Amper 10 leden vandaag op deze schitterende zomerse septemberdag William moesten we wel tegen rijden richting Beveren maar onze tocht ging "toch" Beveren , Doel naast den dijk naar Saeftinghe den Duivenhoek (Hulst) Grauw over de Clinge en De Klinge , St-Pauwels Belsele, Temse Tocht van 90 km gemiddelde van 31,0 Ondertussen lijkt het klassement in een difinitieve plooi te vallen 1 & 2 nog niet bekend dat zal maar beslist worden in het laatste weekend De derde plaats voor dit seizoen is nu difinitief voor William, achter William is echter de strijd voor 4 , 5 en plaats 6 nog open met nog 3 ritten en 6 punten
De verzoeken van de Nederlandse wedstrijden Dwars door Nederland, de Ronde van Midden-Nederland en de Kernenomloop Echt Susteren om opgenomen te worden op de UCI-kalender zijn geaccepteerd. Daarmee is Nederland in 2010 drie nieuwe wedstrijden rijker. Dwars door Nederland wordt een etappekoers met 2.2-status, Midden-Nederland en Echt-Susteren een eendagswedstrijd met 1.2-status. De eerste wedstrijd is overigens een initiatief van het oude bestuur van Olympia's Tour, zij willen onder een nieuwe naam een etappekoers voor met name continental teams op poten zetten over opnieuw negen dagen. Het complete Nederlandse wedstrijdaanbod op de UCI Europe-kalender ziet er als volgt uit:
Mendrisio was in 1971 al eens decor van het wereldkampioenschap. Eddy Merckx ging uiteindelijk met de regenboogtrui aan de haal, na een boeiend duel met Felice Gimondi. Merckx klopte de Italiaan in de sprint voor goud met duidelijk verschil en veroverde na zijn zege in 1967 dus wederom de wereldtitel. De Fransman Cyrille Guimard won op 1.13 minuten de sprint voor het brons. De Nederlanders konden zich nooit mengen in de strijd voor de zege, Eef Dolman was op bijna zeven minuten en op de 18de plaats uiteindelijk de beste Oranje-man. Joop Zoetemelk eindigde in hetzelfde groepje als Dolman als 21ste. Merckx en Gimondi vochten hun strijd uit voor zon 60.000 man. In totaal moesten er die dag 16 rondjes van 16,8 kilometer verreden worden. Op het parkoers lag ook de Torrazza di Novazzano, net als in de editie van dit jaar.
Hier was het dat Merckx in de voorlaatste ronde zijn duivels ontbond en alleen Gimondi was nog in staat Merckx te achterhalen. Om aan de streep dus in de sprint geklopt te worden.
De Brabantse wielerklassieker moet plaats ruimen op de kalender voor Gent-Wevelgem en zal voortaan op de woensdag voor de Amstel Gold Race gereden worden.
Tifosi Optics introduceert een geheel nieuw Shield Piece, de Tifosi Logic. De Tifosi Logic zal vanaf oktober beschikbaar zijn in 9 verschillende uitvoeringen. De Logic is specifiek ontwikkeld voor Cycling, Running, Skiing en wordt daarnaast nog geleverd in een golf specifieke uitvoering.
Met de Tifosi Logic introduceert Tifosi een nieuw open frame model voor medium tot grote gezichten. De Tifosi Logic is uitgerust met een verstelbaar antislip hydrofiel rubber neusstuk voor verbeterde grip en hydrofiele en instelbare Stay Fit oorstukken. De policarbonaat lenzen zorgen voor bescherming tegen alle UVA/UVB stralen. Voor het frame is gekozen voor Grilamid TR-90 dat bij normaal gebruik onbreekbaar is. Tifosi geeft dan ook levenslange garantie op frame en lensbreuk. De Logic, weegt nog geen 27 gram.
De Logic wordt uitgerust met shieldpiece lenzen die als bijkomend voordeel hebben dat ze de werking hebben van een vizier. De Logic is verkrijgbaar in 2 fotochromatische lens uitvoeringen, de zogenaamde Light Night Lens en de High Speed Red lens of met 3 verwisselbare lenzen. Deze lenzen van Tifosi zijn gedecentreerd geslepen, waardoor vertekening wordt ge-elimineerd en een veel breder zichtsveld wordt verkregen in vergelijking tot vele andere brillen. Alle verwisselbare lenzen zijn uitgerust met een Glare Guard. Glare Guard die gaat schittering tegen en heeft een positieve invloed op de oogvermoeidheid.
Je kan kiezen uit twee lensuitvoeringen, Light Night en High Speed Red, of een set met 3 verwisselbare lenzen. De Logic is in de Benelux verkrijgbaar vanaf 59,95 euro bij distributeur Rivo Sports BV.
20/09/200910 man aanwezig Aangezien er niet veel wind was nog eens een rit richting polders (of beter gezegd het havengebied). Vertrokken langs Sint-Niklaas-Velle-Haasdonk-Beveren-Melsele en zo richting Zwijndrecht. We reden langs het bedrijf van Yves, het vroegere bedrijf van Pol en als laatste dat van Filip B. (waar de weg ook doodliep). Dan terug langs Kieldrecht-Sint-Gillis en Sint-Pauwels, de Gentstraat-Belsele-Waasmunster en de Moezen. (Verslag Forza Elversele)
Het gebruik van de oortjes, waarmee de renners constant in contact zijn met hun ploegleiders in de wagens, wordt over afzienbare tijd ook bij de elite verboden, zoals dat bij de beloften en de juniores nu al het geval is.
Hoewel een poging tot zon verbod in de voorbije Tour door de renners nog kordaat van tafel geveegd werd, werd dat door het directiecomité van de Internationale Wielerunie UCI beslist. Een duidelijke timing moet nog opgesteld worden.
We weten er nog weinig van maar al wel gespot: de 2010 Miche Supertype onderdelen. Geschikt voor 11-speed.
Zoals 'gebruikelijk' heeft Miche een link met Campagnolo en gebruikt componenten als derailleurs en shifters van de firma uit Vicenza. Miche voegt daar onderdelen als cassette, crankstel, remhoeven en wielsets aan toe. Mooi, Italiaans en net weer anders! Kijk maar eens op www.miche.it.
De UCI heeft de organisatie van het wereldkampioenschap van 2012 toegewezen aan Limburg. De finish van de verschillende wedstrijden ligt telkens in Valkenburg. Ook in 1998 had het WK daar plaats, de Zwitser Oscar Camenzind won toen de wereldtitel bij de profs.
,,Deze toekenning is een bevestiging van het vertrouwen van de UCI in het Nederlandse organisatietalent," aldus Marcel Wintels, voorzitter van de KNWU. ,,Daarnaast zorgt de aantrekkingskracht van dit evenement van wereldniveau zeker voor een flinke impuls aan het wielerklimaat in Nederland."
WK 2012 met ploegentijdrit voor sponsorformaties
Het WK van 2012 dat vandaag aan Nederland werd toegewezen kent voor het eerst een nieuwe structuur. Zo worden de junioren weer aan het programma toegevoegd en keert ook de ploegentijdrit terug op het programma. Al wordt er niet meer met landenteams gereden, maar strijden sponsorformaties zowel bij de mannen als de vrouwen om de regenboogtrui.
Nieuw is ook dat de WK voor het eerst twee weekenden zullen beslaan, vanwege het uitgebreide programma. Het toernooi staat in 2012 van 15 tot en met 23 september op de kalender.
In totaal werken acht Limburgse gemeenten mee, Maastricht, Valkenburg, Heerlen, Sittard-Geleen, Landgraaf, Margraten, Eijsden en Beek zijn afwisselend startlocaties. De finish is telkens in Valkenburg.
De UCI heeft Gent-Wevelgem verhuisd. Volgend jaar vindt de wedstrijd plaats op de zondag voor de Ronde van Vlaanderen. Dat zorgt meteen voor een hele stoelendans op de kalender in die periode.
Gent-Wevelgem heeft in het verleden al eens voor de Ronde van Vlaanderen plaatsgevonden, maar de laatste jaren werd de wedstrijd steevast gereden op de woensdag tussen de Ronde en Parijs-Roubaix.
Dinsdag bepaalde de ProTour-raad van de UCI in Mendrisio, waar het WK wordt georganiseerd, dat Gent-Wevelgem in 2010 op zondag 28 maart wordt georganiseerd. Dat is een week voor de Ronde.
"Gent-Wevelgem zal deel uitmaken van de Vlaamse wielerweek", laat de UCI weten. De Driedaagse van de Panne sluit die Wielerweek traditioneel af op donderdag. Het plan om Gent-Wevelgem te verhuizen komt van Wouter Vandenhaute, baas van Woestijnvis. Die heeft onder meer ook de Ronde en de Omloop in zijn bezit. Doordat Gent-Wevelgem naar de zondag voor de Ronde verhuist, moet de Brabantse Pijl op die dag plaats ruimen.
Die wedstrijd zou naar de woensdag voor de Gold Race verschuiven. De Scheldeprijs, die dan normaal gezien gereden wordt, zou in dat geval verhuizen naar de woensdag tussen de Ronde en Parijs-Roubaix, waar Gent-Wevelgem dus zat. En dan is er nog de E3-Prijs, normaal gezien een dag voor de Brabantse Pijl. Die zou in 2010 op de woensdag voor de Ronde gereden worden. Wat er dan met de Driedaagse van de Panne, normaal gezien tot donderdag, gebeurt, is niet bekend.
Organisator E3-Prijs dreigt met stoppen Lang niet iedereen is gelukkig met de nieuwe datum van Gent-Wevelgem. Door de verhuis zou de E3-Prijs in Harelbeke voortaan op de woensdag voor de Ronde plaatsvinden, maar daar gaat organisator Bart Ottevaere niet mee akkoord. De E3-Prijs vindt normaal een week voor de Ronde plaats, op zaterdag. "Als wij naar woensdag verhuizen, neemt de E3-Prijs eervol afscheid van het wielrennen", zegt Bart Ottevaere aan Sporza.
"Wij hebben al meerdere tegenvoorstellen gedaan, maar die vallen in dovemansoren. Zowel de Internationale Wielerunie UCI als de Belgische wielerbond KBWB schuiven de hete aardappel door." "Rechtenhouder Wouter Vandenhaute stelde voor om de nieuwe openingsklassieker te worden, maar van hem horen we ook niets meer. En we gaan niet achter hem aanlopen. Wij zijn de tweede grootste wedstrijd na de Ronde van Vlaanderen."
Dit jaar won de Italiaan Filippo Pozzato de E3-Prijs.
Moots met het nieuwe Vamoots RSL titanium weg fiets gewicht 1,180g (2.6lb) Vamoots RSL met het nieuwe BB30 bottom bracket RSL titanium stem gewicht 120g socket-style dropouts
De opgegeven prijs van de complete fiets is 9850,-. De 'boosdoeners' zijn de exclusieve Pinarello Tank Full Carbon cranks en de M-Charisma carbon wielen met draadvelgen.
Cancellara loert op een dubbelslag Fabian Cancellara wil deze week het liefst twéé wereldtitels op zak steken. Dat hij donderdag de tijdrit zal winnen, wie twijfelt daar aan? Niemand lijkt in staat om de bulldozer uit Zwitserland bij te benen. Maar zondag ook goud op de wegkoers? Cancellara: 'Ik aas op twee keer goud, maar één keer zou ook al heel mooi zijn. Als je goed getraind bent zijn de twee dagen rust tussen de beide races voldoende. En je moet in mentaal opzicht ook sterk zijn. Ja, er zal druk zijn van de supporters, maar dat ben ik gewend. Ik doe mijn best, maar ik ben geen machine. Iedereen denkt, dat de tijdrit al een gelopen race is. Maar er kan onderweg van alles gebeuren.'
WK Mendrisio Morgen start het wereldkampioenschap wielrennen op de weg in het Zwitserse Mendrisio. De organisatie hoopt van 23 tot en met 27 september 250.000 toeschouwers langs de hekken en op de tribunes te mogen begroeten. Het WK wordt volgens de oude formule verreden. Op woensdag wordt begonnen met de tijdrit voor de vrouwen en de beloften, een dag later rijdt de elite de rit tegen de klok. Vervolgens is vrijdag een trainingsdag en worden op zaterdag (vrouwen en beloften) en zondag (elite) de wegwedstrijden verreden. In de als selectief omschreven wegwedstrijd is er een sleutelrol weggelegd voor de Torrazza di Novazzano, de klim waarop Felice Gimondi en Eddy Merckx in 1971 de strijd om de wereldtitel uitvochten. De klim is 1750 meter hoog en heeft stijgingspercentages tot tien procent. Wie een uitgebreider beeld van het WK wil, kan terecht op de site http://www.mendrisio09.ch .
De eerste etappe in lijn van de Tour 2010 eindigt in Brussel en is een eerbetoon aan Eddy Merckx die volgend jaar 65 jaar wordt. Waar de rit van Rotterdam in België zou aankomen, was een goed bewaard geheim. Er werd gespeculeerd dat Antwerpen of Mechelen als finish zou fungeren.
De twee genoemde Vlaamse steden krijgen de Tourkaravaan op zondag 4 juli ook over de vloer, maar Brussel is de aankomstplaats van een naar Tournormen vrij lange etappe. In principe wordt het de Houba de Strooperlaan, waar ook Parijs-Brussel finisht. Op deze avenue is ook het zenuwcentrum van de nationale voetbalbond gevestigd. Er wordt gekeken of de finish eventueel kan aan het Atomium dat in de buurt ligt. De Tour eindigde daar ook al eens in 1992 toen Laurent Jalabert in regenweer een spurtzege behaalde. Op maandag 4 juli zou de Tour van Brussel naar Spa rijden. Op dinsdag 5 juli zou de derde etappe in Wanze vertrekken en niet in Visé zoals oorspronkelijk werd gedacht. Alles wordt duidelijk op de Tourvoorstelling van midden oktober.
Slechts 44 dames aan de start van de wedstrijd in het Mechelse Muizen. Veel viel er niet te vertellen. In ronde 3 reden er 3 weg : DeVuyst, Mercer en Eefje Tabak. Zij "kregen" snel dik anderhalve minuut en zo mochten zij gaan uitvechten wie de bloemen zou krijgen. Achter dit drietal werd er slechts enkele malen geprobeerd om weg te geraken, maar het peloton liet niet begaan. Zowel Ilse, als Sarah en Carine, probeerden het ...maar het lukte niet. De 3 bleven voorop en het was Tabak die won voor Mercer en De Vuyst. Van Doorslaer en Noortje Tabak konden zich nog uit de greep van het peloton fietsen en werden 4 en 5.
Carine, die de ganse wedstrijd mooi mee vooraan de groep reed, kon haar goede wedstrijd verzilveren met een mooie 5de plaats in de massasprint, wat haar een verdiende 10 de plaats opleverde. Sarah werd 23ste en Ilse 31ste. Van de jeugd is er nog geen uitslag vanuit Waarloos.