Gaerne Altea Speciaal Air Ventilation System 3 Straps met het Safety Lock System, zorgt er voor dat de straps vast en zeker op hun plaats blijven zitten Speciale hiel cup, zorgt voor een perfecte en vaste pasvorm U-control Heel System maakt dat u voet aan de hiel goed in de schoen blijft zitten Geventileerde Comfort Fit schoentong Anti-transpirant en optimaal geventileerde binnenzool Kunstof Evolution Zool (wit)
AG XP01S Frame Constructie: Carbon Monocoque Frame Tubing Materiaal: Carbon Fiber Toray 800 3k vork: Full Carbon Toray 800 3k Component Group: 2012 Sram Red Black Carbon Wheels AG Sram Red Black
Paul Odlin heeft zich in Lincoln, Canterbury tot Nieuw-Zeelands kampioen tegen de klok gekroond. De onbekende renner van Subway Cycling Team versloeg zijn ploegmaat Samuel Horgan. Jesse Sergent (RadioShack-Nissan), de bekendste renner aan de start, eindigde als derde. Er waren in totaal tien deelnemers. Nieuw-Zeelands kampioenschap Uitslag tijdrit: Lincoln, Canterbury (40 km) 1. Paul Odlin (Subway Cycling Team) 49m35s 2. Samuel Horgan (Subway Cycling Team) + 20s 3. Jesse Sergent (RadioShack-Nissan) + 28s
Profile Design heeft met de Svet Zero een basebar ontwikkeld die beschikt over optimale aerodynamische eigenschappen terwijl de 3:1 verhoudingen toch gehandhaafd blijven. Een trend bij de ontwikkeling van tijdrit- en triatlonfietsen is het gebruik van een lage balhoofdbuis. Dit heeft als groot voordeel dat de extentions van het opzetstuur lager en dus meer aerodynamisch geplaatst kunnen worden.
De combinatie van laag geplaatste extentions en een basebar waarbij de remgrepen lager liggen dan de stuurnok zorgen er echter voor dat je bij het remmen wel erg diep komt te zitten. Profile Design ontwikkelde daarvoor de Svet Zero basebar.
Bij deze basebar liggen het punt waar de stuurnok vast zit en de remgrepen op dezelfde hoogte. Atleten die een frame gebruiken met een lage balhoofdbuis hoeven nu niet meer extreem diep te reiken tijdens bijvoorbeeld het remmen.
De Svet Zero basebar maakt een volledig interne kabelgeleiding mogelijk en is DI2 compatibel. Een breed en versterkt klemgedeelte biedt de mogelijkheid vrijwel alle opzetsturen te monteren. De 3 bij 1 vormen maken dit opzetstuur bovendien volledig UCI-legaal.
titanium by Lynskey Performance Model N°2 wielen Velocity Blunt SL, 29"voor 26" achter, made in USA. banden Schwalbe Super Moto 2.35", Germany frame Paul Budnitz No.2 Titanium Cantilever Frame, rack and water bottle mounts, handmade in USA.
No.1 Frame Titanium Cantilever Frame, handmade in USA. vork Titanium Half-Crown Fork,
Wielen 700C banden Schwalbe Kojak 35C. Single Speed Gates Carbon Drive 55/22 (Staandard Gearing). SRAM XX 1x10-speed traditional chain-and-gears. OPTIE
Liquigas-Cannondale 2012 Ivan Basso, Vincenzo Nibali, Elia Viviani, Daniel Oss, Eros Capecchi, Valerio Agnoli, Damiano Caruso, Mauro Da Dalto, Tiziano DallAntonia, Paolo Longo Borghini, Alan Marangoni, Fabio Sabatini, Cristiano Salerno, Alessandro Vanotti, Federico Canuti, Daniele Ratto, Stefano Agostini, Moreno Moser (Ita), Peter Sagan, Juraj Sagan (Swk), Maciej Bodnar, Maciej Paterski, Sylwester Szmyd (Pol), Timmy Duggan, Ted King (VSt), Josè Sarmiento, Carlos Betancur, (Col) Kristijan Koren (Slv) en Dominik Nerz (Dui)
Locatie Dienstencentrum Gid(t)s en het provinciaal domein De Waaiberg Hooglede-Gits
Afstand omloop 2.930 meter Ondergrond: 1.800 m gras; 425 m beton/asfalt; 365 m bosgrond; 110 m gemalen baksteen Het parcours is ingedeeld in 16 zones
Indeling in zones Startzone 230 m beton/asfalt
Zone 1 120 m beton/asfalt Zone 2 135 m bosgrond Zone 3 415 m gras Zone 4 185 m gras Zone 5 230 m gras Zone 6 106 m gras Zone 7 229 m gras Zone 8 160 m gras Zone 9 40 m gras Zone 10 75 m gras Zone 11 230 m bosgrond Zone 12 325 m beton/asfalt Zone 13 50 m gras Zone 14 110 m gemalen baksteen Zone 15 310 m gras Zone 16 210 m beton/asfalt Bijkomende lus verdwijnt uit parcours van BK
Sziols XKross 2 Bike Pro Sziols is een duits merk dat door Optic Fashion in 1995 is gestart om het sportbrillensegment te bedienen Xkross 2 Bike Pro op je neus, dan voel je meteen dat je een goede bril te pakken hebt. Licht, goede pasvorm en geen druk op de neus of bij de oren. Anders kun je het montuur bijbuigen. Ook het uitzicht bevalt. Nergens kijk je tegen het montuur aan. Op de fiets doet de Xkross ook zijn werk. Cruciaal is het altijd dat er geen transpiratievocht achter de glazen ophoopt door gebrekkige ventilatie. Dat is niet het geval, zelfs niet tijdens een lange beklimming op lage snelheid. De glazen beslaan wel als je tijdens een winterse rit voor het stoplicht wacht, maar de eerste bril die dat niet heeft, moet nog worden gemaakt. In een mum is de mist trouwens weer opgetrokken. Kortom: de Xkross is een goede fietsbril die iedere euro waard is. Zeker als je een sportbril op sterkte zoekt. De lenzen zijn van polycarbonaat veiligheidsglas Een complete XKross bril kost circa 149 euro. Een losse lens rond de 40 euro, een los montuur 110 euro. http://www.sziols.de
2012 AG2R-La Mondiale team WorldTour team Romain Bardet, Manuel Belletti, Jimmy Casper, Gregor Gazvoda, Sylvain Georges, Boris Shpilevskiy, Amir Zargari Julien Berard, William Bonnafond, Maxime Bouet, Mickaël Chérel, Hubert Dupont, Martin Elmiger, John Gadret, Ben Gastauer, Sébastien Hinault, Steve Houanard, Blel Kadri, Goddaert Kristof, Romain Lemarchand, Sébastien Minard, Lloyd Mondory, Matteo Montaguti, Rinaldo Nocentini, Jean-Christophe Péraud, Mathieu Perget, Anthony Ravard, Christophe Riblon en Nicolas Roche AG2R team Kuota AG2R team TT 2012
Op zaterdag 21 januari om 14 uur wordt de campagne Ik fiets proper op Velofollies gelanceerd en toegelicht door Vlaams minister-president Kris Peeters, die het peterschap heeft aanvaard. Ik fiets proper is de sensibilseringscampagne die de fietser ertoe moet aanzetten milieuvriendelijk, verkeersveilig en gezond/dopingvrij te fietsen. In 2009 werd de campagne door Grinta! opgestart, in 2012 stappen Wielerbond Vlaanderen en de Vlaamse Wielrijdersbond mee in het project. De Bank van De Post wordt hoofdpartner van de campagne. Ik fiets proper wordt in 2012 meer dan ooit hét thema van de hele sportieve fietscommunity.
DK City Fitness De D2R Bike Trainer is een fietstrainer die het complete achterwiel vervangt. Zo wordt uw achterwiel gespaard en kunt u toch naar hartelust binnen trainen.
Met eenvoudige snelspanners monteert u de D2R Bike Trainer op de plaats van uw achterwiel. Een Shimano Road Bike 10-speed cassette bevindt zich al op de trainer. De trainingsmachine laat bepaalde vrije bewegingen toe om het gevoel van echt buitenfietsen te bieden. De magnetische weerstand is regelbaar met een bijgeleverde hendel om op het stuur te monteren. De Bike Trainer past op 26" mountainbikes en racefietsen. Het gewicht van de gebruiker is wel gelimiteerd tot 115 kg.
Zaterdag 31 maart 2012 wordt weeral een heroïsche dag. Duizenden wielertoeristen treden dan opnieuw in de voetsporen van de wielerhelden en rijden zelf hun Ronde van Vlaanderen, op het nieuwe parcours.
Ook jij kan deze unieke uitdaging aangaan en meedoen aan dé klassieker onder de wielertoeristentochten . Probeer jouw vrienden de loef af te steken, je familie te verbazen of gewoonweg deze tocht tot een goed einde te brengen. Om de dag nadien vanuit je luie zetel of langs het parcours de profs over hetzelfde traject te zien denderen. Schrijf je nu in en droom dus al weg van die laatste inspanning op de Paterberg en de Oude Kwaremont en dat ultieme zegegebaar op de aankomstlijn in Oudenaarde. Inschrijven : klik hier.
Rondeparcours
Ook de wielertoeristen krijgen dit jaar een nieuwe Ronde van Vlaanderen. De echte Flandriens mogen zich opmaken voor 244 km met nagenoeg alle hellingen en kasseistroken die de profs 's anderendaags aandoen. Ook de twee belangrijkste hellingen uit de 'nieuwe' Ronde van Vlaanderen, de Oude Kwaremont en de Paterberg, moeten overwonnen worden. Maar er is veel meer. Denk maar aan de Berendries, de Koppenberg en de Taaienberg. Heel wat lekkers om de klimmersbenen op te testen
Nu de profs dit jaar over een nieuw parcours worden gestuurd, verandert ook de route van de Ronde van Vlaanderen voor wielertoeristen. Zij hebben de keuze uit tochten van 80, 134 of 244 km. De twee kortere afstanden hebben Oudenaarde als start- en aankomstplaats. De lange afstand vertrekt net als bij de profs vanuit Brugge om aan te komen in Oudenaarde.
De Flandriens die zich wagen aan de 244 km rijden voor een groot deel over de wegen en hellingen die ook de profs de dag erop aandoen. Na de start in Brugge is de aanloop richting heuvelzone nagenoeg identiek. Vervolgens gaat het, op de Hoogberg/Hotond na, over dezelfde kleppers als in de officiële Ronde: Molenberg, Rekelberg, Berendries, Valkenberg, Koppenberg, Steenbeekdries, Taaienberg, Eikenberg, Kruisberg, Oude Kwaremont en Paterberg.
Om de kwaliteit te waarborgen wordt het duo Oude Kwaremont-Paterberg wel maar één keer beklommen in plaats van drie keer zoals de profs doen. Met 20.000 wielertoeristen is het nu eenmaal onmogelijk om drie lussen te maken door Kluisbergen. Om die kilometers te compenseren, volgt er na de Eikenberg een rondje door Maarkedal met vier extra hellingen: de Kapelleberg, Varent, Foreest en Berg Ten Houte. Tussen de Kruisberg en de Oude Kwaremont wordt ook nog een passage over de Knokteberg ingelast.