Semi-Klassieker Dwars door Vlaams Brabant te Duffel Met 13 leden voor deze semi klassieker met één gastrijder (een oud lid Boogie Sven) Eéntje verkoos de 70 km te rijden en dan met de fiets huiswaarts ten keren vanuit Duffel om zo ook 100 km te hebben Voor anderen was het dan weer afzien vandaag en vonden zelfs de Sean Kelly plezanter Via omleidingen en wegels toch 135 km en een gemiddelde van 31,6 km/u. Waarschijnlijk een massa deelnemers voor deze SKL te Duffel want op de eerste bevoorrading een overrompeling en bij de tweede Aquarius uitgeput en er kwamen er toch nog wat na ons een pittige finale na de heuvelzone OEF een slechte dag is géén slecht seizoen Bij gunther DR nog een spaak uit het achterwiel gereden maar vooor de rest buiten de kettingproblemen bij JP (wiens vriendin ook de 70 reed ) géén problemen. Parcours allezins OK daar was iedereen het over eens Sfeer was goed als konijn in de plein maar zo was het ook in de namiddagrit
Zaterdag 15 augustus
Oefenrit met 4 leden en één gastrijder ideale sfeer blijkbaar onder de leden kan niet beter zijn en dat op een zomerse dag. Altijd opletten natuurlijk voor de zomerse onweers buien zo veraderlijk en gevaarlijk brengen veel schade toe hagelbuien fikse regenbuien enz een rit van 89 km en een gemiddelde van 30,9 op naar morgen voor een oefenrit zomers of met één buitje
Maxime Monfort (Team Columbia) is de nieuwe Belgische kampioen tijdrijden. Over 52 kilometer was hij meer dan een halve minuut sneller dan Sébastien Rosseler. Dominique Cornu mocht als derde mee op het podium. Titelverdediger Stijn Devolder was vierde.
58 Dames vertrokken vandaag voor 96 km doorheen het mooie landschap te Hoeleden, klein dorpje in de buurt van Tienen. Er valt weinig te vertellen behalve dat onze ploeg vertegenwoordigd was door Ilse, Karin en Carine. Na enkele rondjes ging de Britse Hannah Mayho ervandoor. Zij kreeg later het gezelschap van haar landgenote Rowsell en Desiree Schuler. Deze 3 locomotieven hielden het vlot vol tot de finish, waar Rowsell het zegegebaar mocht maken. In het peloton was het vooral Emma Johansson die probeerde weg te geraken, maar vandaag mocht het niet baten. Onze 3 dames reden vlot mee. Carine kwam als 4de de laatste rechte lijn opgedraaid, maar werd hier zwaar gehinderd en kon maar net een valpartij vermijden. Zij werd toch nog 20ste. Karine Copejans werd 32ste en Ilse 38ste.
Zaterdag wedstrijd in De Klinge en zondag in Haasdonk te 13.30u.
Moskou W.K. Dames Juniores
Zondag was het dan zover, het wereldkampioenschap! 's Morgens was het echt koud, ik stond te bibberen aan de start. De eerste ronde had ik dan ook stramme spieren, maar daarna ging alles veel beter. Er werd gekoerst op de klimmetjes, maar daarna viel het te veel stil om veel rensters eraf te rijden. Ik reed steeds attent mee vooraan om zeker te zijn dat er geen gaten zouden vallen voor me. Alles bleef meestal samen tot in de laatste ronde toen een Russische ging demarreren. Er ging een Italiaanse in de achtervolging, gevolgd door de latere winnares Callovi en ook nog de Franse Prévot kon aansluiten. Op dat moment zat ik te ver... We gingen dus nog sprinten voor de 5de plaats. Eerst zat ik goed, maar ik liet me even wegzetten waarna ik door de lange spurt toch nog terug wat kon opschuiven. Ik kon pas vol aangaan op 50 meter van de meet waar ik ongeveer nog 15de zat. Op Cecchini (Europees kampioene) na kon ik iedereen nog remonteren. Ik bolde met een tevreden gevoel als 6de over de streep. Grts, Kaat.
In Saint-Ghislain heeft Liesbeth De Vocht, de favoriet bij de vrouwen, zich tot Belgisch kampioene tijdrijden gekroond. Ze won de titel met een gemiddelde van 41,910 km/u. Het verschil met Latoya Brulee (zilver) was 13 seconden. Op 14 seconden pakte Lieselot Decroix het brons. Ook bij de junioren won de favoriet. Kevin De Jonghe, eerder al vijfde op het EK in Hooglede en zesde op het WK in Moskou, haalde het voor Niels Reynvoet (zilver) en Sean De Bie (brons). Bij de nieuwelingen was de titel voor Mike De Bie voor Jasper De Buyst (zilver) en Paco Ghistelinck (brons).
"Worlds lightest" electric bike launched Met 13,6 kg en elektrische assistentie zijn dit momenteel de de lichtste "full-size" elektrische fietsen! Iets voor de volgen de Sean Kelly?
Nieuw wetenschappelijk onderzoek in Spanje bevestigd dat te veel fietsen slecht is voor het sperma. Af en toe een stukje fietsen, is geen probleem. Maar wie intensief traint, heeft kans op een verminderde zaadkwaliteit. De wetenschappers onderzochten de kwaliteit van het sperma van vijftien triatleten, die allemaal op nationaal of internationaal niveau sporten. Het sperma van de triatleten werd onderzocht nadat ze zich drie dagen seksueel onthouden hadden. De resultaten werden vervolgens vergeleken met de trainingsschema's van de atleten. Daaruit bleek dat de intensiteit van de loop- en zwemtraining op de atleten geen enkele impact had, maar die van de fietstraining wel. De spermakwaliteit daalt naarmate de triatleet meer kilometers fietst. Intensieve fietstrainingen, zeker als het over meer dan 300 km per week gaat, zijn nadelig voor de kwaliteit van het sperma. Ten eerste kan de druk van het zadel op het kruis microtrauma's veroorzaken in de teelballen. Een tweede oorzaak ligt bij de nauw aansluitende kleding die wielrenners dragen. Die doet de lichaamstemperatuur stijgen, wat slecht is voor het zaad. De stress die hoort bij intensieve trainingen zou ook een negatieve invloed hebben op het sperma.
Guy Smet wint voor 7de maal Grote Prijs Burgemeester Luc De Ryck voor elites zonder contract.
Ter gelegenheid van Velle-kermis vinden jaarlijks diverse wielerwedstrijden plaats, met als hoogtepunt de Grote Prijs Burgemeester Luc De Ryck voor elites zonder contract en beloften. Op dinsdag 11 augustus was de wedstrijd aan zijn 17de editie toe. 75 deelnemers meldden zich op het ideale parcours in 8-vorm: 116 km, gespreid over 14 ronden.
Guy Smet geflankeerd door voorzitter Jos Verhulst en burgemeester Luc De Ryck
Onder massale belangstelling groeide de wedstrijd uit tot één grote demonstratie van Guy Smet (Kruibeke). Al in de derde ronde ging hij aan de haal, duidelijk met de bedoeling enkele renners met zich mee te krijgen. En dat lukte. Nadat Jarno Van Guyse (Stekene) en Kristof Dhollander (Stekene) bij hem waren gekomen, werd het trio bijna ingerekend door het peloton. Vooral Guy Smet stak daar een stokje voor. Enkel Karel Baeten (Nieuwerkerken) en Temsenaar Davy Peirsman (zoon van ex-prof André) geraakten uiteindelijk bij de leiders, waarna de kloof steeds meer uitdeinde.
Guy Smet pakte de maat van zijn medevluchters in de voorlaatste ronde, net toen Karel Baeten platviel. Als altijd ging hij van zijn medevluchters weg in de Luiseekstraat, bij tegenwind en op vals plat.
Hij won afgetekend voor de 7de keer deze wedstrijd, zijn 22ste van het seizoen. De tweede plaats ging naar Van Guyse, de 3de naar Peirsman, de 4de naar Dhollander. Geert Dierickx bleef nog net uit de greep van de groep, waarvan Bart Heirewegh (Hamme) de spurt won
Op een persconferentie in Rotterdam is vandaag in grote lijnen het deelnemersveld van de komende Eneco Tour gepresenteerd. De ProTour-rittenkoers door Nederland en België begint komende dinsdag en eindigt de dinsdag daarop, met de start in Rotterdam en de finish in Amersfoort. Tot de deelnemers behoort onder anderen de Brit Bradley Wiggins, vierde in de jongste Tour de France.
Andere namen die door de organisatie gemeld zijn: Tyler Farrar, Martijn Maaskant, Juan Antonio Flecha, Nick Nuyens, Joost Posthuma, Albert Timmer, Kenny van Hummel, Jurgen Van den Broeck, Greg Van Avermaet, Robbie McEwen, Niki Terpstra, Servais Knaven, Baden Cooke en Gerben Löwik. De jongste twee edities van de Eneco Tour werden gewonnen door de Spanjaard José Ivan Gutierrez.
Onderdelenfabrikant Sram roept vrijwillig de Powerlock terug. Het gaat om de connectoren voor de 10-speed ketting die zijn voorzien van een code die begint met de letters M of N (daar waar op de foto een F staat). Zij kunnen een krakend geluid maken en eventueel breken.
Heb je zo'n Powerlock, dan kun je die bij je Sram-dealer inwisselen voor een goede. Sram wijst er nadrukkelijk op dat het niet gaat om een terugroepactie voor de ketting.
Nog niet te koop, maar al wel 'gespot: de vorig jaar geïntroduceerde Sensa Lombardia in een White uitvoering.
Bij het full carbon frame lopen de derailleurkabels door de onderbuis. Daarnaast heeft de Lombardia voor komend seizoen een nieuwe en lichtere full carbon vork.
Afgemonteerd met 6700 Ultegra, Ritchey WCS, Quasar wielset en Conti GP4000 white voor circa 2149,-. Nog alvast: voor 2010 (naast Shimano en Sram) ook Campa Super Record, Chorus en Centaur leverbaar op de ´custommade´modellen. www.sensabikes.com
87 Dames aan de start voor wedstrijd nr. 8 van Wielertrofee Vlaanderen. Voor onze ploeg waren dat : Sarah, Ilse, Carine en Lieve. Vele binnen en buitenlandse toppers aan de start voor deze Kasseiklassieker. Per ronde van 9 km moest er 1.5 km over de kinderkopkes van de kazerne worden gereden. De eerste 20 van de wedstrijd, over alweer dik 100 km, mochten meedoen in een korte afvallingswedstrijd voor de 1000 euro race. Vandaar de forse buitenlandse belangstelling. Het was Vera Koedooder die de 1000 euro mocht meenemen naar Nederland. De wedstrijd zelf verliep van in de start met een versschroeiend tempo. Dat werd Ilse, na één derde wedstrijd fataal. Carine had goede benen vandaag, want van die kasseivrees was helemaal geen sprake. Ze was hier enkel aanwezig om haar grijze trui te showen, maar de wedstrijd verliep heel goed en ze reed de ganse wedstrijd mee voorin het peloton. Ook Lieve had snel door dat het vooraan te doen was en zij kon zich ook mooi in het voorste gedeelte van het peloton manifesteren. Voor Sarah was het iets meer aanklampen, maar naargelang de wedstrijd vorderde, lukte dit steeds beter en beter. Nationaal kampioene Henrion reed voor halfweg wedstrijd weg samen met Petra Dijckman en Lensy Debboudt. Zij mochten sprinten voor de zege en het was Ludivine die verdiend won, voor de Nederlandse en Lensy. Van onze dames was er bij het ter perse gaan nog geen uitslag. Aangezien er vandaag geen hellingen waren, behield Carine haar grijze trui en mocht ze alweer mee op het hoofdpodium, waar ze in de, mooie, bloemetjes werd gezet. Donderdag is er de vrij lastige wedstrijd te Hoeleden. Start 18u (Verslag Beneluxteam)
Ellegi, de kledijfabrikant uit Toscaanse Pistoia, werpt zich op de Benelux-markt. Ellegi zal in eerste instantie de 'Cuore Italiano'-kledinglijn promoten maar mikt op termijn ook op de productie van clubkleding.
Ex-profrenner Andrea Tafi, winnaar van ondermeer de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix, koppelt zijn naam en imago aan Ellegi België.
VDB mag van UCI geen prof worden bij Saey-Deschacht
Frank Vandenbroucke, die opstapte bij Down Under-Cinelli, is momenteel werkloos. Omdat hij blijkbaar bij UCI-reglementering niet in een neutrale trui kan koersen, moest hij het criterium van maandag in Wilrijk en de kermiskoers van Heusden van zijn agenda schrappen. Reglementair kan hij volgens de UCI zelfs niet naar een andere continentale ploeg overstappen. Zelfs al biedt een potentiële nieuwe werkgever, zoals John Saey deed, een profcontract aan. Bij Saey-Deschacht rijdt ook Iljo Keisse.
Maar fietsconstructeur Cinelli wil haar publicitair uithangbord VDB niet kwijt en is nu bereid om de zaak financieel te regelen. Want VDB en ploegleider Mattan zagen dit seizoen nog geen cent omdat hun privé-sponsor afhaakte.
'Ik wil vooral dit jaar nog een wedstrijdprogramma afwerken. In september zijn er veel mooie wedstrijden', besloot VDB.