Fietsenfabrikant Pinarello onthult zijn nieuwste creatie, de KOBH 60.1. De fiets werd in samenwerking met Team Sky ontwikkeld en voldoet aan al hun eisen voor de klassieke wedstrijden in het noorden van Europa.
De KOBH 60.1 lijkt in grote lijnen op de Dogma 60.1 en heeft dezelfde 60HM1K carbonvezel. De fiets verschilt van andere Pinarellofietsen met een nieuwe geometrie, speciaal ontwikkeld voor de 'wedstrijden van bij ons'.
De Dubbed CenturyRide zorgt voor een grote schokabsorptie en stelt de vermoeidheid van wielrenners uit bij lange en harde wedstrijden.
De fiets is niet enkel optimaal voor wedstrijden zoals Paris-Roubaix (waarin de Spaanse kasseivreter Juan-Antonio Flecha derde werd) maar biedt ook een groot comfort aan fietsers op zoek naar een meer ontspannen positie op de fiets. Vanaf juli kan het grote publiek hem kopen bij de Pinarello-verdelers.
Nieuwe rol Bugno Oud-coureur Gianni Bugno lijkt de beste papieren te hebben om voorzitter te worden van de rennersvakbond CPA. Volgens de Italiaanse sportkrant Gazzetta dello Sport heeft de voormalig wereldkampioen zich verzekerd van de steun van enkele grote stromingen in de vakbond. Bugno zal Cedric Vasseur opvolgen. Gianni Bugno 14 februari 1964, Brügg Zwitserland is een voormalig Italiaans wielrenner Bugno is nu helikopterpiloot.
De Vredestein Fortezza SL Competition bandjes, voor criteriums, tijdrijden en triathlons. De Fortezza SLs zijn zachter, single-compound versiedan de Vredesteins Fortezza TriComp bandjes. Zoals de Fortezza TriComps deSLs Vredestreins hebben dubbele-overlapping voor een soepel rijgedrag. Zij maken ook gebruik van het TriComps CCS (Curve Control System) voor het behouden van de vorm in de bochten en behouden van grip. De SLs gebruikt 120tpi "behuizing met 145psi aangeraden bandendruk (10 bar) Gewicht 185-gram. Verkrijgbaar in 700 x 23c en voorlopig alleen in het zwart.
Woensdag 14 april 2010 DE BRABANTSE PIJL Start te Leuven Finish te Overijse Wegwijzer: 1 ronde van 137,0 km en 5 plaatselijke ronden van 12,7 km : totaal 200,5 km. Vertrek: In het centrum van Leuven, om 12.30 uur 11.15 - 12.15 uur : de renners tekenen het controleblad op het vertrek-podium (Grote Markt te Leuven). 11.45 uur : naamafroeping van de renners en opstelling per ploeg. Aankomst: Op de Brusselsesteenweg (ter hoogte van de Politie en het Sint-Martinuscollege) te Overijse, omstreeks 17.15 uur. Bevoorradingen De bevoorradingszone is gevestigd op de Terhulpensesteenweg te Overijse : tussen borden begin bevoorrading & borden einde bevoorrading, op het einde van de grote ronde en in elke lokale ronde behalve de laatste. GRATIS TOEGANG TOT DE OMLOOP
Servais Knaven beëindigt aan het eind van dit seizoen zijn wielercarrière. Dit maakte de renner gisteren in TV programma Holland Sport. De 39-jarige renner van Milram vestigde gisteren nog een record door voor de zestiende keer op rij te finishen in Parijs-Roubaix. Knaven rijdt op 15 augustus zijn laatste wedstrijd in Ettenleur. Zondag reed Knaven voor de zestiende keer Parijs-Roubaix uit. Hij eindigde 43e en komt daarmee op gelijke hoogte met onze landgenoot Raymond Impanis, tot zaterdag alleen recordhouder. Knaven overwoog de afgelopen weken om in 2011 nog een zeventiende Parijs-Roubaix te rijden, de koers die hij in 2001 won, maar ziet af van dat voornemen. Hij gaat in op een aanbieding van zijn huidige team Milram om er assistent-ploegleider te worden.
Knaven begon zijn loopbaan in 1994 bij TVM. Hij reed ook nog voor Farm Frites, Domo-Farm Frites, Quick-Step, T-Mobile en Columbia. Op zijn palmares staan onder meer ook nog de Scheldeprijs van 1998 en een rit in de Tour de France van 2003. In 1995 werd hij Nederlands kampioen op de weg.
Fabian Cancellara reed op een indrukwekkende wijze naar zijn tweede Parijs-Roubaix. Het was de derde keer op rij dat Specialized de champagne kon ontkurken.
Wie op een Specialized rijdt, wint Parijs-Roubaix. Zo begint het er toch op te lijken. Zondag won Cancellara de klassieker voor een tweede keer, waardoor de fietsenfabrikant na twee overwinningen van Boonen zijn derde overwinning op rij boekt. Voor de rit tussen Parijs en Roubaix had Specialized een speciale fiets ontworpen. Project Black werd hij genoemd, maar bij de kenners is hij beter bekend als de S-Works Roubaix SL3.
De fabrikant bouwde verder op de succesvolle SL2 en slaagde er in deze te verbeteren. Voorlopig laat Specialized niet weten of de fiets ook op de markt komt. Volgens ontwikkelingsdirecteur Chris D'Alusio heeft het bedrijf geen plannen de fiets te produceren. Toch is de kans groot dat deze 'machine' begin 2011 verkrijgbaar is in de handel. de Machine van Cancellara
Ridley Bikes is verhuisd. De fietsenfabrikant heeft zijn intrek genomen in een nieuw pand in Paal-Beringen.
Door de enorme groei over de laatste jaren was het gebouw in Tessenderlo te klein geworden voor Ridley. Het kon zowel productiegewijs als logistiek niet meer aan de eisen voldoen. Daarnaast werden de uitbreidingsmogelijkheden in Tessenderlo maximaal benut en was uitbreiden niet meer mogelijk. Het nieuwe hoogtechnologische pand in Paal-Beringen met een oppervlakte van 9000 m² biedt veel meer mogelijkheden en past in de verdere ontwikkeling en uitbouw van Ridley Bikes.
Servais Knaven evenaart record Impanis Servais Knaven heeft ook zijn zestiende Parijs-Roubaix uitgereden en evenaarde zodoende het record van Raymond Impanis. Beide hebben nu zestien keer de meet gehaald in de Hel van het Noorden. Zowel Knaven (2001) als Impanis (1954) wonnen de koers beide één keer. Vandaag rolde onze landgenoot als 43e over de meet. Of de Milramrenner volgend jaar voor de zeventiende keer meedoet, is zeker niet uitgesloten. "Daar ga ik de komende tijd over nadenken. Het is wel een mooie uitdaging."
Gisteren Riemst - vlijtingen ... mooie rit in een prachtige omgeving ... maar zoals overal slechte banen, putten dat het niet meer kan zijn .. alleen in Nederland want over de grens is de winter precies niet zo hard geweest als in België of zou het toch aan het afsfalt liggen. Ritje voerstreek, richting Eupen om dan terug te rijden langs de boorden van de Maas ... prachtig
Ritje dat vrij pittig begon, vooral de eerste 60 km geen enkele meter vlak. Nadien af en toe een stevige knik zodat de benen konden getest worden op gebeid van klimkracht. Alleen vrij weinig 4kroners weer 4+1 met Eddy op 10 min voor de groep
s middags lekkere pasta in de Manège gegeten en iets gedronken met "de mannen van Riemst" en daar zagen we de resterende 19 "rond de toren" ploegmakers wat ons op een totaal van 24 renners voor zaterdag bracht. Wat opviel is dat de "rond de toren" rijders weinig van zeggen waren na aankomst. Zou het tempo te hoog hebben gelegen ?
Zondag een rit met in totaal 32 renners ... richting linkeroever, lekker gezellig ritje met een beetje haven, expressweg en dan via Stekene, Belsele terug naar huis ... Webbie 2 maal lek gereden die duivelse putten toch hé. Op een lekker vrij stuk, konden de racers van de groep even hun benen strekken.
Wat op beide dagen op te merken was ... veel wind maar t was droog end at was zeer zeer lang geleden (Ritverslag WTC De 4 Kronen)
Zondag 11 april Droog, ja ja een weekend zonder regen gereden Zalig nu nog de temperaturen een beetje omhoog, want het was wel frisjes 's morgens bij het vertrek Ook het leden aantal voor de ritten gaat omhoog met 20 vandaag Lekke banden voor Gerard V. en Kurt C. Stevige rit met soms stevige tegenwind Voor sommigen die aan hun eerste rit toe waren, "stond de achterdeur op het einde open " zoals ze in het jargon zeggen Een rit van 83 km over den duivenhoek (Hulst) met een gemiddelde van 30.6 Wat gezien de wind toch een redelijk gemiddelde was. De komende weken staan nu in het teken van 1mei (Omloop van Vlaanderen)
Zaterdag 10 April Deze morgen stond de Semi Klassieker van de VWB op het programma te Liedekerke. De Willy Teirlinck Classic een rit van 129 km al is daar nog enige discussie over volgens sommige klopte de afstand van 126 km. Pech voor Erwin VG die in de laatste 5 km zijn "Body " naar de knoppen reedt, natuurlijk die van de pioen en niet zijn rits van zijn bodieken, Passeerden we te Oudenaken om 5 na 12 ,daar stond op de kerktoren echter 10 na 10 Het aantal deelnemers aan de ritten stijgt en het aaantal leden voor de tochten gaat langzaam omhoog Deze morgen met negen wat meteen een probleem voor vervoer gaf met dan aan Kurt C voor het halen van zijn wagen
In de namiddag nog drie leden voor een oefenrit van 70 km, een totaal vandaag van 12 leden actief
04/04/2009: 8 man aanwezig. Terwijl velen van hun vakantie genieten hebben er een stuk of 8 een schitterende rit op zitten. Geert had de buurt van Affligem eens verkend en ons een pittig ritje beloofd. Zo snel mogelijk richting Grembergen vertrokken om via St Gillis naar Wieze te rijden. De sfeer zat goed en er kon getest worden. Jurgen heeft zijn Vogezen-offensief ingezet en laat het al zien. Erik Th is zowieso de coming men voor het betere klimwerk en de Gert laat zich niet kennen, ondanks de knieproblemen. Bijna niemand wist nog waar hij aan t fietsen was, maar de Molenberg en TerAlfene kennen we nu wel. Iedereen liep lekker mee en Benny moest toch ook al eens een klimmertje laten gaan. Dont worry. t Zou niet lang duren. Na de Koudeberg werd er een treintje richting Moorsel , Wieze, Callebaut gezet. Als de spieren niet protesteren kan fietsen toch ,, Great ,, zijn. De N41 werd een uitputtingsslag en iedereen ging tevreden om zijn ,, Paaseitje,, bij Luc, het konijn. (Verslag WTC Forza Elversele)
The Campagnolo Heritage halve rits Logo shirt is vervaardigd uit techno-fabric met Polygiene behandeld met een permanent Antibacteriele laag. Het shirttoont de groote Campagnolo logos voor en achter. Campagnolo werkt het shirt af met twee zakken op de rug, voorzien van een rits en reflecterende strips.
Wil je het voorbeeld van Robbie McEwen, Tyler Farrar en co volgen? Wil je rondfietsen met het rode polsbandje van Grinta! en zo de actie 'ik fiets proper' steunen? Dat kan!
Sowieso krijgen alle Grinta!-abonnees een gratis polsbandje bij het nummer dat eind april in hun brievenbus belandt. Individuelen kunnen geen polsbandje aanvragen. Enkel wieler(toeristen)clubs kunnen polsbandjes aanvragen (door een e-mail te sturen naar polsband@grintamagazine.be).
Op die manier engageren alle leden van de fietsvereniging of club zich om proper te fietsen. De polsbandjes worden dan gratis naar de club opgestuurd. Verder worden de polsbandjes hier en daar verspreid op fietsevents (vb. Bank van De Post Cycling Tour, Ventourist/Ventousiast, ...). Tyler Farrar, winnaar van de Scheldeprijs, fietst proper en draagt ons polsbandje.
Nadat Shimano zijn productie vorig jaar door de dalende vraag met bijna een derde zag verminderd, heeft de onderdelenproduct die nu weer teruggebracht op het hoogste niveau.
Als gevolg van de toenemende vraag van de markt staat de productie nu terug op niveau van 2008. "We hebben inmiddels al genoeg orders ontvangen van fietsproducenten wereldwijd om ruimschoots aan onze doelen voor het eerste halfjaar 20101 te voldoen. We produceren nu weer op volle capaciteit", aldus Keiji Kakutani, senior executive vice president van Shimano, in Bloomberg Business Week.
Shimano zag zich vorig jaar in de maanden april tot en met juni genoodzaakt om de productie met 20 tot 30% te reduceren als gevolg van teruglopende vraag naar componenten, vooral voor high-end racefietsen en ATB's. "Dat was te wijten aan de wereldwijde recessie. De vraag begon in de tweede helft van 2009 weer aan te trekken", aldus Kakutani.
In de voorspellingen voor de resultaten van 2010 geeft Shimano aan een groei van 11% te verwachten in de fietscomponenten, het segment van het Japanse bedrijf dat goed is voor driekwart van de totaalomzet.