Tijd- en wegrit voor Devolder en Monfort in Peking
Het Belgisch Olympisch en Interfederaal Comité (BOIC) heeft de namen vrijgegeven van de renners die op de Olympische Spelen van Peking de weg- en de tijdrit zullen afwerken.
Bondscoach Carlo Bomans kiest voor de wegrit voor Christophe Brandt (Silence-Lotto), Jurgen Van Den Broeck (Silence-Lotto), Johan Vansummeren (Silence-Lotto), Stijn Devolder (Quick Step) en Maxime Monfort (Cofidis).
Devolder en Monfort rijden in Peking ook de tijdrit.
gisteren een prachtige avond meegemaakt,nl.15 jaar lindenhof,bij deze nogmaals proficiat aan onze lokaalhouders!, vandaag kon ik niet aanwezig zijn,maar dit had een andere oorzaak. ook wil ik die andere 3 leden danken voor het gezellig samen zijn gisteravond!! morgen zal ik wel op de afspraak zijn(wel met de moto),dus tot dan he. Met Dank hiervoor fr de br (WTC De 4 Kronen)
Halo colegas ;
Langs deze weg wil ik Ivo proficiat wensen met de prachtige omloop die hij opzette voor de wtcs fiesthappening. Grote opkomst en een geslaagde 1ste maal. Nu al kijken vele uit naar de volgende editie. Groetjes Thierry .(WTC De 4 Kronen)
Ik vond het een zeer geslaagde dag die hopelijk voor herhaling vatbaar is. Gezellig keuvelen met de andere clubs, transfers bespreken, Alain (Hoskens) zijne Cervelo eens bekijken. Vandaag zondag, iets meer van de rit gezien dan zaterdag want ... we konden niet volgen ;-) groetjes, wim 13(WTC De 4 Kronen)
Op aanvraag dus
Ik vond het een pracht van een initiatief en hopelijk kunnen we dit nog vele jaren doen.
Vandaag was het dus zover, we zouden zien op hoeveel sympathie clubs onder elkaar konden rekenen. Het resultaat is en was dus positief, een opkomst boven de verwachtingen, +/- 80 wielertoeristen van de Temse WTCs. En niet onbelangrijk meteen plannen voor herhaling volgend jaar ( tweede zondag van juli 2009, afhankelijk eventueel rit te Meerdonk). Met dank aan de prima organisatie, Moto voor en achter of was dat dezelfde, :? en op de kruispunten? Auto achter. Géén valpartijen, slechts één lekke band een gezapig tempo 30 km/u een aangename afstand 77 km een gemiddelde van 30,1 voor iedereen als wielertoerist dus haalbaar. Weersomstandigheden die het toelieten, droogenkel in het Nederlandse gedeelte wat nattigheid. Kortom voor herhaling vatbaar, in 2009. Echt wielertoeristen weten dus waarom en dus voor herhaling vatbaar Volgens het bevestigend gerucht volgend jaar bij de WTC Jan Bogaert Vrienden
Op 7 september 2008 vormt de groene Vlaamse rand voor de 28e keer het decor voor hét fiets- en wandelfeest van Vlaanderen. In vier Gordeltrefpunten die fungeren als start- en aankomstplaats kan gekozen worden uit 24 parcours, goed voor 810 km wandel- of fietsgenot. Deze vier Gordeltrefpunten, Sint-Genesius-Rode, Dilbeek, Zaventem en Overijse, zijn de motor van het ganse Gordelgebeuren. Na een gemoedelijke wandeling, of een stevige fietstocht (keuze genoeg), kan je er genieten van een lekkere kop koffie, een frisse pint of een smakelijke snack. Je kan er ook kennismaken met bekende en minder bekende sporten en je wordt vergast op diverse animatie activiteiten. Alles wordt afgesloten met een spetterend slotconcert. Welkom op de Tofste Zondag van het jaar!
ZONDAG 13 JULI RIT te TEMSE VAN WTC's WTC De Reisduif - WTC Verschueren Cycling Team - WTC De Vier Kronen & WTC De Jan Bogaert Vrienden . Gezamelijk Vertrek 09h00 't Lindenhof Veldstraat rit +/- 80km tempo Iederéén mee Samen uit samen thuis?
Aantal deelnemers : 183 1. Ken Vanmarcke 2. Guy Smet uit Kruibeke (Wimi-Games-St.Martinus-Kerksken) 3. Ward Bogaert uit Stabroek (Profel Prorace CT) 4. Gunter Sterck uit Stekene (WSV Artevelde) op 15" 5. Robby Meul uit Eksaarde (Soenens-Germond)
Ward Bogaert
Din 08/07/2008- KNESSELARE (O)
1.12B - ind.reg.wedstr.(100-120 km) Elite z.c./U23
(104 km - 13 x 8 km)
1.12B - ind.reg.wedstr.(100-120 km) Elite z.c./U23
Met 17 + 1 leden (dat ene lid is nog niet echt lid maar wordt het wel), Gaston wat vroeger vertrokken in de nasleep van de opgelopen kwetsuren de voorbije week (omver gereden !) . Rit dus te Meerdonk Eddie V.E. plat bij het vertrek aan The Ranch, géén probleem nieuw binnenbandje effe pompen bij Marc VDM en weer op weg dus, néén, Eddie V.E. alweer lek 1 km verder. We zijn dus om 8h30 goed wel vertrokken naar Meerdonk voor de rit ter plaatse van 66 km en 32,8 gemiddeld . Danny P. op kop tot ook die weer lek reedt ! en of dat nog niet genoeg was Walter G. een spaak uit het achterwiel! Klein beetje slag? Moest dus gedepaneerd worden via de WTC de Schapekoppen om thuis te geraken! Veel pech dus vandaag. Maar allemaal goed en wel thuis geraakt. Met dank aan de Schapekoppen uit Nieuwkerken.
Totaal van de rit vandaag 120 km .
Voor zij die het willen weten de Cervélo bolt fantastisch , de wielen DT Swiss met Chris King naven (= voor de kenners en materiaal freaks ), het geluid is normaal; Zijn Keramische wielnaven! Met in de vrij - loop 6 pallen in plaats van de klassieke 2 of 4 pallen !
Een oefenrit met 6 leden deels het regenachtige weer, en deels de verlof periode laat zich duidelijk voelen voor de zomerse ritten?
Mede door de buien werd de rit ingekort tot een ritje van 63 km met een gemiddelde van 31,2. Alain met nieuwe fiets (Cervélo) mocht meteen al aan de kuis gaan achter de rit.
The Cervélo R3 SL is quite possibly the fastest bike that we have ever tested - Cycling Plus Quite possibly the most perfect bike to ever grace tarmac - Mens Health
Its amazing how many frames claim to be the worlds lightest. Sometimes its the weight without paint, or in size 43, or without derailleur hanger, sometimes the claim is simply completely made up. At the same time, the one manufacturer that actually produces the lightest production frame according to independent magazine tests never makes that claim. Why dont we? Because to us weight is not the primary goal; and because frankly we think the lightest claim has been so overdone that its got to stop.
To start with the first issue, we dont focus on weight during the design process. We focus on stiffness, strength, comfort, and safety. Those are the frame characteristics that really matter, and we know that thanks to our superior engineering team, we can design the frames with the best combination of these features. And we know that if we do that correctly, we can achieve all these goals and still make an extremely light frame even the lightest. But an up-front focus on the weight leads designers to water down the other much more important requirements.
So here it is, we have taken the R3 platform a frame that already offered an incredible stiffness-to-weight ratio, and made it even lighter without sacrificing any of our standards regarding strength and stiffness. That makes the R3 SL the ultimate frame for next years Paris-Roubaix, as well as any epic rides you may have in mind. And it is naturally the perfect platform to build a superlight no-holds-barred bike around, undercutting the UCI weight limit even more easily than our other frames.
Oprit vanaf Kasteelstraat naar Temsebrug gaat dicht
TEMSE - De op- en afrit Temse-centrum op de N16, vlak voor de Temsebrug, gaat begin augustus definitief dicht.
In augustus starten de werkzaamheden op de N16 om de rijksweg Sint-Niklaas-Willebroek te laten aansluiten op de toekomstige brug. Vijf maanden zal er langs de kant van Temse worden gewerkt in het stuk van de N16 tussen de viaduct (N419- Krijgsbaan) en de brug. In dat gedeelte wordt het wegdek verbreed naar twee rijstroken in elke richting.
Eerst wordt de kant Stationsstraat aangepakt, vanaf oktober de kant spoorlijn. De werkzaamheden zijn eind januari volgend jaar afgerond. In dezelfde periode wordt ook aan de andere kant van de brug, in Bornem, gewerkt aan de verbreding van de weg. De aannemer zal alles in het werk stellen om de hinder zoveel mogelijk beperken. Zo zal er steeds één rijstrook per richting beschikbaar blijven.
Bij de start van de werkzaamheden, op 5 augustus, gaan ook de op- en afrit Temse-centrum op de N16 voorgoed dicht voor motorvoertuigen. Het gaat om de oprit van de Kasteelstraat naar de Temsebrug, met aan de voet ervan de frituur en de parking Conscience. De doorgang voor fietsers, voetgangers en rolstoelgebruikers wordt behouden.
Aan het kruispunt met het Sas komen verkeerslichten. Het jaagpad/fietspad onder de brug kant Bornem is omgelegd op zijn definitieve locatie, zodat het voetgangers- en fietsverkeer gescheiden verloopt met de wegeniswerken voor de nieuwe aansluiting op de N16. (dhs)
Tijdens één uur lichaamsbeweging verliest men gemiddeld ongeveer één liter vocht, afhankelijk van duur en intensiteit van de inspanning, warmte en luchtvochtigheid, hoogte, fysieke conditie, enz. Een wielrenner kan tijdens een wedstrijd gemakkelijk 2 à 2,5 liter per uur of 10 à 12 liter per dag verliezen. Als dat vocht niet snel aangevuld wordt, kan het tot dehydratie (uitdroging) leiden. Dat heeft verregaande gevolgen voor de prestaties. Zo kan men bij een vochtverlies van 2% van het lichaamsgewicht (dus 1.5 kg voor een persoon van 75 kg) reeds een duidelijke daling van het prestatievermogen vaststellen. Bij een vochtverlies van 5 % bedraagt de prestatievermindering zelfs 30%. Bovendien kan uitdroging ook leiden tot oververhitting of hyperthermie, wat ernstige gezondheidsletsels kan meebrengen. Daarom is het belangrijk om zowel voor, tijdens als na de wedstrijd voldoende te drinken.
Bij een wedstrijd die minder dan één uur duurt, bestaat weinig gevaar voor uitdroging. Niettemin moet u ervoor te zorgen dat u met voldoende vocht in uw lichaam begint en na afloop genoeg drinkt. Bij langere inspanningen moet u zo vlug mogelijk na de start beginnen met drinken en dit heel de wedstrijd volhouden . Hoe meer vocht in uw maag, des te sneller de maag geledigd wordt in de darm en des te sneller het verloren vocht in uw lichaam wordt vervangen. Ga niet op je dorstgevoel af omdat het dan feitelijk al te laat is, maar houd een vast drinkschema aan en drink meteen grote hoeveelheden in plaats van vaak kleine slokjes. Een ideaal schema is 150 à 300 ml om de 15 tot 20 minuten. Hoe meer men drinkt, hoe sneller de maaglediging gebeurt. De hoeveelheid die vlot verdragen wordt varieert van 300 ml tot 600 ml, maar verschilt van persoon tot persoon. Boven 700 ml treden er vaker maag- en darmklachten op. Het drinken van grote hoeveelheden op vaste tijdstippen is alleszins iets dat tijdens de training moet aangeleerd worden.
Om de opname van vocht tijdens het sporten te bevorderen en een opgeblazen gevoel te vermijden, is het het beste een isotone of een hypotone drank (die resp. dezelfde of minder opgeloste deeltjes bevatten dan het bloed) te gebruiken. Hypertone (zeer suikerrijke) dranken (zoals fruitsap en frisdrank) vertragen niet alleen de maaglediging, maar zorgen in de dunne darm voor een afscheiding van vocht in plaats van een opname. Hierdoor verhoogt het risico op uitdroging. Dranken die natrium (dat bij het transpireren vooral verloren gaat) bevatten (1 à 2g zout per liter), zorgen voor een sneller herstel van de vochtbalans, omdat u dorstig blijft en de urineproductie wordt vertraagd. Een goede sportdrank moet ook 6-8% glucose of sucrose bevatten, omdat deze koolhydraten energie voor de spieren leveren, de opname van vloeistof door de darmen bevorderen en de smaak verbeteren. Vermijdalcohol en cafeïnehoudende dranken, omdat die de urineproductie bevorderen en tot verdere uitdroging leiden. Matig koude dranken (10°C tot 15°C) genieten de voorkeur omdat ze sneller de maag verlaten en dus sneller worden opgenomen. Bovendien hebben zij een warmteregulerend effect: een koude drank warmt op in het maagdarmkanaal, waardoor het lichaam warmte kan afgeven. De drank moet aangenaam smaken.
De Italiaan Alessandro Petacchi, die tot eind augustus geschorst is, heeft een contract tot eind 2010 bij LPR getekend. Bij LPR vindt Petacchi zijn landgenoten Danilo Di Luca en Paolo Savoldelli terug, twee ex-winnaars van de Giro. Het team van Fabio Bordonali wil ook nog de 36-jarige Italiaan Davide Rebellin (Gerolsteiner) inlijven, de winnaar van de voorbije Parijs-Nice.
Gerolsteiner dreigt te verdwijnen
Hans-Michael Holczer, teammanager van Gerolsteiner, is er na negen maanden zoeken niet in geslaagd een overnemer te vinden voor zijn team. De formatie dreigt nu na dit seizoen te verdwijnen.
Expo-Velo Sport 2008: een vooruitblik
Expo-Velo Sport gooit dit jaar zijn deuren open van 17 tot en met 20 oktober. De organisatoren van deze fietshappening willen de vierde editie een nog dynamischer elan geven met meer aandacht voor onder andere de elektrische fiets, BMX en spinning.
Expo-Velo Sport is dit jaar aan zijn vierde editie toe.
Voor vakvereniging Federvelo moet de fietsbeurs Expo-Velo Sport 2008 hét uitstalraam worden voor nieuwigheden, innovaties en evoluties binnen de fietsbranche.
De allereerste Cibelclassic gaat door op zondag 10 augustus en beloofd zowel op sportief vlak als op ontspanningsgebied een fijne topdag te worden. De organisatie is momenteel nog druk in de weer om er een totaalspektakel voor jong en oud van te maken. Het programma oogt alvast zeer interessant.
Uiteraard vormen de fietstochten de hoofdbrok. Er zijn WTC-tochten van 90 en 125 km. Tevens zijn er 2 MTB-fietstochten: 25 en 45 km. Inschrijven kan vanaf nu via het inschrijvingsformulier op deze website.
De eerste 1.000 ingeschrevenen ontvangen gratis een koerszak gevuld met CIBEL kwaliteitsfruit én een mooi CIBEL T-shirt.
Vertrekken voor een van de fietstochten kan tussen 7u30 en 10u00. Startpunt aan FRUGRO: magazijnen 1-4 'De Swert bvba' - Strijbroek 3 in Sint-Katelijne-Waver.
Na de fietshappening is er randanimatie met optredens van verschillende vedetten en artiesten.
Binnen enkele weken vindt u op deze website meer informatie en zullen de verschillende parcours en het volledige programma beschikbaar zijn.