Officieel Bianchi wordt de nieuwe technical sponsor en officiel partner van het Belkin Pro Cycling Team Voor de komende seizoenen Bianchi Oltre XR2, Infinito CV en de nieuwe super aerodynamische TT carbon frame!
CIBELClassic Veiling St Katelijne Sponsor ForzaRit (25/08/2013)
Wat begon als een vrij bescheiden deelname van 4 Forza's, groeide al snel uit tot een degelijke afvaardiging van 11 gemotiveerde mannen die de zondagse ochtenddauw om 7.30u trotseerden om af te zakken naar St. Katelijne Waver, waar de Cibel Classic 2013 werd georganiseerd. Op vrijdagavond waren er slechts 4 inschrijvingen genoteerd op Doodle maar enkele telefoontjes en mails later werd dat aantal al snel vermeerderd naar 11. De telefoonkabels en modems zijn nu nog steeds aan het nasmeulen... de brandweer moest net niet uitrukken. Aan wagens, camionettes en fietsrekken geen gebrek en na wat omzwervingen ter plaatse ( wegwerkzaamheden ) konden we ons gaan inschrijven. Het deed ons allen plezier te zien hoe aangenaam verrast Jurgen en Achiel De Witte waren, beiden wielerliefhebbers in hart en nieren. Uiteraard hadden we er zin in en al snel vertrokken we voor de rit van 80 km. Een perfect uitgestippelde route die ons langs Duffel, Lier, Broechem, Kessel, Berlaar, Putte en Bonheiden terug naar St. Katelijne Waver bracht. De serres met paprika's en tomaten staan nog steeds op ons netvlies gebrand. We zien nu nog de kilo's appelen en peren die aan de bomen hingen om nog maar te zwijgen over de lange, groene en rode kaarsrechte rijen slasoorten op de akkers die we passeerden. Mooie rustige landwegen leidden ons naar de bevoorrading in Kessel en eerlijk gezegd hebben we zo'n bevoorrading nog maar zelden gezien! Alles, maar écht alles was er voorzien. Energiedrank, speciale energierepen, gedroogd fruit, vers fruit, koeken ... super!!! De strandstoelen waren uitnodigend en ik heb een sterk vermoeden dat er enkele mooie foto's genomen zijn. We zullen ze vast wel ergens zien opduiken. De tweede helft werd aan een zeer strak tempo verdergezet en na een goeie 85 km kwamen we aan op veiling Zuid, het eindpunt van deze perfect georganiseerde rit. De Keizer Karels volgden elkaar in een snel tempo op en de verse, gewokte groentjes werden fel gesmaakt. Maar het beste moest nog komen.... Worst, hamburgers en kippenboutjes lagen smekend te wachten om opgepeuzeld te worden, allen uiteraard voorzien van de nodige garnituur. Sausjes, aardappelsla, tomaatjes, verschillende slasoorten, het was allemaal voorhanden. We keken elkaar allemaal even begrijpend aan en konden maar tot één vaststelling komen: dit was weer een superzondag. We hadden het weer allemaal gehad: onze hobby, een prachtparcours met prachtig fietsweer en een superontvangst door de Cibel organisatie. Met z'n allen zeer tevreden en voldaan naar huis om nu al te weten dat dit volgend jaar weer op het programma zal staan. (Veslag Forza Elversele)
Q-Rings Pluspunten + Soepele cadans + Looks + Effectief bij lange rechte stukken + Volledig te optimaliseren naar persoonlijke voorkeur
Minpunten - Prijs - Demontage
Rotor 3D+ crankset inclusief lagers en Rotor Q-rings (53/39). Rotor 3D+ crankset: EUR 359,- BSA Lagers: EUR: 44,95 Q-ring Aero buitenblad: EUR 129,95 (verkrijgbaar in 56-54-53-52 en 50 tands) Q-ring binnenblad: EUR: 54,95 (verkrijgbaar in 46-44-42 en 39 tanden) Q-rings zijn verkrijgbaar voor alle aanbieders (Shimano-SRAM-Campagnolo) en zijn zowel 10 als 11 speed compatibel.
Campagnolo EPS V2 De EPS V2 Power Unit is herlaadbaar. Een volle batterij gaat volgens Campa gemiddeld 1.500 kilometer mee en kan ongeveer 500 keer opnieuw worden opgeladen. De EPS V2 Power Unit weegt volgens Campagnolo 132 gram, dat is minder dan de huidige EPS batterij van de Italiaanse onderdelen fabrikant. De Campagnolo EPS V2 Power Unit kan op verschillende manieren in een frame worden weggewerkt. Ook kan de batterij net zoals nu, aan de buitenkant van het frame worden gemonteerd.
Het wegwerken van de batterij in het frame heeft volgens Campagnolo aerodynamische voordelen. Ook heeft het systeem minder te lijden tijdens slecht weer en bij eventuele valpartijen. Er zijn drie manieren om de batterij in het frame te monteren: in de zitbuis, de beneden-buis en de bovenbuis.
Zondag 25 augustus Kermisrit te Verrebroek (VWB) Met zeven leden ter plaatse Met Kopwerk van Ivo & Jan Naar Verrebroek Rit over Zwaantje Het Kalf, Voorhout , Stekene, Heikant, "Bekaf" Drie Hoefijzers, Sint Andries, Nieuwe Molen, Bonte Koe, Waterhuis De Muis De Ratte , Zwartenhoek, :Arrow: Langeweg (Tegen Wind ) Hulst, Schuddebeurs, Zeegat, Statenboom, Kronenhoek, Meerdonk, Bloempot, Verrebroek Terug na 69 km en een gemiddelde van 31.5 Kopwerk op de rit van Steve (Ondanks de "vittamienekes" ) & jan het tweede gedeelte mat Alain & Jan Walter die even "solliciteerde" naar een plaats in de ploeg voor het WK tijdrijden Gastrijder vandaag Dirk (die de opleg betaalde ) Totaal van de rit 108 km
Zaterdag 24 augustus SKL VWB Sint-Amands 3- Provincientocht Semi- klassieker van 125 kilometer. Alleszins duidelijk gesponsord door "Chiquita" voor iedere deelnemer een polsbandje Vertrek richting Buggenhout - Opstal - Lebbeke - Moorsel , helling Affligem bevoorrading Essene - Teralfene - St Katherina Lombeek - Borchtlombeek - Liedekerke Helling Puttenberg Pamel Roosdal Helling kindekenberg OLV Lombeek - Helling Hunselenberg Strijland Helling te Gooik Ellingen - Lennik Helling Sint Martens Lennik - Helling Schepdaal Eksterenberg Helling Sint Martens Bodegem - St Ulriks Kapelle - Helling Vrijhout Asse Helling Pastinaken Merchtem - Peisegem - Malderen - Lippelo - Sint Amands 125 km gemiddelde 30.4 Alweer een knap kopwerk van Thierry & Boogie vlot over de heuveltjes Thierry is dus duidelijk klaar voor de "Galibier" Steve met "Ronde" Drinkbussen het is eens wat anders Regen vanaf halfweg de rit even voor de tweede bevoorrading te Strijland
Op 1 september naar onze stand op de binnenkoer van de Brouwerij Palm tijdens de Palm Hop Select Toertocht. De eerste 100 krijgen een Eddy Merckx retrocap!
Voor 2014 heeft Bont zijn topmodel volledig herwerkt en omgedoopt tot Zero+. meer stijfheid, comfort en aerodynamisch voordeel, een betere pasvorm. Het geclaimd gewicht voor een maatje 42 is 190 gram per schoen. De grootste verandering is de vervanging van de veters voor een draaisysteem met een centrale knop en een (vervangbare) kevlar draad De binnenzool en de stof aan de binnenkant van de schoen zijn volledig nieuw. De buitenkant is gemaakt van Durolite en dat materiaal kreeg aerodynamische putjes zoals bij een golfbal. Boven het sluitsysteem komt net zoals bij de originele Zero een cover en dat zorgt voor bijkomend Aero voordeel. De Zero+ heeft een adviesprijs van 359 euro.