Colnago laat voor 2014 zijn AC-R op de wereld los en mikt daarbij op de prijsbewuste fietser. Die krijgt een carbon frame en vork met Shimano 105 voor een heel aantrekkelijke adviesprijs van 2099 euro. Frame en vork zijn "full carbon" en geschikt voor zowel elektronisch als mechanisch schakelen AC-R zet de bijna 30 jaar van carbon deskundigheid van Colnago om in een kwaliteit die uniek is aan Colnago."
Skins Active en Recovery compressiesokken Skins Active compressiesokken De Active sok, van activiteit, is een prestatiebevorderende sok met 'gradient compression' (wisselende compressie) die tijdens de inspanning gedragen wordt. Gerichte ondersteuning aan de kuitspier en een verbeterde bloedcirculatie zijn het resultaat van het dragen van dit type Skins sok. Meer zuurstof naar de spieren betekent elimineren van het melkzuur en dus een sneller herstel. Het geavanceerde weefproces van deze Active sok reguleert het vocht en houdt de huid droog. Ook door het gebruik van uniek antischuurgaren voor de hiel en het teengedeelte wordt de warmte en vochtigheid verlaagd. De kans op blaren door wrijving zal daardoor ook aanzienlijk verkleinen. Een anatomisch voorgevormde linker- en rechtersok garanderen een comfortabele pasvorm. De uniseks Active compressiesokken zijn geschikt om zowel onder een short, een driekwart- of een lange broek te dragen.
De Recovery sok, van recuperatie, is de herstelbevorderende sok van de Skins reeks. Ze is ontwikkeld om spiervermoeidheid te voorkomen, late spierpijn te elimineren en de recuperatie te versnellen en te verbeteren. Overtollig vocht uit de zwaar belaste onderbenen halen en een betere bloedcirculatie stimuleren zijn de specifieke eigenschappen van deze Recovery sokken. Het gebruikte biokeramisch garen helpt de warmte snel af te voeren en zo de spieren meteen af te koelen. Cuprongaren (kopervezel) dat in de hiel en het teengedeelte van de Recovery sok verweven zit bevordert het herstel bij blaren en werkt antimicrobieel. De anatomische voorvorming van de linker- en rechtersok garanderen een comfortabele pasvorm
Zondag 4 augustus Clubrit van 70 km 30.6 gemiddeld met zeven clubleden. Toch was nog 33.3% percent was aanwezig van de rit vrijdag te Vielsalm en die dus de "driedaagse" volmaakten! Rit over Belsele, Klein Sinaai, Moerbeke, Lochristi , Lokeren, Waasmunster Elversele The Ranch! Kopwerk door Boogie William & Filip
Sean Kelly Superklassieker VWB Vrijdag 2 augustus Met zes leden 's morgens vertrokken richting Vielsalm Baraque de Fraiture voor de rit van 60 km. Rit met de beklimmingen Corte de vaux Chavanne, Cote Werbomont, Cote de Grand-Menil, Cote d'Odeinge, en Baraque de Fraiture Vier leden de extra lus van Col du Rideux Rit onder Tropische omstandigheden 37°C Daarna richting Salmchateau voor avondmaal in Residence Le Vieux Moulin :Arrow: Willem In de avond nog versterking van twee leden (Johan & Urbain ) voor overnachting " De vliegende Brigade"
Zaterdag 3 augustus Wat voor sommigen het "hoogtepunt" van het seizoen moest worden De Sean Kelly, Thierry ziek Karl knieperikelen Toch met twaalf leden voor de rit van 135 - of 100 km Ondanks een nachtelijke regenbui, droog en 18°c bij de Start +/- 8uur Met alle klassieke en gekende hellingen Davy had zich alleszins goed voorbereid en voor de echt moeilijke hellingen een ladder meegebracht Het afstappen verliep dan weer moeizamer Een lekke band voor William 6542 deelnemers aan de Sean Kelly Classic Alle leden reden de Sean Kelly (op eigen tempo )
Overmax Carbon Ultimate Technology TST (Tube Side Tube) by Grandis Tubes: Carbon prepreg form Torayca aircraft designed by Grandis, bundle 12K, finishing external lamination 3K, first layer woven Kevlar. Diameter, thickness and number plates differentiated to optimize balance and chassis performance Vork: Full Carbon EDG by Deda