Wil je mee de digitale kloof met de Derde en Vierde Wereld dichtfietsen? Het kan door je te laten sponsoren tijdens de beklimming van de Paterberg op 21 juni. Bike to close the gap is een organisatie van DNS.be. Tijdens dit evenement kan je rondjes fietsen in Kluisbergen, met als kers op de taart de beklimming van de Paterberg.
Per beklimming kan je je laten sponsoren voor Close the gap, een door de Verenigde Naties erkende NGO met als doel de digitale kloof te dichten in de derde en vierde wereld. Met amper 100 euro kan Close the gap één gebruikte PC ophalen, opknappen, met nieuwe software uitrusten en naar Afrika of naar de vierde wereld sturen. Tijdens de eerste editie vorig jaar reden onder andere Johan Museeuw en Sanne Cant mee voor het goede doel. Deze keer laten Sven Vanthourenhout en Helen Wyman hun goed hart zien. http://www.biketoclosethegap.be/
Magazine "Vlaamse Wielrijder &
Biker" 3e editie 2012 Vanaf 21 april te koop in kiosken, boekenwinkels, benzinestations,
supermarkten ... over heel Vlaanderen
Aminozuren voor een beter herstel Na de zoektocht om je lichaam sneller te doen herstellen van een inspanning ontwikkelde Bes-T een nieuw product. De basis van Aminoskin zijn -zoals de naam al doet vermoeden- aminozuren. De productie geschiedt aan de hand van een wereldwijd gepatenteerde productietechnologie ontwikkeld door de K.U. Leuven. De producten dienen worden aangebracht op de huid waarna een beschermende laag overheen de huid gevormd wordt.
Deze beschermende laag vormt het zogenaamde Liquid Patch Injection System. Dit systeem moet een goede absorptie van de aminozuren geven. En dit in die lichaamsdelen welke jij wenst te versterken voor, tijdens en na de inspanning.
Voordelen die dit systeem van Liquid Patch Injection moet opleveren zijn: - Je kunt kiezen welke lichaamsdelen je wilt voorzien met aminozuren - Efficiënte en plaatselijke werking van de aminozuren - Geen ongewenste neveneffecten voor het spijsverteringsstelsel info: http://www.bes-t.be/
CyclelivePLUS nr 9 staat voor u klaar in de rekken van de dagbladhandel! Ons nieuwe nummer staat met zijn prachtige roze cover in het teken van de Giro en blikt terug op de Vlaamse klassiekers.
Sinds Cycleur de Luxe
in 2010 zijn eigen Vélocouture-lijn lanceerde is het bedrijf een trendsetter in
het wielrennen. Daarom mag een eigen wielertruitje niet ontbreken. Net
zoals de andere producten uit de Vélocouture-lijn ligt het accent voor de
wielertruitjes op nostalgie en Vlaamse wielercultuur. Het witte truitje met
bruine accenten, dat geproduceerd wordt in samenwerking met BoiRacer, oogt hip
en authentiek, met een knipoog naar de oude fietstruien van weleer. Wie
een truitje wil kopen kan dat enkel via internet en betaalt daarvoor 49 euro. info: http://www.grinta.be
De Duitse wielenfabrikant Lightweight brengt een exclusieve reeks van
carbonwielen er worden maar 99 sets gemaakt!) op de markt, de Lightweight
Obermayer Gold, genoemd naar de oprichter van het bedrijf Heinz Obermayer.
De eerste professionele fietswinkel van Bianchi is onlangs geopend in Bergamo, op enkele kilometers van het hoofdkantoor in Treviglio De nieuwe winkel, die voluit Officina Edoardo Bianchi heet is gelegen in een van de meest elegante en trendy delen van Bergamo, Portici del Sentierone. Bij de officiële opening waren ondermeer diverse kampioenen aanwezig zoals Felice Gimondi, Moreno Argentin en Gianni Bugno. Drie verdiepingen De winkel bestaat uit drie lagen waarvan de begane grond gedomineerd wordt door een videowall met beelden van vroeger en nu en alle successen van Bianchi in de professionele wielersport. In de etalage is de werkplaats geplaatst, waar gewerkt zal worden aan alle Bianchi juwelen. Verder is er een grote wand met daarop alle top frames en alle accessoires. Lounge Op de bovenste verdieping worden bezoekers verwelkomd in de relaxruimte. Hier zijn, naast de typische Celeste wielerkleding ook de outfits van de vier door Bianchi gesponsorde, professionele teams te bewonderen. Bovendien kunnen bezoekers uitgebreid kennis maken met alle Bianchi producten via diverse interactieve touch screen schermen. Uniek meetsysteem De winkel is uitgerust met een nieuw fiets meetsysteem. Hier zullen klanten door gespecialiseerd personeel geholpen worden om een perfecte pasvorm op hun Bianchi, te realiseren. Dit dankzij een geavanceerd real time meetsysteem met dynamische trapbeweging in real time.
Verschillende nieuwe racefietsen zagen we al voorbij komen met hydraulische remmen. Vaak zijn dit hydraulische schijfremmen met de systemen die we ook al van de mountainbike kennen. Nieuw is de informatie dat Magura met hydraulische velgremmen voor de gewone racefiets komt. De informatie van de remmen die nu in de media komen was gepland voor de Tour op een fiets van Garmin-Barracuda.
Techniek Door met een mechanische kabel een hydraulisch systeem aan te sturen moet het product toepasbaar zijn voor de Shimano, Sram en Campagnolo remgrepen. Zo wordt een mechanische kracht in een convertor omgezet naar een hydraulische. Het resultaat moet een hogere remkracht zijn en lichtere bediening. De positie van de rem-montage blijft ongewijzigd zodat de hydraulische variant ook als upgrade kan worden gemonteerd. Magura kiest er in eerste instantie niet voor om met hydraulische schijfremmen te komen. De reden hiervoor is volgens Chiem dat een hydraulisch aangestuurde velgrem beter doseerbaar is en ook een betere remvertraging geeft. Al kan het bijvoorbeeld met de combinatie van regen en carbon velgen ook juist het omgekeerde zijn. De beschikbaarheid en prijzen zijn nog niet bekend. De verwachting is dat het systeem voor volgend jaar gepland staat.
Concurrenten Het nieuwe systeem van Magura is dus al gelekt. Van SRAM is bekend dat ze aan iets hydraulisch werken wat waarschijnlijk komende Tour naar buiten zal komen. Van Shimano en Campagnolo hebben we nog niets vernomen. Behalve dat Shimano mechanisch aangestuurde schijfremmen brengt voor de veldfiets. Zo`n model heeft SRAM ook al in haar assortiment. Wel zagen we al hydraulischeschijfremsystemen voor de racefiets van onder andere Formula en TRP voorbij komen. Wordt ongetwijfeld vervolgt www.magura.com
ZONDAG 29 April KERMISRIT
DEZONDAGSRIJDERS VZW IEDEREEN WELKOM vertrek tussen 8u en 9u30 café Svelta
Alfons van puymbroecklaan 11 9120 Melsele Samen met de VWB ; LEDEN 2 , Niet leden 3 Met bevoorrading , Na de Rit Boterham
Parcour afgepeild 78 Km
Nieuw tenue Nederland voor Olympische Spelen Pim Ligthart, renner bij Vacansoleil-DCM, heeft onthuld hoe het nieuwe tenue van Nederland er uit zal zien tijdens de Olympische Spelen komende zomer in Londen
NeilPryde BURAsl de ultieme klim racefiets NeilPryde heeft aangekondigd om eind van het jaar met een hele lichte bergfiets te komen, de BURAsl. Uitgangspunt van NeilPryde was om een exteem lichte fiets te maken, omdat volgens hen dat de renner sneller laat fietsen. Zoals alle fietsfabrikanten moest dit zonder in te boeten op de stijfheid van het frame. Het resultaat is een pure klimfiets. Naast de huidige Diablo (die destijds met een vlammend filmpje werd geïntroduceerd) en Alize komt er dus de Bura sl bij. De racefiets heeft een dunne achtervork dat de trilling van de weg moet verminderen. Ook heeft men soort tussenschotjes in het carbon frame geplaatst voor extra stevigheid. Wat verder opvalt is de mooie afwerking en strakke lijnen.
Doelgewicht: ongeveer 750 gram (maat L) PF30 Bottom Bracket Verzonken klem van zadelpen Prijs is nog niet bekend Beschikbaar: eind 2012
De inschrijvingen voor de Belcanto Classic, die op 27 augustus gereden
wordt, zijn gestart. Wil je één van de 499 gelukkigen zijn die een startbewijs
kunnen bemachtigen voor deze toertocht in het gezelschap van 'rockchansonnier'
Guido Belcanto, wees dan snel want de plaatsen zijn beperkt én populair. Vorig
jaar was de Belcanto Classic al enkele dagen op voorhand uitverkocht. Wie wil
deelnemen betaalt 13 euro en kan naast het fietsen genieten van randanimatie,
prijskampen en de aanwezigheid van enkele BVs. http://www.belcantoclassic.be
Op 9 mei is het één jaar geleden dat Wouter Weylandt op zeer tragische wijze
om het leven kwam na een val tijdens de Giro dItalia. Van woensdag 9 mei tot
zondag 13 mei kan iedereen een route fietsen om zo hulde te brengen aan de
Gentse wielerheld.
De Primavera 108 is gekoppeld aan de Flemish Italys Route 108
Memorial Wouter Weylandt in Italië. Beide evenementen zullen elk jaar opnieuw
georganiseerd worden.
Het concept van de Primavera 108 houdt in dat
mensen tussen 9 en 13 mei een route fietsen. Ze kiezen zelf hun afstand en
creëren zo hun eigen route 108 om Weylandt te eren. Op zondag 13 mei is er een
slotevenement met start en aankomst aan het gedenkteken voor Wouter Weylandt,
Frederik Nolf en Dimitri De Fauw aan de Schelde in Zwijnaarde. Deelnemers
krijgen de mogelijkheid een vaste route te rijden (10, 30 of 75 km).
De tocht van 75 km start om 9 uur met een officieel startschot om 9u30. De
andere afstanden starten vanaf 13 uur. Om deel te nemen aan het evenement moet
men zich registreren via mail, met
daarin de naam van de deelnemende fietsers en hun leeftijd. Inschrijven kan nog
tot 1 mei, daarna zullen de namen van deelnemers en deelnemende clubs
bekendgemaakt worden in een internationaal perscommuniqué. info: http://www.grinta.be
Eddy Merckx Cycles werkt samen met Lexus aan een betere fietsaërodynamica. Zo werd het prototype van de nieuwe tijdritfiets - de ETT - getest in de windtunnel van moederbedrijf Toyota in Keulen. Eddy Merckx Cycles wil zich in de toekomst verder onderscheiden door te investeren in carbontechnologie en door de aërodynamica van de fietsen verder te optimaliseren. Hiervoor gaat het bedrijf inspiratie halen bij autobouwer Lexus. Lexus heeft op het vlak van krachtdadigheid en carbontechnologie een naam hoog te houden. Kijk maar naar de LFA, hun supercar wiens chassis en carrosserie grotendeels opgetrokken zijn uit geavanceerde Carbon Fibre Reinforced Plastic (CFRP). De virtueel vlakke onderzijde en de actieve spoiler optimaliseren dan weer de aërodynamica.
Een eerste experiment werd inmiddels op poten gezet: het prototype van de nieuwe tijdritfiets - de ETT - speelt namelijk de hoofdrol in een webclip die werd opgenomen in de windtunnel van TMG, de Motorsports afdeling van moederbedrijf Toyota in Keulen.
De nieuwe ETT zal pas in het voorjaar op de weg worden getest door de pro cycling teams die door Merckx gesponsord worden: Topsport Vlaanderen/Mercator en Wallonie-Bruxelles/Crédit Agricole.
Test je Eddy Merckxfiets Eddy Merckx Fietsen biedt voor de tweede keer het Eddy Merckx Try &
Buy-testprogramma aan. Hiermee kan iedereen die de aankoop van een
Merckx-fiets overweegt de fiets eerst uitproberen alvorens te kopen.
Bij de actie volstaat het langs te gaan bij een Eddy Merckx-dealer en een
testfiets te reserveren. Na enkele dagen kan je de fiets gaan ophalen om hem te
testen voordat je hem koopt. De lijst met deelnemende dealers info: http://www.grinta.be
Fietskledijfabrikant Cuesta lanceert met de Instar en de Claw twee nieuwe
helmmodellen. De Instar is een super lichtgewicht racehelm met 24
ventilatieopeningen, die dankzij interne luchtkanalen voor een optimale
ventilatie van het hoofd zorgt. De polycarbonaat dubbele inmoldconstructie is
verstevigd met een rolkooi. De helm heeft hitteverzegelde kussentjes en is
verstelbaar met een ratelband. De Instar weegt 295 gram en kost 66,95 euro.
Een tweede model is de Claw. Met zijn gewicht van 290 gram is de Claw
ook een super lichtgewicht racehelm. De Claw heeft een polycarbonaat driedubbele
inmoldconstructie die verstevigd is met een rolkooi en aluminium staven. Ook
hier zorgen de iterne luchtkanalen en 23 luchtgaten voor een optimale ventilatie
van het hoofd. De helm is verstelbaar met een draaiknop. Voor de Claw betaal je
100 euro.
Beide helmen zijn onmiddellijk verkrijgbaar, bij de helm zitten
reservekussentjes, een handleiding en een beschermhoes bijgeleverd
Zaterdag 28 april De voorinschrijvingen zijn afgesloten. Inschrijvingsprijs ter plaatse: 206 km: 13 164 km: 13 116 km: 13 74 km: 11 + 5 waarborg voor een chip en een stuurnummer. Je krijgt dit bedrag terug wanneer je bij je aankomst het nummer en de chip inlevert
START Centre sportif d'Aywaille, rue de la Heid 36 in 4920 Aywaille: 206 km: tussen 6u30 - 7u30
164 km: tussen 6u30 - 9u00 116 km: tussen 7u30 - 10u00 74 km: tussen 8u00 - 11u00
AANKOMST Centre sportif d'Aywaille, rue de la Heid 36 in 4920 AywailleOfficiële sluiting finish om 18u30.
Deelnamepakket voor elke deelnemer
een gratis ongevallenverzekering (geen helm = niet verzekerd) een uitgebreide bevoorrading met o.a. Enervit,Chiquita bananen en koeken technische bijstand een wegwijzer medische service massage
Bevoorrading enkel op vertoon van het kaderplaatje ! Deelnemers zonder kaderplaatje worden niet op het parcours toegelaten.
zondag 22 april Oefenrit vandaag Met acht leden voor een oefenrit van 82 kilometer Vertrek met de wind op kop richting Waasmunster, Lokeren Heiende richting Beervelde Daar is er dus duidelijk meer BLAUW op straat Wij waren allezins met te weinig (leden blauw teveel wit ?) wie zal het zeggen Aan de kant dus PASPORT AUB volgende probleem Wie heeft zijn pas bij Drie leden met pas enkelen met een kaartje VWB eentje reed effektief op het fietspad en eentje had NIKS bij Doorseinen die wielert(o)errorist Naam vrouw aantal kinderen en er valt hier niet te lachen hé Na de administratieve formaliteiten pasport in den minne Toch blijkbaar 50 boete voor het fietsen op een openbare weg vor wie dan Fietspad was voor hun (De Blauwe) in orde enkele putten niet te nauw, er is immers een fietspad Wordt de voorzitter nu opgeroepen Rit wordt verder gezet OP het fietspad hé Verder over Mendonk, Wachtebeke Koewacht Stekene Ondanks het oponthoud toch 82 km en 31,2 gemiddeld Alweer een rit om te onthouden, rekening volgt zeker?
De bedoeling van WIFLI (WIder Faster LIghter) is om de mogelijkheid van een tripple groep in een compact groep te proppen. Dat doen ze met de achter een cassette aan te bieden van 11-32. Jawel, een 32 achter! Dan heb je dus het hele bereik van versnellingen als een tripple maar met het gewicht van een compact. Deze cassette met bijpassende derailleur zijn per juni leverbaar voor SRAM Red en SRAM Force. Enige nadeel is dat de stappen om van 11 naar 32 te komen iets groter zijn. Het scheelt zon 250 gram ten opzichte van een tripple.