Blackburn lichtset Een nieuw jaar betekent nog niet meteen lange, zonneklare dagen... Wie zijn vrienden? ook in het donker wil opmerken, kan hen een Blackburn lichtset cadeau doen. Voyager Click als voorlicht, Mars Click voor verlichting achteraan. De verlichtingsset van Blackburn bestaat uit de Voyager Click koplamp en het Mars Click achterlicht. Met twee heldere witte LEDs voor en twee rode LEDs achter bent u goed verlicht. Het kliksysteem op beide lampen zorgt voor eenvoudig plaatsen. Met siliconen bandjes zijn de lampen aan elk stuur te bevestigen, zonder gereedschap hiervoor nodig te hebben. De lampen zijn aan te zetten door op de lens te drukken. De lichtjes hebben een brandduur van 70 uur continue en 140 uur knipperend. Beide lampjes worden geleverd met twee CR2032 batterijen. De set kost 21,95 euro. Meer info op www.shimano-benelux.com.
UCI en de regels een verhandeling over bidons en zadels De Fiets Aangezien het wielerseizoen voorbij is en de UCI zich verveelde hebben de mannen het grote regeltjesboek er weer eens bijgepakt en gebladerd naar regel 1.3.014. Deze regel stelt dat een zadel tussen de 24 en 30 centimeter lang mag zijn en, hier komt het belangrijkste, horizontaal moet zijn. Prima regel, lekker duidelijk, maar deze regel bestaat al enige tijd en werd nooit door de UCI gehandhaafd tot de afsluitende tijdrit in de Tour de France van 2011. Met een meetlint en geodriehoek vielen de techische jongens van de UCI de tijdritfietsen aan en maanden de renners hun zadel recht te zetten. Drie graden Ter info, veel renners rijden met het zadel iets naar beneden voor meer comfort of om meer kracht te kunnen zetten. (De meeste huis-tuin-en keukenfietsen hebben een naar beneden hellend zadel.) Omdat de UCI ook niet de vervelendste is en de renners graag het comfort van een iets gekanteld zadel wil bieden, is er nu de gewijzigde gradenregel. Het zadel mag 2,5 graad gekanteld staan met een variatie van een halve graad. Dat betekent dus drie graden. De bidon Een beetje renner drinkt graag een bidonnetje of wat tijdens de race. Hierover wil de UCI graag wat meer zeggenschap hebben. We maken hernieuwd kennis met regel 1.3.024 die in gewijzigde vorm vanaf januari 2013 gaat gelden. Een bidon mag alleen aan de binnenkant van het frame zitten, dus aan de staande/zadelbuis OF de onderste diagonale buis. Niet aan beiden Dit was een probleem bij de Cervélo P4 in 2009 waar de bidon volledig geïntegreerd op de kruising van de twee buizen zat. Garmin heeft toen een aangepaste bidon op de fiets gemonteerd. Dat de bidon op het frame gemonteerd moet worden, betekent dat de fietsen die Rabobank voor de tijdrit gebruikt niet meer mogen volgens de UCI. De Giants Trinity Advanced heeft namelijk een bidonhouder achter het zadel zoals veel triathlonfietsen ook hebben. Dat zal dus moeten worden aangepast. Ook moet de bidon voldoen aan afmetingsvoorschriften. De doorsnede mag maximaal 10 centimeter zijn maar moet minimaal 4 centimeter zijn. De inhoud is minimaal 400ml en maximaal 800ml. De UCI heeft overal iets over te zeggen. De volgende regel zal vast gaan om de verbanning van sinaasappelsmaak.
BBB Primavera De Primavera lichtgewicht winddicht en waterafstotend jacks en vesten zijn een prima keuze voor mild koude omstandigheden. Beide zijn gemaakt van hetzelfde dun gelamineerd polyester met uitstekende stretch eigenschappen en een ademende microporeuze membraan. Het houdt je warm genoeg, maar laat wel zweet verdampen als dit nodig is. Combineer de materiaaleigenschappen met een YKK-rits over de volledige lengte met een flap achter de rits die zorgt voor een goede sluiting en minder irritatie in de nek, een silicium antislip strip in de zoom en achterzakken met YKK-ritsen en het anatomisch panel vorm, en je hebt het beste jack dat mogelijk is. Voor extra veiligheid hebben we reflecterende accenten op de voor- en achterkant van de Primavera aangebracht, welke in de maten XS, S, M, L, XL, XXL en XXXL verkrijgbaar is. Dus als je na een klim afdaalt of als de weersomstandigheden daarom vragen, doe dan je Primavera jack aan en geniet van de rit.
Marc Cavendish is tot BBC Sportpersoonlijkheid van het Jaar verkozen in Groot-Brittannië. De 26-jarige bewoner van het eiland Man is pas de derde wielrenner in de geschiedenis die de trofee krijgt. "Dit is een mijlpaal voor het wielrennen", reageerde de wereldkampioen en winnaar van de groene trui in de Ronde van Frankrijk. "Dat deze sport in Groot-Brittannië erkenning krijgt in een niet-olympisch jaar is ongezien. Ik ben sprakeloos en mijn teammaats kunnen bevestigen dat dat zelden gebeurt."
Cervelo R5ca van Freshbikes http://www.freshbikescycling.com/ Totaal gewicht: 5.16kg(11.39lbs) - Cervélo R5ca frame - SRAM RED Fizik CX carbon rail zadel - 3T Doric LTD zadelpen Zipp VumaQuad crankset, Sram Red Black voor & achter derailleurs, Sram Red Black cassette, en een KMC X10SL gold chain. Edge wielen Zipp SL stuur met een Zipp SL stuurpen Sram Red Black shifters EE remmen - met de platinium remblokken van Zipp.
Exqi zal op 24 december om 21u45 het Gala van de Flandrien heruitzenden. Het prestigieuze wielergala, dat plaats vond op zondag 16 oktober, werd gepresenteerd door Francesca Vanthielen en chef sport Ludo Vandewalle. Op dat gala werden de wielertrofeeën voor Flandrien, Internationale Flandrien , Flandrienne, Belofte, Junior en Nieuweling uitgereikt. De Flandrien, de prijs voor beste Belgische wielrenner van het jaar, werd verkozen door zijn collega wielrenners. Dat maakt de trofee extra speciaal.
Philippe Gilbert Classic, Zaterdag 28 april 2012 - voor Wielertoeristen Op 28 april 2012 vindt de eerste editie van de Philippe Gilbert Classic plaats. De toertocht verenigt de voornaamste hellingen uit de Amstel Gold Race (onder meer de Cauberg) met de lastigste hindernissen uit de Waalse Pijl (de Muur van Hoei) en Luik - Bastenaken - Luik (la Redoute). De start van de klassieker wordt in Remouchamps, de geboorteplaats van s werelds nummer één op de UCI-ranking, gegeven
Op 25 maart 2012 is het net 1 jaar geleden dat Trigon geïntroduceerd werd op de Europese markt. Een markt die in sommige landen al oververzadigd lijkt, neem je niet zomaar zonder slag of stoot in. Je moet al over zeer grote troeven beschikken om tussen al het Europese geweld een plaatsje te veroveren als nieuweling. Het hoofdkwartier van fietsenfabrikant TRIGON is gevestigd in Taiwan.
TRIGON is een pionier in het vervaardigen van carbon onderdelen. Achter de schermen is TRIGON producent van onderdelen, van vele verschillende populaire merken. Vanwege de grote vraag naar carbon frames heeft TRIGON, steeds in OEM gewerkt voor de vele andere grote merken, en daardoor hun eigen merknaam niet voluit gepromoot in Europa. Trigon Europe is gevestigd in het Belgische Schepdaal en brengt zijn topfietsen via online shopping rechtstreeks tot bij de eindconsument. Trigon is één van de grootste spelers op de wereldmarkt. Vooral in Australië, USA, Canada, Nieuw Zeeland en stilletjes aan ook in Groot-Brittannië staan zij aan de top. De Benelux is voor hen een kleine markt, waar ze voorlopig weinig of geen marketing hebben gevoerd. In de wetenschap dat Trigon voorlopig geen budgetten vrij maakt voor marketing in de Benelux, doen we het hier zeer goed. Telkens we onze producten via beurzen en wielerevents aan het publiek hebben kunnen tonen, komt er een boost in de verkoop. Dit bewijst dat Trigon de mensen verbaast, wanneer ze het product leren kennen.
Om echter een groter publiek te bereiken bouwen we in 2012 aan een Trigon dealernetwerk in België en Nederland. Iedere dealer die interesse heeft kan ons contacteren via trigonbenelux@skynet.be, wij maken dan graag een afspraak in onze showroom te Schepdaal.
Kom naar onze showroom te Schepdaal, enkel via afspraak. Elke nieuwe klant die een complete fiets koopt, wordt Gratis uitgemeten, zodat hij of zij perfect op zijn of haar fiets zit. Prijzen op de website zijn verbruikerssprijzen, inclusief BTW.
Shimano WH-7900-C35 Topprestaties gepland in 2012? Dan is de WH-7900-C35 de geschikte wielset voor u. Bovendien kunnen de carbon-alu-composiet wielen bij de lokale dealer getest worden.
Onder het motto "try before you buy" kunt u nu de Shimano WH-7900-C35-CL wielset gratis en vrijblijvend testen bij uw lokale dealer. De dealeradressen kun je terecht op www.shimano-benelux.com. De WH-7900-C35-CL wielen zijn lichtgewicht en toch sterk en duurzaam, aerodynamisch en comfortabel. De wielen zijn voorzien van 35 mm carbon-alu-composiet draadvelg, rechte spaken en kruis-2 spaakpatroon voor verhoogde torsiestijfheid en een langere levensduur (16 voor / 20 achter). Daarnaast bevatten de wielen ook cup en conuslagers met eenvoudig Digital Click afstelsysteem. De wielset weegt 1.624g en kost 1.595 euro (draad) of 2.295 euro (tubeless).
Fuji officieel fiets sponsor van Champion System Fuji Altamira en SST Altamira is de Fujis top-of-the-line, grand-tour winning, all-carbon race bike een oversized down tube voor superieure efficiency, en full-carbon dropouts voor gewichts reductie. SST ultimate sprinters fiets. Designed met asymmetrical chainstays, aero-shaped tubes, en Fujis R.I.B. carbon membrane technology
BB30 en Pressfit BB30 basis 68mm bottom bracket shell. BB386EVO heeft een 18.5mm langere spindle designed voor een 86.5mm wide BB shell. De full spindle lengte bevat de ruimte voor de non-drive crank arm montage. EVO cranks EVO BB shell is wijder crancks hebben dus een bocht
De fizi:k 3D Flex is een nieuwe vervormbate inlegzool speciaal voor fietsers. De zool zorgt voor een stabiele constructie en efficiënte krachtoverdracht op de pedalen. In samenwerking met het Franse SIDAS Technologies ontwikkelde fizi:k een nieuwe inlegzool speciaal voor het fietsen. Deze nieuwe inlegzool is vanaf nu verkrijgbaar bij uw fizi:k footwear dealer. fizi:k claimt dat de nieuwe vervormbare zool de druk over een groter vlak verdeelt en het de stabiliteit in de schoen verhoogt, zodat koude voeten, slaapvoeten en slechte doorbloeding worden tegengegaan. De nieuwe zool past in de ontwikkeling die ook te zien is bij de schoenen van Specialized en Shimano, die naar wens zijn in te richten. Andere merken zoals Bont maken het mogelijk complete schoenen op maat te maken. De fizi:k zool past in alle fietsschoenen.
26 fietsen ter ere van Weylandt Wouter Weylandt was 26 toen hij dit jaar in de Giro dodelijk ten val kwam. Fietsenzaak PDG Bike Store Drongen & Evergem stelt vrijdag in Drongen precies 26 unieke fietsen voor waarvan een deel van de opbrengst van de verkoop zal gaan naar de weduwe en het dochtertje van Wouter. "De fietsen zijn door ons ontworpen in samenspraak met de familie Weylandt", aldus initiatiefnemer en zaakvoerder Patrick Degeyter. Klik hier voor meer informatie en de contactgegevens van PDG Bike Store.
Louis Garneau revolutionaire handschoenen technologie perforated gel padding introductievan de patented Ergo Air technologie Naadloos upper hand en laser cut pre-shaped vingers voorkomt irritatie, neemt drukpunten weg, elimineert blaarvorming en "slapende" handen. Mondo handschoenen voor mannen & vrouwen. verschillende kleuren.
11 x Belgisch Kampioen, 5 x Europees Kampioen, 2 x Wereldkampioen
De renner Theo Verschueren, zijn meester, Noppie Koch. Had hij deze gangmaker vijf jaar eerder gehad, had hij minstens evenveel wereldtitels behaald. leer hem kennen tijdens de vele koersverhalen tegen Peter Post, Eddy Merckx, Patrick Sercu, Ferdinand Bracke en andere grootheden. ga terug in de tijd en herontdek hoe het er toen aan toe ging. Van een talentvolle jeugdrenner tot zijn eerste wereld titel. Maar aan alles komt een einde, een einde dat hij liever anders had gezien. Een groot renner met een eeuwig groot hart. Theo Verschueren (1943) was een verdienstelijk wegrenner, maar werd vooral bekend als pistier. Zo behaalde hij een korf Belgische, Europese en wereldtitels achter dernys. Jamy Ivens, zelf ex-wielrenner, vertelt het verhaal van deze kleurrijke coureur in woord en beeld in samenwerking met auteur Stefaan Van Laere.
Met een bijdrage van: Louis de Pelsmaeker, Rik Torfs, Roger de Maertelaere en Nesten.
Collector's item met meer dan 200 foto's.
Uit het boek:
27 januari 1943, Sint-Jansteen, de geboorte van Theo Verschueren. Voor de jongere generatie, Theo wie? Maar voor alle wielerliefhebbers een grote naam in de wielergeschiedenis. Mensen zullen hem herinneren als hij die ooit wereldkampioen achter zware motoren op de piste werd. Maar hij was meer dan dat. Lees hoe het allemaal begon en ook hoe het begin van het einde naar het einde leidde.
Het begin van de groei naar grote successen.
De grootouders van Theo Verschueren vluchtten tijdens de Eerste Wereldoorlog met hun gezin vanuit het Oost-Vlaamse Lokeren naar het Nederlandse Sint-Jansteen. Hun zoon Baziel Verschueren huwde daar in 1935 met Maria Inghels. Uit dat huwelijk werd op 27/01/1943 Theophiles Alphonsus Anna Marie Verschueren geboren. Niets liet vermoeden dat hij 11 maal Belgisch kampioen, 5 maal Europees kampioen en 2 maal wereldkampioen in de disciplines, derny en stayers op de piste zou worden, en dit in de gouden generatie van onder meer Patrick Sercu, Peter Post, Ferdinand Bracke, Eddy Merckx, Rik Van Looy, Herman Van Springel, Roger De Vlaeminck en cyclocrosskampioenen als Erik De Vlaeminck en Albert Van Damme. Nooit had vader Baziel en moeder Maria durven dromen dat hun zoon een groot kampioen zou worden op de fiets.
Stalen motoren met daarachter de man met stalen benen. Zelf zegt hij dat hij de best in zijn disciplines was. Al had hij altijd een waardige tegenstander die het hem soms heel moeilijk maakten, Peter Post (12/11/1933 14/01/2011) Met zijn tweeën maakten ze er altijd een waar spektakel van. Samen lokten ze duizenden en duizenden, tot 25.000 toeschouwers, naar het ovaal.
Als medeorganisator van verschillende zesdaagsen in Nederland kreeg Verschueren voorrang op alles en iedereen van Post en werd hij ook vaak in de watten gelegd. Het respect was er wel geduurde heel hun carrière en ook erna, maar echte vrienden zijn het nooit geworden.
Maar de carrière van Theo Verschueren ondanks zijn vele titels loopt niet helemaal zoals hij het graag had gezien door pech, intriges, afspraken, combines, corruptie, . Het hoorde en toen ook al bij. Gelukkig was hij geen zacht gekookt eitje en ging hij altijd de strijd aan.
De droom om ooit profrenner te worden was niet gemakkelijk te realiseren. Als jonge knaap van 8 jaar moest hij heel vaak mee met zijn vader Baziel. De man was melkboer en het was toen de normaalste zaak dat zoon Theo zijn vader moest helpen. Helpen? Nee, excuseer mij, hard werken, van vroeg uit de veren tot in de late avond in alle weersomstandigheden, al op jonge leeftijd afzien. Slechts 8 jaar oud . Dit kan je in deze tijd niet meer voorstellen. Kinderen van nu hebben andere prioriteiten: Playstation, Nindendo, computers, televisie, chatten en zelfs de gsms zijn voor onze jeugd geen overbodige luxe meer. Is het beter nu dan toen? Een vraag die jullie zelf mogen beantwoorden. Het is wel een feit dat Theo Verschueren daar als jonge knaap zijn basis heeft gelegd om later tot grote prestatie te presteren ISBN 9789490243418 Uitgever: Bola Editions, 170 pagina's 20x25 cm Auteur: Jamie Ivens