Easton heeft een volledig nieuw gamma racewielen voorgesteld voor het modeljaar 2014. Nieuwe naven, bredere aërodynamische velgen, tubeless mogelijkheden, en zowel carbon als aluminium velgen.
Easton is vooral trots op de carbon EC90 Aero 55. D ie komt er zowel voor tubes (1330 gram, 2400 Amerikaanse dollars) als voor draadbanden (1580 gram en 2800 dollar) en zal verkrijgbaar zijn tegen het einde van het jaar. Hun eigen windtunneltests toonden aan dat deze wielset de snelste is in zijn categorie. "De EC90 Aero 55 is het kroonjuweel in onze familie van racewielen", zei Brand Manager Dain Zaffke. "We hebben het droomwiel gecreëerd, met alle toeters en bellen die we konden bedenken. Wil je snelheid? Dit zijn de meest aërodynamische wielen op de markt. W il je tubeless? Dit zijn de enige Road Tubeless gecertifieerde carbon wielen die je kunt kopen. Wil je betrouwbaar remgedrag? Easton-wielen remmen het beste. Laten we niet vergeten dat ze bijna zo licht zijn als klimwielen en opmerkelijk stabiel in strakke zijwinden."
Easton heeft jaren aan het nieuwe Fantom-velgprofiel gewerkt. Dat heeft een profiel opgeleverd dat breed is aan het velgbed voor verbeterd rijgedrag bij hevige zijwind, dat breed blijft aan de remrand, zodat de lucht wordt geleid langs de velg en de band. Easton stopte niet bij de beste aërodynamica, maar ging ook de strijd aan om ervoor te zorgen dat d e eerste road tubeless carbon clincher ooit kon weerstaan aan levensechte remomstandigheden. Daarom ontwikkelde Easton een instrument dat het remmen kan testen in hoge hitte en voor een langere periode. Variaties in de zijwanden werd dynamisch gemeten met lasers tot op de honderdste van een millimeter. Deze test is ontworpen om carbon clinchers kapot te maken en de meeste wielen gaan ook kapot binnen de eerste anderhalve kilometer. De nieuwe EC90 Aero 55 carbon clinchers doorstond deze zware test twee keer en bleef correct werken. Dankzij de nieuwe carbon layup bleek dit wiel twee keer zo duurzaam als de beste clinchers op de markt.
de volledig nieuwe Echo-naaf die klaar is voor de huidige 10- en 11-speed cassettes. De Echo-naven hebben industriële hoekcontactlagers waarbij de lagers extra ver uit mekaar staan, en een grotere en stijvere naafbehuizing. Dat levert 5 gram meer op tegenover de vorige R4-naven maar wel ook een enorme boost in de duurzaamheid, minder onderhoud en een betere krachtoverbrenging. De EC90 Aero 55 is met de hand gebouwd en acoustisch op spanning gebracht.
ALUMINIUM AANBOD
Voor de gewone consument zijn de betaalbaardere wielen minstens even interessant. De EA90 SLX clinchers lijken ons het interessantst. Opnieuw is enkel de prijs voor de VS bekend (1200 dollar), maar de wielen zijn volledig veranderd tegenover de vorige versie. Ze wegen nog maar 1400 gram en zijn eveneens tubeless compatibel. Zo kun je erop vertrouwen dat je een tubeless band moeiteloos en veilig kunt monteren (dit houdt in dat je -indien gewenst - enkel een speciale tubeless band kunt monteren zonder binnenband - eventueel kun je er antilekvloeistof aan toevoegen voor extra lekbestendigheid). De EA90 SLX krijgt dezelfde Echo-naven als de topwielen. Net als vroeger krijgt deze set een lage velg, maar die wordt wel breder. De binnenkant is 17,5 mm breed zodat je comfortabeler en beter weggedrag krijgt.
Net daaronder komt de EA90 SL. Die is 300 dollar goedkoper, 180 gram zwaarder en wat stijver dankzij de extra spaken (20-24 tegenover 16-20). De tubeless compatibiliteit blijft bewaard. De velgen zijn van hetzelfde materiaal gemaakt maar in het oudere profiel dat iets smaller is en minder bewerkt dan bij de de SLX.
De EC70 SL blijft grotendeels hetzelfde als vorig jaar. Het gewicht komt op 1660 gram voor deze wielen met een 42 mm hoge carbon-aluminium velg. De V5-naven zijn gebaseerd op de Echo-naven maar krijgen een meer traditionele bouw.
Dan volgen nog de EA70 (1650gram) en EA70 SL (1590 gram). Die krijgen dezelfde brede 17,5 mm interne velg in combinatie met de V5-naven. De EA90XD is het enige schijfremwiel en blijft hetzelfde als voorheen.
Alle alu wielen zullen eerder in de winkel belanden. Dat zou al de eerstkomende maanden het geval zijn. Shimano Benelux verdeelt de Easton-producten in België en Nederland.
Rit WTC Astoria te Meerdonk met 10 leden + 1 lid wederoptreden Gaston met ingepakt stuur Maar wel al met een sterk wederoptreden Rit van 67 km ter plaatse gemiddelde 33.2! Alweer uitstekend kopwerk in de aanvang fase van Urbain (tot spijt wie het benijdt) Daarna de top 2 uit het klassement op kop! Nog een lekke band achter voor voor Karl . Rit over Halfeind - Statenboom - Schuddebeurs - Vitshoek - Lamswaarde - Koelewei - Kuitaart Pauluspolder - Margret - "Keizerrijk" - Kamperhoek - Kampen - Oude Stoof - Strooienstad Kruisweg - Noordstraat - Kalverdijk - De Eek - Baalhoek - Paal - Graauw Boernmagazijn - Molenhoek - Bloempot - Meerdonk De terugweg Thierry en Boogie op kop. Totaal rit 114 km gem 32.7
2014 Sidi Wire fietsschoenen van Peter Sagan Nieuwe Vent carbon zool met sluitbare opening Licht flexibele carbonzool aan de voorzijde Tecno-3 sluitsysteem met nylon wires en micro afstelknoppen Verstelbare hielcup Bovenzijde van gelakt leer 640gr
De in een gelimiteerde oplage verkrijgbare Wires zijn er in de groene Cannondale Pro Cycling teamkleur, blauwe/fuchsia (Team Lampre) teamkleuren en in wit/zwart met WK kleuren (Tony Martin Edition). De Wires worden geleverd in een speciale verpakking inclusief limited shoecovers, luxe draagtas en teampostkaart. Prijs per paar 395,-
Op woensdag 10 juli 2013 vindt de wielerwedstrijd 82ste Grote Prijs
Stadsbelangen en de stad Sint-Niklaas plaats. De wedstrijd, met start en
aankomst op de Grote Markt, vertrekt om 15 uur en het einde is voorzien
omstreeks 19.30 uur.
Grensrit te Axel (TC AXEL) vertrek aan café Cambrinus Grenstocht deel 1 over Luntershoek - Vogelwaarde - Terhole - Scheldevaartshoek - Zandberg - Emmadorp (Stempelpost) en bevoorrading Orval - tijd eventjes een terrasje doen bij deze eerste zomerse dag Cafe Het Verdronken Land Verder over Paal - Kruispolderhaven - Duivenhoek > Nederland Roversberg - Lamswaarde - Vogelfort - Zaamslagveer Axel na 63 km Knap kopwerk alweer van Urbain Karl & Jos Vandaag alleszins een "opvallende " kampioen Gemiddelde ter plaatse 32.7 Totaal van de rit 138 km met een gemiddelde van 32.5