Elite heeft al dertig jaar ervaring in de wielerwereld en dat zie je bij de Sior, de nieuwste bidonhouder van Elite.
De Sior is een technische mix van carbon en titanium. Hij ziet er niet alleen heel goed uit, maar is ook de ideale houder voor je bidons.
De bidonhouder weegt niets en bewaart zijn grip in alle omstandigheden. De twee armen grijpen als het ware de bidon. De boog van carbon met titanium houdt de drinkbus mooi in de houder.
Met de Sior wou Elite de onderdelen waarop geen kracht staat zoveel mogelijk minimaliseren. Zo kan de spanning op de grijpende delen optimaal worden gemaakt. De afwerking, met een gepolijst spiegelglans effect, maakt dat de bijzondere vormgeving zo goed mogelijk uit de verf komt. De Sior
Uitsluitend voor militairen, politie en brandweerkorpsen
Recreatieve Fietstocht
25 50 75 100 Km
Prijs: 5 volw. 1 kind 10 per gezin
Scholen gratis
Vertrek tussen 08.00u en 10.30u
25 50 km vertrek tot 13.30 u
Iedereen kan deelnemen aan de maaltijd mits betaling.
Ten voordele van vzw Luein en Xandro
1. Algemeen De verschillende omlopen zijn zowel toegankelijk voor militairen als voor burgers als voor scholen. Het startgeld bedraagt 5 voor volwassen, 1 per kind en 10 per gezin. Scholen nemen gratis deel. Vrije start tussen 08.00 en 13.30 Hr in Kwartier Beervelde. De opbrengst is ten voordele van VZW LUEIN en Xandro; Per deelnemer is er bevoorrading en een aandenken voorzien
2. Praktische Info Na de rit kan je genieten van een frisse dorstlesser in de kazerne waar in een aangename sfeer nog kan nagekaart worden over de afgelopen rit. Parkeermogelijkheden zijn voorzien in het kwartier, evenals kleedkamers en douches. Warme maaltijden zijn te verkrijgen na de rit aan democratische prijzen.
3. Veiligheid De omlopen van de recreatieve tochten zijn GEEN gesloten parcours. Elke deelnemer dient daarom de wegcode strikt na te leven. Alle omlopen zijn volledig uitgestippeld en worden aangeduid met De inrichters wijzen elke verantwoordelijkheid af in geval van ongeval. Het dragen van een fietshelm wordt aangeraden.
4. Medische steun en pechverhelping Een medische permanentie wordt verzekerd in het kwartier op het TfNr: Bij dringende gevallen TfNr: 112 Bij ernstige technische problemen kan men worden opgehaald.
The Ionos is met Giros In-mold technology vervaardigd. Giro combineert de exo-skeleton met een subframe dat verstevigd is aan de ribben en vetilatiegaten. Bevestiging en sluiting via het Giro Roc Loc 4® fit system Voor koeling heeft de helm 21 "vent" en een systeem van ventilatiekanalen. Deze kanalen samen met uitgaande gaten ventileren zo frisse lucht boven het hoofd en voeren warme lucht af.
Vliegtuig lijkt beschikbaar voor Giro-peloton De wielerploegen die actief zijn in de Giro d'Italia kunnen maandag naar verwachting gewoon met het vliegtuig naar Italië. Vanwege een vulkaanuitbarsting in IJsland bleef een aantal vliegvelden in Noord-Italië zondag gesloten. De geplande vlucht van Oostende naar Turijn komt maandag vrijwel zeker niet in gevaar. Aanvankelijk werd gevreesd dat de 1200 kilometer per bus zouden moeten worden overbrugd. De Giro startte zaterdag in Amsterdam en voert maandag nog naar Middelburg. Na de derde etappe op Nederlands grondgebied gaat de ronde verder in Italië.
54 Dames aan de start voor de altijd lastige wedstrijd te Burcht. 100 Bochtige kilometers zouden voor een spannende wedstrijd zorgen. Voor onze ploeg namen de start : Inge, Lieve, Carine, Katrien en Liesl. Laatstgenoemde stond voor een zware rentree, na bijna 2 jaar afwezigheid door zware gezondheidsproblemen. De zeer snelle start over het bochtige parcours werd Liesl fataal en ze moest de rol lossen. Niet opgeven meisje, je laat heel veel moed zien en met wat geduld, komt dat allemaal terug in orde. De wedstrijd werd gekenmerkt door demarrages demarrages en nog eens demarrages. Het was Martine Bras die ze allemaal met de vingers in de neus, tenietdeed. Vandaag liet onze ploeg zien dat ze voor elkaar willen rijden. Ondanks de zeer snelle start, waarmee sommigen het wat moeilijk hadden, konden onze dames zich dan toch vooraan nestelen, en begonnen ze zich te mengen in de debatten. Lieve schoot haar cartouche af, maar kreeg geen vrijgeleide van het pak. Inge probeerde dan vergeefs, maar ook haar poging werd tenietgedaan, ondanks puik afstopwerk van de ploeg. Een 4 tal ronden voor het einde probeerde Van Looy weg te rijden. Inge reageerde alert en toen Carine het gat liet vallen kon enkel nog Bras de aansluiting maken. Mede door de sterke benen van het trio en het perfect ploegenspel van onze dames werd dit de beslissende ontsnapping. Inge liet hier nogmaals zien dat ze veel in haar mars heeft, en werd schitterend 2de, na een te sterke Martine Bras, die haar favorietenrol waarmaakte en met veel overtuiging en over verdiend de wedstrijd won. Carine werd na een uitstekende wedstrijd mooi 10de. Lieve die zich helemaal had gegeven in het ploegenspel, werd 28ste. Katrien, die terugkwam uit blessure, liet zich regelmatig vooraan opmerken in de wedstrijd en eindigde moegestreden 32ste. Proficiat aan Inge, met alweer een mooie 2de plaats. Ook proficiat aan de rest van de ploeg, die laten zien heeft dat koersen niet alleen een individuele sport is.
Ook onze dames jeugd moesten koersen in Burcht. Ook hier werd het een bijzonder lastige wedstrijd. Voor Ivy ging het te snel, maar ze kon toch nog enkele rondjes meedraaien met een 3 tal meisjes. Natalie Verschelden moest de wedstrijd een beetje ondergaan. Maar door heel veel karakter te tonen kon ze de wedstrijd dan toch alweer mooi uitrijden, ondanks het vele spreekwoordelijke aan de rekker hangen. Nathalie Nijns, die pas terug op de weg bezig is, kon de wedstrijd mooi beëindigen. Julia werd gehinderd in de spurt zodat een betere uitslag werd verhinderd. Sarah probeerde enkele malen om mee weg te geraken, maar kreeg geen vrijgeleide van het peloton. Knokke Bredene 87 Dames aan de start van de 3de manche van de Wielertrofee Vlaanderen. Voor onze ploeg stonden volgende rensters vol ongeduld te klappertanden aan de start : Inge, Sanne, Kaat en Carine. De dames mochten eerst een rit in lijn afwerken tussen Knokke en Bredene, om daarna nog 7 rondjes op het plaatselijke circuit af te leggen. De wedstrijd werd met een vrij snel tempo verreden maar ondanks de aanwezigheid van de Belgische en ook enkele buitenlandse toppers kon ook de 2 km lange kasseistrook, geen afscheiding bieden en bood een voltallig peloton, onder leiding van Carine, zich aan voor de plaatselijke rondjes. Onze ploeg kon zich tonen en reed mooi vooraan mee..Carine en Inge, zoals altijd langs de windkant en Sanne en Kaat, netjes verstopt in het pak. Buiten enkele pogingen van o.a. Grace Verbeke en Lensy Debboudt, leek het peloton zich te verzoenen met een massasprint. Maar Emma Silversides en Vander Massen Helene dachten daar anders over. Ze waagden op een tweetal ronden voor het einde een uitval en konden, al was het zeer nipt, net uit de greep van het peloton blijven. Silversides won en Vander Massen was een verrassende, doch verdiende 2de. Grace Verbeke won de spurt van het peloton en kroonde zich hiermee tot Westvlaams kampioene. Sanne werd na een knappe wedstrijd 13de, Kaat werd 20ste, Carine 37ste en Inge 45ste. Onze dames konden zich mooi in de kijker rijden en dat vinden wij altijd leuk. (Verslag Beneluxteam)
Ok, het is in principe oud nieuws, maar zo op maandag toch nog even de spotlights op de 'Giro' proloog fiets van Wiggins: de nieuwe Pinarello Graal.
De met Shimano uitgeruste Graal van Wiggins is gespoten in rood, wit en blauw, passend bij zijn 'pak' van Nationale kampioen. Bij Caisse dEpargne zal Marzio Bruseghin overigens ook op een Graal van start gaan. Pinarello claimt dat de nieuwe Graal het beste van het Montello track frame, het Dogma 60.1 frame en de 'P-R' Kobh 60.1 combineert waardoor zoveel mogelijk van het beschikbare vermogen over is te brengen op de pedalen. Pinarello heeft dit gerealiseerd door een andere hoek van de bovenbuis en de zadelpen te realiseren, zonder dat dit afbreuk doet aan stabiliteit van de fiets. Opvallend is de positie van de voorrem, achter de voorvork. Ook speciaal: de 'O' rings, de 'Pro' prototype wielen en de zoveel mogelijk weggewerkte kabels! De Graal van Bruseghin is uitgerust met Campagnolo Record. Wiggins beschikt over twee versies. Eén met elektrische DI2 Shimano versnellingen, een andere met de reguliere mechanische Dura-Ace groep. www.pinarello.com
Zondag 9 mei Semi-Klassiker te Lokeren Memeorial Jos Schoeters Vertrek aan 'tHemelrijck te Lokeren Heiende en reeds met de fiets vanuit het Lokaal met de omloop van 65 km (64km) bracht ons totaal vandaag op 105 km. Met 11 leden voor deze semi-klassieker met een ander omloop, zelfde streek maar anders. Aangenaam parkoers inderdaad in het Aalsterse "licht" heuvelachtig De 65 maet vertrek te Lokeren richting Beervelde Kalken Wetteren Oosterzele Klerken Ottergem en controle te Erondegem "De Klok" Daarna terug via Lede Wanzele Wichelen Uitbergen en Lokeren Géén lekke banden vandaag géén regen dus DROOG Algemeen gemiddelde 30,0
Voor de rit van 9 u nogmaals drie leden voor een tocht van 77 km.
Britse rensters aangereden in Vlaamse Ardennen Vijf Britse wielrensters zullen hun stage in België niet zo snel vergeten. De vijf werden vrijdag tijdens hun training in de Vlaamse Ardennen aangereden door een auto toen ze op het fietspad op de N8 tussen Brakel en Oudenaarde reden. Het Britse nationale vrouwenteam (Katie Colclouth (20), Hannah Mayo (19), Lucy Martin (20), Sarrah Reynolds (18) en Emma Trott (20)) verblijft een jaar in Oudenaarde om zich in de Vlaamse Ardennen voor te bereiden op de Europese topwedstrijden. Ze waren vrijdagochtend aan het losrijden toen het misliep. 'We reden op de brede weg, netjes op het fietspad', vertelt Emma Trott. 'Ik schat dat we 45 à 50 km per uur reden want de helling ging steil naar beneden. Plotseling zagen we een wagen op het fietspad. We gingen hard in de remmen maar aan die snelheid is het onmogelijk om snel stil te staan.' De vijf werden afgevoerd naar het ziekenhuis. Hannah Mayho brak haar beide benen, haar rechterarm en haar rechterpols. Zij wordt geopereerd in België. De anderen hadden "meer geluk" en kwamen ervan af met een sleutelbeenbreuk of een hersenschudding. "We willen hen zo snel mogelijk thuis krijgen", meldt de Britse wielerbond in een communiqué.
Zaterdag 8 mei Rit Te Stekene VVS Straatje 's morgens vertrokken om 08h00 aan het lokaal The Ranch, goe frisjes maar toch nog droog. Bij aan komst te Stekene waren we al met 12 leden voor deze rit voor de afstand van 80km. Stekene, Moerbeke, Wachtebeke Mendonk uitvallende mist Terdonk mini cruise droog Doornzele Lichte motregen Wippelgem, Sleidinge Lembeke motregen regenjasjes Oosteeklo , Ertvelde Volop bevoorrading Zelzate, Sas van Gent Jasjes uit droge baan Wachtebeke Overslag eerste drie lekke banden Steve O achter 2 x Herman T achter 1 x Rode Sluis Koewacht Herman T 2x lek Stekene in het huiswaarts keren Herman T 3 x lek Verder huiswaarts zonder incidenten totaal rit 130 km gemiddelde 30,0
De Zweedse kledijfabrikant Craft gaat tot eind 2010 in zee met Rabobank Wielerploegen.
Algemeen Directeur van Craft Benelux, Johan Neperus, toonde zich alvast in zijn nopjes met de deal. "De Raboploeg heeft een unieke visie op de sport, waar wij ons perfect mee kunnen identificeren. Als een van de toonaangevende fabrikanten van sportkleding, zijn we verheugd deel uit te maken van een ambitieuze ploeg."
Dezelfde mening zijn ze ook bij Rabo toegedaan. "Craft levert ons kwalitatief hoogwaardige vrijetijdskleding, is ambitieus en heeft een warm hart voor de wielersport. We passen uitstekend samen", zegt Harold Knebel, algemeen directeur van de Rabo Wielerploegen. http://www.craft.se/ info; www.grinta.be
Polar lanceert een limited edition van de RS800CX Pro Training Edition. Deze editie wordt gekenmerkt door een speciaal design en een uniek laser gegraveerd ID-nummer.
De RS800CX is een ideaal trainingsinstruement voor serieuze wielrenners en multisportatleten die niet alleen op zoek zijn naar meerdere trainingsfuncties, maar ook de nieuwste designtrends volgen.
De trainingscomputer is voorzien van een laser gegraveerd ID nummer op de polsband. Deze limited edition is ook compatibel met het hele gama Polar W.I.N.D. sensoren, waardoor de RS800CX gedetailleerde info kan meten.
Zo kom je dankzij de computer onder andere te weten hoe snel en hoe ver je hebt gelopen. Door de verkregen feedback kan je de trainingsintensiteit ook veranderen naargelang je prestaties.
Met de Pro Trainer 5 software kan je thuis je trainingen verder analyseren en plannen op de laptop of computer.
Ook professionals kiezen voor Polar. Zo rijden Oscar Freire en Tom Boonen rond met de RS800CX.
Polar vormt een belangrijk onderdeel van mijn dagelijkse routine als professioneel wielrenner, zegt Tom Boonen. Het is essentieel te weten wat voor effect een uitgebreide training op je lichaam heeft. Jezelf degelijk voorbereiden op een zware wielercompetitie en controle hebben over het verloop ervan zijn dan ook zo goed als onmogelijk zonder een Polar trainingscomputer.
Polar RS800 CX (foto polar) De RS800CX is verkrijgbaar vanaf 399,90 euro.
RS800CX Pro Training Editie BIKE
Polar RS800CX Pro Training Editie training computer
Met de start van de Ronde van Italië in Amsterdam, kleurt Nederland dit weekend roze in plaats van oranje.
Wie mee wil deinen op roze wolken kan zich in stijl uitdossen met allerlei Giro-artikelen. Speldjes, vlaggen en wimpels, tassen en ballonnen en nog veel meer.
De Giro-etappe van 10 mei finisht in Middelburg. Voor koersgekke Vlamingen reden genoeg om even de grens over te wippen! (RVS)
Rossin Nove Colli Rossin heeft voor de 40e editie van de Gran Fondo Nove Colli, de grootste Gran Fondo in Italië, een gelimiteerd model op de markt gebracht. De onthulling van de Rossin Nove Colli Van de Rossin Nove Colli zullen slechts veertig exemplaren gebouwd worden. Deze topfiets uit de Rossin modellereeks is uitgevoerd in zwart en goud met speciale graphics. De fiets heeft een Shimano Dura Ace groep en een Selle Italia SLR Carbon zadel meegekregen. Er is keuze uit twee sets wielen: Mavic Ksyrium Elite wheels of de Dura Ace 7850 C50 high profile carbon wielen die je op de foto ziet. Prijzen: 4.600 euro met Mavic wielen; 6.400 euro met Dura Ace carbon wielen. info italiaanse racefietsen: http://italiaanseracefietsen.wordpress.com/