Vandaag de beroemde rit te Meerdonk bij WTC Astoria Het begon al goed deze morgen Grey moest zich zo nodig nog verkleden (aankleden) dues Half Monty voor The Ranch De rit naar Meerdonk was al pittig, géén gebaren voor putten of slecht wegdek, bij kruispunten niks roepen Op het randje af Aangekomen na een goed tempo daar lag het gemiddelde na 27 km al op 31,7 Inschrijven en wachten Tim op zoek naar een bakker Eddie V E een lappeke steken in buitenband, terwijl Kurt C even ging demonstreren hoe een "bommeke" werkelijk werkt, natuurlijk slechts éénmalig Eddie dan maar voetpomp genomen Na 15 km van de af teleggen 65km ter plaatse lekke band voor Eddie V E . nog een scheur erbij in de buiteband en dankzij "Pedro" van WTC de Reisduif die een buitenband bij had Eddie terug de fiets op (bommekes nu wel op) Na 20 km lekke band voor "Pedro" inderdaad die zo vriendelijk ons te helpen stond nu zelf lek Ondertussen zenuwachtigheid in de groep, als laatste vertrokken en door die lekke banden volledig in laatste positie beland Op 15 km van het einde was het niet meer te houden door een misverstand een VRIJ stuk Op 6 km van het einde, bijna hergroepring, om proberen toch tesamen binnen te komen. Het mocht niet baten, de volgwagen van Kontakt was nu in zicht en WTC tSas van Kallo Moesten en zouden we nog een plaats opschuiven De eersten dus eerst de nakomers wat later in Meerdonk, te warm niet mee kom niet meer t is gedaan Alle excuses waren goed in drie groepen naar huis, we waren dan al maar met 14 Nog een samesmelting van twee groepen, drinkbussen die in de kant vlogen de eenheid was totaalweg Een zondag morgen "ontspannend fietsen 120km gemiddeld 33,0 Volgende week rit van de WTC's in teken van de "Vriendschap"
Vrienden van de fiets Zoals naar jaarlijkse gewoonte werden we uitgenodigd bij onze ondervoorzitter en ega om de kleine cols in Namen te berijden . Met 12 aan de start vertrokken in Gedron voor een tocht van 126km . Eerst halte Abdij Maredsous na 40km . Direct na vertrek een grote panne aan de man in vorm zijn achterwiel(dan krijg je al eens een cadeau van je liefste) . het 2de gedeelte ging naar dat andere trapistbier nat Chimay. Ondertussen hadden sommige al sterretjes gezien . Dus terug op weg naar de eindbestemming residentie " Gracioni " . Onder weg haakte nog enkele pedaleurs af "onder het mom van ik moet vroeg thuis zijn" wie zei ook al weer de zwakke moeten er van tussen. . Al bij al een prachtige rit die zeker ieder clublid van ons aan kan, als ik de eindmeet nog voor onze clubkampioen 2008 overschrijdt, bijna in de rivier beland dat weten jullie dat ieder lid mee kan. . Zeker voor herhaling vatbaar ook al waren de attacks van Contador soms moeilijk te beantwoorden.
Met 16 vandaag in deze op het randje af "tropische" dag alweer Allezins warm dus ritje over Verrebroek - Doel - Properpolder - op en over wolvensberg. Pech voor de mannen met de nieuwe fietsen Danny met Bianchi C2C 928 scheur in kader. Andreas met Focus Cayo , het gaat het niet geloven maar te dikke banden (Te hoog profiel), door de warmte zetten deze nog uit en kwamen vooraan "vast" te zitten in de " fourche" Na verwisseling voorwielen , iemand met meer speling vooraan. Kon Andreas verder rijden Beide fietsen kwamen van dezelfde handelaar Rit van 92 km wat in feite iets teveel was voor dit weer, bij slcht weer rij je ook minder en een gemiddelde van 32.5
De 15,5 kilometer lange openingstijdrit in en rond Monaco is er één voor renners uit de Formule 1-klasse. We starten aan de haven en klimmen net als de autocoureurs vrijwel meteen naar het beroemde Casino, om na zeven kilometer omhoog - met stukken van 10% - op de Moyenne Corniche het hoogste punt te bereiken en na een forse afdaling weer aan de haven terug te keren. Een onregelmatige klim/daaltijdrit, die in ieder geval prachtige plaatjes zal opleveren! Kenny van Hummel start als eerste om 16 uur, Carlos Sastre om 19.08.
Geert Leinders, ploegarts van de Rabo Wielerploegen, zal zijn eind december aflopende contract niet verlengen. De Belg is meer dan 14 jaar bij de ploeg betrokken geweest. Bij het aantreden van Harold Knebel verdween Leinders al uit het management team en er komt nu dus ook een einde aan zijn dienstverband als arts. "Ik kijk tevreden terug op een mooie tijd, maar ik ga nu andere dingen doen. Ik speelde al wat langer met deze gedachte en nu heb ik de knoop doorgehakt, aldus Leinders op Rabosport. Volgens De Telegraaf heeft Leinders zijn ontslag ingediend omdat hij het niet eens was met een aantal zaken binnen de ploeg. Hij zou deze beslissing al vorige week aan Harold Knebel hebben doorgegeven en dus zou er geen verband zijn met de affaire-Dekker van deze week. De reactie van Harold Knebel: "We zijn dankbaar voor de enorme inzet en de grote rol die Geert heeft gespeeld de voorbije jaren. Ook bij de val van Pedro Horrillo tijdens de voorbije Giro bleek de grote zorgzaamheid voor de renners. We respecteren zijn keuze en wensen hem alle goeds voor nieuwe uitdagingen. Uiteraard zal Geert zijn werk als teamarts tot het eind van het jaar blijven uitoefenen.
Tom Boonen mag deelnemen aan de Tour. De ASO, de organisatie van de Tour, kan niet in beroep gaan tegen de beslissing van het Arbitragehof van het Frans Olympisch Comité.
"De directie twijfelt er niet aan dat een groot kampioen als Tom Boonen deze nieuwe kans zal aangrijpen om zich als een voorbeeld te gedragen tijdens de wedstrijd", zegt de ASO in een communiqué.
Ook Boonen reageerde al op de uitspraak. "Nu zie ik mijn vakantie in het water vallen", lachte de Belgische kampioen. "Ik moet de knop nu omdraaien in mn hoofd en alles richten op de Tour."
Alexander Vinokourov rekent erop dat hij nog dit jaar terug kan keren bij het Astana Cycling Team. Dat maakte hij bekend tijdens een persconferentie in Monaco, waar de internationale wielerpers tezamen is voor het Grand Depart van de Tour. De schorsing van de Kazak loopt op 24 juli af. Op de vraag wat er gebeurt mocht Bruyneel zijn veto stellen, antwoordt Vinokourov: "Deze ploeg is opgericht voor mij en bestaat dankzij mij. Ik heb mijn straf uitgezeten, ik zie dan ook niet in waarom ik niet zou kunnen terugkeren. Als Bruyneel mij niet wil, dan moet hij de ploeg verlaten." Vinokourov (35), die nog een of twee jaar wil fietsen, zou bij Astana ploegmaat worden van Alberto Contador en Lance Armstrong, de twee kopmannen die er zelf al een moeilijke onderlinge relatie op nahouden Vinokourov lijkt met zijn aankondiging uit op een confrontatie met het kamp Johan Bruyneel-Lance Armstrong bij Astana
Rotor met overwegend geel voor Carlos Sastre (Cervélo Test Team) winnaar van de Tour de France 2008 Nieuwe gepersonaliseerde "trapperset" voor Carlos Sastre (Cervélo Test Team) speciaal Tour de France
Zoals reeds eerder gemeld voor de TOUR nu ook voor iedereen ! Iedereen kent ze intussen: de zwarte, stijlvolle outfits van het Cervélo Test Team. Ze verkochten de voorbije maanden als zoete broodjes. Tijdens de Ronde van Frankrijk zullen Thor Hushovd, Carlos Sastre, Heinrich Haussler en de rest van het team echter met een nieuwe outfit fietsen.
Wat voorheen zwart was, is nu wit en omgekeerd. De reden van de wissel zijn de warme temperaturen tijdens de Tour (dan zit een witte outfit lekkerder dan een zwarte).
De witte outfit van Castelli zou ook ter hoogte van de armen en schouders een stuk aerodynamischer zijn (tot 10 watt besparing in vergelijking met een doorsnee outfit) dan zijn voorganger. Wolvenberg verdeelt de outfits van Castelli in de Benelux.
De zomerzon lokt ons massaal naar buiten, maar trekt ook minder aangename gasten aan: insecten! Iedereen krijgt dan ook vroeg of laat te maken met een insectensteek. Meestal zorgt dit voor een voorbijgaand ongemak, maar een ernstige reactie is ook mogelijk.
Een insectensteek is een kleine huidwonde die veroorzaakt wordt door een stekend insect (bijv. een mug, bij of wesp).
Vaak is een insectensteek onschuldig en zorgt hij enkel voor wat licht ongemak. Wanneer je verschillende keren gestoken wordt, kan de ingespoten hoeveelheid gif echter voldoende zijn om een zeer ernstige reactie uit te lokken. Eén steek in de mond- of keelholte kan eveneens levensbedreigend zijn, omdat de zwelling de luchtweg kan belemmeren. Bij een slachtoffer dat overgevoelig is voor insectengif, kan zich een allergische reactie voordoen die kan leiden tot shock en zelfs tot de dood!
Meestal treedt er dus een onschuldige, plaatselijke reactie op: zwelling, roodheid, jeuk of wat pijn. Bij een ernstige reactie zijn bovenstaande symptomen in een meer uitgesproken vorm aanwezig en meer verspreid over het hele lichaam. Hoofdpijn, duizeligheid, misselijkheid en diarree kunnen ook voorkomen, net als ademhalingsmoeilijkheden, slikproblemen en bewustzijnsverlies.
Een persoon met een (al dan niet gevaarlijke) insectensteek, verzorg je als volgt:
Stel het slachtoffer gerust. Wanneer de angel nog in de huid steekt, gebruik dan je vingernagel of de botte kant van een mes om de angel weg te schrapen. Doe dit steeds door van onder de insteekplaats naar boven te drukken en te glijden. Gebruik geen pincet, want hiermee zou je het achtergebleven gifzakje kunnen samendrukken. Op die manier kan het resterende gif in de bloedsomloop terecht komen. Koel de plaats van de insectensteek met ijs om zwelling, jeuk en pijn te beperken. Je kan hiervoor ook een koelzakje gebruiken. Een jeukwerende lotion of zalf kan ook verlichting brengen. Laat het slachtoffer op ijs zuigen of de mond koelen met koud water als hij gestoken werd in de mond- of keelholte. Zo verminder je de kans op zwelling. Breng het slachtoffer in een halfzittende houding als hij allergisch reageert en onwel wordt. Dit vergemakkelijkt het ademen.
Alarmeer de hulpdiensten als: het slachtoffer overgevoelig is voor insectengif en onwel wordt. het slachtoffer gestoken werd in de mond- of keelholte. Verwijs het slachtoffer door naar een arts of ziekenhuis als: je de achtergebleven angel niet zelf kan verwijderen. het slachtoffer zich na de steek steeds slechter begint te voelen.
Wist je dat een bij haar angel en gifzakje verliest bij een steek. Ze sterft dan ook kort nadien. Een wesp daarentegen trekt haar angel weer in. Zij kan dus meerdere keren na elkaar steken.
Gebruik insectenwerende middelen, zeker als je al eens allergisch reageerde. Giet frisdrank altijd in een glas zodat je kan zien dat er een insect in zit. Zorg ervoor dat je geen insecten aantrekt met bijv. zoete dranken of een lichtbron. Sla niet naar insecten, daardoor worden ze agressief en is de kans op een steek groter.
Maandagavond werd in Lokeren het 2010 gamma van Museeuw Bikes voorgesteld. Met veel luister en een rist eregasten (Andrea Tafi, Eddy Planckaert en uiteraard Museeuw zelf) op het appel.
Met de slogan To feel is to believe wil Museeuw Bikes de consument in 2010 voor zich winnen. Aan het handelsmerk - gebruik van vlasvezel in het frame = een comfortabele racefiets - wordt in 2010 niet getornd.
Museeuw Bikes pakt uit met een aantrekkelijker gamma, mooiere, moderner ogende frames met frisse kleurstellingen. "Het oog wil ook wat", klinkt het. Gelijk hebben ze.
De collectie anno 2010 kent een grote opdeling: de vlascarbonframes (MF) en de carbonframes met vlascarbon in vork en achterbrug (MC). De Unico is het topmodel en krijgt een opvallend verchroomde kleurstelling mee. Opvallen doe je zeker met een Museeuw.
Nog een pluspunt: de prijs wordt gedrukt. Tot vandaag leek Museeuw enkel weggelegd voor de happy few. Met een framesetprijs van 1.595 euro voor de MC-6 komt een Museeuw ook in beeld bij de gewone 'sterveling'.
Kortom: alleen maar goede intenties bij Museeuw Bikes. Opvallend tijdens de voorstelling: de resultaten van een vergelijkende test die door wetenschappelijk onderzoeker Dave Luyckx werd uitgevoerd. De Museeuw MF-5 zou tot 20% beter de microtrillingen verwerken dan concurrenten als de Pinarello Prince, Wilier Cento Uno en Cervélo R3SL.
Een mooi visitekaartje om mee uit te pakken bij potentiële kopers. Afwachten of die overtuigd is en toehapt.
Sinds kort is de vernieuwde website van 'Project One' live gegaan. Op de website van Trek is een banner geplaatst waarmee je kunt door klikken naar de Project One website.
Project One is het Custom Paint programma van Trek waarbij de consument de mogelijkheid heeft online zijn droom racefiets samen te stellen. Je hebt hierbij de keuze uit diverse frames uit de 6-serie. Vanaf Juli zal het ook mogelijk worden om frames uit de 5-series te bestellen.
Het samenstellen van je droomfiets is nog nooit zo eenvoudig geweest en bovendien kun je online direct zien hoe deze eruit komt te zien. Verder kun je direct zien wat de meerkosten voor bepaalde kleuren of onderdelen zijn. Er zijn uiteindelijk bijna één miljoen mogelijkheden, dus de kans dat je iemand tegenkomt met dezelfde fiets is wel erg minimaal.
Het eindresultaat kun je opslaan, afprinten of doorsturen naar je vrienden om ze eens flink jaloers te maken. Wanneer je de definitieve ontwerp hebt gekozen kies je een dichtstbijzijnde dealer via de dealer locator. Deze dealer ontvangt een email en zal als reactie daarop een afspraak met je maken om de juiste maatvoering van de fiets en componenten te kunnen bepalen.
Daarna kan je droomfiets definitief worden besteld. Afhankelijk van het kleuren schema zal de levertijd worden bepaald. Kijk op www.trekbikes.com voor meer informatie.