Voor de 4de maal is Rudy Coppens uit Haasdonk winnaar geworden van de reüniewedstrijd van De Steendoodtrappers. In een sprint met de traditionele beste 3 versloeg hij Roger Hoof en Wim Lagae. Dirk Batens bevestigde zijn spurterskwaliteiten en eindigde 4de
OK, het is nog volop zomer, maar ja, het cyclocross seizoen staat toch alweer voor de deur!
We kregen van Ridley alvast een afbeelding van de nieuwe topcrosser voor komend seizoen: de X-Night. Heel opvallend is dat de achterrem- en derailleurkabels door de buizen zijn gevoerd, de staande buis doorloopt tot net onder het zadel en dat het bracket een BB30 model is: geen schroefdraad, maar een oversized 'bus'. Deze fiets heeft een nieuwe Oryx vork en is afgemonteerd met 4ZA wielen en SRAM Red. Knappe crosser toch? De prijs is nog niet bekend. www.ridley-bikes.com
na tverlof en tgenieten van zon en bergen , allez bij mij toch zijn we hier terug met onzen rubriek fietsen ! niet dat onze jongens hebben stil gezeten zenne , ik wel een 2weken maar dat doet niks terzake hé,
wel ondertussen zijn er van onze jongens naar de muur gereden (dré-danny en onzen iron man benny) diene laatste heeft zurich den iron man in 10uur en 15 minuten afgehaspelt) giene gewone zenne!!!!(goeie kopman hé )
vandaag dan vertrokken naar de rit van de ritsers in verrebroek
wel het moet gezegt een mooi parcour , goed afgepeilt , en na de rit werd onze fiets nog bewaakt ook , super georganiseerd, vertrekken was voor ondergetekende een nachtmerrie, s'avonds daarvoor was het neig plezant ,met veel blabla maar s'morgens ze , manman , , alllez belooft van mee te rijden,( dat ging al mee veel wat minder blabla!!!!! we begonne aan de 80 km , en int begin was dat maar puffen ( veur mij) naargelang den ochtend vorderde kwam bij mij ook het licht boven , zodat we met nog 2gastrijders uit beveren alles goed onder controle hadden , en uiteindelijk met een 29 gemiddelde nog deftig uit de trappers kwamen , de wind zoals gewoonlijk die blies niet in het voordeel in de polders amai ! maar alles zonder kleerscheuren terug in kruibeke geraakt wat steeds voor ons belangrijk is ps; en ik was zeker niet kwaad dat ek thuis was zenne,maar (den drankduivel das toch nie goe veur de mens zenne)
zondag morgen spraken danny -benny en dreeke(de drie die deze week ook al de muur gedaan hadden (185km)
om 7 u af om naar den (100km )dodentocht in bornem te trekken waar ze voor een rit van 140 km (heen en terug) de hellingen trotseerden samen aangesloten met onze dorpsgenoten uit kruibeke het blue boys cycling team, en alles tot een goed einde hebben gebracht kwamen ze aan rond 13u in ons lokaal ,
ikzelf (na tverlof) had na ,maandag, woensdag (onze rit) en zaterdag de 80 km in verrebroek genoeg om zondag samen met luk vernimmen onze waaslandrit 65 km nog maar eens te gaan inspecteren' dat op zaterdag 5 september plaats heeft vertrek op de markt in kruibeke -cruybeekshof
nog eens te gaan verkennen en zo de beentjes op de vlakke wegen los te rijden en hier en daar wat aan te passen dus al bij al hebben al onze leden deze week net wat kilometerkes in de benen ,proficat aan alle mannen!!!!!!!!!!
en de zondag was nog niet voorbij hé ;; met den terry en vero ,ikzelf -conny en onze jordi de gezinstocht gaan verkennen die ook op ons programma staat op 5 september ,gefietst en goedgekeurd en enkele terrasjes erbij terug in tlokaal aangekomen was de gezinstocht al geslaagd wat betekend dat heel ons clubje deze week straf uit den hoek is gekomen !!!,
thanks
ps;en de luk had er zo van genoten dat hij zelfs ice thee ging drinken bij aankomst
Zaterdag 8 augustus Semi-Klassieker VWB, Rit naar de Zee Verrebroek-Breskens-Verrebroek 135 km een rit naar de zee en we hebben ze ook eventjes gezien Met 11 leden en ondanks de voorspellingen in de voorbije week een schitterende fietsdag Géén druppel regen gezien of gevoeld, ik zou zeggen houden zo voor de rest van het lopend seizoen Eén lekke band, voor Gaston bij aanvang rit, op steen gereden Club had een totaal van 175 km met en gemiddelde van 31,5
In de namiddag 3 leden voor een "oefenrit" met vertrek en aankomst aan The Ranch.
Op de zaterdag rit van 1 augustus waren 5 leden aanwezig, bij deze rit was het grootste gedeelte aan het zweten in de Sean Kelly
Zondag 9 augustus Met een vertrek om 9 uur aan ons lokaal, waar iederéén stipt op tijd was, vertrokken we onder een stralend zonnetje Een rit ongeveer omgekeerde kleine "Boogie" Classic. Het Nederlands gedeelte bewolkt maar toch droog Lekke band te Waasmunster voor Patriek H. met nog een extra lusje met de kasseiekes van Waasmunster totaal 87 km 31,5 en dan toch terrasjes weer tegen de middag
In het criterium van Wolvertem reed Gert Steegmans voor het eerst in zijn nieuwe uitrusting van BBB. BBB is een materiaal en onderdelen leverancier voor af-en montage fietsen. De renner zegde vorige week zijn contract bij het Russische Katyusha Katyusha betwist overigens dat het contract met Steegmans verbroken werd.
Kaat Hannes zesde op WK wielrennen voor junioren In Moskou finishte Kaat Hannes wel op een knappe zesde plaats. De titel ging naar de Italiaanse Rossella Callovi. De Française Pauline Ferrand Prévot werd net als in de tijdrit tweede, het brons ging naar de Italiaanse Susanna Zorzi.
Mooie wedstrijd vandaag te Heusden nabij Gent. 58 Dames gingen er van start voor een wedstrijd van 94 km, verdeeld over 18 ronden. Brommer van dienst was de Engelse Rowsell. In haar eentje zorgde zij ervoor dat de wedstrijd gesloten bleef en dat deze werd beslist in een massaspurt, gewonnen door Sjouke Dufoer. Dit wil echter niet zeggen dat het een saaie wedstrijd was, integendeel het tempo lag constant heel hoog, zodat ontsnappen geen optie leek. Onze ploeg, met Carine, Karine, Lieve, Sarah en Ilse, reed een ganse wedstrijd mee voorin. Enkel Ilse moest het pleit al staken in ronde 2, toen ze na een blitzstart haar motor had opgeblazen ??? Onder een massale belangstelling sprintten onze dames zich dan nog in de kijker . Lieve werd heel mooi 9de, nadat ze ook al verdiend een premie wist te pakken, en Carine werd mooi 11de. Van Sarah en Karine Copejans, die beiden ook een goede wedstrijd reden, was er nog geen uitslag.
Wij wensen ook nog aan Kaatje een fomidabel w.k. toe, dat zij morgen betwist in Rusland....
Lance Armstrong heeft zaterdag in eigen land de mountainbikewedstrijd Mountain States Cup in Colorado gewonnen. Voor de Amerikaan was het zijn eerste wedstrijd na de Tour de France. "Leuk om kampioen van Colorado te worden, zeker voor een Texaan. Ik heb wel afgezien", meldde Armstrong na afloop op Twitter.
Volgende week rijdt Armstrong de Leadville Trail 100, een zware mountainbikewedstrijd door de Rocky Mountains. Daarna kruipt hij weer op zijn wegfiets voor de Ronde van Ierland.
Barloworld trekt zich na dit seizoen terug als wielersponsor. De multinational was zeven jaar sponsor van de ploeg met onder anderen Mauricio Soler en Robert Hunter.
Manager Claudio Corti laat zijn renners niet in de steek en gaat op zoek naar een nieuwe sponsor voor 2010. "Ik wil mijn renners aan het werk houden", zegt de Italiaan aan Cyclingnews.com. "Ik ben niet in paniek. Wij hebben immers geen topper à la Contador in de ploeg."
Barloworld hield het ook vorig jaar al voor bekeken, toen zijn renner Moises Dueñas positief testte in de Tour. Later kwam het op zijn stappen terug.
27 jaar na Roger Six heeft België weer een wereldkampioen bij de junioren. De 17-jarige Jasper Stuyven sprong op het WK in Moskou weg uit een kopgroep van twaalf en kwam solo aan. Sean De Bie eindigde zesde
Vinokoerov maakt zijn comeback De Fransman Mickaël Buffaz (Cofidis) heeft in eigen land de eerste rit van de Ronde van de Ain gewonnen. Hij is ook de eerste leider. Aleksandr Vinokoerov maakte zijn officiële comeback en eindigde netjes in het peloton.
Frank Vandenbroucke rijdt niet meer in een outfit van Cinelli-Down Under. De 34-jarige VDB voelt zich misbruikt door die ploeg. Hij heeft nooit een contract ondertekend en dus in de voorbije acht maanden ook nooit een cent ontvangen. Met die situatie kan VDB niet langer leven. Daarom kwam hij gisteravond in een dernywedstrijd in ELewijt aan de start in een neutrale zwartwit-uitrusting. Daar won hij ook. 'Ze hebben me nu te lang aan het lijntje gehouden. Er zouden sponsors bij komen, maar er is niets gebeurd. Dan ga ik geen pakken poubliciteit meer voor ze maken.'
We gaan een paar jaar terug in de tijd. Naar de oorsprong van de TiCa Four. De naamgever van het frame, Gijs van Tuyl, had tot begin van deze eeuw een tweewielerspeciaalzaak in Bruchem en verkocht van daaruit heel veel Italiaanse frames. Onder eigen naam. Via de wielersport kwam hij in contact met enkele Oost-Europese wielrenners: Litouwers, Tsjechen en Russen. En via deze contacten verzeilde hij in Rusland en dan met name in Novgorod, de plaats waar veel defensiematerieel gemaakt wordt. En dan met name titanium. En juist ja: Van Tuyl begon met het importeren van titanium frames vanuit het verre Rusland. Ergens in 1994 hebben we voor de eerste keer een Van Tuyl Titanium getest.
De standaard titanium kaders werden op een gegeven moment aangevuld met een carbon voorvork en later met een carbon achtervork. En weer wat later we menen dat dit in 2004 was- ontstond de eerste TitaniumCarbon, de TiCa. De hoofdbuizen waren van carbon, de verbindingsstukken van titanium. Er is een gewoneTiCa en een TiCa +, die net weer wat andere framebuizen heeft. Deze frames rijden nu ook nog steeds volop rond. Ondertussen is de naam Van Tuyl overgegaan naar een nieuwe eigenaar en is de winkel voortaan gevestigd in Zaltbommel. Sinds kort is er de TiCa Four. Spectaculair! Het frame is gemaakt van Columbus Carve carbon en Ti 3AL/2.5 V. Uiteraard zijn de framebuizen oversized: de schuine buis is maximaal 45 mm doorsnede. De doorlopende staande buis is 35 mm van doorsnede, de bovenbuis 40 mm. De bovenbuis is geovaliseerd en licht gebogen en maximaal 38 mm van doorsnede. De achtervork: zowel liggende als staande zijn S-Bended. De verbindingsstukken zijn van titanium. Dat wil zeggen: de balhoofdbuis, het monobox bracket en de de wishbone. De voorderailleur zit met een losse klem vast, de achterderailleur aan een verwisselbare aluminium pat. Precies 1475 gram weegt een 56 centimeter model. De TiCa Four is er in maat 52 tot en met 62 centimeter.
De balhoofdbuis is natuurlijk ook stevig: boven en onder huist een 1 1/8 inch 'Orbit' balhoofdlager, mooi weggewerkt. De nokken van de derailleurkabels zijn op de balhoofdbuis gelast; de kabels lopen dan ook door de onderbuis. Geheel nieuw ontwikkeld! Vlak bij het bracket komen de kabels weer uit de buis. Ook de achterremkabel voert de bovenbuis. De TiCa is leverbaar met een bracket met schroefdraad of met zogenaamde press fit : dan vallen de lagers in het bracket en kun je zo een crankstel monteren. De voorvork: standaard wordt er een 400 gram lichte Columbus Carve vork meegeleverd.
De stijfheidswaarden: torsiestijfheid 90 Nm/°, bracket 40 en voorvork 77. Helemaal goed: niet te stijf, prima voor alle soorten rijders! Dat bleek ook tijdens de testritjes. Balhoofdhoek en zithoek rond de 73 graden, wielbasis van ruim 99 centimeter, een vorksprong van 43...geen verrassingen! Het is wel een echte koersfiets natuurlijk. Zoef, zoef .dat hoor je onderweg. De 7, 5 kilo lichte TiCa is afgemonteerd met Shimano Dura-Ace 7900 en een hele reeks aan eigen onderdelen van het merk Qlano. Inclusief de tubewielen met hoge carbon velgen. Het eigen spuitwerk in combinatie met het zwarte carbon maken deze fiets echt spectaculair. Echt super stijf is de VT niet. Echt heel veel beter technisch gezien dan dan de oude TiCa is de Four niet. Maar de kleine technische oplossingen zoals de kabeldoorvoer, de exclusieve mix van titanium en carbon maken de TiCa net weer anders als wat er doorsnee te koop is. En daarbij kun je van de expertise van de verkopers in combinatie met de mogelijkheden van een eigen spuiterij volop profiteren. Een frame kost 2395,- de voorvork 349,-, het balhoofdstel 39,- www.vantuyl.nl
Het opvallende frame met ISP is gemaakt van Columbus Carve carbon en Ti 3AL/2.5 V.
Campagnolo is niet verkocht en staat evenmin te koop. Dat zegt de Italiaanse onderdelenfabrikant in een officiële mededeling naar aanleiding van enkele geruchten.
Volgens de toonaangevende fietswebsite Bike Europe zouden er sterke geruchten zijn in de Europese en Aziatsiche fietsenindustrie dat de Italiaanse onderdelenfabrikant verkocht zou zijn. Gevraagd om een reactie kon of wou Campagnolo's Marketing & Communication Director Lorenzo Taxis daar in eerste instantie geen toelichting bij geven.
Door de vele reacties op het artikel besloten Campagnolo en Taxis nu toch te reageren: "Blijkbaar brengen de zomerse temperaturen de gekste roddels met zich mee. Wij verkiezen daar echter geen tijd aan te verspillen en ons verder te concentreren op ons vak. We willen wel benadrukken dat Campagnolo niet te koop is!".