BMW M-Series Shimanos SLX mountain bike groepset, hydraulic disc brakes, Manitou Match verende vork met 80mm en slick banden Verkrijgbaar vanaf juni 2010, De M Bike is te verkrijgen bij de BMW dealers en online www.bmw-shop.com.
Winsor Harmon, bekend als Thorne Forreser in Mooi en Meedogenloos, is een fervente wielerliefhebber. Toen hij nog als fotomodel werkte, woonde hij een tijdje in Parijs en Milaan. Tijdens zijn verblijf in Europa ontdekte hij het wielrennen. Dat was in de jaren tachtig, toen Greg LeMond als eerste Amerikaan de Tour won. Toen Winsor terug naar de States verhuisde, verloor hij het wielrennen wat uit het oog, tot Lance Armstrong plots uit het niets opdook om zeven keer na elkaar de Tour te winnen, en alle Amerikanen het wielrennen ontdekten.
Winsor is blij dat hij opnieuw het wielrennen op de voet kan volgen, vanuit Amerika deze keer. Deze zomer stond hij speciaal s nachts op om via satelliet de ritten rechtstreeks te volgen. Hij was zodanig onder de indruk van de Mont Ventoux, die in de voorlaatste rit aan bod kwam, dat hij meteen besliste om het zelf ook eens te proberen. De realisatie van deze plannen kwam in een versnelling terecht, wanneer hij via een kennis in Vlaanderen in contact kwam met Lucien Van Impe, de laatste Belg die in 1976 de Tour won en zes keer bergkoning werd (bolletjestrui).
Lucien nam met veel plezier de uitnodiging aan om naar Hollywood te komen en met Winsor de sportieve plannen door te nemen. Het klikte dermate tussen de gewezen Tourwinnaar en de Hollywood-acteur, dat Lucien nu coach is geworden van Winsor, om hem te helpen de zware klim op de Ventoux tot een goed einde te brengen.
Die zal plaatsvinden op zondag 4 juli 2010, op de Amerikaanse feestdag. Daags voordien wordt ook een zeer aparte rit gehouden, nl. de Koningin van de Ventoux, een rit die is voorbehouden aan vrouwelijke wielertoeristen over de hele wereld.
Voor meer info kan je bellen naar 070-350 818, mailen naar reizen@lauwers.be. Het programma:
Donderdag 1 juli Vertrek s avonds: Kontich PR (19u), Groot Bijgaarden Carestel E40 richting Gent (20u), Gent Dampoort parking (21u) en Kortrijk Expo Hallen (22u) Vrijdag 2 juli Vrije dag met mogelijkheid tot uitstappen (facultatief), of fietstochten Zaterdag 3 juli Koningin of the Ventoux enkel voor vrouwen (uit de hele wereld) s Avonds fanfeest Thorne uit Mooi en Meedogenloos (in het teken van 4t of july-feestdag) Zondag 4 juli Amerikaanse feestdag: beklimming van Winsor (Thorne) van de Ventoux s avonds terugkeer Maandag 5 juli In de voormiddag terug thuis
Kostprijs, volpension: 499 euro Transport fiets: 30 euro Toeslag single: 50 euro (2-sterren), 70 euro (3-sterren)
21/03/2009: 7 man aanwezig. Een rit van 67Km in slecht weer. Vertrokken langs Hamme-Grembergen-Dendermonde-Denderbelle-Wieze-Herdersem-Aalst. Daar de Dijk op richting Gijzegem en terug Dendermonde om de Schelde te volgen tot in Schoonaarde. Daar over de brug en langs de andere kant naar Dendermonde-Zogge-Waasmunster en de Moezen. (verslag WTC Forza Elversele)
Lance Armstrong was maandag op visite op het Elysée bij Nicolas Sarkozy. 'The Boss' overhandigde de Franse president een nagelnieuwe Trek Madone-fiets in de Franse kleuren voorzien van zijn handtekening én een Franse haan.
President Sarkozy's nieuwe fiets een nagelnieuwe Trek Madone-fiets De Franse driekleur + Franse haan
De Italiaanse schone, Barbara Pedrotti, is namelijk de eerste vrouwelijke speaker uit het wielrennen. Aan de start van Italiaanse wedstrijden als Milaan-Sanremo, Tirreno-Adriatico en de Giro, roept ze de renners naar het startpodium en interviewt hen kort. Een taak die ze sinds vorig jaar met met een ongeziene passie voor de sport vervult. Ook aan de aankomst in San Remo stond het model de renners op te wachten. Helaas, Pedrotti was geen extra stimulans voor Boonen. 'Ik hou van wielrennen. Al die families langs de kant van de weg, wachtend op de komst van hun helden. Grootouders, moeders, vaders, zonen en kleinkinderen die supporteren met hun panini met salami in de aanslag... prachtig toch? En wie kan haar ongelijk geven Alles voor de Sport
Dopingzondaar Riccardo Ricco gaat opnieuw wielrennen
De Italiaan doet dat in de Week van Coppi & Bartali, in het shirt van Ceramica Flaminia. Riccò werd in de Tour de France van 2008 betrapt op het gebruik van Cera en zat sindsdien een schorsing uit. ,,Ik ben zo opgewonden. Ik werkte hard en trainde uren en uren om fit te zijn voor deze race. Ik ben me bewust dat ik een geweldige kans heb gekregen en ik zal niet dezelfde fouten uit het verleden maken", stelt Riccò. ,,Ik heb nog nooit mijn enthousiasme voor het fietsen verloren. En nu is het sterker dan ooit." De rentree van Riccò zorgt niet bij iedereen voor enthousiasme, meerdere renners hebben zich de afgelopen weken negatief uitgelaten over de terugkeer van de Italiaan.
Vandaag was het koers voor de dames jeugd in Heule. Deze keer reden de nieuwelingen (35) en de juniores (43) weer samen. Er moesten 15 ronden, 60km afgelegd worden. Het was een snelle koers, uiteindelijk toch een gemiddelde van om en bij de 38km/u. Ik was van in het begin goed mee, alleen vooraan blijven was vandaag weer wat moeilijk. Ik kon heel de koers blijven hangen, tot er op een 4 à 3 ronden van het einde een gat viel in het peloton, en ik zat dan in de tweede groep van om en bij 20 dames, van de pakweg 43 rensters die nog mee waren. Daar dan uiteindelijk nog mee doorgereden en dan toch gestrand op een mooie 12e plaats bij de nieuwelingen ! Ik ben zeer tevreden over deze koers, er valt nog veel te leren, maar ik heb het gevoel dat ik op de goeie weg ben!
Zaterdag 20 maart Semi-Klassieker van de VWB te Boutersem Toch met 11 moedigen vertrokken richting Boutersem ondanks te weersvoorspellingen. Toch een temperaruur van 13°C bij vertrek en zels 18°C bij aankomst Karl V.O. zelfs met compleet nieuwe Cervélo S3, van een doop gesproken. Bij droog weer vertrokken natte en smerige banen , op dat vlak zagen we er na een uurtje als "Flandriens" uit Tot dan toe steeds wind mee en een aardig gemiddelde dat bij de eerste controle dicht tegen de 32 zat Wij goe weg na de controle lekke band voor Kurt R. achteraan, op dit ogenblik begon het ook te regen, we werden nu wel natter maar ook iets properder
Er was ook nog een lekke band achteraan voor Karl V.O. met nieuwe Cervélo en Schwalbe banden rijdt men dus ook lek. Eén troost vandaag verschrikkelijk véél lekke banden langs het parcours. Parcours met vele vuile baantjes. (het gekende draaien & keren) De grootste pech was echter voor onze gastrijder Lieven B. broer van onzen "Boogie" die zijn achterpad van zijn versnelling er afreed in volle beklimming Hij kon met de pechdienst het parcours verder afrijden
Het Laatste gedeelte was droog in de zon en ferme tegenwind +/-25 per uur op een bepaald moment. Toch een rit van 112 km gemiddeld 29,8 De koude douche was welkom er is ginds blijkbaar nog steeds géén warm water.
14/03/2009: 14 man aanwezig. Standaardritje naar zone Gent gepland. Via Belsele naar Stekene. De tegenwind zorgde voor dezelfde kopmensen als vorige week . Na Stekene Hellestraat kwamer Ard en Jelle aanzetten . Geert deelde af en toe een prikje uit. Kurt was ook uit zijn winterslaap en liet al een fitte indruk achter. Onze youngsters wilden de oudjes richting Koewacht Moerbeke wel een lesje leren. Sommigen moesten passen ( Namen censxxxred ). Voorbij Moerbeke naar Wachtebeke. Er werd nog weinig gepraat. Via St Kruis Winkel naar Zaffelare. We kregen gezelschap uit Stekene. De mooie rechte baan zorgde voor een overmoedige sprint... de longen zijn toch niet zo groot als iedereen dacht.. Via het kasteel naar Overmere. Het tempo werd constanter en iedereen reed mooi mee. Te Zele kwamen de Zoetemelken naar voor en in Hamme St Anna roken ze hun stal. Jurgen zette de trein op het spoor en zou in de laatste lijn moeten passen voor de jakhalzen in zijn rug. Tom ( niet die van Tomtesteron) wilde als eerste over de meet en pakte Yves . Johan , de slimste, kwam er bijna over. ´t Café wordt te klein zondagsmorgens, maar om een Blondje te bestellen heb je niet veel plaats nodig... (Verslag WTC Forza Elversele)
161 Dames aan de start in het Zeeuwsche Strijen, voor een wedstrijd van 5 ronden van dik 17 km. Reeds een half uur voor de wedstrijd stonden de Nederlandse dames al aan te schuiven om een goede startpositie te verwerven. Voor onze ploeg waren dat : Inge, Karine, Lieve en een opgelapte Carine. Het werd al snel duidelijk waarom er zo vlug werd aangeschoven...de start was nog maar pas gegeven, door oud wereldkampioen Harm Ottenbros nb., of het spel zat al op de wagen... mede door de felle wind werd alles op een lint getrokken...en tekenden de eerste waaiers zich af. Carine die nog vol schrik zat moest al snel achtervolgen, maar samen met Lieven en Karine C.slaagde ze er toch in om, na een helse start van groepje naar groepje, te rijden. Inge was beter gestart en kon zich mooi in een tweede groep handhaven....toen het tempo wat stokte in de voorlaatste ronde, probeerde ze nog weg te rijden van deze groep, maar dit lukte niet. Zij kon na een goede wedstrijd toch mooi afklokken op een 34ste plaats. Van onze andere dames kregen we toch ook nog een mooie wedstrijd te zien. Zij raapten onderweg veel " lijken" op en konden na een ware veldslag, mooi hun wedstrijd afronden. Lieve werd 60ste, Carine 62ste en Karine C. 68ste. Meer dan de helft van de gestarte dames reed de wedstrijd, die bijzonder hard gemaakt werd door de wind, niet uit.
Bij onze juniores zagen we een sterke Sarah Inghelbrecht bezig. Ook hier werd de wedstrijd van in de start beslist. De winnende waaier werd reeds in de eerste kilometers getrokken. Sarah zat in de 2de waaier, en kon niet verhinderen dat de kopgroep van 6 dames stilaan verder en verder, wegreed. Ze werd na een zeer goede wedstrijd meer dan verdienstelijk 12de, Proficiat ! Julia, moest de groep laten rijden na een klein incidentje in het pak, toen ze even de kant in moest.......
Morgen wedstrijd in Heule, eerste wedstrijd tellend voor de beker van Vlaanderen, dames - jeugd (Verslag Beneluxteam)
Zondag 21 maart Zei onze wegkapitein nog dat het wel niet meer zou regen bij het vertrek deze morgen, wel hij zat er naast Natuurlijk weer slechts één buitje bij een temperatuur van 7°C (volgens JP) ter plaatse gemeten. Toch nog met 10 onderweg voor een ritje van twee uur een gemiddelde van 30,7 en 61 km. Nog een spectaculaire schuiver op het rond punt van St-Gillis van Marc V. maar zonder erg
De Lake CX401 schoen is van K-Lite Kangaroo leder voor de bovenzijde en bevestigd aan een lichtgewicht carbon zool. De binnenzijde is van special Outlast® fabric dat ontworpen is voor het regelen van de voet-temperatuur. De sluiting gebeurt door het BOA lacing system dat gebruikt maakt van een nylon koord voor een gepaste sluitings druk via micro-adjust. De Lake CX401 heeft een gewicht van 310-gram per schoen, (Size 44) De schoenen zin uitgerust met een three-bolt cleat pattern, maar zijn ook verkrijgbaar met een four-bolt Speedplay versie. Verkrijgbaar in Zwart of wit en in de maten 40-48, met halve maten vanaf 41.5-46.5.
De lente is in het land en dat wil zeggen dat er opnieuw heel wat mensen voor de fiets kiezen als geliefkoosd transport of ontspanningsmiddel. Johan Bruyneel zorgt ervoor dat je dit kan doen in een modieuze outfit.
Johan Bruyneel is niet alleen actief als ploegleider van RadioShack, hij stort zich ook op de kledingmarkt voor de recreatieve fietser. Het is vanaf nu mogelijk om je te hullen in de Johan Bruyneel Collection. Zowel mannen als vrouwen kunnen hun gading vinden.
De collectie heeft drie grote onderverdelingen: namelijk de Cobbles, Ride en Dynasty-lijn. De Cobbles collectie is wat stoerder en heeft de Vlaamse Leeuw als embleem op de zijkant van het shirt. Op de achterkant prijkt de tekst "Only the hard survive".
Ride is dan weer helemaal toegespitst op de wielertoerist die samen met het gezien een ritje wil maken. Zo zijn er petten en t-shirts met zowel korte als lange mouwen.
Het is Sram menens met de 2x10 aandrijving voor mountainbikes want na de vorig jaar geïntroduceerde XX topgroep zal de vernieuwde middenklasse prijs X7 onderdelenset ook twee kettingbladen en tien kransjes op het achterwiel hebben.
Met 2x10 bindt Sram resoluut de strijd aan met de klassieke 3x9 mountainbike aandrijflijnen. De achterderailleur van de nieuwe X7 groep heeft een 3K carbon kooi die in korte, medium en lange versie beschikbaar zal zijn.
Voor de 10-speed cassette die half op een spider wordt gemonteerd is er keuze uit 11-32 of 11-36 combinaties. Uiteraard werden er specifieke Trigger Shifters ontwikkeld met een poepsimpel systeem om de derailleurkabel te vervangen.
De voorderailleur kan zowel van onderuit als van bovenaf door de derailleurkabel aangestuurd worden. Net als de rest van de onderdelen is het 2x10 crankstel met 42/28 of 39/26 kettingbladen in een soort geborsteld en wat somber aandoend 'Storm Grey' gestoken.
Bij de X7 onderdelengroep levert Sram de Avid Elixir R remmen, met X7 label zal ook een navenset voor schijfremgebruik beschikbaar zijn. De spullen worden tegen de zomer in de winkel verwacht, richtprijzen zijn er nog niet. (BDS) info: www.grinta.be
Bettini volgt Ballerini op als bondscoach Paolo Bettini wordt de nieuwe bondscoach van Italië. FCI-voorzitter Renato di Rocco zou dit bericht aan enkele Italiaanse media bevestigd hebben. De olympische kampioen van 2004 volgt Franco Ballerini op, die begin februari overleed in een rallywedstrijd. Bettini is 35 jaar. Na het WK van 2008 zette Bettini een punt achter zijn carrière. Op zijn palmares staan twee wereldtitels (2006 en 2007), twee Luik-Bastenaken-Luiks (2000 en 2002), twee Rondes van Lombardije (2005 en 2006), één Milaan-Sanremo (2003) en ritzeges in de Tour, Giro en Vuelta.
Geox redt Lampre Lampre-Farnese Vini heeft een extra co-sponsor aangetrokken. Schoenenproducent Geox moet de Protourlicentie van de Italiaanse ploeg verzekeren. Over die licentie wordt beslist op 30 maart Morgen al tijdens Milaan-San Remo dragen de renners van het team de tricots met de nieuwe logo's daarop aan beide zijden van het shirt. De komst van de nieuwe sponsor is welkom bij de Italiaanse Pro Tour-formatie, aangezien men op een voorlopige licentie rijdt vanwege administratieve redenen. Doorgaans is dat een omschrijving voor onvoldoende bankgaranties. In de Italiaanse media wordt alvast gespeculeerd dat het team door kan gaan in 2010 en dat de komst van Gilberto Simoni nu een kwestie van tijd zal zijn.