Ieper wil in 2012 dolgraag een aankomst in de Tour de France. Het stadsbestuur van de West-Vlaamse stad contacteerde daarvoor al de organisator van de Tour, de ASO. In 2012 gaat Antwerpen overigens voor Le Grand Départ. Nooit eerder begon of finishte de rittenkoers in de West-Vlaamse stad. Premier en wielerliefhebber Yves Leterme heeft al aangegeven dat hij zijn schouders onder dit project gaat zetten.
Bij Santos zijn de ingenieurs momenteel aan het sleutelen aan iets compleet nieuws, namelijk een fiets waarbij de ketting vervangen wordt door een riem. De eerste prototypes zijn reeds een feit, en rond het einde van het jaar zullen de eerste testfietsen beschikbaar zijn. De SCC09 Beltdrive zal voorzien worden van een Rohloff versnellingsnaaf en Magura HS33 Firmtech remmen.
Bij het introduceren van een dergelijke bike gaat Santos nog een stapje verder in het streven naar een onderhoudsvriendelijk fiets. Deze riem heeft immers geen smering nodig, rekt niet en gaat langer mee dan een traditionele keting. Bijkomend voordeel is ook nog een kleine gewichtswinst Bron: PM Santos
Tijdens de Bike Motion stond op de stand van Magura al een prototype maar nu is het officieel: Santos gaat een kettingloze mountainbike aanbieden.
Santos is duidelijk niet over 1 nacht ijs gegaan, de eerste foto's van het prototype verschenen al maanden geleden. De testresultaten waren zo goed dat nu besloten is het model daadwerkelijk op de markt te brengen.
Het systeem werkt niet in combinatie met derrailleurs, alleen fietsen met naaf versnellin of 'singlespeed' komt in aanmerking. Het systeem werkt met een tandriem. Dit is iets heel anders dan de V-snaar die bewezen ongeschikt is om een fiets aan te drijven. Een tandriem is minstens even sterk als een ketting en door de tanden in slippen onmogelijk. Een tandriem moet ongeveer drie keer zo lang meegaan als een ketting terwijl het onderhoud niets voorstelt.
Waarom wordt het dan niet al toegepast op fietsen, op lichte motorfietsen is het al jaren gemeengoed. Omdat een tandriem niet 'open' gemaakt kan worden moet het rechter achterframe open kunnen, dit vraagt een creatieve oplossing van de framebouwer. Bovendien luistert de vorm van de tanden heel nauw, deze is van grote invloed op de weerstand en voor een fietser dus van levensbelang.
Santos lijkt nu alle problemen te hebben opgelost en heeft in 2009 de SCC03 'Beltdrive' in het programma.
Lance Armstrong dringt aan op een gesprek met organisator ASO vooraleer hij beslist over zijn deelname aan de Ronde van Frankrijk van volgend jaar.
Armstrongs enthousiasme om aan de Tour deel te nemen is sterk verminderd door de negatieve reacties in Frankrijk.(foto belga)
Armstrong maakt volgend seizoen zijn comeback in het peloton na drie jaar inactiviteit. De zevenvoudige Tourwinnaar komt al zeker aan de start van de Giro, maar over zijn deelname aan de Ronde van Frankrijk twijfelt hij nog.
Ploegleider Johan Bruyneel zei zondag in de Gazzetta dello Sport dat Armstrong eerst een gesprek met de Tourorganisator wil voordat hij beslist over zijn deelname.
"Zijn enthousiasme om aan de Tour deel te nemen zou verminderd zijn vanwege negatieve commentaren van organisatoren, journalisten en wielerfans in Frankrijk, aldus Bruyneel. "Hij verwacht niet dat iedereen in Frankrijk even vriendelijk is, maar wel dat de reacties binnen de perken blijven."
Armstrong niet in Amstel Gold Race
17 november 2008 - Ondanks eerdere berichten zal Lance Armstrong volgend jaar niet van start gaan in de Amstel Gold Race. Volgens ploegleider Johan Bruyneel zal zijn kopman in april de belangrijkste etappes van de Giro d'Italia gaan verkennen. Hij zal ook de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik aan zich voorbij laten gaan. Armstrong rijdt begin april wel de Ronde van Vlaanderen. Ter voorbereiding op de Ronde van Italië gaat Armstrong van start in de Ronde van Romandie en de Giro del Trentino. Bruyneel geeft Armstrong overigens een goede kans de Giro te winnen. ,,Een topcoureur als hij kan elke etappekoers winnen'', zei hij tegen de Gazzetta dello Sport. ,,Het parkoers is goed voor Lance met steile beklimmingen en genoeg tijdritkilometers.'' Als grootste concurrent van Armstrong noemt Bruyneel Ivan Basso. ,,We zullen hem moeten kloppen'', weet de Belgische ploegleider. ,,Alle Italianen zullen in vorm zijn, maar Ivan is de enige die Lance in het verleden als eens kon verslaan.''
Rudy Pevenage, de Belgische mentor van Jan Ullrich, heeft volgens het Duitse magazine Focus aan het Duitse gerecht bekend dat zijn pupil meermaals contact had met de Spaanse dopingarts Eufemiano Fuentes.
Rudy Pevenage en Jan Ullrich (foto belga)
Focus vernam het nieuws van Fred Apostel, de procureur-generaal van het parket van Bonn. Pevenage zou met Ullrich meerdere keren naar Madrid zijn gereisd. Pevenage verklaarde dat Ullrich van Fuentes enkel gezondheids- en trainingsadvies kreeg, maar volgens Focus plaatst het gerecht vraagtekens bij die versie.
Ullrich betaalde in april van dit jaar een zware boete om de procedure van het gerecht stop te zetten. De Tourwinnaar van 1997 riskeerde een veroordeling voor oplichterij omdat dopinggebruik niet voorzien is in het Duitse strafwetboek. Hoeveel geld hij op tafel legde werd niet bekendgemaakt.
Ullrich, die ondanks een zware bewijslast altijd heeft ontkend dat hij contact had gehad met Fuentes, vertelde dat de betaling van de boete geen schuldbekentenis was, maar een middel om zijn familie van de druk te bevrijden. Volgens Focus onderhandelt ook Pevenage met het parket van Bonn over een dergelijke regeling.
Zondagmorgend 9 nov.2008 vertrokken aan het lindenhof om 9.30u.
Samen met een 7 tal renners van de 4 kronen ben ik als enige van Verschueren Cycling team vertrokken voor een rit van 65 km.
De rit loopte langs vlaamse wegen ; Temse , Velle , SintNiklaas , Waasmunster , Zele , Donkmeer , Hamme en via Tielrode richting thuishaven 't Lindenhof Temse.
Het tempo wordt erg strak gehouden 30km/u is vooropgesteld, dit is in werkelijke uitvoering niet altijd van toepassing.
Als we met een gemid.snelheid van 31.3km/u. aankomen, misschien toch iets van het goede teveel voor een wintertraining.
Maar bij alle aanwezigen die er zondag bij waren hoorden ik geen enkele klagen, dus een goeie training gehad zeker.
Allee tot één van de komende zondagen ..... hopelijke met wat meer volk van ons wielerteam (Verschueren Cycling team).
Ben je brildrager, dan is het niet eenvoudig om een goede sportbril op sterkte te vinden. De BBB Optiview PH biedt zelfs nog iets extra.
PH staat namelijk voor photochromatische lenzen. Dat betekent dat de lens zich aanpast aan de lichtsterkte. Hoe feller het licht des te donkerder de lens wordt. De PH lenzen in de BBB Optiview, 119,-, kunnen zich aanpassen in een lichtdoorlatingsgebied van 85 tot 17 procent. Om op sterkte te kunnen kijken, kan een opticien lenzen op sterkte plaatsen in het achterzet frame. Hierdoor heb je alle voordelen van een sportbril, maar kun je wel met glazen op de juiste sterkte fietsen. De Optiview is ook verkrijgbaar met niet meekleurende glazen voor 69,95. Dan krijg je bovendien drie verschillende kleur lenzen bij geleverd. www.BBBparts.com
Beetje bij beetje wordt het parcours van de Vuelta 2009 bekend. Zo start de zaak in het verre Nederlandse Assen. Na een doortocht bij onze noorderburen en Luik wordt naar Spanje uitgeweken.
Volgend jaar zou de Angliru, 'Het beest van Asturië' niet in het traject zijn opgenomen. Er is wel een klimtijdrit voorzien in Andorra. Daarbij moet La Rabassa worden beklommen, de col waar wereldkampioen Alessandro Ballan in september won met een marathonaanval, samen met o.a. Gianni Meersman.
Cipollini è sempre in sella Sarà consulente della Isd
L'ex iridato affiancherà lo staff tecnico della nuova squadra sponsorizzata dal gigante ucraino dell'acciaio, che avrà Scinto come d.s. e Giovanni Visconti come capitano. Il sogno non troppo segreto? L'invito al Giro del Centenario
Maria Cipollini, 41 anni, con Vitaliy Kovalchuk. Bettini
MILANO, 10 novembre 2008 Nellanimo Mario Cipollini resta un corridore. Ecco perché ha sorriso, quando hanno annunciato il ruolo che avrà nella Isd, la nuova squadra toscana di Scinto e Citracca, presentata stamattina allHotel Principe di Savoia di Milano. Consulente tecnico e di "immagine": ecco che cosa sarà Re Leone.
ESPERIENZA - "La seconda definizione mi fa un po sorridere, dopo diciotto anni da professionista ha detto Cipollini, 42 anni . Credo di avere il bagaglio di conoscenze e qualche consiglio per far crescere questo team, lavorando dietro le quinte con i giovani. E una squadra dai contenuti tecnici molto buoni, col tempo si potrebbe creare un progetto importante. Del resto, Roma non è stata costruita in un giorno". Liridato di Zolder 2002 ritrova il vecchio gregario Luca Scinto, oggi direttore sportivo: uno degli uomini che contribuì al suo capolavoro mondiale. Lo sponsor è la Isd, una maggiori aziende produttrici di acciaio, che ha sede in Ucraina (a Donetsk) e promuove progetti sociali anche in Polonia e Ungheria. Nel 2009 investirà 4 milioni di euro nel ciclismo: un budget destinato a crescere fino a 7,5 milioni nei 3 anni seguenti.
ANIMA ITALIANA - Lorganico per ora comprende 15 corridori (si arriverà a 22). Il capitano è Giovanni Visconti, siciliano, maglia rosa per 9 giorni al Giro di questanno e campione italiano nel 2007: il pupillo con cui Scinto conquistò Tricolore ed Europeo tra i dilettanti. E proprio linvito al prossimo Giro dItalia è il grande obiettivo della squadra, che schiera anche gli ucraini Grabovsky e Grivko, gli italiani Cioni, Proni, Scarselli e Ricci (neopro). "Mi piacerebbe creare un centro del ciclismo ha spiegato Cipollini, che a inizio anno era tornato a correre per lanciare un progetto molto simile (poi naufragato) con lamericana Rock Racing . Una sorta di Milanello, dove i corridori possono alloggiare durante la stagione delle gare ed essere seguiti da sotto ogni profilo. Benedico questa gente (si riferisce allo sponsor; ndr) perché trovare chi ancora crede nel ciclismo come investimento pubblicitario non è facile, dopo tutti i problemi degli ultimi anni. In Italia non cè nessuno".
Met de Profimount en de Easymount heeft BBB twee fietswerkstandaards in haar assortiment. Wij hebben gedurende een aantal weken de duurdere Profimount aan de tand mogen voelen, dit tot onze grote tevredenheid.
De fietswerkstandaard is volledig opgebouwd uit aluminium poten wat het gewicht te goede komt. De standaard zelf is heel snel uitklapbaar en ook het monteren van de fiets gebeurd zeer snel. Bij BBB opteert men immers om een snelspanner te gebruiken zoals bij een zalelpenklem. De Profimount is met andere woorden zeer makkelijk mee te nemen op verplaatsing en is dus ideaal voor reparatiestanden ten velde en voor mechaniekers van teams. Het geheel wordt geleverd in een handige draagzaak. Een platform waar je gereedschap en onderdelen op kan leggen maakt de standaard kompleet.
Enig minpuntje dat we ondervonden hebben is het feit dat je de fiets niet in één beweging kan klemmen. De hefboom van de klem heeft een te kleine overbrenging waardoor je, nadat je het frame of zadelpen vastklemt, het geheel nog niet volledig vast zit. De hefboom van de klem moet je nog een aantal keren ronddraaien vooraleer de bike 100% vast zit.
De werkstandaard is voorts zeer stabiel te noemen. De poten staan vrij ver uit elkaar wat voorkomt dat de bike zou kantelen, bovendien hinderen deze ook niet tijdens het sleutelen aan de bike. De standaard is in de hoogte regelbaar en je kan de klem ook zodanig draaien dat de bike perfect horizontaal komt te staan. Handig wanneer je bijvoorbeeld schijfremmen wenst te ontluchten. Tijdens het sleutelen aan de bike kan het voorkomen dat je wel eens zware krachten uitoefend, maar ook in die gevallen blijft alles perfect in 'evenwicht'.
Conslusie: De Profimount kan ons zeker bekoren. De standaard situeert zich weliswaar in een iets hogere prijsklasse, maar wie dit een minpunt vindt kan altijd opteren voor de Easymount die slechts 74,50 kost. Wie interesse heeft om deze standaard eens van dichtbij te bekijken kan hiervoor altijd terecht op de Mountainbike.be stand die je aantreft op beurzen en wedstrijden allerhande.
149 5400 gram (incl. draagtas)
Boordeling
Makkelijk te monteren en demonteren door middel van snelspanners
Handige draagzak
Vrij stabiel
Licht genoeg om mee te nemen op verplaatsing
De klemming is voor de verbeterig vatbaar (sluit niet in één beweging)
09/11/2008: 6 man aanwezig. Wij vertrokken via Tielrode - Temse - Weert - Branst - Bornem - Mariekerke - Sint Amands - Oppuurs - Lippelo - Opdorp - Buggenhout - Baasrode - Sint Gillis D'monde - Dendermonde - Grembergen - Huivelde - Hamme Zogge - Hamme - Sombeke Moezen. Goed voor 54 km op 1u.53m. Gemiddelde van 29,4. Onderweg geen druppel regen gevoeld, de wegen lagen er soms wel smerig bij. Op weg naar Hamme trok Mathieu alle registers even open en moest iedereeen toch wel serieus harken om in het wiel te blijven ! Voor alle duidelijkheid : Mathieu met de MTB !!! Karl en Mathieu reden nog even de Veldstraat omhoog terwijl de rest zich al ging warmen bij de Moezen. Onze sponsor Bert Opsomer kwam ons daar opzoeken om samen wat te drinken en wat te babbelen. Toch altijd wel fijn vind ik persoonlijk als sommigen spontaan langskomen om wat leute te komen maken met de groep. Tussen haakjes, Bert was met de fiets !!! Is dit een signaal voor de toekomst ? (Ritverslag WTC Forza Elversele).
Bianchi heeft deze week het contract met Team Barloworld verlengd en zal ook de volgende twee seizoenen in het prof-peloton te zien zijn.
Team Barloworld zal zowel voor het seizoen 2009 en 2010 op Bianchi blijven rijden. Bianchi zal daarnaast ook nog eens co-sponsor worden van Team Barloworld voor de komende 2 jaar en zal dus ook nadrukkelijk op het shirt te zien zijn. Waarbij de naam voor de komende twee seizoenen ook Team Barloworld-Bianchi zal gaan heten. Bianchi heeft gekozen voor de jonge aspiraties van het team en dan met name de jonge renners die gekoppeld zijn aan het team zoals Chris Froome and Geraint Thomas, in combinatie met de ervaren renners zoals Mauricio Soler en Robert Hunter.Het team zal rijden op zowel de 928 Carbon T-Cube en de 928 Carbon SL frames. www.bianchi.com
De 3de editie van Velofollies, hét spectaculair en actief fietsevenement voor de échte wielerliefhebber, vindt plaats van 23 t.e.m. 25 januari 2009 in Kortrijk Xpo. Na de succesvolle tweede editie pakt Velofollies dit jaar uit met een verdubbeling van het aanbod van fietsen, kledij en accessoires. Topmerken als Bianchi, Corratec, Zannata, Ridley, Merckx, Specialized, Canyon, Museeuw, Basso, kan u dit jaar enkel op Velofollies, als enige fietsbeurs in België (!), terugvinden.
Daarnaast stelt QuickStep op Velofollies opnieuw in primeur hun nieuwe ploeg voor. Zorg dat u erbij bent op vrijdag 23 januari om 16u. Tom Boonen en Stijn Devolder stellen zich bovendien vooraf of aansluitend beschikbaar voor het uitdelen van handtekeningen en fotosessies.
Fans van spektakel kunnen op Velofollies hun hart ophalen tijdens de 3de editie van het Belgisch Kampioenschap BMX Indoor en de adembenemende sprongen van de deelnemers aan de Beker van België Trial!
Ambiance is vervolgens opnieuw verzekerd tijdens de druk bezochte spinningsessies (u kan zelf meespinnen!), modeshows, praatcafés en workshops. Tenslotte zorgt Velofollies ook op de buitenterreinen voor animatie: naast de MTB-rit is er dit jaar een indoor / outdoor cyclo-cross wedstrijd voor miniemen en aspiranten voorzien.
U merkt het Velofollies kondigt zich aan als hét fietsevenement van het jaar en zal opnieuw kunnen rekenen op een massale wielerbelangstelling. Wij zien ernaar uit u te mogen verwelkomen.
De UCI zal niet aanvaarden dat dopingzondaar Alexandre Vinokourov voor augustus 2009 zijn comeback in het peloton maakt.
Pat McQuaid. (foto belga)
Vinokourov kreeg na zijn positieve bloeddopingtest in de Tour 2007 van zijn nationale federatie een schorsing van een jaar, die eind juli 2008 afliep. In theorie kan de Kazach dus opnieuw koersen. UCI-topman Pat McQuaid wil evenwel dat Vino het vaste tarief van twee jaar schorsing krijgt zodat hij pas na de Tour 2009 opnieuw in het peloton kan komen.
"Vrijdag heb ik een vergadering met de mensen van de Kazachse federatie", zegt McQuaid op cyclingnews.com. "Er bestaat geen enkele kans dat hij zo vroeg terug zal mogen koersen. De UCI aanvaardt een schorsing van een jaar niet, het moeten er twee zijn."
Vinokourov, 35, wil volgend jaar bij zijn ex-team Astana zijn comeback maken. Hij hoopt naar eigen zeggen terug competitief te zijn voor zijn geliefde voorjaarsklassiekers Amstel Gold Race en Luik-Bastenaken-Luik
Frank Vandenbroucke staat op het punt een contract te tekenen bij de nieuwe Italiaanse wielerformatie Cinelli-Endeka. Zijn boezemvriend Nico Mattan wordt er ploegleider.
Vandenbroucke zou bij Cinelli-Endeka een Belgische cosponsor aanbrengen. (foto belga)
"Frank traint en werkt momenteel zoals ik het al lang niet meer van hem gezien heb", aldus Nico Mattan in Het Laatste Nieuws. "Ik verwacht dat de zaak vlot rond komt."
De twee zaten vandaag rond de tafel met de teamleiding. "Maandag weten we meer", aldus Vandenbroucke, die zelf een Belgische cosponsor zou aanbrengen. "Dat klopt, maar tot de deal rond is, kan ik daar niet veel over kwijt."
"Het is de bedoeling is om van de Cinelliploeg een mix te maken van ervaren renners en opkomende talenten. Het team zou zestien tot achttien renners sterk zijn."
"Om de ploeg nog meer naambekendheid te geven werd Nico Mattan aangetrokken als sportdirecteur. Ikzelf sprong gretig op de kar. Ik doe er momenteel alles aan om opnieuw renner te worden", besloot VDB.
Het is natuurlijk de vraag hoe het gesteld is met de vorm van de oud-winnaar van Luik-Bastenaken-Luik, die het voorbije seizoen nauwelijks gereden heeft voor het team Mitsubishi-Jartazi. Familiale problemen leidden er in april toe dat de twee partijen hun contract ontbonden.
De Belgische stad Gent stelt zich kandidaat voor een aankomst in de stad tijdens de Ronde van Italië in 2010. Het gemeentebestuur heeft al eerder aangegeven een aankomst in de Giro te willen, maar nu zijn de plannen concreet te noemen.
Tijdens de voorstelling van de Giro van 2009, welke plaatsvindt op 13 december, zal een afgevaardigde van de stad Gent gaan praten met de organisatie.
Gezien het feit dat de Giro in 2010 in Groningen van start gaat, is de kans groot dat de Italiaanse rittenkoers ook door België zal trekken. Nooit eerder kwam de Giro in Gent. Wel kwam de Ronde van Frankrijk één keer in de stad Gent. In 2007 pakte Gert Steegmans er de dagzege.
Major Jake? Nee, geen rang in het leger, maar een echte cyclocrossfiets. Van Kona.
Drie frames & drie fietsen levert Kona voor in het veld: de Jake (alleen als complete fiets), de Jake the Snake en de Major Jake. 249,- kost de Jake the Snake (frame en vork) en 999,- de Major Snake (frame en vork). Hier staat de Major Snake, compleet aangeboden voor 1999,-. Lees verder bij de webtesten!
Voor wie graag rijdt met een streepje muziek op de achtergrond heeft UrbanOutfitters nu de Bicycle iPod Speaker in petto. Geen oortjes meer nodig, de muziek komt rechtstreeks uit de speaker.
De Bicycle iPod Speaker.
De Bicycle iPod Speaker heeft de grootte van een bidon, is waterdicht en eenvoudig op het frame te monteren. Een afstandsbediening op je stuur zorgt ervoor dat je onderweg veilig naar je favoriete nummers kan luisteren.
De Bicycle iPod Speaker werkt met de meeste gangbare iPods en is enkel online verkrijgbaar. Klik hier voor meer info.
Het volledige deelnemersveld voor de 68ste editie van de Z6sdaagse Vlaanderen-Gent is bekend. Iljo Keisse en Robert Bartko, de winnaars van vorig jaar, gaan opnieuw als duo voor de zege.
Keisse en Bartko gaan samen voor een nieuwe zege. (foto belga)
Franco Marvulli en Robert Slippens zijn er door gezondheidsproblemen niet bij in Gent, maar het deelnemersveld blijft indrukwekkend. Keisse en zijn Duitse partner Bartko, die een perfecte generale repetitie kenden met winst in de Zesdaagse van München, mogen het meeste weerwerk verwachten van het Zwitserse duo Bruno Risi-Alexander Aeschbach, het Nederlandse tweetal Danny Stam-Peter Schep en zeker ook van de Duitsers Erik Zabel en Leif Lampater.
Kenny De Ketele vormt een sterk duo met de Duitser Andreas Beikirch, Tim Mertens werd gekoppeld aan een andere Duitser, Andreas Muller. Dimitri De Fauw-Steven De Neef en Nicky Cocquyt en Ingmar Depoortere zijn volledig Belgische combinaties.
In totaal starten 12 ploegen aan de 68ste editie van de Z6sdaagse Vlaanderen-Gent. Op zondag 23 november weten wie de opvolgers worden van Keisse en Bartko.
Deelnemers
1. Ploeg Topsport Vlaanderen
Iljo Keisse (BEL)
Robert Bartko (DUI)
2. Ploeg Mercator
Bruno Risi (ZWI)
Alexander Aeschbach (ZWI)
3. Ploeg VDK Spaarbank
Danny Stam (NED)
Peter Schep (NED)
4. Ploeg Mega Doe-het-zelf Deschacht
Erik Zabel (DUI)
Leif Lampater (DUI)
5. Ploeg Callant - Groep S
Luke Roberts (AUS)
Marc Hester (DEN)
6. Ploeg Geka Kaas
Angelo Ciccone (ITA)
Fabio Masotti (ITA)
7. Ploeg JDK
Tim Mertens (BEL)
Andreas Muller (DUI)
8. Ploeg Fischer
Leon Van Bon (NED)
Pim Ligthart (NED)
9. Ploeg Capri-Sonne
Kenny De Ketele (BEL)
Andreas Beikirch (DUI)
10. Ploeg Jartazi
Casper Jörgensen (DEN)
Jens-Erik Madsen (DEN)
11. Ploeg Camoso
Dimitri De Fauw (BEL)
Steven Deneef (BEL)
12. Ploeg AVS
Nicky Cocquyt (BEL)
Ingmar Depoortere (BEL)
Ook voor de Toekomstzesdaagse is het deelnemersveld compleet. Net als elk jaar wil die een stimulansvoor de jeugd betekenen en de renners kansen bieden voor de doorstroming naar de top van het pistegebeuren.
In de Toekomstzesdaagse, voortaan weer voorbehouden voor renners onder de 23 jaar, mogen vijf Belgische duo's zich meten met een sterke buitenlandse delegatie.
Deelnemers Toekomstzesdaagse
1. Mark Christian - Luke Rowe (GBR) 2. Jan Dostal - Jiri Bares (CZE) 3. Damien Corthésy - Pierre Kaeslin (SUI) 4. Jackie Simes - Williams (USA-GBR) 5. Guy East - Austin Carroll (USA) 6. Jakob Oliver - Michael Riedle (GER) 7. Christian Kos - Jesper Asselman (NED) 8. Stijn Steels - Tosh Van De Sande (BEL) 9. Thomas Sprengers - Simon Verhamme (BEL) 10. Randy Costermans - Gerrit Broeders (BEL) 11. Gert-Jan Van Immerseel - Maarten Vlasselaar (BEL) 12 Brian Ligneel - X (BEL)
Jan Ullrich heeft ontkend dat hij begin 2003 als lid van Team Coast doping heeft gebruikt. Volgens zijn toenmalige teambaas Günther Dahms is dat een leugen en daarom wil hij Ullrich 500.000 euro aan achterstallig loon en premies niet betalen.
Ullrich reed 4 maanden voor Team Coast. (foto belga)
"Ik heb in de periode dat ik voor Team Coast reed (januari-april) geen enkele inbreuk op de dopingwetgeving begaan. Ik heb geen enkele fout gemaakt", verklaarde Ullrich voor de rechter in Düsseldorf.
Die rechter geloofde Ullrich en verplichte Dahms 340.000 euro (plus intrest) te betalen. "Het is mooi dat de waarheid zegeviert", reageerde Ullrich op de uitspraak. "Ik voel me echt opgelucht want de waarheid spreken voelt goed aan."
Ullrich tekende in januari 2003 voor Team Coast. Enkele maanden eerder was zijn contract bij Telekom opgezegd als gevolg van een positieve amfetamineplas. Volgens Ullrich kwam die positieve test door twee pilletjes die hij op een feestje van een vriend had gekregen.
In april 2003 werd Team Coast opgedoekt wegens financiële problemen. De meeste renners, onder wie Ullrich, maakten daarna de overstap naar Bianchi.
Op Bike Motion werd de actie ? Word jij het nieuwe bike model van Veltec?? gelanceerd. Deelnemers worden gezocht onder de fotogenieke fietsliefhebbers.
De winnaar en de winnares zullen in het volgende Veltecmagazine de nieuwe Ultima-fietskledij showen. Bovendien mogen de gelukkigen de genomen foto's houden en krijgen ze nog een complete fietsuitrusting van Veltec.