Land of Second Chances by Tim Lewis The story of a team but also the tale of those behind the team and the whole of Rwanda too, this is a great piece of storytelling thats enjoyable and rewarding, especially if you want an alternative to the conveyor-belt production of Tour de France compendiums and biographies of British cyclists. But its not the linear story you might expect, a tangled ending makes it clear that it is for Rwandans to write to the next chapters.
Engineered Bicycles Zondag cyclocross bike Dedacciai 7000 Series aluminium 3T Luteus carbon monocoque vork Press Fit 30 standaard of BB386EVO bracket Campagnolo, 3T of Fulcrum wielen Deda of 3T componenten
BPOST BANK CYCLING TOUR 2014 De data van de bpost bank cycling tour 2014 zijn gekend. Er staan opnieuw 12 tochten in de Vlaamse Ardennen, het Pays des Collines, Leuven, Spa, Luik
15/03: Omloop van Vlaanderen - Merelbeke 23/03: Ename Classic - Zottegem 19/04: Peter Van Petegem Classic - Aalst 10/05: Grinta! Challenge - Doornik 17/05: Tour de Namur Cyclo - Namur 24/05: La Chouffe Classic - Houffalize 31/05: Flèche de Wallonie - Spa 08/06: Tilff-Bastogne-Tilff - Luik 16/08: Cycling.be Classic 23/08: Géants des Ardennes - Luik 06/09: Decathlon Classic - Leuven
ZERO AQUA, wind- en waterdicht en is vervaardigd uit de Super Roubaix Zero Aqua stof. Deze stof is waterafstotend en voorkomt dat de stof doordrenkt raakt. De zachte geborstelde binnenzijde van de trui zorgt er voor dat de warmte wordt vastgehouden en tegelijkertijd toelaat zweet te ontsnappen. Adviesprijs voor de Zero Aqua met korte mouwen bedraagt 117,00 / voor de trui met lange mouwen 144,20
Baldwin Street in Dunedin, New Zealand Straat van 350 m met een maximum stijgingspercentage van 19% tot een max van 35 % = 2.86 horizontale meters, een stijging van 1 meter.
Swift Ultravox TI Frame + vork : Swift Ultravox Team Issue wielen: ENVE SES 6.7 banden: Continental pro issue tubular stuur: Deda Newton Anatomic stuurpen: ENVE 130mm -6° Shimano Dura-Ace Di2 FD-9070 zadel: Prologo Zero II
De modellen voor 2014 zijn vanaf nu op de site te bestellen. de nieuwe framesets van de Ultimate CF SLX, Ultimate CFSL, Ultimate AL SLX, Grand Canyon CF SLX 29 en de Lux CF 29. Inmiddels zijn ze bestellen op de Canyon-website. De framesets zijn uitgerust met hoogwaardige componenten als de Canyon VCLS Post en Ritchey WCX stuurpen.
Interne Power Unit EPS Belangrijkste nieuwsitem is de interne power unit voor EPS. Die kan dan die batterij aan je frame vervangen. Er zijn 2 verschillende versies, eentje voor de Super-Record en Record EPS groep, en eentje voor de Athena groep. Deze twee zijn niet uitwisselbaar ivm andere stekkertjes, verder zijn ze precies hetzelfde. Met deze nieuwe power unit is het ook mogelijk om de voorderailleur op beide bladen afzonderlijk af te stellen. Dit kon bij de oude power unit niet. Het makkelijkst is de unit te monteren in de zadelpenbuis. Met 2 schoefjes die je door de bidonhouder aansluiting draait, kan je de accu vastzetten. Door deze schroefjes komt je bidonhouder wel ietsje verder van het frame af te staan (1 a 2 mm) en enkele bidonhouders passen er niet meer op omdat de houder over de schroefjes moeten passen.
Het is ook mogelijk (als de ruimte in het Balhoofd, waar de accu doorheen moet, het toelaat) ook mogelijk om de accu te monteren in de schuine buis. Ook kun je de accu extern monteren onder de achtervork. Het gewicht is 132 gram en heb je de oude EPS accu dan kan je overstappen. Je hebt dan ook de bijpassende nieuwe oplader nodig en je wordt geadviseerd om ook de nieuwe interface aan te schaffen omdat daar de foutmelding worden weergegeven. Dit laatste hoeft niet, maar dan kan je de foutmeldingen niet meer uitlezen.
Torque Cranks Dan zijn er de Over Torque Cranks. Twee nieuwe cranks die 5% stijver is dan de huidige Super Record crank. Daarnaast is er een 10% betere verhouding tussen gewicht en stijfheid. De 2 versies zijn de Comp Ultra en de Comp One. Het verschil is dat de Ultra lichter is (563 gram = lichter dan de Super Record Crank) dan de One (605 gram). Verder heeft de Ultra USB lagers en de One heeft lagers van staal. De Crank is officieel ontwikkeld voor de BB386 maar is er met opvulringen ook voor BB30 en BSA. Om het nog duidelijker te maken zijn ze beschikbaar voor dubbel, compact en 52-36 met crankarmlengtes: 170mm, 172,5mm en 175mm. En alleen geschikt voor 11-speed. De prijs voor de Ultra is 629,- en de One kost 475,-
Bora 35 wielen De nieuwe Bora 35 wielen Vooral in Dark Label kleuren (zie foto). Ze zijn er ook met de Bright Label kleuren. De remrand is nieuw waardoor hij een stuk beter moet remmen in de regen. Er is een Bora Ultra versie die 1230 gram weegt en een carbon naaf en Cult lagers heeft. De prijs is 2972,- Daarnaast is er de goedkopere One set. Deze set weegt 1260 gram en heeft een aluminium naaf en normale lagers. Het prijsverschil met de Ultra is best groot. De One kost 1798,- Helaas zijn die wielen op dit moment alleen maar geschikt voor Tubes.
Het Ghibli dichte wiel wordt vervangen door de Bora Ultra TT. Helemaal van carbon en weegt 975 gram met Cult lagers. Prijs is 3041,-
De Vento en Khamsin wielen vernieuwd. Vooral lichter zijn ze geworden. De Vento is 187 gram lichter dan het oude model, en de Khamsin is 127 gram lichter. Prijs voor de Vento: 236,- de Khamsin 162,-