Fondriest 2012 2012 Fondriest TF Zero Fatto in Italia 1K finish Frame 799 gram Kabels intern Di2-ready Ultra Thin Seat Stays 2012 Fondriest R20 Entry-level carbon monocoque frame 3K finish Carbon achterpadden (vervangbaar aan derrailleur-zijde) Speciaal trapezium gevormd frame voor extra stijfheid 2012 Fondriest SF1 Fatto in Italia Stainless steel frame XCR Columbus buizen 2012 Fondriest SF2 Fatto in Italia Staal - Verchroomde lugs - Columbus - Spirit buizen Fondriest heeft ook nog de TF1, TF2, TF3 en R10 in het gamma voor 2012 Fondriestbici.com info: http://italiaanseracefietsen.wordpress.com
Eddy Merckx Cycles stelde in de nieuwe fabriek en showroom te Zellik zijn modellen 2012 voor. De topmodellen blijven ongewijzigd, maar er zijn ook nieuwigheden. De topmodellen EMX-7 en EMX-5 blijven praktisch ongewijzigd in het gamma. Wel krijgen ze een geïntegreerd BB86-bracket om de stijfheid te verhogen. En stijfheid is het kernwoord bij de designer van de Merckx frames, Dave Luyckx. Terwijl veel, vaak Amerikaanse, fabrikanten, mikken op "vertical compliance" (comfort door het frame verticaal flexibel te maken), vindt Luyckx dat fietsers het comfort moeten zoeken in de wielen, banden en het zadel. Het frame moet zo efficiënt mogelijk zijn. De kleuren van de teamfiets zijn uiteraard nog niet gekend. Ook bij Merckx wachten ze vol ongeduld tot de carrousel in het profpeloton stilvalt, zodat ze weten welk team ze volgend jaar sponsoren. Eddy Merckx EMX-7 met eigen wielset. (foto eddy merckx cycles)
Net onder de twee topframes komt de EMX-3. Die krijgt wat upgrades om hem nog meer te onderscheiden van het instapframe in het carbongamma, de EMX-1. Zo krijgt de EMX-3 interne bekabeling. Beide frames hebben een meer relaxte geometrie dan de twee topframes en bieden dus meer comfort voor de gewone wielertoerist. De EFX-3 en EFX-1 hebben dezelfde specificaties maar dan wel in een specifieke damesgeometrie.
EIGEN WIELEN Voor de carbonframes werden ook carbon wielen ontworpen. Bij de EMX-7 is dat een eigen wielset met DT Swiss 240S naven, bij de EMX-3 zijn dat eigen naven. Beiden zijn uitgerust met kwaliteitsvolle Sapim spaken en de velgen komen uit dezelfde fabriek als die waar de frames worden geproduceerd.
De AMX-4 en AMX-5, de scandium topframes, zijn nu enkel nog op specifieke vraag van de klant en enkel in custom geometrie te verkrijgen. De AMX-1 en -2 verdwijnen uit het gamma. In de plaats komt de AMX-3, een licht aluminium frame (1300 gram voor een gelakt frame in een medium maat) met een full carbon vork met twee maten lagers. Het nieuwe frame krijgt het design van de carbon EMX-5, maar de geometrie van de EMX-3. De AFX-1 is een budgetframe voor de dames. Eddy Merckx AMX-3. (foto eddy merckx cycles)
MERCKX GOES URBAN Nieuw voor 2012 zijn de twee urban fietsen. De UMX-S is een singlespeed of fixie (naargelang van hoe je het achterwiel gebruikt), terwijl de UMX-R een Rohloff 14-speed achternaaf heeft en een kader in lichter Columbus SL staal. Beide hippe tweewielers zijn enkel verkrijgbaar in het prachtige oranje dat doet denken aan de fiets van Eddy tijdens het uurrecord van Mexico City in '72. Samen met Nutcase werd er een helm ontwikkeld en die krijg je gratis bij je fiets. Eddy Merckx UMX-S. (foto eddy merckx cycles)
Het begon als een ludiek idee, maar intussen gaan er steeds meer stemmen op om een berg te bouwen in Nederland. zou als trainingsfaciliteit dienen voor onder andere wielrenners en wintersporters. Journalist Thijs Zonneveld bond in een column de kat de bel aan met zijn plan om ergens in de Nederlandse polders een berg van 2.000 meter te bouwen. Wat eerst een ludieke en onhaalbare bevlieging leek, werd al snel gesteund door de Nederlandse Klim- en Bergsportvereniging (NKBV), de Koninklijke Nederlandse Wielrenunie (KNWU) en de Nederlandse Skivereniging (NSkiV). Het plan heeft ondertussen serieuze vormen aangenomen. "Allerlei grote bedrijven zijn inmiddels ingestapt, diverse gemeentes en investeerders zijn geïnteresseerd. Sport is misschien wel de belangrijkste reden dat er zo veel aandacht en publiciteit voor de polderberg is", aldus Zonneveld. "Met de komst van deze berg worden trainingsfaciliteiten voor met name wielrenners en mountainbikers veel toegankelijker", zegt technisch directeur Thorwald Veneberg van de KNWU op nu.nl. "De Limburgse heuvels zijn een mooie opstap, maar de hoogtemeters en met name de lengte van wegen in de heuvels zijn niet te vergelijken met hooggebergten in de Alpen of de Pyreneeën."
De nieuwe Stealth aero race bike voor 2012 "Standard" design Het Stealth frame is uitgerust voor zowel de klassieke mechanische als de Shimano DI2 systeem Fiets verkrijgbaar met Campagnolo, Shimano of Sram groepsets. BB86 bottom bracket - Stealth in CHYPS design Frame 950 gr - Vork 350 gr met carbon dropouts
BK Beloften Tim Declercq is de nieuwe Belgische wielerkampioen bij de beloften. In de slotronde van een boeiend BK in Geel raakten zeven renners voorop. In een millimeterspurt gooide de 22-jarige Izegemnaar zijn voorwiel nog net voor dat van Sander Helven over de meet. Eliot Lietaer werd derde. Elite zonder contract
Joeri Calleeuw is in Geel tot Belgisch kampioen bij de eliterenners zonder contract gekroond. In een spannende sprint met drie versloeg de 26-jarige Zedelgemnaar Dries Depoorter en voormalig profrenner Kevin Neirynck.
Zondag 21 augustus Oefenrit "eventjes" losrijden na de rit van gisteren (Willy Vannitsen) Ritje over Koewacht. Zelate, Sint kruis Winkel, Mendonk, Wachtebeke Met 14 leden op deze "zomerse" zondag lang geleden hé Eerst William met Boogie daarna Superknecht Thierry op kop die het ook nog afmaakte in de aankomst bergop in de ruissstraat. Eerste overwinning voor THIERRY Proficiat met grote "Klasse" De spurters gewoon een Gilberke laten zien 32.2 gemiddeld ook al waren de laatse 10 km dijk
Merida Reacto 2012 de aerodynamische Reacto van Merida. de Reacto met een complete integratie van het elektronische Di2-schakelsysteem
S-Flex Comfort luidt het toverwoord dat verborgen zit in de volledig vernieuwde zadelpen. Die overigens, volledig verstelbaar blijft en past in het aerodynamische uiterlijk van het frame. De gepatenteerde S-Flex-zadelpen heeft een vensterconstructie waarin zich aan de achterzijde een elastomeer bevindt die samen met de geïntegreerde carbon bladveer veel comfort geeft, vergelijkbaar met een slanke 27,2 mm zadelpennen. En dat met een eigen gewicht van slechts 210 gram en geen beperkingen voor het gewicht van de rijder. www.merida-bikes.com
Zaterdag 20 januari Willy Vannitsen Classic te Sint Truiden Voor Kurt een pech-rit na 4 km inhaken bij Juan Pablo achteraan en resultaat Voorwiel "Perte-Total" Oproepen depannage daar zorgen we zelf voor aangezien het "afgelegde aantal km' ters Spliting groep de rest 140 km Jos & Alain 95 km na depeannage Kurt Op het laatste stuk toch nog het gemiddelde opgetrokken naar 30.0 Voor zij die de 96 km reden twee helliengen Cotes des Poudreries 2.6 km lang en gemiddeld 5.8% Als tweede helling Cote de Flone 2.4 km lang en 5.4 % gemiddeld Voor de tocht van 140 km R des 36 Tournants ( bochten) 4 km lang enb 4.3 % gemiddeld. Cote de Limont 1.8 km 5.6 % Cote de Mont 2 km 6% Cote de la Houcheneé 3.2 km 2.2 % Rue de la Haléte 1.1 km 3.6 % en de Cote de Fione 2.4 km 5.4 % Lekken banden voor Tim VD En Jan "Boogie" Tweemaal lek of een slecht bandje mee Hier het gemiddelde 31.0 (hadden beloofd om 14h00 binnen te zijn ) Gunther reed de 160 km met nog wat extra beklimmingen als voorbereiding op de "Claude Criquielion" Laat binnen vandaag want laat vertrokken Accident op de ring te Brussel - dus over Antwerpen Terug - tocht naar de The Ranch zonder problemen In de namiddag "slechts" één lid Good old Gerard op post voor 73 km hij wordt het stilletjes aan beu er iedereen af te rijden op zaterdagnamiddag