Serge Pauwels wil België verlaten. De revelatie van de voorbije Ronde van Italië hoopt in het buitenland zijn progressie te kunnen doorzetten. 'Als ik wil verbeteren, moet ik België verlaten', aldus Pauwels in de kranten van de Persgroep. 'Ik heb zeker groeimarge. Daarom denk ik eraan om naar Spanje te verhuizen. Als ik in het rondewerk wil verbeteren, moet ik hier weg. Bij een contractverlenging zoek ik een huurappartement in Gerona.' De 25-jarige Pauwels ligt inmiddels ook niet meer wakker van de mogelijke ritzege die hij moest afstaan in functie van zijn kopman. 'Ach, het is verteerd. Ik zou nu opnieuw luisteren naar de ploegorders. Het heeft mij veel sympathie opgeleverd.' Pauwels start nog in de Ronde van Zwitserland en het Belgisch kampioenschap, neemt daarna even rust om in de Ronde van Spanje weer top te zijn. 'Daar zou ik graag een klassement willen rijden en een rit winnen
Als club aangesloten bij de Vlaamse Wielrijdersbond kan je GRATIS gebruik maken van de diensten van het Dynamo project. Bedoeling van dit project is de clubs zoveel mogelijk te helpen bij het oplossen en beheersen van administratieve en managementproblemen.
Sportvrijwilligers ondersteunen
De steeds complexere regelgeving, de verhoogde concurrentie met de commerciële sector, de stijgende individualisering, de stijgende focus op geldgewin, zorgt ervoor dat mensen niet meer zo happig zijn om vrijwillig energie, tijd en inzet te besteden in het sportverenigingsleven. Dynamo Project ondersteunt de vrijwilligers over onderwerpen die voor iedere sportclubbestuurder interessant kunnen zijn: wanneer is mijn sportclub BTW-plichtig, welke verzekeringen moet mijn sportclub afsluiten, wat is het verschil tussen een feitelijke vereniging en een vzw of wat zijn de rechten en plichten van de sportvrijwilliger. Zo maakt Dynamo Project het managementwerk van de sportvrijwilliger in de sport aantrekkelijk én stimuleert het sportleden om de vrijwilligerschandschoen op te nemen.
Gratis voor VWB-ers
Alle sportclubs die aangesloten zijn bij de Vlaamse Wielrijdersbond kunnen gratis gebruik maken van de brochures, tools, vormingen, opleidingen en individuele begeleidingstrajecten van Dynamo Project.
Zoek op, een gebruikvriendelijk documentatiecentrum
Dynamo Project heeft een informatieverschaffende taak naar sportclubs toe. Dynamo Project stelt sportclubbestuurders achtergrondinformatie, praktische documenten, handleidingen, checklists, modellen en voorbeelden ter beschikking. Het eerste werkingsjaar legt vooral de nadruk op het reilen en zeilen van een goede vzw volgens de wettelijke verplichtingen. Het Dynamo Project team speelt in op de noden van de sportclubs en stemt de te behandelen themas af op de vraag. Voorbeelden van mogelijke onderwerpen zijn marketing, communicatie, fondsenwerving, beleidsplanning, goed en juist management, kwaliteitszorg, ethiek,
Stel een vraag, een snelle helpdesk
Sportclubbestuurders die nood hebben aan diepgaandere informatie of die een specifieke vraag hebben rond een managementprobleem, kunnen via het online vragenformulier op de website hun vraag stellen, of ze kunnen het Dynamo Project team persoonlijk contacteren. De doelstelling van het Dynamo Project team is om vragen binnen de 3 werkdagen te beantwoorden. Voor meer complexe vragen zal uiteraard een langere antwoordperiode nodig zijn indien hierbij opzoekingzwerk of het raadplegen van experten in deze materie noodzakelijk is. Eén nummer: 09/2431294
Volg een opleiding, managementbijscholingen
De opleidingen zijn gekoppeld aan de themas van het werkingsjaar De opleidingen worden afgestemd op de leefwereld van de sportclubbestuurders.
Vraag persoonlijke begeleiding, een individuele ondersteuning
Voor de maatbegeleiding zal gewerkt worden rond de themas die aangeboden worden in dat werkingsjaar. De oproep voor de maatbegeleiding zal via de nieuwsbrief, via de website van Dynamo Project en via de federaties bekend gemaakt worden.
De eerdere berichten dat de financiële crisis de fietsenindustrie niet raakt, waren misschien wat voorbarig. Bij Shimano ging de verkoop in het eerste kwartaal van 2009 met 19% omlaag ten opzichte van vorig jaar.
De Japanse onderdelenleverancier had al voorspeld dat de verkopen in februari met dubbele cijfers naar beneden zou gaan. De actuele resultaten van het eerste kwartaal bevestigen dit: de verkoop ging omlaag met 360 miljoen euro, een verlies van 19% ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2008.
De winst uit bedrijfsvoering is in het eerste kwartaal gedaald met 41% tot 41 miljoen euro. Shimano's verwachting is dat de markt wereldwijd nog verder zal verslechteren en stelt daarom de voorspellingen van eerder dit jaar bij naar beneden.
Het Japanse bedrijf verwacht voor het eerste halfjaar een daling in de verkoop van 21% vergeleken met 2008 en een afname in de netto winst van 40%.
Mercedes-Benz staat bekend om zijn luxewagens, maar de Duitse autofabrikant is ook actief op de fietsenmarkt. Begin deze week werd de nieuwe Bike Sports Selection gepresenteerd.
(foto mercedes benz)
De Mercedes-Benz Limited Edition Road Race Bike in wit en anthraciet weegt 6,9 kg, heeft een lichtgewicht carbon frame, een DT's Mon Chasseral wielenset en is afgewerkt met een SRAM Red-groep.
Van deze exclusieve koersfiets worden er wereldwijd slechts 100 exemplaren gemaakt. Er hangt een prijskaartje van 4.999 euro aan vast.
Voor de off-roadliefhebbers is er de met SRAM afgewerkte MTB met aluminium frame voor 3.999 euro. Ook aan de gelegenheidsfietsers is gedacht met een fitness- en trekking bike en een opvouwbare stadsfiets.
Droom je er van om zelf een rit te rijden van de Tour De France, of lijkt de uitdaging je wel wat? Bond Moyson Oost-Vlaanderen + VWB zoekt 10 kandidaten om deze unieke ervaring te delen.
Onder professionele begeleiding bereid je je voor op LEtape du Tour 2010, de enige officiële tourrit voor recreanten, georganiseerd door ASO (organisator Tour De France).
Voor wie
Iedereen met of zonder sportieve ervaring, op zoek naar een unieke, persoonlijke, sportieve uitdaging, woonachtig in Oost-Vlaanderen en minstens 18 jaar. Elke kandidaat wordt volgens eigen tempo getraind en gecoacht.
Begeleiding
Tussen oktober 2009 en juli 2010 worden de deelnemers sportmedisch begeleid door het team van sportdokter Jan Verstuyft (UZ Gent). Wielerschool Vlaanderen staat in voor de trainingen.
Begeleiders:
Erik Van Lancker, trainer, ex-prof, winnaar van o.a. Amstel Goldrace, Luik-Bastenaken-Luik en een Tourrit
Erik Van De Wiele, trainer, ex-prof, knecht van o.a. Walter Godefroot
Koen Beekman, coördinator, ex-prof bij CSC en Lotto
Deelname en verblijf LEtape du Tour, verzekering, fietsuitrusting, sportmedische tests, deelname aan de workshops, infosessies en groepsactiviteiten, begeleiding, trainingsschemas, kortingen op fietsonderdelen en trainingsmateriaal.
De regenboogrui keert terug in het peloton: Alessandro Ballan maakt zaterdag zijn rentree in de Memorial Pantani. De renner van Lampre kwam nog nauwelijks aan wedstrijden rijden toe dit jaar als gevolg van een virus. Nu is hij echter weer volop in training. Ploegleider Fabrizio Bontempi tempert echter de verwachtingen. ,,Alessandro zal in zijn eerste koers nog niet top zijn, in de Ronde van Zwitserland zal hij hopelijk zijn vormpeil kunnen verhogen
Fietstocht Dwars door Haspengouw 1. EMI 22 richt op vrijdag 05 Jun 09 voor de 25ste keer de fietstocht Dwars door Haspengouw in over een afstand van 50 of 100 Km. Deze cyclo behoort tot de categorie Sportbeoefening"
Correspondent : Christian VANLEENE Adjudant Majoor Tel : 011/88.85.29 Fax : 011/88.85.09 E-mail: Christian.Vanleene@mil.be Elementen voor Medische Interventie 22 KorpsAdjt / Operaties & Training Hannuitsesteenweg 80 3400 LANDEN
3. Technische gegevens a. Omloop 50 of 100 Km doorheen een mooie lichtgolvende streek. b. Start De officiële start om 0900 Hr wordt gegeven in het kwartier Hannuitsesteenweg 80 te LANDEN. Het kwaqrtier zal aangeduid zijn door signalisatiepanelen met de vermelding RUN 22. c. Veiligheid Het parcours zal volledig afgepijld zijn en op de gevaarlijkste kruispunten zal gezorgd worden voor signaalgevers, die enkel de juiste richting zullen aangeven. Elke deelnemer moet daarom de wegcode strikt naleven. Een bezemwagen zal de laatste deelnemer volgen
d. Kledij Alle deelnemers moeten in een verzorgde en deftige kledij fietsen (geen ontbloot bovenlijf). 4. Logistiek a. Kleedkamer Een kleedkamer zal voorzien zijn voor de deelnemers die zich wensen om te kleden. b. Douches Na afloop zullen stortbaden ter beschikking gesteld worden.
Deelnemingskosten (1) De inschrijving : 5 aandenken + gratis deelname tombola voor een fiets (met de deelnemingskaart) (2) Het aandenken : Eerste 300 deelnemers : T-shirt
Op 31 mei werd een geslaagde eerste editie van de Ladies Fun Ride georganiseerd. Start- en aankomst was aan het CRVV. De deelneemsters konden kiezen uit 30, 60 of 90 kilometer op de weg, of 25 of 40km met de mountainbike. Organisator Angélique Dupré kan tevreden terugblikken. Op naar een volgende editie van dit leuke initiatief!
Drie carbon modellen brengt het Duitse Red Bull: de Carbon Pro, de Carbon X-Lite en deze Carbon SL. En net als bij de Carbon Pro heeft de SL in het bracket geïntegreerde lagers, een voorvork met twee maten balhoofdlagers (1,5 inch en 1 1/8 inch) en door de onderbuis lopende derailleurkabels. De kabels lopen gelukkig door een soort gootjes die in de onderbuis zijn verlijmd. De achterremkabel loopt door de bovenbuis, maar bij onze testfiets ontbrak het doorvoergootje en dat is onpraktisch als je naderhand een kabel moet vervangen. Uiteraard zijn de framebuizen van de Red Bull oversized en geovaliseerd. Red Bull heeft Toryaca H(oog)M(odulus)-carbon toegepast.
Een 58 cm frame en 'full carbon' voorvork: 1015 + 380 gram. Complete fiets 7,10 kilo. Torsiestijfheid is 118 Nm/, bracketstijfheid 51 en de voorvork scoort 95. Prima om mee te klimmen en om daarna weer als een speer te dalen! Technisch is de Carbon SL helemaal in orde: zowel de torsiestijfheid als de stijfheid van het bracket is uitstekend. De Carbon SL is er in diverse uitvoeringen: van de SL-3000 met Ultegra ( 2149,-) tot aan de SL-5000 met Chorus 11-speed ( 2649,-) en de SL-4000 met Dura-Ace 7900 voor 2949,- .
Dit is de Carbon SL-4400; de 2249,- kostende uitvoering met SRAM Force. Met naar keuze uit een 39/53 crankstel of 34/50 crankstel en ondedelen van FSA, Continental, Selle Italia en Xtreme. Als je voor een echte lichte en betaalbare klimfiets gaat neem dan de uitvoering met 34/50 en een 11/28 achter.... www.roseversand.de
De Memorial Rudy Peerens 2009 was een groot succes.
Het bestuur en alle clubleden danken de deelnemers voor hun talrijke opkomst. We konden +/- 950 deelnemers verwelkomen wegrit, mountainbike en gezinstocht. De foto's van de MTB en enkele sfeerbeelden staan reeds online op de fotopagina. van de website WTC De 4 Kronen http://www.4kronen.be/ Foto's wegrit volgen. De vraag van deelnemers i.v.m. het prachtige wegparcours neem gerust contact met bestuurslid Ivo de Pauw via de contactpagina. Wij allen hopen jullie volgend jaar opnieuw te verwelkomen.
Een PS aan allen een dikke proficiat voor onze inzet van onze Memorial Rudi Peerens. we hadden het weer en ons enthousiasme mee ! groetjes
Boonen populair in Gullegem: "Dacht nooit aan stoppen"
Tom Boonen, net voor de start van Gullegem Koerse.
Hij kreeg flink wat steun bij zijn rentree.
Tom Boonen komt voor het eerst in actie sinds zijn positieve cocaïneplas.
Boonen hielp Weylandt aan de zege.
Een massa volk is in het West-Vlaamse Gullegem getuige geweest van de rentree van Tom Boonen nadat hij door zijn ploeg Quick.Step op non-actief gezet werd. Boonen kwam aan de start van Gullegem Koerse en werd fel toegejuicht. De zege ging overigens niet naar Boonen, maar naar zijn ploegmaat Wouter Weylandt.
Een drukte van jewelste ook qua mediabelangstelling aan de ploegbus die op een afgelegen parking opgesteld stond. Toen Boonen de autocar verliet om de pers te woord te staan ontstond er een luid en welgemeend applaus van de die hard fans die zich daar in de buurt geposteerd hadden. "Ik heb alvast weer zin om te koersen", begon Boonen. "Ik bleef een tijdje noodgedwongen verstokt van de fiets na mijn val in de Scheldeprijs waarin ik een voetblessure opliep. Daarna was er die andere zaak", klonk het. "Moeilijke periode" "Ik ben altijd blijven doortrainen en de conditie is zeker niet slecht. Ik heb er een stage opzitten met mijn ploegmakkers. Hoe die verliep? Heel hartelijk. Geen enkel probleem, ik heb goed kunnen werken. Na deze koers rijd ik onder andere de Dauphiné Libéré, de Ster Elektro Toer, Halle-Ingooigem en graag zou ik dan richting Tour de France trekken. Maar dat lot heb ik niet in eigen handen. Ik heb een moeilijke periode achter de rug maar mijn familie steunde me enorm. Ik mag van geluk spreken dat ik zo'n goede familie heb", aldus de Balenaar.
"Het doet deugd dat ik ook enorm veel steun geniet van andere mensen. Personen die ik zelfs van haar of pluimen ken die me brieven opstuurden met steunende woordjes. Ik ontving zelfs geschenken. Op een bepaalde dag stonden er ook broodjes aan mijn voordeur en taartjes. Ik schuwde het om onder de mensen te komen en blijkbaar wilden ze me via dergelijke zaken aantonen dat ik nog in hun hart zit."
"Dacht nooit aan stoppen" "Ik ben ook verheugd van de reacties van de toeschouwers hier in mijn eerste koers, na de affaire. Aan mijn voorbereiding op de komende koersen moet ik niets meer veranderen. Buiten die paar dagen met mijn voetblessure werkte ik fikse trainingstochten af."
"Hoe het de komende weken verder moet? Ik ga de situatie aanpakken zoals ze komt. Mijn naaste omgeving en ikzelf weet dat er niets ernstigs aan de hand is. Ik ben blij dat ik nu weer mijn zinnen kan verzetten op de koersfiets. Of ik ooit dacht aan stoppen? Natuurlijk niet. Wat zou dat opgelost hebben", vroeg Boonen zich af.
Boonen sleurt keihard op kop in dienst van de ploeg.
Top-10
1. Wouter Weylandt (Quick Step) de 171 km. in 3u52:00 2. Stefan Van Dijk (Ned) z.t. 3. Roy Sentjens 4. Reinier Honig (Ned) 5. Sjef De Wilde 6. Johnny Hoogerland (Ned) 7. Steven Van Vooren 8. Davy Commeyne 9. Jarl Salomein 10. Wouter Mol (Ned) 27. Tom Boonen
Afgelopen weekend opende Canyon in het Nederlandse Heerlen haar allereerste Testcenter wereldwijd. Vanaf 4 juni kan het grote publiek er terecht voor onder andere proefritten op alle soorten fietsen.
In het Canyon Testcenter zullen 40 fietsen voor testritten aanbieden. (foto canyon)
Voor Roman Arnold, oprichter en eigenaar van Canyon, betekent dit project een verdere grote stap in de toekomst van het merk: "Wij hebben als directe verkoper het voordeel dat wij naast het prijsvoordeel direct contact hebben met onze klanten."
"Met dit eerste Canyon Testcenter maken wij het mogelijk om uitvoerige testritten op onze fietsen te maken. Tevens is het voor ons belangrijk dat in het Testcenter het merk Canyon als herkenbaar design beleefd kan worden", aldus Arnold.
Hoe functioneert dit Testcenter nu? Peter Hogenhout, partner van Canyon in België, Nederland en Luxemburg, legt uit: "Wij hebben reeds vooraf verschillende ritten uitgestippeld, zodat ook rijders die niet uit de buurt komen écht kunnen testen. Eventueel begeleid door een GPS navigatie systeem kan iedereen de vooraf uitgezochte route in zijn eigen tempo rijden."
Daniel Bley, Marketing Manager van Canyon Bicycles GmbH, voegt toe: "Zoiets is in Europa tot nu toe uniek. Wij zullen hier ongeveer 40 fietsen voor testritten aanbieden. Bijna alle series en framematen zullen aanwezig zijn. Via een speciale online-tool kan je al vooraf kiezen welke fiets je wil testen en gemakkelijk via internet een testrit reserveren."
Rit van Scheldespurters Met een bijna voltallige ploeg (dat komt omdat het zo vroeg was zeker) Naar kallo gereden waar we onze voorzitter nog oppikten, die had een trouwfeest achter de rug en was met de auto gekomen om nog wat langer van zijn bed te kunnen genieten. Het was mooi fietsweer al stond er toch een stevig briesje in de polder. Al vlug hadden we een leuke ploeg met geregeld wisselingen aan de kop, iedereen deed zijn deel van het werk. Het was een mooie rit met vele recht stukken die het tempo naar de hoogte dreef, wij lieten ons echter niet kennen en deden geregeld het kopwerk. Twee van onze trouwste leden reden de bevoorrading voorbij, met welke gedachten zaten die in hun hoofd? Toch nog niet kapot? Een goede vriendelijke bevoorrading met vanalles om de mens te sterken. Eens terug op de fiets reden we door niet op te letten zeker een straat of twee verkeerd ,maar door de parkoerkennis van den Terry waren we vlug terug op de juiste baan. Mensen die mij kennen weten dat ik niet zo van cijfers en statistieken hou omdat elke rit weer anders is, maar voor één keer een uitzondering Ter hoogte van Kallo wees de teller 90Km gemiddeld 29.78Km We hebben in het café het Sas nog ne pot gepakt en een lekkere boterham gekregen die we met beide handen opaten (Verslag WTC Cruybeekshof)
Met 13 leden voor rit ter plaatse van 80 km. Wat alweer ons een totale afstand van 120 km opleverde. Onderweg nog een lid opgepikt van WTC De 4 Kronen (FDG) tot aan de bevoorrading. Bij aankomst te Kallo , De klassieke "boterhammen" Een rit zonder pech, ideale temperatuur , prachtig fietsweer ( klein beetje wind ) Het gemiddelde alweer boven de eenendertig (31,3)
Maandag 1 juni Johan Musseeuw Classic
Op deze "Pinkstermaandag" stond er een bezoek aan het dorpje Bellegem gepland. Voor enkelen al de 4 rit op rij. En dat werdt gevoeld Prachtige rit, Alweer ideale weersomstandigheden, Goede bevoorrading Als organisatie iets minder, Douches op ongeveer 2,5km van de start - en aankomstplaats. (stadion van Bellegem) 8 Euro inschrijving ? Voor het goede doel "Koester" Lage opkomst géén 500 deelnemers wij zelf ook maar met 7 leden Het lange weekend eiste duidelijk zijn tol
Landbouwkrediet enige Belgische team in Ronde van Luxemburg
Vorig jaar won Joost Posthuma de Ronde van Luxemburg.
Woensdagavond wordt met een proloog over 2,7 kilometer de Ronde van Luxemburg (2.BC) op gang geschoten. Zondag weten we wie de opvolger wordt van de Nederlander Joost Posthuma, de laureaat van vorig jaar. Woensdag bolt om 19u00 de eerste renner van het startpodium in het centrum van Luxemburgstad. Er neemt met Landbouwkrediet één Belgisch team deel. De deelnemende ploegen: Landbouwkrediet, Astana, Bouygues, Cofidis, Euskaltel-Euskadi, Katusha, Team Saxo Bank, Agritubel, Barloworld, Navigare, ISD, Skil-Shimano, Vacansoleil, Vorarlberg, Differdange
Ritten: Woensdag 3 juni: Proloog in Luxemburg (2,7 km) Donderdag 4 juni: Luxemburg - Mondorf-les-Bains (157 km) Vrijdag 5 juni: Schifflange - Differdange (187 km) Zaterdag 6 juni: Wiltz - Diekirch (185 km) Zondag 7 juni: Mersch - Luxemburg (160 km)
Er lijkt snel een einde te zullen komen aan de samenwerking tussen sprinter Kenny Dehaes en zijn Russische werkgever Katjoesja. De manager van de Belgische renner zou binnenkort vragen om het contract te ontbinden.
Dehaes kreeg onlangs heel wat kritiek van ploegmanager Andrei Tchmil. De gewezen wielerkampioen noemde Dehaes de grootste ontgoocheling van het team. "Die jongen snapt niet wat zijn werk is", klonk het. De sprinter zou erg geraakt zijn door die opmerking en zou nu willen terugkeren naar zijn oude formatie Topsport Vlaanderen. Dehaes tekende een miljoencontract bij de Russen na een sterk 2008. Daarin won hij onder andere een etappe in de Ronde van België.
De Ronde van Italië, die start in Amsterdam, houdt volgend jaar geen halt in Vlaanderen. Vooral Gent hoopte nochtans fel om de karavaan te mogen ontvangen. Na een proloog op 8 mei in Amsterdam en aankomsten in Middelburg en Utrecht, gaat het peloton in het vliegtuig om de wedstrijd verder te zetten op Italiaanse bodem.
De eindzege in de Ronde van Italië heeft Denis Menchov geen windeieren gelegd. De Rus is de nieuwe leider op de UCI World Ranking. De vorige nummer 1 Allan Davis zakt een plaatsje op de lijst.
De Duitser Heinrich Haussler van Cervelo maakt de top-3 compleet.
Philippe Gilbert, die in de Giro de voorlaatste etappe won, zakt van plaats 6 naar 8. De Silence-Lotto-renner blijft wel de beste Belg in de ranglijst. Stijn Devolder (27ste) en Tom Boonen (28ste) verdwijnen uit de top-20.
Vandaag wedstrijden voor zowel de jeugd als onze elite dames. Bij de jeugd moesten de nieuwelingen een ronde minder afleggen dan de juniores. Zowel Bo als Nathalie reden een meer dan behoorlijke wedstrijd en konden dit afronden met een prima top 10 plaats. Bo werd 5de en Nathalie 9de. Proficiat met deze mooie uitslag in deze toch wel zware wedstrijd over een glooiend parcours met als extra moeilijkheid de harde wind.
Bij de elites verschenen 38 dames the day after voor een wedstrijd over 88 km, verdeeld over 13 ronden. Voor onze ploeg waren dat Carine, Sarah, Ilse en Lieve. Na een rustige start was het kersvers Belgisch kampioene Ludivine Henrion, die er een ferme lap op gaf. Er vielen enkele gaten en hiervan werd Sarah het slachtoffer. Nog even en dan komt Sarah echt wel op kruissnelheid. Ilse kreeg te kampen met materiaalpech en moest aldus de wedstrijd verlaten. Onze 2 andere dames lieten wel van zich spreken. In de eerste helft van de wedstrijd was het vooral Lieve die zich deed gelden en slag om slinger mee demarreerde of het ook alleen probeerde. Maar telkens kwam de bende terug. Carine die zich bij aanvang van de wedstrijd niet echt goed voelde, het zware B.K. hing er nog in ondanks een verkwikkende massage en een uurke losrijden, probeerde dan ook enkele malen het hazenpad te kiezen. 4 Ronden voor het einde lukte het dan toch om weg te geraken. De Noorse Johansen Cecile reed weg en het was Lensy Debboudt die wat later reageerde en haar wagonnetje aanpikte. Daarna was het de beurt aan Carine die samen met Van Doorslaer de sprong maakte. Even later pikte ook Laura Werner en de snelle Dutriaux aan. De voorsprong van het 6tal ging snel van 20 sec. tot de minuut. In de laatste ronde sloop Carine op de laatste helling op kousevoeten weg. De favorieten aarzelden even en toen ze het volle pond gaf, was het voor hen te laat en kon ze haar eerste zege boeken De aanvaller uiteindelijk beloond. Prachtige zege voor Carine, die solo arriveerde en nog net genoeg over had aan de finish ( 5 sec.) De Francaise Dutriaux werd 2de en Lensy Debboudt 3de. Lieve werd 16de. Dikke proficiat aan Carine met deze eerste zege. Volgende week is er geen wedstrijd voor de elites. De zege van Carine wordt met deze ook opgedragen aan Freddy en vooral Thierry, die toch steeds voor zijn ploeg klaar staat. (Verslag Beneluxteam)
In België is het nationale kampioenschap bij de vrouwen al verreden. De Waalse Ludivine Henrion pakte in Hooglede voor de tweede keer in haar loopbaan de titel. Zij ontsnapte in de laatste kilometers uit een kopgroep. Ploegmaatje Latoya Brulée (Red Sun Cycling Team) werd tweede voor Kelly Druyts.
31/05/2009 Hooglede B.K.
Vandaag moesten er 127 lastige kilometers worden afgelegd tussen Hooglede en Gits. 102 Belgische dames hadden afspraak gemaakt voor het B.K. bij de elites. Op het lastige parcours kwam de wind ook nog wat roet in het eten gooien van zij die dachten dat het een rustig wedstrijdbegin zou zijn. Niets was minder waar. Reeds in ronde 1 reden er 3 weg, en niet van de minste: Henrion, Verbeke en Van Looy. Vanaf dan werd de eerste helft van de koers een waar spektakelstuk met als apotheose een elitaire kopgroep van 8 die de laatste ronde indook. Op enkele kilometers voor de finish demarreerde Henrion, nadat ze vlak tevoren even de rol had moeten lossen. Ze knalde 100 meter bij elkaar en dat was genoeg om voor de 2de keer in haar ( elite ) carrière, de titel binnen te halen. Werkpaard Bruléé werd oververdiend 2de en Druyts mooi 3de. Het moet gezegd, die van Red Sun hebben het niet gestolen. Ludivine reed de ganse wedstrijd in de aanval, eerst met 3 en later met 8. Een dikke proficiat is hier zeker op zijn plaats. Voor onze ploeg waren aanwezig : Carine, Lieve, Ilse, Sarah, Ellen en Karine C. Voor Sarah en Ilse ging het al vrij vlug te snel. Sarah kon nog enkele malen terugkeren, maar op dit parcours tevergeefs .Ellen had spijtig genoeg met pech af te rekenen, wegens spaakbreuk. Carine en Karine C, konden zich samen met Lieve dan toch af en toe in de kijker fietsen, maar weg geraken lukte niet meer, ook mede door het feit dat de grote ploegen attent meekoersten. Deze 3 dames hebben zeker hun best gedaan, en dat is altijd en alleen maar aan te moedigen. Carine werd 32ste, Lieve 35ste en Karine C. 40ste. Morgen wedstrijd in Cras Avernas om 16h. Ook onze jeugd rijdt hier, zij nemen de start om 14h.