Officieel wordt hij pas maandag gepresenteerd, maar bij het hotel van de ploeg van BMC in de buurt van Luik van de mechaniekers mochten we alvast even kijken naar het nieuwste model uit Zwitserland. Namen en rugnummers kregen we echter niet, daarvoor moeten wij tot die introductie wachten. Testing the future, staat er op de bovenbuis te lezen van de fiets van Michael Schaer, en futuristisch is de fiets zeker. Qua geometrie lijkt de fiets op de klassiekerfiets die in maart werd gepresenteerd, met een identieke stealth-look.
Opvallend is vooral het gebruik van de Shimano Dura-Ace remmen van de 2013-groep, die keurig netjes op specificatie zijn verwerkt in het frame. Ook de batterij is conform het model van volgend jaar netjes verwerkt in de zadelpen; opladen kan via de verdeler onder het stuur.
De fiets wordt niet meteen ingezet, zo verwacht men bij de ploeg. We kijken eerst even de kat uit de boom. Wij zijn een ploeg die geen risicos neemt, dus de fiets is uiteraard al een poosje in gebruik op training en in de Dauphine. Nee, Cadel Evans gaat er niet op rijden, hij is helemaal behoudend in zijn keuze. Wisselen tijdens het seizoen doet hij niet zo snel. Wel rijden de grote mannen als Hincapie, Burghardt en dus Schaer op het nieuwe BMC-model.
De rest moet zich redden op de Team Machine. De Impec is uit het programma van de ploeg. Daar zijn twee redenen voor. Allereerst de commercie: deze fiets moet worden verkocht, de Impec is te luxe voor de grote markt. Daarnaast was de Impec toch wat te hard voor de mannen die acht uur per dag in het zadel zitten, zo merkte de mechieker van dienst op

|