De Google Map Maker is nu ook beschikbaar voor België. Daarmee kan je bijvoorbeeld momenteel nog onbestaande fietspaden of wegen toevoegen aan Google Maps. Om hun leefomgeving zo volledig mogelijk in kaart te brengen, schakelt Google de gebruikers zelf in via de Map Maker. Met deze tool kan je via je pc plaatsen aanmaken en veranderen, beschrijvingen van gebouwen of restaurants toevoegen of wegen en fietsroutes tekenen met de lijnentool. Google Map Maker is al even in omloop, maar nu heeft Google de tool uitgebreid naar acht nieuwe landen, waaronder België, Nederland, Luxemburg en Denemarken. In totaal 190 landen hebben nu toegang tot de kit.
Zondag 24 juni Voila de eerste "herfstrit" zit er op Regen, wind, 13 a 14°C zomerritten zijn anders Rit naar De Klinge voor de Semi Klassieker van Arrow Tour Classic Rit over Stekene, Mendonk met bevoorrading afkomen over een Hollands gedeelte. Richting Koewacht The Ranch regen hé Toch 105 km een totaal van 8 leden gemiddelde over de rit 31.5. En wat is nu een zwartrijder iemand in het zwart of iemand die niet betaald
Transalp: 800 km, 7 etappes, 19.000 hm, 17 passen Morgen start in het Duitse Mittenwald de 10de editie van de Transalp, een etappekoers voor cyclorijders dwars door de Alpen. Twee teams van Grinta! nemen deel. Volg hen via de dagelijkse blog en/of via live tracking. De 10de Transalp trekt in 7 etappes (van gemiddeld 120 km) door Duitsland, Oostenrijk en Italië. In totaal goed voor 17 bergpassen, 18.877 te overwinnen hoogtemeters en 808,18 km. De bekendste cols die de 600 deelnemende duo's voor de wielen krijgen geschoven zijn de Timmelsjoch, Furkel, Gardena, Sella, Fedaia en Monte Grappa. Alle info over de Transalp vind je hier.
Het Grinta! Transalp Team, in de zwarte/fluogele outfits van Vermarc Sport, wordt vertegenwoordigd door belofterenner Lorenzo Derycke en Grinta!-hoofdredacteur Frederik Backelandt. Die laatste probeert, naarmate de internetverbindingen in Duitsland, Oostenrijk en Italië het doen, dagelijks een update van de rit te posten. Via de live trackingapplicatie van Sportstrackr. info; www.grinta.be
Zaterdag 23 juni Rit te Sint Niklaas SBSO Baken Rit van 65 km met het op en af rijden kwamen we toch aan 90 km vandaag Rit over Temse Eigenlo - Ruisstraat - Smestraat - ruisstraat -Molenstraat - helling Richting Waasmunster met "bevoorrading" te Hoogendonck Belsele - Puivelde - richting Sint Niklaas Voor sommigen vandaag een echte pechrit Urbain zijn ketting Filip die een drinkbushouder verliest na de kassei zone Marc die lekt rijdt En daarna nog eens eventjes moet bij bij pompen in volle finale Ritr ter plaatse 67 km gemiddelde 31.9 (jammer hé) Toch met twaalf leden vandaag, Gerard als "Joker" uitgespeeld Alles op het kampioenschap morgen hé
iTire app van Vittoria Hoeveel Bar pomp je in een band als je met de racefiets over kasseien rijdt? Hoeveel druk moet er in een band op een zanderig mountainbikeparcours? De bandendruk is vanaf nu eenvoudig te berekenen met de iTire app van Vittoria. Het aantal Bar in een band is in het wielrennen een belangrijke factor om optimaal te presteren. De band is het verbindende element tussen de fiets en de grond. Een verkeerde bandenspanning zorgt al snel voor meer rolweerstand, dus een lagere snelheid. Ook is de bandenspanning belangrijk voor de juiste grip, een optimale levensduur en het absorberen van schokken en trillingen.
De iTire app berekent de juiste bandenspanning aan de hand van meerdere gegevens die ingevoerd moeten worden: de bandensoort, het type ondergrond, weertype, ga je MTB-en of op de weg fietsen en het gewicht van de fiets en de renner. Nadeel is dat de app niet kan worden gebruikt als je geen Vittoria banden gebruikt. De app is verkrijgbaar voor Android, Apple, Google Play en ook als Webapp. http://www.vittoria.com/app/
Bianchi Vertigo Vandaag naar buiten gebracht: de nieuwe Bianchi Vertigo. DeVertigo is een nieuw carbon frame in de C2C serie voor de veeleisende tourrijder. Het monocoque carbon frame wordt gemaakt in de maten 48, 51, 54, 57 en 60 cm. Nu alleen nog verkrijgbaar in de zwart/rode kleurstelling FR met een Shimano 105 triple afmontage en binnenkort ook in een zwart/celeste uitvoering FQ in een Veloce afmontage. Kabels binnendoor, Fulcrum wielset, Fiz:ik zadel en Michelin banden. Adviesverkoopprijzen voor de 105 uitvoering 1799,- en 1699,- voor de Veloce uitvoering. www.bianchi.com
De nv Race Productions, beter bekend als de fietsenproducent onder de naam Ridley Bikes, is op het innovatieve eventWerken 3.0 uitgeroepen tot het meest innovatieve bedrijf van Vlaanderen "Ridley Bikes besteedt veel aandacht aan research en development en doet aan open innovatie via heel wat samenwerkingsprojecten", verduidelijkt Ingrid Walry, CEO van Sebeco, initiatiefnemer van Werken 3.0 en auteur van het gelijknamige boek. Volgens Walry is de CEO Joachim Aerts zo gepassioneerd door zijn bedrijf " dat hij iedereen in die stroom kan meetrekken en het beste uit de mensen haalt." Op nummer twee komt autoconstructeur Volvo Cars Gent, dienstverlener Simac 3Services uit Heverlee eindigde derde.
FFWD Ghost debuteert in Tour FFWD introduceert met de Ghost een full carbon wielset, die toch onderhoudsvriendelijk is Exclusief, innovatief, volledig uit carbon opgetrokken maar toch onderhoudsvriendelijk; dat waren de voorwaarden waaraan de nieuwe Ghost wielset van Fast Forward moest voldoen. De handgemaakte wielen zijn ontwikkeld in samenwerking met carbonspecialist Valery Fraise.
De twaalf carbon spaken in het voor- en achterwiel lopen vanuit de carbon naaf naar de 32 mm brede velg, uiteraard eveneens van koolstofvezel. Bijzonder zijn de titanium inserts waarmee de spaken bij te regelen en zelfs te vervangen zijn. De Ghost wielset weegt 1.090 gram en is gelimiteerd tot een rijdersgewicht van 85 kg. Hij kost 2.798 euro en is vanaf midden juli leverbaar.
Zondag 17/06: 25 man aanwezig De Louis had een dagske verlof en iedereen moest zijn rugzakske zelf dragen. We vertrokken met 24 en 2 gasten richting Heide om verder via Belsele naar St Gillis Waas te rijden. De koprijders Frans en Bart hielden hun snelheid en iedereen draaide warm. Met de wind als partner liep alles vlotter en werd er rustig gesjauweld. Hilaire, Hubert en Jef hadden zelfs tijd om onderweg hun lidkaart van de gepensioneerden aan elkaar te tonen. Na Sint Gillis via een serieuze tegenwind naar De Klinge. Geert G moest even een vliegende vlieg vliegensvlug uit zijn oog laten vliegen. Indien iemand een vlieg met een cardinage ziet .... dat is de Geert zijn lens !! Luc Zele begon het parcours in handen te nemen en hield al wat rekening met de wind. Op de vrije stukken zijn dezelfde guys steeds paraat. De ultra-snelle demarages van den Yvo maken indruk, maar met al die nieuwe superbikes worden de verschillen kleiner. Zelfs na het vrij stuk wachten op de laatste duurt niet lang meer. Goed bezig zou ik zeggen. Na een tweede snel stuk naast de Expressweg lieten Kurt, Bart en Tom hun duivels los en iedereen zou het voelen.... aan de vliegen tussen hun tanden En , je raadt het nooit , ook die vlieg met..... ( Echt nie waar zenne !! ) Daarna kreeg iedereen ferme dorst en de laatste lijn naar Sombeke werd ingezet. Het terras werd veroverd en het zonnetje was welkom. Er werd nog wat over het aangepaste reglement gelachen en iedereen keerde tevree naar huis. Dus allen aanwezig nu vrijdag op Elverseel Koers !!
Zondag 10/06: 25 man aanwezig Met 2 groepen vertrokken naar De Zaat. Eéntje ( 5man ) ( Luc, Yves, Gert, Karl, Pol ) om half 8 voor de 125 en de rest ( blad ? ) om half9 voor de 90km. De grote toer wordt stillaan bekend en allen denken maar aan twee dingen : hoeveel wind staat er in De Polders en blijft het droog ? Voor dit laatste hebben die gasten deze week eieren naar de arme Klaren gedragen en dat heeft zeker ,, opgebrocht ,,. De wind viel al bij al ook mee en in de polders ben je nooit lang alleen. je een tijdje kop trekt in de polders en je kijkt na een half uur achter je , merk je ineens een sliert ,, andere,, truitjes op. Karl en Paul deden een heel deel van het werk en Gert liet zich ook niet kennen. Daarna dachten we zelf een treintje te hebben gevonden, maar na een 6 tal km reden ze plat... pff... daar hadden we niet op gerekend. Yves en Karl terug op kop en de rest sluitte mooi aan. Luc Z. kwam ook helpen en een tijdje erna ( bijna aan de grens ) kwamen de mannen van Cordeel ons voorbijgesneld. De Michel vroeg of we A, B of C rijders waren en we ,,sloten,, mooi aan. Dit tot aan de 2de controle. Hier toch een opmerking voor de organistie : waarom geen tafel dat je Links en Rechts kan aanschuiven ? .... wachttijden van 20minuten is redelijk lang als je in t zweet staat. ( slachtoffer van het succes ). Dus , nu verder met de Cordeels. Toen we voorbij Doorslaar kwamen zagen we ineens een oude bekende : DE LOUIS ! ... De Forzas hadden juist een lekke band gehad ( Ivo , de 4de keer in 1 week ?? ) en er werd ineens een ferm Forza peleton gevormd. Er waren veel gasten die we een tijdje niet hadden gezien, dus dat kon gezellig worden aan de aankomst. Terug op de Zaat smaakten de trappisten super en de Joe Piler Band zette zijn beste benen voor. Even wat meezingen en nog enen bestellen, kortom, t was weer gezellig en de JBC is een echte klassieker aan t worden ! (Verslag WTC Forza Elversele)
Ridley Fenix nieuw voor 2013 verkrijgbaar met mechanishe Ultegra en Ultegra Di2 Ridley LIZ De vrouwelijke versie van de Fenix Shimano Ultegra en Shimano 105. Ridley Noah Aero In 2013verkrijgbaar met Campagnolo EPS en met de laatste versie van de Shimano Dura-Ace Di2
Een nieuw boek over Robbie McEwen geschreven door hemzelf, een autobiografie. Iedereen kent hem als sprinter en bikkel. Maar wisten we dat hij meer dan 200 koersen won, drie keer de groene trui won, als jongetje op de BMX reed en een blauwe maandag boddybuilder was? Dit boek gaat vooral over zijn prof carrière die dieptepunten maar zeker ook hoogtepunten heeft gekend. Robbie zegt zelf over het boek: It took me 20 years of riding in the Pro Peloton to write this book. I hope you enjoy it. Kost 22,50 en heeft 320 bladzijden. Via Uitgeverij Kannibaal
Handig als je net op de mountainbike door de modder hebt gereden en de sporttas schoon moet blijven. Een praktisch hulpmiddel om je dure raceschoenen in goede conditie te houden: De Sportcaddy. Deze plastic opbergdoos in ondermeer verkrijgbaar als merchandise van de Vacansoleil wielerploeg.
Oprichter van My-SportCaddy is Servaas de Kok. Na een carrière in de plastic industrie koos hij in 2010 voor het ondernemerschap. Met zijn ervaring zag hij kansen in de markt voor gerecycled plastic. Gerecycled plastic is nog niet zo populair omdat het niet zon mooie uitstraling heeft. Maar door er juist iets van emotionele waarde aan toe te voegen, zag ik kansen vertelt Servaas. Na elke training en wedstrijd kwamen mijn kinderen thuis en zat in zowel de tas als de kleren overal zand. Zo ontstond het idee van de Sportcaddy.
De SportCaddy is makkelijk mee te nemen. Het heeft een handgreep en een verstelbare draagband. Het is van hard plastic waardoor het de inhoud beschermd. De ontworpen sleuven in de opbergdoos zorgen voor voldoende ventilatie. Ook zijn er verschillende maten: small, medium en large. Voor wielrenners is er een standaard box van Vacansoleil en Alpe DHuzes. Ook is het mogelijk om een eigen ontwerp te maken. De Sportcaddy is verkrijgbaar vanaf 19,95.
De nieuwe Guru Praemio R Oversized Titanium weg fiets race-level full titanium bike 44mm headtube, en een PressFit BB30 bottom bracket ENVE 2.0 vork gewicht frame +/- 1300gr maat 54