De vrouwentak van wielerploeg HTC-Highroad heeft een nieuwe hoofdsponsor gestrikt. Het Amerikaanse fietsenmerk Specialized heeft zich aan de equipe van de Nederlandse wielrenster Ellen van Dijk verbonden. De ploeg moest op zoek naar een nieuwe geldschieter omdat HTC-Highroad na dit jaar een punt achter het project zet. Kledingbedrijf Lululemon Athletica is gestrikt als cosponsor van Team Specialized Lululemon. Dat heeft de Zwitserse eigenaar van het team dinsdag laten weten. De belangrijkste troeven blijven de ploeg trouw. De Duitse Ina-Yoko Teutenberg en de Amerikaanse wielrensters Evelyn Stevens en Amber Neben zijn de kopvrouwen. De Canadese Clara Hughes is de grootste aanwinst van de ploeg.
Wie zijn job wil combineren met sport kan binnenkort ook tijdens het werk fietsen. Vlaams parlementslid Patricia Ceysens brengt eind deze maand samen met twee vennoten immers een heuse bureaufiets op de markt. "De hele dag stilzitten achter je bureau is allesbehalve gezond", zegt Ceysens in Het Laatste Nieuws. "Maar dikwijls is het niet evident om na een lange werkdag nog te gaan lopen, fietsen of fitnessen. Met deze bureaustoel kan je beide combineren en dus tijd winnen", zegt Ceysens. De uitvinding is eigenlijk een bureaustoel met een stel pedalen. Zelf gebruikt Ceysens de bureaufiets al een tijdje. "Terwijl ik 's avonds aan mijn bureau thuis wat taken bijwerk. Het tuig wekt bovendien ook energie op, voldoende om bijvoorbeeld je gsm op te laden."
Binche organiseert BK wielrennen in 2018 Het Belgisch kampioenschap op de weg zal in 2018 in Binche plaatsvinden. Het is de eerste keer dat de Henegouwse stad het BK mag organiseren. De organisatie van het Belgisch kampioenschap in Binche is dezelfde als die van de eendagskoers Binche-Doornik-Binche, beter bekend als de Memorial Frank Vandenbroucke. Dinsdag is er de wedstrijd Binche-Doornik-Binche (1.1) Volgend jaar wordt het BK in Geel gereden, daarna trekken we naar La Roche in 2013 daarna volgen Wielsbeke (2014), Tervuren (2015) en Les Lacs dEau dHeure (2016). Het BK van 2017 is nog niet toegewezen.
Malteni profileert zich als een echt biertje voor wielerliefhebbers. Op het etiket van het in het Henegouwse Brunehaut gebrouwen bier prijkt immers een fraai wielershirt in de alombekende Molteni-kleuren. Malteni is een nieuw artisanaal, biologisch en glutenvrij bier. Wie niet helemaal naar Henegouwen wil rijden om het te proeven kan ook terecht in het Centrum Ronde van Vlaanderen. Je betaalt 3,5 euro voor het amberkleurige biertje.
Zondag 2 oktober Zomerse omstandigheden, voor de laatste rit van het seizoen. Ritje van 60 km met bevoorrading en nog een boterham bij aankomst Met tien leden voor deze laatste rit Bepalend of niet voor het kampioenschap Een Ex aequo kwam uit de bus na 71 ritten, het maximum, dit seizoen. Nog enkele voorbeelden van legendarische ex-aequos Enkele voorbeelden Bij de 100 meter vrije slag zwemmen op de Olympische Zomerspelen 1984 kwamen de Amerikaanse zwemsters Nancy Hogshead en Carrie Steinseifer beiden op een tijd van 55,92 uit, waardoor ze allebei een gouden medaille kregen. Er werd geen zilveren medaille uitgereikt. Bij de John W. Campbell Memorial Award-verkiezing voor de beste sciencefictionroman in 1974 eindigden Arthur C. Clarke en Robert Merle ex aequo op de eerste plaats. Ook in 2002 waren er twee winnaars: Jack Williamson en Robert Charles Wilson
Dus zo uitzonderlijk is een ex aequo niet in top-sport en wij zijn WIELERTOERISTEN Al blijft het opmerkelijk. Toch vandaag 100 km een algemeen gemiddelde van 32.5 een mooie afsluiter Met dank voor de "koffiekoeken" geschonken door Flip naar aanleiding van zijn eeste titel
Met ingang van 20 september zijn alle NeilPryde fietsen exclusief verkrijgbaar via het wereldwijde dealer-netwerk van NeilPryde. Neilpryde neemt deze deze stap om aan de eisen van de markt te kunnen voldoen. oorheen waren de fietsen ook via de site verkrijgbaar. Neilpryde voert ondermeer de Alize -zie afbeelding- en Diablo. Dealers zijn te vinden via de store-locator op: http://www.neilprydebikes.com/euro/store-locator
Deamon is het nieuwe frame van Prorace voor 2012. De kabels kunnen weggestopt worden in het carbon van de Deamon. De Deamon is een nieuw frame voor 2012, opgebouwd uit Torayca 40HT UD carbon. Dat zorgt voor een laag gewicht en een hoge torsie stijfheid. Het frame is zowel geschikt voor klassieke mechanische kabels als voor Shimano DI2 systemen. Als je kiest voor DI2 kan de batterij netjes onder de schuine buis worden gemonteerd.
De routing van de kabels in het frame werd volledig onder handen genomen. Nieuw is dat de achterremkabel aan de rechterkant van de balhoofdsbuis de bovenbuis in duikt, om er aan de linkerkant weer uit te komen. Hierdoor kon het risico op rammelen in de buis gevoelig verminderd worden. De kabel voor de achterderailleur loopt ook geheel door de onderbuis en de rechterachtervork. Naast het esthetische is de kabel hierdoor ook beter beschermd en kan je vlotter schakelen
De Deamon is voorzien van een BB30 bracket, maar indien nodig kan via een bus adapter een klassiek BSA systeem geplaatst worden.
Onderdelen als de zadelklem, balhoofdstel, kabeladapters, bevestigingspunten en bouten voor de bidon worden geanodiseerd uitgevoerd in goud, rood of titanium kleur. De Frame Kit Deamon Evo (CHYPS Design) bevat Vork Razor carbon (385g) met carbon stuurpijp + expander, high performance conisch balhoofdstel, Jett zadelpen, carbon bidonhouder, Zadelklem, BB30 adapter en extra reserve achterpad Frame Kit Deamon (CHYPS Design) bevat Vork Slice carbon met alu stuurpij, high performance conisch balhoofdstel, Evo zadelpen, carbon bidonhouder, zadelklem, BB30 adapter en extra reserve achterpad. Frame Kit (Standard Design) heeft de Slice carbonvork met alu stuurpijp, high performance conisch balhoofdstel, Evo zadelpen, carbon bidonhouder, zadelklem, BB30 adapter, extra reserve achterpad De fietsen zijn beschikbaar met Campagnolo, Shimano of SRAM afmontage. De Deamon is verkrijgbaar in maten 2XS to 2XL.
Ter nagedachtenis aan de legendarische klimmer Marco Pantani wordt zaterdag de zesde editie van de Memorial Marco Pantani (UCI 1.1) verreden rondom de Italiaanse stad Cesena (Emilia-Romagna). Met Lampre-ISD (Grega Bole, Alessandro Petacchi), Liquigas-Cannondale (Ivan Basso, Vincenzo Nibali) en Garmin-Cervélo (Daniel Martin, Christophe le Mevel) staan er drie UCI WorldTour-teams aan het vertrek. Ook Vuelta a Espana-winnaar Juan José Cobo staat met zijn ploeg Geox-TMC aan de start, net als Giovanni Visconti (Farnese Vini-Neri-Sottoli), Domenico Pozzovivo (Colnago-CSF-Inox), Emanuele Sella (Androni Giocattoli), Danilo Napolitano (Acqua & Sapone) en Davide Rebellin (Miche Guerciotti). Vorig jaar werd de 184 kilometer lange wedstrijd gewonnen door Elia Viviani (Liquigas-Cannondale).
De Memorial Marco Pantani (UCI 1.1) is gewonnen door Fabio Taborre.
De 26-jarige Italiaan van Acqua & Sapone kwam als eerste aan in Cesenatico na een wedstrijd over 184 kilometer. Hij won de sprint van een grote kopgroep Vier renners trokken vroeg in de wedstrijd ten aanval. Onder hen bevond zich ex-Vuelta a Espana-winnaar Vincenzo Nibali (Liquigas-Cannondale). Hij had gezelschap van Davide Torosantucci (D'Angelo & Antenucci-Nippo), Davide Ricci Bitti (Farnese Vini-Neri-Sottoli) en Alberto Contoli (Colnago-CSF-Inox). Een groep van achttien renners, waaronder Vincenzo Nibali, Ivan Basso en Vuelta-winnaar Juan José Cobo, kreeg in de slotfase gezelschap van tien achtervolgers waardoor uiteindelijk 28 renners mochten uitmaken wie er met de zege vandoor ging In de plaatselijke rondes kon niemand meer afstand nemen, waarna Taborre zich de snelste toonde in de sprint. Rebellin werd uiteindelijk tweede, voor Daniel Martin (Garmin-Cervélo). Taborre won eerder dit seizoen de GP Camaiore (UCI 1.1). Uitslag: (183 km - 1.1) 1. Fabio Taborre (/Acqua & Sapone) 4u25m31s 2. Davide Rebellin (/Miche-Guerciotti) allen z.t. 3. Daniel Martin (/Garmin-Cervélo) 4. Giovanni Visconti (/Farnese Vini-Neri Sottoli) 5. Oleg Berdos (/De Rosa-Ceramica Flaminia) 6. Paolo Bailetti (/De Rosa Ceramica Flaminia) 7. Fabio Felline (/Geox-TMC) 8. Riccardo Chiarini (/Androni Giocattoli) 9. Juan José Cobo (/Geox-TMC) 10. Miguel Angel Rubiano (/D'Angelo & Antenucci)
Zaterdag 1 Oktober Den Schuunsten dag van t Jaor 28°c Prachtige (na)Zomerdag in oktober droog en dorstig Voor de "hitte " te trotseren toch nog 15 leden + gastrijder. In de rubriek "lekke" banden Patick P en onze gastrijder Toch nog een ritje van 88 km gemiddeld 31.6 Ritje met draaqien en keren leden ophalen voor de rit en leden afzetten (thuisbrengen hé) na de rit Morgen een laatste effort naar de Kiekenhaag. En dan einde seizoen, maar wie ligt ernog stil Volop worden er plannen gemaakt naar de winter en volgend seizoen toe Finale proef voor het kampioenschap of toch maar kroegentocht
Marchisio engineering opgericht in het begin van de jaren tachtig door ex profrenner Dante Marchisio is een Italiaans familiebedrijf dat al meer dan 25 jaar hoogwaardige producten voor race- als tourfietsers ontwikkelt en produceert. Fietsers kennen het bedrijf vooral van hun wielen en kransen. Nu is er dus ook een frame op de markt gebracht. info: http://italiaanseracefietsen.wordpress.com
Voor sporters die kennis willen maken met het trainen met vermogen, heeft CycleOps een betaalbare vermogensmeter ontwikkelt. De PowerCal berekent het geleverde mogen aan de hand van de hartslag.
CycleOps laat voor het eerst in de Benelux de nieuwe PowerCal zien, op Bike Motion. De PowerCal is de eerste vermogensmeter die het vermogen berekent naar aanleiding van de hartslag. Al jaren veronderstellen wetenschappers een correlatie tussen de hartslag en het geleverde vermogen. In een laboratorium is de relatie tussen hartslag en vermogen relatief eenvoudig te voorspellen. Echter, in het veld, waar je onder andere te maken hebt met heuvels, wind en andere factoren, wordt deze voorspelling een stuk lastiger. Door het analyseren van tienduizenden vermogensfiles hebben experts van de Universiteit van Colorado een verband ontdekt tussen hartslag en vermogen in een real-life omgeving. CycleOps heeft met deze kennis een technologie ontwikkeld die het vermogen berekend naar aanleiding van de hartslag. Voor men de PowerCal in gebruik kan nemen dient een renner bij een CycleOps PowerCal dealer een BORG test af te nemen. Wanneer de resultaten van deze inspanningstest, met de bijgeleverde software, gekoppeld worden aan de PowerCal kan deze met een grote nauwkeurigheid het geleverde vermogen berekenen. De PowerCal is verkrijgbaar vanaf 179 euro info: http://www.grinta.be
Prototype Electronic 12-Speed Drivetrain, van TISO Ultralight Titanium Cassette & Wieltjes Tiso, is een Italiaans Bike component manufacturer. prototype 12-speed electronic drivetrain Productie voor in 2012? De werking zou draadloos zijn ! Hier voorlopig nog een 11 speed, Titanium ti/ceramic pulley wieltjes
De opvolger van het Assos airBlock winterjack is het iJ.bonKa.6 jack. Voor het eerst is een Assos jack beschikbaar in twee verschillende snitten: Model Cento een slimFit snit geschikt voor een atletisch competitie lichaamstype Model Mille een regularFit snit voor een meer robuust lichaamstype Het iJ.bonka jack is je tweede kledijlaag aan de buitenkant. Het is ontworpen volgens het ALS (Assos Lagen Systeem) principe. Gebruik dit jack in koude winterse weersomstandigheden boven 0°C. De bonka werkt het best in combinatie met Assos interactive body insulator ondergoed dat rechtstreeks op de huid wordt gedragen. De bonka heeft 32 patronen, 6 verschillende stoffen en 13 componenten.
ASSOS TwinDeckFoiling technologie: de borst en bovenarmen zijn gemaakt van een arbeidsintensieve dubbellaags constructie. Die is een combinatie van stratagonUltra airBlock stof aan de buitenkant en RXQ stof aan de binnenkant. Het resultaat is een effectievere isolatie en een beter aanpassende pasvorm.
De borst en ellebogen hebben nog een extra tussenliggende windstopper laag
Binnenin de kraag heeft de bonka een bijkomende ergonomisch gevormde schildpadnek constructie die perfect rond borst en nek aansluit. Dit laat je toe om met de hoofdrist te werken voor extra ventilatie tijdens het klimmen, zonder de borst en kraag isolatie te verminderen.
Het rugpaneel is gemaakt uit RX voor een verbeterde ventilatie waardoor damp snel naar buiten wordt getransporteerd.
Een geïntegreerde Assos stabilisator op de rug klikt de bonka vast op je lichaam. De stabilisator vermindert verticale rek, en houd je achterzakken perfect op hun plaats, zelfs als ze volgeladen zijn. (ASSOS patent No EP 1 891 868)
De zijpanelen en onderarmen zijn gemaakt van het nieuwe ASSOS airBlock membraan: stratagonMedium.
Drie achterzakken, vierde veiligheidszak met rits, reflecterende strepen achteraan voor betere zichtbaarheid
De iJ.bonKa is de volgende generatie van het ultieme Assos winterjack voor hoge prestaties. Bij Assos betekent het woord nieuw niet louter een esthetische verandering. Nieuw bij Assos betekent nieuwe technologie, nieuwe know-how, nieuwe verbeteringen. De iJ.bonKa vervangt het AirBlock jack waarvan de laatste versie meer dan acht jaar in productie was. Vergeleken met zijn voorganger heeft de bonka minder volume, een lichter gewicht, verbeterde bescherming en meer functionaliteit. Prijs 349,- euro www.assos.com