49 Dames boden zich aan voor de zeer lastige wedstrijd over 98 km in Buizingen. Onder hen verschillende buitenlandse rensters. Zwitserland, Verenigd Koninkrijk, Nederland, Nieuw Zeeland en ook België waren vertegenwoordigd. Voor ons ploegske waren dat Carine, Sanne, Lieve en Sarah I. Reeds van in de start was er alweer een gemotiveerde Vercamer aan het werk. Maar op deze loodzware omloop was het onbegonnen werk om alleen of met 2 ( samen met L. Debboudt ), voorop te blijven. Elke ronde waren er stevige premies te verdienen en het waren vooral de Zwitsers van Bigla die zich hier de naad uit het lijf voor fietsten. Dit maakte de wedstrijd wel hard en de deur stond ver open achteraan. Onze ploeg kon telkens mee opschuiven tot in de kop van de wedstrijd. Spijtig genoeg moest een goede Sarah de wedstrijd verlaten met materiaalpech Vooraan was het vooral Sanne die zich roerde in de Zwitserse debatten en na een zogenoemde tussensprint reden ze met een viertal weg. 3 Dames uit Der Schweiz en onze Sanne. De 3 speelden het spelletje heel goed en zo moest Sanne het meeste werk opknappen. Dit resulteerde wel in een mooie voorsprong van max 3 minuten. Vooraan moest Schnider lossen en het werd duidelijk dat het tussen het leidend trio zou gaan. Bij het ingaan van de laatste ronde demarreerde Jenny Hohl. Zij reed solo naar een verdiende overwinning. Desiree Ehrler werd 2de voor een moegestreden Sanne, die echter op een pracht van een wedstrijd mag terugblikken klasse. Na een goede wedstrijd werd Carine mooi 11de en Lieve 16de. Slechts 27 dames reden de wedstrijd uit Prachtig resultaat alweer voor onze ploeg. Temeer daar uit Nederland ons het nieuws bereikte dat Kaat daar 13de werd, en Inge 44ste in de Kasseienomloop van Exlo. ( met de selectie). Ook Nathalie reed een super 5de plaats te Neupré, bij de dames nieuwelingen. Onze ploeg is goed bezig doe zo verder meisjes en dames .jullie zijn allemaal uit het goede hout gesneden. Volgende week Belsele op zaterdag en Prosperpolder op zondag, voor de elites .en voor de jeugd is er op zaterdag een wedstrijd in Deurne Neupré Vandaag was het koers in Neupré-Rotheux voor de dames nieuwelingen, waarvan er 27 aan de start stonden. Nathalie V. was de enige renster van het Benelux Team, Ivy was afwezig. Een half uur voor de start leek de koers letterlijk in het water te vallen. Het begon te regenen dat het goot en er kwam een stevige wind opzetten. Maar tien minuten voor de start kwam de zon er gelukkig weer door. Er moest een rustige start genomen worden van de koersdirectie omwille van het natte wegdek. Gelukkig maar want in de eerste kilometer zat een redelijk steile afdaling... De zon deed dan goed haar werk en in de tweede ronde was alles al opgedroogd. Er kon dus weer stevig doorgekoerst worden. Er waren zeer weinig ontsnappingspogingen, de koers bleef grotendeels gesloten. Nathalie kon zich goed vooraan het peloton houden. Het draaide dus uit op een massasprint en daarin werd Nathalie mooi 5e. Mooie koers en een mentale opkikker! (Verslag Beneluxteam)
Op 22 juni 2010 wordt de 65e verjaardag van Eddy Merckx gevierd in de brouwerij van Palm. Dan wordt ook de nieuwste Merckx fiets voorgesteld waarmee Tom Boonen de Tour zal rijden.
Boonen krijgt op 22 juni de nieuwste Merckx fiets overhandigd van De Kannibaal himself: de EMX-7, de nieuwe topfiets in het assortiment met doorgetrokken zadelbuis. Tom zal voor het eerst (en als enige renner in het peloton) zijn nieuwe ros bestijgen op 4 juli in Rotterdam, bij aanvang van de eerste rit in lijn van de Tour de France 2010. Vanaf oktober 2010 zal de EMX-7 ook aan het publiek worden aangeboden.
WEʼRE ALL CANNIBALS
De nieuwe fiets zal op commercieel vlak de nodige kracht worden bijgezet dmv een verrassende reclamecampagne waarin zowel Tom Boonen als Sylvain Chavanel (beiden Quick-Steppers) poseren met bebloede mond, terwijl het niet mis te verstane onderschrift titelt "Weʼre all Cannibals"... Dit is het prototype van de nieuwe Merckx EMX-7
De Finse telefoonproducent Nokia komt eind dit jaar op de markt met de Bicycle Charge Kit, een nieuwe milieuvriendelijke gsm-oplader voor op de fiets.
Het gadget komt op de markt in een kit met oplader, dynamo en houder om op de fiets te monteren. De oplader werkt als een fietslamp. De wrijving tussen de dynamo en het wiel wekt elektriciteit op, waardoor de gsm wordt opgeladen. De oplader kan gebruikt worden voor alle Nokia-toestellen met een laderopening van 2 millimeter. Dit zijn bijna alle telefoons die de fabrikant de voorbije jaren heeft uitbracht. De Nokia Bicycle Charge Kit zal vanaf eind 2010 in de winkel en op het internet verkocht worden en zal 15 euro kosten. De kit zal volgens Nokia nuttig zijn in landen waar veel gefietst wordt of voor mensen met beperkte toegang tot elektriciteit. De Bicycle Charge Kit moet 15 euro kosten. (foto nokia)
De wereld draait door. Als vergezochte parodie op de vermeende ingebouwde motor in de fiets van Fabian Cancellara cirkelde op de miniblogsite www.twitter.com het 'hamsterwiel' van Tom Boonen. Dat zou de reden zijn waarom de Belgische kampioen ineens weer spurten begint te winnen. Door een druk op de knop zou hij van het ene moment op het andere 5 km/u sneller spurten.
De reden: bij het indrukken zou een wortel binnen het gezichtsveld komen van 'de in normale omstandigheden slapende' hamster in zijn binnenband. Hoe groter de wortel, hoe meer extra power de hamster geeft en hoe sneller Boonen vooruit vliegt. Vergezocht dat wel, maar de fantasie van mensen slaat blijkbaar na de ingebouwde motorfiets redelijk hard op hol. De bedenker geeft ook aan hoe geloofwaardig hij de 'engine' bij Cancellara vindt. Boonen heeft een hamster in zijn wiel
Prorace Power: sterke band tegen een scherpe prijs
De plooibare Power-band van Prorace heeft meer grip, minder gewicht en bescherming tegen lek rijden.
Prorace gebruikt in zijn plooibare draadband de nieuwste technologieën met als resultaat 15% meer grip, een gewicht van 235 gram en een dubbele laag onder het loopvlak. Dit alles is aanwezig terwijl de Power scherp geprijsd staat aan 15.90 euro.
De BBB Falcon is nu ook te verkrijgen in Team Edition van Cofidis, Quick-Step en Vacansoleil.
De tophelm van BBB was al in blauw, wit, rood en zilver beschikbaar maar dankzij de aankomende Tour de France is de Falcon nu ook verkrijgbaar in Team Edition. De kleuren en logo's van Cofidis, Quick-Step of Vacansoleil sieren de helm die 145 euro kost en geleverd kan worden in de maten M (52-58cm) en L (58-62cm).
In en om Ploegsteert werd zondag de VDB Forever Classic verreden, de eerste memorial ter nagedachtenis van de vorig jaar overleden wonderboy van het Belgische wielrennen. Zowat 1.200 wielertoeristen, aangevuld met onder meer boezemvriend Nico Mattan en oud-ploegleider Patrick Lefevere, reden de hommagetocht van ruim 100 km tussen Steenhuizen, waar Frank Vandenbroucke verbleef, en Ploegsteert. Aan het graf van VDB legden Nico Mattan en Franks oudste dochtertje Cameron een witte roos neer op het graf. Ook alle wielertoeristen deden dat. De rit startte aan de VDB's favoriete café 't Berghof in Steenhuize-Wijnhuize en liep over zijn trainingsparcours naar het ouderlijk huis in Ploegsteert. In Wulveringem kregen alle deelnemers een witte roos, die ze vervolgens op Vandenbrouckes graf konden neerleggen. Volgend jaar zou er zeker een tweede editie komen.
Zondag 6 juni 2010 Baasrode Semi-klassieker bij de Scheldetrappers voor hun Scheldetrappers classic. Met de fiets naar Baasrode door Tielrode, na een nachtje dorpsfeesten is glas op de baan en dijk Resultaat lekke band voor J-P M. Hierdoor kon Herman onmiddelijk aansluiten die net iets te laat aan het lokaal The Ranch was Ter plaatse een ritje van 64 km. Met bevoorrading hier voldoende voor iedereen en met de glimlach Terwijl de zon steeds zeldzamer werdt en de grijze wolken nadrukkelijker te voorschijn kwamen werdt de vrees om droog thuis te geraken groter Bij ons vertrek te Baasrode begon dan ook te "druppelen" toch nog in het lokaal geraakt met droge banen. voor zij die daar gestopt zijn konden later in de regen huiswaarts keren. Totaal van de rit 98 km met een gemiddelde van 31.7
Bianchi introduceert in 2011 twee nieuwe modellen: de Oltre en Sempre. De "Oltre" in klassieke Bianchi kleuren De Oltre is ook verkrijgbaar in rood De Oltre wordt gepositioneerd als het nieuwe full-carbon topmodel in de HC range (Hors Category). De fiets heeft een aantal specifieke, nieuwe aerodynamische en gewichtsbesparende kenmerken waarbij vooral de zeer dunne achtervork in het oog springt. Bianchi "Sempre" FSA remhoeven op de Sempre De Sempre is een toevoeging op Bianchis B4P modellen (Born for performance). Het kader is gebouwd met een mix van aluminium en carbon. info: http://italiaanseracefietsen.wordpress.com
Zondag 30/05/2010: 2 man aanwezig. Wegens slechts weer, maar 2 (echte?) mannen aan het pleintje. Na enig twijfelen toch vertrokken richting Waasmunster - Sinaai - Klein Sinaai - Stekene tot aan de expresweg waar een andere groep "zotten" aan het rijden was. Een sprintje getrokken en aangesloten bij mannen uit Beveren. De polders ingereden (met de nodige wind) en terug via Meerdonk - Sint-Gillis - Sint-Niklaas. De Moezen voor een keer overgeslagen wegens te nat. (Verslag Forza Elversele)
76 Dames kwamen afgezakt naar een zonovergoten Lille voor een wedstrijd over 80 km, verdeeld over 17 rondjes, te rijden in een grote driehoek .. Voor onze ploeg : thuisrijders Kaat en Nathalie, Carine, Lieve, Katrien en Julia; Altijd plezant als onze jeugd mee komt opdraven met de elites, en dan nog een goede wedstrijd rijdt ook. Op het snelle parcours met maar 3 bochten in, was het al snel duidelijk dat wegrijden erg moeilijk zou zijn Het bleef dan ook lang gesloten, ook al werd er wel snel gereden. Toen op een 5 tal ronden van het einde 8 dames zich lichtjes konden afscheiden, waaronder Carine, leek de koers misschien wel gereden maar het peloton liet niet begaan. Op een 3tal ronden van het einde reden 5 dames op hun kousevoeten weg. In het peloton werd er geaarzeld en de vogels waren gaan vliegen. Het was Sjoukje Dufour die het pleit in haar voordeel beslechtte. Noortje Tabak werd 2de en Lensy Debboudt, 3de. Een half minuutje later werd Kaat 8ste, Carine 25ste, Nathalie 32ste, Lieve 57ste , Katrien 66ste en spijtig genoeg was er geen uitslag voor Julia, die nochtans een zeer goede wedstrijd heeft gereden. Na de wedstrijd was het Lieve die ons kwam vertellen dat ze morgen in Buizingen zwaar gaat uitpakken de tegenstand is gewaarschuwd YES SHE CAN .. (Verslag Beneluxteam)
Zaterdag 5 juni Wommelgem J-M Pfaff Pijl Een rit van de VWB "Hors Categerie", in groep vertrokken onder begeleiding van verschillende motoren. Auto voor, auto - bezemwagen achter, met plus minus 230 die verkozen in groep te vertrekken, er was ook mogelijkheid individueel te vertrekken. Inschrijving 5 , steun het J-M Pfaff Fonds Normaal en rit van 95 - 90 km die uiteindelijk eindigde na 85 km De bevoorrading na 70 km was voor de rappe wie achteraan in de groep zat was er aan voor de moeite. Hier kon, de organisatie duidelijk beter, géén drank en 't was warm bananen en versnapperingen op Bij aankomst een geschenkenpakket Drinkbus met foto "El sympatico" toch een gemiddelde van 30.2 Even nog discussie bij aankomst of er al dan niet leden met de fiets zouden weerkeren. Werdt er uiteindelijk toch maar besloten iedereen met de wagen naar Tielrode
Een Heet fietsweekend voor de boeg Het eerste echte zomerse weekend is aangebroken. Tijd om de fiets op te springen en te genieten van de prachtige ... uitzichten! Lees eerst nog even enkele drinktips
Elke fietser weet dat hij genoeg moet drinken tijdens de inspanning, zéker in de zomermaanden. "Het is wetenschappelijk aangetoond dat 2% vochtverlies al leidt tot prestatievermindering", aldus Marc Lamberts, oprichter van voedingssupplementenproducent Trisport Pharma. "Om maximaal te kunnen blijven presteren, moet je 60 à 70 gram suikers per uur opnemen. Bij warm weer gebruik je best een licht hypotone dorstlesser. Die bevat ongeveer 30 gram suikers per halve liter." "Een biertje meteen na de inspanning is misschien wel verdiend, maar eigenlijk niet zo verstandig. Na een fietstocht komt het er immers op aan om je vochtbalans zo snel mogelijk weer op te krikken en alcohol heeft net het omgekeerde effect. Kan je toch niet aan de verleiding weerstaan, drink dan eerst een recuperatiedrank."
Cancellara gaat voor werelduurrecord Fabian Cancellara wil graag het werelduurrecord verbeteren. De Zwitser wil de Tsjech Ondrej Sosenka van de tabellen vegen, die in 2005 in Moskou maar liefst 49,700 kilometer wist af te leggen in één uur. "Wanneer ik het ga doen, weet ik nog niet", zegt Cancellara. "Maar als ik het record wil breken, dan wil ik iets neerzetten dat er langere tijd staat", klinkt het. "En het moet een heel groot evenement worden."
Cancellara: 'Ik wil eerste zijn ná Eddy Merckx' 'Ik weet niet wanneer ik het ga doen, maar het project is levensvatbaar', zegt Cancellara. 'Het ligt op de tafel, alleen moet ik het ter hand nemen. Het moet wel grondig voorbereid worden. Dat is iets voor de eerstkomende jaren. Er staat geen tijdslimiet op.'