven op de Sempre De Sempre is een toevoeging op Bianchis B4P modellen (Born for performance). Het kader is gebouwd met een mix van aluminium en carbon. info: http://italiaanseracefietsen.wordpress.com
Zondag 30/05/2010: 2 man aanwezig. Wegens slechts weer, maar 2 (echte?) mannen aan het pleintje. Na enig twijfelen toch vertrokken richting Waasmunster - Sinaai - Klein Sinaai - Stekene tot aan de expresweg waar een andere groep "zotten" aan het rijden was. Een sprintje getrokken en aangesloten bij mannen uit Beveren. De polders ingereden (met de nodige wind) en terug via Meerdonk - Sint-Gillis - Sint-Niklaas. De Moezen voor een keer overgeslagen wegens te nat. (Verslag Forza Elversele)