De analyse van de B-stalen van Stefan Schumacher en Davide Rebellin heeft een positief resultaat opgeleverd. De renners werden betrapt op het gebruik van cera op de Olympische Spelen in Peking.
De Italiaan Davide Rebellin won zilver op de wegrit in Peking. Stefan Schumacher greep naast een medaille op de Olympische Spelen.
De betrapte resultaten riskeren allemaal een schorsing van twee jaar. Schumacher verschijnt woensdag voor het Internationaal Sporttribunaal (TAS) in Lausanne. Hij tekende er beroep aan tegen de schorsing.
Cyclon brengt met Stay Fixed een nieuwe montagepasta op de markt. Het product laat toe om diverse carbon onderdelen veilig te monteren en te demonteren.
Een carbon onderdeel, zoals een stuur- of zadelpen, monteren kan bij verkeerd gebruik nadelige gevolgen hebben voor het frame en onderdeel zelf. Daarom is het aan te raden om vooraleer de montage aan te vatten de composiet onderdelen op de wrijvingspunten van pasta te voorzien.
Cyclon Stay Fixed voorkomt dat er tijdens het fietsen beweging tussen de delen ontstaat. Bijkomend voordeel van dit product is dat de hoogwaardige composiet onderdelen niet extra vast moeten gedraaid worden. Enkel een dun laagje pasta aanbrengen en het voorgeschreven aanhaalmoment respecteren volstaan om een veilige verbinding te maken.
Na een lange periode kunnen hierdoor de onderdelen ook veel gemakkelijker gedemonteerd worden. Geen weerspannige en vastgekomen componenten meer om mee af te rekenen.
De structuur van de Cyclon Stay Fixed pasta verandert niet gedurende een lange periode. Hierdoor treden er bij vetveroudering ook geen vervelende kraakgeluiden op.
Stay Fixed is op een milieuvriendelijke basis samengesteld en tast daardoor de carbonlaag van onderdelen en frame niet aan. In een verpakking van 200 ml en 500 ml (dispenserpot). Adviesverkoopprijs: 12,50 euro (200 ml) en 31,95 euro (500 ml)
Keisse en Stam eindigen als vierde in Italië Fiorenzuola
Iljo Keisse is samen met zijn Nederlandse partner Danny Stam vierde geworden in de zomerzesdaagse van Fiorenzuola, in Italië. De overwinning was voor de Zwitserse tandem Marvulli/Aeschbach. Zij hadden een nipte voorsprong op Risi en Guarnieri.
Nu de Tweede Scheldebrug tussen Temse en Bornem officieel in gebruik is genomen, krijgt ook de oude brug een bescheiden makeover. Tijdens de zomervakantie wordt de elektromechanische installatie aangepast en afgestemd op die van de nieuwe brug. De elektriciteit en de bediening van de oude weg- en spoorburg zal worden vernieuwd vanaf 13 juli. Daarom wordt het verkeer vanaf donderdag 9 juli tot en met donderdag 27 augustus over één rijstrook op de nieuwe Scheldebrug gestuurd. Tegelijkertijd worden ook op beide oevers de wegenwerken afgewerkt. Er werd bewust gewacht met de werken tot de verkeersluwe zomermaanden. Bovendien wordt de werf zodanig georganiseerd dat ook het scheepvaartverkeer minimale hinder ondervindt, aldus de nv Waterwegen en Zeekanaal.
Een mountainbike triple heeft niet alleen maar voordelen. Steeds meer merken bieden dubbels aan die dankzij uitgekiende verhoudingen bijna dezelfde mogelijkheden hebben als de gebruikelijke triple. Controltech heeft de trend goed bestudeerd en introduceert het Double Play crankstel.
De voordelen van twee, in plaats van drie voorbladen zijn duidelijk: 1 een betere kettinglijn 2 smaller gebouwd (Q-factor) 3 lager gewicht Als eerste liggen de voorbladen verder naar binnen, zo kan je zonder mechanische problemen groot-groot schakelen. Aangezien het buitenblad vaak een maatje kleiner is, bijv 42 ipv 44 tanden, zal je in de praktijk eerder naar het buitenblad schakelen. Het binnenblad zit qua groote tussen een 32 en een 22 in, een 29 of 27 is gebruikelijk. Die schakel je dus pas als je echt een licht verzet nodig hebt.
Ten tweede kunnen ook de crankarmen dichter naar het frame toe, al is dit effect vaak beperkt. Aangezien veel moderne frames ruimte bieden voor een extra dikke achterband én de achtervorken oversized zijn worden ook mountainbike ´dubbels´ vrij breed gebouwd.
Als laatste zijn twee voorbladen uiteraard lichter dan drie maar het verschil is groter; je kunt toe met een derailleur met een korte kooi en de ketting kan korter zijn. Echte gewichtsfreaks monteren dan ook nog een race-voorderailleur.
De Tour trok zich op gang in Monaco en de Monegasken konden zich meteen vergapen aan de Shimano-zonnebrillen. Renners zoals Sandy Casar, Jérémy Roy, Kenny van Hummel en Fumiyuki Beppu reden hun eerste Tourkilometers met Shimano op de neus.
Tijdens de Tour toont Shimano vooral de S70X en de S50R. Die laatste is de opvolger van de succesvolle Shimano Zenith en bestaat uit een lens uit één stuk.
De S70X heeft een uitgesproken Metal Fit Design en bestaat uit Beta-titanium, wat zorgt voor een stabiele en comfortabele constructie.
Beide Shimano-brillen bezitten aanpasbaar neusstuk en aanpasbare brilbenen. Meer info: www.shimano-benelux.com.
Het ideale shirt voor dames in de zomerperiode is de ASSOS SS. Lady Ltd. Bij dit nieuwe shirt uit de ASSOS-damescollectie staat comfort centraal.
De ASSOS-plasmastof zorgt voor snelle zweetafvoering bij borst en rug, netstof onder de oksels zorgt voor de nodige verluchting. Een lange rits, reflecterende strepen, een achterzak met een rits en een plaatsje voor uw iPod maken deze SS. Lady Ltd compleet.
Dit zomershirt is beschikbaar in XS tot XL en in acht verschillende kleuren. De adviesverkoopprijs is 109 euro.
In maart testte mobiliteitsorganisatie Touring samen met de Duitse zusterorganisatie ADAC een aantal fietshelmen. ABUS, vooral bekend van de fiets- en veiligheidssloten, behaalde met de Lane-U-fietshelm de waardering 'goed'.
Voor een kleine 62 euro kunt ook u zich een ABUS Lane-U aanschaffen in één van de 8 beschikbare kleuren en designs. Geen weggegooid geld want volgens Touring vermindert het dragen van een fietshelm 90% van het aantal hoofdverwondingen.
Vandaag de beroemde rit te Meerdonk bij WTC Astoria Het begon al goed deze morgen Grey moest zich zo nodig nog verkleden (aankleden) dues Half Monty voor The Ranch De rit naar Meerdonk was al pittig, géén gebaren voor putten of slecht wegdek, bij kruispunten niks roepen Op het randje af Aangekomen na een goed tempo daar lag het gemiddelde na 27 km al op 31,7 Inschrijven en wachten Tim op zoek naar een bakker Eddie V E een lappeke steken in buitenband, terwijl Kurt C even ging demonstreren hoe een "bommeke" werkelijk werkt, natuurlijk slechts éénmalig Eddie dan maar voetpomp genomen Na 15 km van de af teleggen 65km ter plaatse lekke band voor Eddie V E . nog een scheur erbij in de buiteband en dankzij "Pedro" van WTC de Reisduif die een buitenband bij had Eddie terug de fiets op (bommekes nu wel op) Na 20 km lekke band voor "Pedro" inderdaad die zo vriendelijk ons te helpen stond nu zelf lek Ondertussen zenuwachtigheid in de groep, als laatste vertrokken en door die lekke banden volledig in laatste positie beland Op 15 km van het einde was het niet meer te houden door een misverstand een VRIJ stuk Op 6 km van het einde, bijna hergroepring, om proberen toch tesamen binnen te komen. Het mocht niet baten, de volgwagen van Kontakt was nu in zicht en WTC tSas van Kallo Moesten en zouden we nog een plaats opschuiven De eersten dus eerst de nakomers wat later in Meerdonk, te warm niet mee kom niet meer t is gedaan Alle excuses waren goed in drie groepen naar huis, we waren dan al maar met 14 Nog een samesmelting van twee groepen, drinkbussen die in de kant vlogen de eenheid was totaalweg Een zondag morgen "ontspannend fietsen 120km gemiddeld 33,0 Volgende week rit van de WTC's in teken van de "Vriendschap"
Vrienden van de fiets Zoals naar jaarlijkse gewoonte werden we uitgenodigd bij onze ondervoorzitter en ega om de kleine cols in Namen te berijden . Met 12 aan de start vertrokken in Gedron voor een tocht van 126km . Eerst halte Abdij Maredsous na 40km . Direct na vertrek een grote panne aan de man in vorm zijn achterwiel(dan krijg je al eens een cadeau van je liefste) . het 2de gedeelte ging naar dat andere trapistbier nat Chimay. Ondertussen hadden sommige al sterretjes gezien . Dus terug op weg naar de eindbestemming residentie " Gracioni " . Onder weg haakte nog enkele pedaleurs af "onder het mom van ik moet vroeg thuis zijn" wie zei ook al weer de zwakke moeten er van tussen. . Al bij al een prachtige rit die zeker ieder clublid van ons aan kan, als ik de eindmeet nog voor onze clubkampioen 2008 overschrijdt, bijna in de rivier beland dat weten jullie dat ieder lid mee kan. . Zeker voor herhaling vatbaar ook al waren de attacks van Contador soms moeilijk te beantwoorden.
Met 16 vandaag in deze op het randje af "tropische" dag alweer Allezins warm dus ritje over Verrebroek - Doel - Properpolder - op en over wolvensberg. Pech voor de mannen met de nieuwe fietsen Danny met Bianchi C2C 928 scheur in kader. Andreas met Focus Cayo , het gaat het niet geloven maar te dikke banden (Te hoog profiel), door de warmte zetten deze nog uit en kwamen vooraan "vast" te zitten in de " fourche" Na verwisseling voorwielen , iemand met meer speling vooraan. Kon Andreas verder rijden Beide fietsen kwamen van dezelfde handelaar Rit van 92 km wat in feite iets teveel was voor dit weer, bij slcht weer rij je ook minder en een gemiddelde van 32.5
De 15,5 kilometer lange openingstijdrit in en rond Monaco is er één voor renners uit de Formule 1-klasse. We starten aan de haven en klimmen net als de autocoureurs vrijwel meteen naar het beroemde Casino, om na zeven kilometer omhoog - met stukken van 10% - op de Moyenne Corniche het hoogste punt te bereiken en na een forse afdaling weer aan de haven terug te keren. Een onregelmatige klim/daaltijdrit, die in ieder geval prachtige plaatjes zal opleveren! Kenny van Hummel start als eerste om 16 uur, Carlos Sastre om 19.08.