Vermarc gaat ook de komende twee seizoenen de wielerkledij van het Quick-Step Cycling Team leveren. Dat zijn eigenaar Marc Verbeeck en ploegmanager Patrick Lefevere overeengekomen. "De samenwerking met Vermarc duurt al vele jaren. We zijn verbonden met het bedrijf en de familie Verbeeck via een sterke professionele band en wederzijdse waardering", aldus ploegmanager Patrick Lefevere. "Gedurende de jaren heeft Vermarc bewezen een prima partner te zijn, die in kan spelen op de behoeften van de ploeg en ook op de veranderingen in de markt tijdens de laatste jaren. De kwaliteit van de kleding, zowel op het gebied van design als ook de keuze van de materialen, is erg gewaardeerd door onze renners die zelf ook bijgedragen hebben door suggesties aan de technische ontwikkeling van de kleding. Vermarc is een ideale partner, op zowel zakelijk gebied en als ook voor de ploeg." "We zijn blij dat met deze ploeg en Patrick Lefevere verbonden blijven", aldus Vermarc-eigenaar Marc Verbeeck. "Dankzij de fantastische resultaten vande laatste jaren is de zichtbaarheid van ons merk erg gegroeid. In 2012 starten de ploeg en ons bedrijf een nieuw hoofdstuk. Daarin hebben we dezelfde vastberadenheid die we altijd al hadden, waarbij we streven om de renners zo goed mogelijk te ondersteunen."
Omloop van het Houtland Lichtervelde 2011 Afstand 193,6 km = 115,2 km + 8 x 9,8 Km Men Elite 1.1 UCI 28/09/1989 109 vertrekkers 1e BOGAERT Jan 2e ELAUT Pascal 3e DEVOS Johan
Specialized en McLaren Applied Technologies, het bedrijf achter de bolides van McLaren Mercedes, hebben aangekondigd hun bestaande samenwerking te zullen uitbreiden tot een langdurige relatie. Toen Specialized in de zoektocht naar het verbeteren van hun carbontoepassingen was gaan aankloppen bij de ontwikkelaars van de snelste autos ter wereld, leidde dat al tot een nieuw frame: de S-Works + McLaren Venge. Dat bleek een schot in de roos; het prototype van deze Venge maakte dit jaar zijn debuut in Milaan-San Remo en hielp Matthew Goss meteen naar winst. Mark Cavendish op zijn beurt, gebruikte de combinatie van laag gewicht met verbeterde aerodynamica en efficiëntere krachtoverbrenging om zijn eerste groene trui binnen te halen Voortbordurend op het succes van de S-Works + McLaren Venge, start nu een langdurige verbintenis tussen beide bedrijven. De samenwerking zal zich door de combinatie van de expertise van beide partners volledig richten op producten die een doorbraak betekenen in de fietsbranche en technologieën die prestatievoordelen met zich meebrengen. De specifieke projecten van beide bedrijven blijven weliswaar gescheiden, maar bij gezamenlijke projecten zullen alle kennis, informatie en beschikbare middelen worden gedeeld. Het uiteindelijke doel, volgens de fietsfabrikant uit Californië, is te komen tot een blijvende verbetering van de fietsbeleving van de prestaties van de fiets zelf, t ot de prestaties van de accessoires en alles wat daarbij hoort. Meer info via http://venge.specialized.com http://www.grinta.be
Zondag 18/09: 11 man aanwezig Yves, Karl, Luc, Salemijoe, Koen (!) , Christiano, Franz, Paul, Jef, Hubert en Stefaan reden naar Sint Gillis voor de 50 km. Via Sint Niklaas naar Sint Gillis, inschrijven en hup naar De Polders. Karl en Luc hielden het bij achtervolgen en Franz en Pol namen de leiding. Na een 10 tal km plat voor Karl ( een mooi wit steentje ). Daarna werd er een snedig tempo opgezet en er werd niet veel meer gepraat. De pijltjes werden ook gemist en resultaat : parcours 80km..!. Voor wie fris zat : ok. Voor de stervelingen van de dag ervoor : It s gonna be a long ride !! Het trekkersteam op kop veranderde regelmatig, enkel Franz bleef op kop. Koen miste wat kms, maar liet zich niet kennen. Jef en Hubert gaven het taaie voorbeeld. De controlepost bracht vele teams tesamen en de competitie kon beginnen. Het eerste gat werd dichtgereden ( naast de Schelde) en met zijwind op kop werd er toch 35km/h gebold. Daarna mochten wij het vuile ( lees : vermoeiend ) werk opknappen. Te Verrebroek werd een lang stuk met tegenwind afgestraft door een ander team. Zij passeerden en de WTC´s namen de straten over. Iedereen werd getest en de finish was een verademing. Gelukkig was de bediening supersnel en de gratis boterhammen ( enen me hesp en enen met kees ) waren snel verdwenen. Hierna werd de Moezen nog bezocht en kijk wie we daar hebben : 10 langslapers ! Er werden wat A en B-grappen verteld, maar de verbroedering werd lekker doorgespoeld ! Of moest er nog een aktie gesteund worden .. Forza Foxy ! Iemand een stylootje ???
Zaterdag 17/09: 5 man aanwezig Luc, Karl, Rudy, Jurgen , Hilaire en vriend Roger vertrokken om 09.00u vanuit De Lokers naar Nieuwkerken-Waas voor de Tom Steels Classic. Inschrijven, bonnetje voor de gratis BBQ-worst en met z'n allen naar Sint Pauwels. De Rudy legde er al direct de pees op en we merkten snel een lange sliert achter ons op. Over Stekene naar Koewacht. Daar begon de wind ons te plagen. Ons team kreeg vorm. Een kerel met goede benen en een trui vd Lokerse feesten plus een Engelssprekende Tsjech (? ) snorden lekker mee. De Polders zullen we nooit op ons duimpje kennnen. Constant denk je : ,,Hier heb ik al eens gereden, maar toen kwam ik van de andere kant,, Gelukkig waren de stukken met wind op kop niet al te lang en na een ambulance te zien staan voor een bende die in elkaar ,,gehaakt,, waren, kwam de controle-post op tijd. Een andere grote bende was al even weg en moest dus ingehaald worden ..hum... Na een 20 tal minuten gebeurde dit en eigenlijk merkten we toen all dat beide groepen dezelfde snelheden in het hoofd hadden. Er werd toch beslist om in te halen, en ..jaah , dan moet je blijven rijden natuurlijk. Voor de ene een makkie, voor de andere : , Zone rouge,, Bij de tweede controle-post te Hulst werd er wat gelachen en velen dachten : Die kerels pakken we straks wel. Wij vertrokken eerst en na een 10tal km : Karl Krampen in beide benen. Wie stak er ons voorbij.. je raadt het al. Dankzij Rudy en Luc kon Karl toch nog vooruit geraken. De gemiddelde snelheid was 31.5 .... op het einde van de rit 27.5km/h ... Alle snoepjes en cakes ( Dank U , Hilaire ) werden nog weggeschonken, maar de benen bleven protesteren. Na een lange 15km werd eindelijk het einde bereikt. De worst was lekker warm en er werd verdacht veel cola gekozen. Daarna nog een ritje huiswaarts ( niet al te snel, aub) en een warm bad thuis bracht eindelijk verzachting ... Eric, Hubert en Jef reden s middags de 80km op hun drietjes. (Verslag Forza Elversele)
donderdag 22 september 2011 : 86ste GROTE PRIJS Dr. EUGEEN ROGGEMAN, ereprijs AXA BANK STEKENE - zakenkantoor BOGAERT - zakenkantoor VAN DUYSE - ereprijs BIKEFUN TURKIJE : wielerwedstrijd beroepsrenners Stekene centrum
14 ronden van 11,3 km, in totaal 158 km vertrek : café De Filisoof, Polenlaan 20 om 14.00 uur aankomst : Gildenhuis, Dorpsstraat 42 omloop : Polenlaan Potaarde Sint-Jozefslaan Heikant Hamerstraat Wildernis Bergstraat Hinnestraat Kapellestraat Wittingstraat Heirweg Bosdorp Brugstraat Dorpsstraat - Polenlaan
1984 1e Van Vlierbreghe Frans 2e De Rooy Theo 3e JAN BOGAERT 1992 1e JAN BOGAERT 2e Melsen Johan 3e De Clercq Mario
Van Nicholas onthulde op Eurobike twee gloednieuwe aanwinsten binnen haar mountainbikecollectie. De Valkyr is de eerste full suspension mtb van het fietsenmerk, de Redwood de eerste entry-level titanium bike. De Valkyr is de eerste full suspension mountainbike van Van Nicholas en daarmee een zeer gewenste toevoeging aan hun uitgebreide collectie titanium fietsen. Het prototype heeft vorig jaar op de beurs het daglicht al even mogen zien, maar 2012 staat als het officiële geboortejaar van het definitieve model. Wij staan te trappelen om de Valkyr in productie te nemen, aldus oprichter en hoofd design Jan-Willem Sintnicolaas. Het 2011 prototype van de Valkyr is uitvoerig onder de loep genomen. Na de nodige testen en berekeningen is de stijfheid en tractie geoptimaliseerd. Een extra versteviging werd ingebouwd in de liggende achtervork, om stijfheid te creëren. Van Nicholas heeft bij dit model voor glijlagers gekozen."
De oprichter is net zo enthousiast over de Redwood, de eerste entry-level titanium mountainbike: "Een echte allrounder, waarvan we hopen dat het velen zal overtuigen van titanium voor off-road disciplines. De Redwood is de perfecte keuze om kennis te maken met titanium mountainbikes. Dit model met haar multi-purpose geometrie is ontworpen als 'twentyniner' en kan zowel gebruikt worden met versnellingen als een single speeden met schijven of v-brakes. Er is genoeg ruimte voor welke band u ook kiest. Er is zelfs de mogelijkheid voor een bagagedrager, zodat de Redwood ook gebruikt kan worden voor woon-werkverkeer. De eindeloze mogelijkheden, samen met de prachtige geborstelde afwerking die de Van Nicholas fietsen kenmerkt, biedt toch een zeer verleidelijk vooruitzicht."
Veel sportvoedingsproducten bevatten suiker. Suiker is snelle energie, maar de keerzijde is een dip in energie omdat de bloedsuikerspiegel te hevig schommelt. QuickEnergy bevat geen suiker, maar geeft tóch lang energie. Het is dringen op de markt van sportvoeding. Telkens weer duiken er nieuwe supplementen op die een extra voordeel zouden bieden. Heel goed mogelijk, want in het uiterst complexe samenspel tussen lichaam, stofwisseling en nutriënten heeft de wetenschap nog lang niet alle onderste stenen boven gekregen. Het geheim van QuickEnergy zit hem in de combinatie van belangrijke B-vitamines die voor energie zorgen, aminozuren die helpen om alert te zijn en antioxidanten die het lichaam gezond houden. Vitamine B6 is nodig bij meer dan 100 enzymen die bij het eiwit metabolisme betrokken zijn, is daarnaast essentieel voor rode bloedcellen en ook voor het zenuwstelsel. Vitamine B12 helpt bij de omzetting van voedsel in energie en Niacine helpt onder andere bij het zuiveren van het lichaam. Het aminozuur fenylalanine verhoogt de mentale alertheid, taurine helpt bij spierherstel en het natuurlijke antioxidant appelzuur helpt bij het opruimen van overbodige stoffen. Door al die ingredienten in één flesje te gieten krijg je wel een energieboost, maar blijft de daarop volgende dip uit, zeggen ze bij QuickEnergy. Een wetenschappelijk onderzoek ondersteunt die claim. Uitkijken dus naar het promoteam van QuickEnergy, dat gratis samples uitdeelt op sportevenementen en wellicht ook op Bike Motion in Utrecht volgende maand? In de smaken sinaasappel en limoen voor 2,25 EUR per flacon van 59 ml.
Programma UCI Road Race World Championsship 2011 Time Trails: September 19 ; Junior Women - Under 23 Men September 20 ; Junior Men - Elite Women September 21 ; Elite Men Road Races: September 23 ; Junior Women - Under 23 Men September 24 ; Elite Women - Junior Men September 25 ; Elite Men
Totaal afstand +/- 260 km , de afstand is met één ronde verminderd
Het hoogteprofiel (in totaal 2110 hoogtemeters) De aanloop van 28 km naar Copenhagen Rudersdal
De Muur van Geraardsbergen wacht op u Durft u als fietser de uitdaging aan te gaan tegen uzelf, de lopende chrono, tal van andere deelnemers én de Muur van Geraardsbergen? Schrijf u dan nu in voor de 1e Muur-Tijdrit, een individuele Time-Trial voor wielertoeristen & recreanten startend vanop een echt tijdritpodium en met aankomst op de top van de legendarische KapelMuur. Ook ex-wereldkampioen Johan Museeuw is van de partij! Snel inschrijven is de boodschap, want de plaatsen zijn beperkt. Meer info op www.muurchallenge.be Cyclelive en CyclelivePLUS Magazine zijn ook van de partij. Hopelijk tot zaterdag 27 augustus!
Lazer Magneto Lazer komt voor het volgende seizoen uit met zonnebrillen De innovatie bij de Magneto is dat hij blijft zitten door middel van "magneten" Het systeem werkt voorlopig aleen bij een "Lazer" Helm die voorzien is van Magic Buckle magnetic helm strap systeem.
Zondag 18 september Rit te Sint-Gillis-Waas Fietshappening SGW in de Klimop De acht aanwezige leden op tijd Rit ter plaatse 53 km totaal van de rit 94 km gemiddeld 31.5 Parcours Alweer de polder vandaag bevoorrading na 21 km (voor de 50 km) Ook de wind was zozals gisteren aanwezig Er zijn waarschijnlijk betere en ook propere baantjes in de polder We wisten eerst niet voor wat de de stand " afspuiten fietsen" was, maar hadden hem wel nodig na de rit Bij aankomst nog een lekkere boterham en een "snelle" bediening Al bij al een droog fietsweekend en dat was ook al een tijd geleden
Zaterdag 17 september VWB - Klassieker Tom Steels (Bidon) Classic Met hoe kan het anders bij aankomst een Telenet Bidon Drinkbus Als ook niet te vergeten een lekkere braadworst Met 7 "lieve mensen" deze morgen The Ranch Twee leden die rechstreeks naar Nieuwkerken gereden waren en eentje al weg Die was met de wagen hadden we te pakken aan de eerste bevoorrading Voor de rit van 121 km over Kemzeke Stekene Zaamslag Vogelwaard Met een eerste controlepost verder over Hengstdijk Kuitaart Lamswaarde Terhole Sint Jansteen Kappelebrug Roskamstraat Clinge Meerdonk Vrasene, aankomst na 121 km En das just voor ons een gemiddelde van 32.5 en das ook, just zie maar na de wind vandaag Maar wel droog, ook belangrijk vandaag gezien het ( de staat) van het parcours Voor de rest een toch wel nerveuze rit komen er hier nieuwe leden uit wie weet Transfert - seizoen volop open! En het kampioenschap hoe zit dat nu meeste punten ritten Of dan toch maar kilometers Misrijden meegerekend De strijd is open ( en blijkbaar bitsiger) met nog steeds enkele kandidaten voor de titel dit jaar Waar "VRIENDEN" dan al goed voor zijn Voor Filip B. zit net als Tom B. het seizoen erop
CCC-Polsat-Polkowice verdwijnt uit peloton Er komt na dit seizoen een einde aan het bestaan van CCC-Polsat-Polkowice. De grootste, meest succesvolle en oudste Poolse ploeg uit het peloton had ambitieuze toekomstplannen, maar naar verluidt is er onenigheid ontstaan tussen de ploegleiding en de sponsor CCC-Polsat-Polkowice, onder meer bekend om de opvallende oranje-zwarte shirts, is al sinds 2000 actief in het peloton. Het hoogtepunt bereikte de formatie in 2003, toen de ploeg toetrad tot de hoogste divisie in het wielrennen en deelnam aan de Giro d'Italia. Na enkele minder jaren keerde de formatie vorig jaar terug als profploeg, op het ProContinentale-niveau.