Maxim Cola Gel Drink Maxim lanceert een nieuwe
Energy Gel Drink met cafeïne, wat voor nog meer energie moet zorgen. De
aanwezigheid van cafeïne in de gel is ideaal voor duursporters, omdat er geen
extra water moet bij gedronken worden. De Maxim Cola Gel Drink is
isotoon en bevat snelle koolhydraten voor een optimale energietoevoer. Je hoeft
er geen water bij te drinken waardoor de effectiviteit van de gel verhoogd
wordt. Van de Energy Gel Drink bestaan drie smaken: Orange, Lemon en nu ook
Cola, een smaak die veel gevraagd wordt. Voor een Energy Gel Drink betaal je
2,45 euro. http://maxim-nrg.com/ info: http://www.grinta.be
Momenteel loopt de film 'Allez Eddy!', over een slagerszoon die wielrenner wil
worden, in de zalen. Uitgeverij Borgerhoff & Lamberigts brengt nu een roman
uit die gebaseerd is op het scenario.
'Allez Eddy!'- Het boek van de
film is geschreven door Luc Schoonjans, die het scenario van Gert Embrechts
verwerkte tot een roman. Het verhaal gaat over Freddy, een kleine slagerszoon,
die tegen de zin van zijn vader meedoet aan een plaatselijke wielerwedstrijd en
die ook wint. Het is een eerste stap naar een nieuw leven. De tijdsgeest en de
gebeurtenissen in het boek (en de film met o.a. Peter Van den begin en Barbara
Sarafian) zullen voor vele Vlamingen heel herkenbaar zijn. Pagina's 224 Verkoopprijs: 19,95 ISBN:9789089312785
Hutchinson tubes en de nieuwe rode Campagnolo remblokken op de Hyperon wielen.
Campagnolo Record shifters, Deda stuur en stuurpen, Sigma computer (met draad) !
Voeckler heeft custom paint. Aivee is een kleine Franse CNC Companie: Zij produceren hubs, bottom brackets en hydraulische remmen. Ook de "chain catcher" onafhankelijk regelbaar van derailleur fixing/catcher adjustment
Gaat het regenen of blijft het droog? Voor wie met de fiets naar het werk gaat, is het een wereld van verschil. De SmartAss is een handig hebbedingetje dat je beschermt tegen een nat gat. Vijf designers uit het Zweedse Göteborg hadden er genoeg van om de ganse dag met een nat achterwerk rond te lopen als het op weg naar het werk geregend had. Ze staken de koppen bijeen en ontwikkelden een simpele maar doeltreffende oplossing: de SmartAss. De SmartAss is eigenlijk een minispatbord uit polypropyleen. Je kan het opvouwen en onder je zadel wegsteken en als het begint te druppelen, steek je het in een vingerknip terug ineen
Canyon Speedmax Nog voor de nieuwste tijdritfiets aan de pers is voorgesteld, sleept Canyon met de Speedmax al een Red Dot Design Award binnen. Geen wonder eigenlijk, als je het futuristische concept ziet. Begin volgende maand wordt de Canyon Speedmax aan de pers voorgesteld, voorafgaand aan de ploegentijdrit in de Giro d'Italia. De profs van Katusha kunnen er al mee aan de bak. Maar nu al maakte Canyon bekend dat de fiets een prestigieuze onderscheiding heeft binnengehaald.
In het tot nu toe kostbaarste ontwikkelingsproject van Canyon wist men de 'perfecte tijdritfiets te construeren, waarbij techniek en design op het allerhoogste niveau in elkaar versmelten'. Aldus de fabrikant zelf. Maar vanaf de foto's gezien is het allemaal niets teveel gezegd: de Speedmax lijkt eerder een futuristisch studiemodel uit een krachtig 3D-computerprogramma dan op een echte berijdbare fiets. P etje af dus dat deze supercleane fiets alles heeft wat nodig is voor een wedstrijdfiets.
In het ontwikkelingsproject lag de focus op een perfecte systeemintegratie. Elk kleinste detail werd doordacht en alle componenten werden zo op elkaar afgestemd, dat er een zo compact mogelijke structuur ontstaat, die de wind slechts minimale raakvlakken biedt. De geometrie van het Concept Speedmax werd - rekening houdend met de strenge regels van de UCI - vanaf de basis volledig opnieuw ontwikkeld. Een proces dat maandenlange laboratorium- en windtunneltests vergde.
Om de systeemintegratie te perfectioneren, werd een eigen oplossing voor voorvork, stuur en stuurpen ontwikkeld. Met de beperkte inbouwruimte voor een rem moest daar ook een nieuwe oplossing voor gevonden worden. Canyon vond die in een centre-pull rem, die goede remkracht paart aan een 60 gr lager gewicht dan een normale velgrem. Over een maand weten we meer over de Speedmax-eigenschappen in de praktijk, dan is het team Katusha ermee over Italiaanse wegen gedenderd.
de Mavic helm range 2012 Het merk Mavic heeft drie verschillende helmen op de markt. Leuk is altijd de verkooppraat: Deze keer hebben ze bij Mavic 3 jaar lang research en development gedaan en ook hebben ze nog eens een studie gemaakt van 25000 vormen van hoofden. Hierdoor is de uiteindelijke helm optimaal! Wat valt op is de vreemde kleurcombinatie (behalve bij de geheel zwarte versies) waardoor het lijkt alsof je een klein dopje op je hoofd hebt. De helmen passen zo goed mogelijk op je hoofd. Wat ik vreemd vind om te melden want het ene hoofd is het andere niet. Blijkbaar hebben ze een goed gemiddelde genomen. Er zijn drie modellen: Syncro: (het instapmodel 114,95), de Plasma (het tussenmodel 159,95) en de Plasma SLR (het topmodel 199,95) Alledrie wegen ze 150 gram, de Syncro heeft een iets minder aero vorm, en de Plasma SLR heeft carbonbescherming. Ze zijn te krijgen in verschillende kleurtjes.
Tifosi JET sportbril Brillenfabrikant Tifosi brengt de JET op de markt. De JET is een sportbril met
een open montuur, waardoor de bril uitermate geschikt is voor fietsers en andere
sporters. Voor de bril zijn verschillende lenzen beschikbaar. De
polycarbonaatlenzen zijn uitgerust met een Glare Guard coating die vermoeidheid
van de ogen tegengaat. De fotochromatische NXT-lenzen zijn onbreekbaar, krasvast
en licht. Beide lenssoorten hebben een sterke optische kwaliteit. Het
montuur van de JET weegt 26 gram en is uitgerust met antislip hydrofiele neus-
en oorrubbers, waardoor de bril in alle omstandigheden vast op het hoofd blijft
zitten. De JET
is verkrijgbaar in 7 montuur-lenscombinaties en kost 39,95 euro. http://www.tifosioptics.com/ info: http://www.grinta.be
Skins Recovery 400 Iedereen kent het gevoel wel na een lange (zware) training, alle spieren doen
pijn. Om het herstel van de spieren te verzekeren brengt SKINS nu het SKINS
RECOVERY 400-assortiment op de markt.
De SKINS RY400-compressiekledij
zorgt ervoor dat de spierpijn na een training of een wedstrijd vermindert. Daar
komt nog bij dat de hersteltijd van de spieren verkort wordt dankzij de
'gradient' compressietechnologie die de juiste hoeveelheid druk uitoefent op de
spieren. Daarmee wordt de doorbloeding versneld en wordt het zuurstofgehalte in
de spieren verhoogd. De RY400-kledij kan gedragen worden tijdens het slapen, wat
een voordeel is aangezien de kleding maar optimaal werkt na minstens drie uur.
De kledij kost, zowel voor mannen als voor vrouwen, 109,95 euro. http://www.skins.net/index.aspx info: http://www.grinta.be
Kask Mojito 220 gr 26 ventilatie-gaten. IN MOULDING SYSTEM ECO-LEATHER CHINSTRAP HIGH VISIBILITY STICKERS UP & DOWN SANITIZED® Sanitized® textile Made in Italy.
Wilier -Lampre ISD Voor Paris -Roubaix aangepaste frames Langere achtertrein ( chainstay ) voor het monteren van de 27mm Vittoria Pavè tubulars.
En Ambrosio achterwielen met 32 spaken.
Zondag
15 april 2012 53x11
CLASSICVWB Open Categorie Een vlakke aanloop gevolgd door een
heuvelend parcours langs de mooiste verkeersarme wegjes naar de Vlaamse
Ardennen/Zwalmstreek en terug! Zoals steeds uitgebreid en duidelijk bepijld. In
2011 hadden we een plaatsje in de kalender van meer dan 1000 wielerfanaten
veroverd. Mogen we jullie in 2012 ook verwelkomen? De winst schenken we dit jaar
integraal aan het ontwikkelingsproject Kinderen van India.
NIEUWE
STARTPLAATS: Taverne Durmedroom,
Kaaiplein 28 te 9220 Hamme (O-VL) Ruime parkeermogelijkheden aan
Kaaiplein en sporthal Meulenbroek. Ambiance bij
aankomst: Terrasjes!
Muziek! Pannenkoeken en
hotdogs! Extra tapkranen!
Douches! Contactpersoon: Tom De Beer: 0474/41.91.90
Meer informatie en fotomateriaal op onze
website: http://www.53x11.be 53x11 CLASSIC,
kleinschaliger maar gezelliger zijn dan de reuzeevenementen: bij ons staan een
prachtparcours en de après-sfeer
bovenaan!
Wij wensen u alvast een prettig
eindejaar en kijken weer uit naar een spetterend wielerjaar
!!!
De kasseifiets van Boonen Parijs-Roubaix was niet alleen een gevecht onder renners, maar ook een strijd tussen fietsconstructeurs. Bekijk de winnende Specialized Roubaix van Tom Boonen De fiets waarmee Boonen de kasseistroken tussen Parijs en Roubaix bedwongen heeft, is officieel nog naamloos maar wordt de Specialized S-Works Roubaix SL4 genoemd. De Amerikaanse fietsconstructeur gaf nog geen details prijs aangezien het model nog in de eindfase van de ontwikkeling is. Op het eerste zicht vallen vooral de grotere Zertz dempers waarmee de voor- en achtervork uitgerust zijn op en ook de wielbasis is lager. Het prototype van Boonen is afgemonteerd met de nieuwe Sram Red-groep en weegt 7,53 gram. Boonen had tijdens Parijs-Roubaix de beschikking over vier zulke fietsen: één waarop hij reed, twee op de eerste volgwagen en nog een exemplaar op een andere volgwagen. Speciaal voor de Hel van het Noorden waren er ook schokdempende gels aangebracht onder het stuurlint. Op de Zipp-wielen waren voor de gelegenheid speciale Parijs-Roubaix tubes gemonteerd. Deze waren met 27 millimeter een stuk dikker maar ook lichter van profiel.
De Acrab Jersey, met een 40cm rits, onderaan een silicon gripper,
Drie zakken op de rug, en reflekterende strips. Kleuren Zwart, Blauw, Rood, en Wit, gemaakt met Mantodry
moisture-wicking fabrikaat en in de maten S-XXXL
Lightweight wielen 2012 de Fernweg, (aërodynamisch): Gewicht voorwiel 640 gram Gewicht achterwiel 715 gram Velghoogte 81 mm max Gewicht 100 kg
Meilenstein,toerwielen in 3 verschillende varianten (de C en de Obermayer). De gewone versie: Gewicht voorwiel 475 gram Gewicht achterwiel 625 gram Velghoogte 53 mm max Gewicht 100 kg Gipfelsturm, klimwielen of bij veel wind: Gewicht voorwiel 450 gram Gewicht achterwiel 575 gram Velghoogte 27 mm max Gewicht 110 kg Rundkurs, baanwielrennen:
Gewicht voorwiel 450 gram Gewicht achterwiel 575 gram Velghoogte 27 mm max Gewicht 110 kg Autobahn, baanwielrennen:
Gewicht voorwiel 830 gram Gewicht achterwiel 780 gram Velghoogte 81 mm (alleen voor) max Gewicht 110 kg (achter 120km)
Wielerbelangen Temse De ZANNATA - Ronde Regelmatigheidcriterium voor Juniores over 6 wedstrijden 29/04/2012 Temse Veldstraat , 28/05/2012 Temse Velle, 23/06/2012 Elversele, 29/06/2012 Tielrode, 07/07/2012 Moerzeke en op 19 augustus slotrit in Steendorp. De eerste prijs is een Zannata Z81 Shadow op maat, tweede prijs Zannata Z31 op maat, .... 25ste prijs is nog 30 en alle renners die de 6 wedstrijden gereden hebben en niet in de top 25 eindigen ontvangen nog 25. Renners wij hebben gezorgd voor een mooie prijzenpot en rekenen op jullie aanwezigheid tijdens deze 6 mooie wedstrijden. De voorbije 2 jaren waren al heel mooi , we hopen dat jullie er dit jaar een super editie van maken.
52 ste Brabantse pijl 2012 Op woensdag 11 april 2012 vormen Leuven en omstreken opnieuw het strijdtoneel van de 52ste Brabantse Pijl. Op die dag zullen ongeveer 10 World Tour ploegen en 13 Professioneel Continentale ploegen aan de start in Leuven staan. De start ligt opnieuw in hartje Leuven op het Ladeuzeplein en de aankomst ligt in Overijse. De Brabantse Pijl zal je vanaf verschillende plaatsen in de stad kunnen volgen.
De Brabantse Pijl is uiteraard live te volgen op Sporza en La Deux.
Zondag 8 april Pasen. Nog voor het eieren rapen stond er deze morgen een rit op de kalender te Elversele, bij WTC Forza Elversele in het kader van De 1000 km Kom Op Tegen Kanker. Rit Van 75 km deelname 5, allen voor het goede doel Rit met vertrek en aankomst zaal De Fortune dorpstraat Elversele. Rit van 75 km bleken er 77 te zijn toch een aangename en prachtig parcours. Ook nog met bevoorrading, dan toch op de 75 km Het voornaamste was onze deelname en droog deze morgen, alweer een goed (paas) fiets - weekend Met 14 leden waren we tamelijk goed vertegenwoordigd, het gemiddelde 32.2 Aangename en democratische prijzen in De Fortune waar alles voorzien was om te blijven "plakken" Spagettie, groot scherm om de koers te zien ..... en ook nog een "soepje" héhé